En ole käynyt ikinä gynellä tai papa-testeissä, kysykää mitä vaan
Kommentit (74)
Onko haaveissa lapsia?
Itsekään en käynyt kun ei ollut vaivoja. 36-vuotiaana löydettiin kivuton endometrioosi, joka on kylvänyt melkoista tuhoa koko vatsan alueella. Enää ei näillä värkeillä lapsia tehdä. Jos olisin käynyt gynellä ja saanut diagnoosin ja hormonihoidot, minulla olisi mahdollisuus lapsiin.
Gynekologiset syövät ovat monesti alkuun salakavalia. Eikö hirvitä? Papa-kokeella saisi yhteen asiaan mielenrauhan
Vierailija kirjoitti:
Onko haaveissa lapsia?
Itsekään en käynyt kun ei ollut vaivoja. 36-vuotiaana löydettiin kivuton endometrioosi, joka on kylvänyt melkoista tuhoa koko vatsan alueella. Enää ei näillä värkeillä lapsia tehdä. Jos olisin käynyt gynellä ja saanut diagnoosin ja hormonihoidot, minulla olisi mahdollisuus lapsiin.
😥
En minäkään ole käynyt, onko siinä muka jotain poikkeuksellista?
En minäkään, ja olen 47v (nainen).
Ei ne mitään pakollisia ole. Enkä ymmärrä miksi kävisin gynekologilla, jos ei ole ongelmia alapään kanssa.
Ongelmat voi paisua, jos ei käy.
Multa löytyi maanantain rutiinikäynnillä myooma ja kasvain kohdusta. Pyydän aina ultrauksen.
Näyte otettu. Odottelen vastausta. Toivottavasti hyvälaatuinen.
N 48 v.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne mitään pakollisia ole. Enkä ymmärrä miksi kävisin gynekologilla, jos ei ole ongelmia alapään kanssa.
Äidilläni oli asiat ihan yhtä hyvin kuin sinulla, sitten hän kuolla kupsahti 53 vuoden iässä munasarjasyöpään. On muuten outo tauti, havaitaan heikosti. Ultrauttakaa gynellä käydessänne itsenne, sillä keinoin voi löytyä ajoissa, jos käynnit riittävän tiheitä ja lääkäri tuntee teidät.
Ne jotka siellä joutuu ramppaavan, ovat yleensä vaimoja, eli heitä pumpataan säännöllisesti ja paljon, joutuvat käyttämään erilaisia ehkäsypillereitä ja härveleitä.
Meille muille sanoisinko tarpeetonta, ellei tiedä että joku on vialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidilläni oli asiat ihan yhtä hyvin kuin sinulla, sitten hän kuolla kupsahti 53 vuoden iässä munasarjasyöpään. On muuten outo tauti, havaitaan heikosti. Ultrauttakaa gynellä käydessänne itsenne, sillä keinoin voi löytyä ajoissa, jos käynnit riittävän tiheitä ja lääkäri tuntee teidät.
Ei minulla asiat hyvin ole, mutta ongelmat liittyy ihan muuhun kuin alapäähän.
Kiitos vaan äitisi tarinasta, pelkään enemmän sydänkohtausta tai aivoverenvuotoa.
Tuskin elän vanhaksi, vaivoja riittää ihan muissa ruumiinosissa kuin toosassa.
47v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vaan äitisi tarinasta, pelkään enemmän sydänkohtausta tai aivoverenvuotoa.
Tuskin elän vanhaksi, vaivoja riittää ihan muissa ruumiinosissa kuin toosassa.47v
Ei se sinua suojele salakavalalta syövältä jos on muitakin vaivoja, päinvastoin.
Ei naiseus ole mikään vamma. Minusta ne jotka käy itseään kaivuuttamassa säännöllisesti, ovat vähän aivopestyjä siihen, kuvittelevat että sellaset jutut on pakollisia kun on nainen.
Samoin kuvittelevat myös että jokainen nainen elää samanlaista elämää kuin he, elävät jatkuvassa seksisuhteessa, syövät e-pillereitä ja menkkojen aikaan käyttävät tamponia tai kuukuppia.
Minä en tee mitään noistakaan, vaikka olen nainen. Ja yhden teinin äitikin.
Ihan vieras maailma minulle tommonen, että kaikki pyörii alapään ympärillä ja sen huoltamisessa. Mieluummin menisin hirteen kuin eläisin tollasta penisreiän elämää.
Minä kävin ensimmäisen kerran mammografiassa 55 vuotiaana. Olin varma, että rintasyöpä löytyy. Onneksi kaikki oli ok. Pelkään lääkärissäkäyntejä, verenpaineeni on korkea, samoin sokeriarvoni. Itselläni on mittarit. En uskalla mennä lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin elän vanhaksi, vaivoja riittää ihan muissa ruumiinosissa kuin toosassa.47v
Miten voit tietää?
Hullu voi (vissiin) olla, mutta kannattaako olla umpityhmä?
Noh, omapa on asiasi.
Peutukuksista päätellen varsin arka aihe monelle. Peukuttatteko yhtä hanakasti alaspäin niille jotka eivät käy joka vuosi hammaslääkärissä vaikka mitään vaivoja ei ole?
Itse käyn seulonnoissa. En harrasta seksiä, joten en koe tarvetta esim.gynelle käyntiin, kun ei ole mitään ongelmia.
Ajattelitko joskus käydä?