Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos juoksen joka toinen päivä 6,5 km lenkin

Vierailija
26.02.2019 |

laihtuuko sillä? Syömisiä yritän myös vähentää.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtuu, mutta hyvin hitaasti. Ruokavalio on paljon tärkeämpi kuin liikunta.

Vierailija
2/48 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset juoksisi joka päivä.

Esim joka toinen päivä 10 km ja sitten palauttavana esim. 2-3 km joka toinen päivä.

Sinccis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoo se joka, ei ole koskaan liikkunutkaan.

Sinccis

Vierailija
4/48 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim joka toinen päivä 10 km ja sitten palauttavana esim. 2-3 km joka toinen päivä.

Sinccis

En pysty kun jalat on niin jäykät lenkin jälkeisenä päivänä.

Vierailija
5/48 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Muista venyttely!!

Vierailija
6/48 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä ostin koiran niin laihduin heti 5 kiloa, pidemmällä aikavälillä 10 kg. 

Kun joka päivä oli pakko lähteä lenkille, ja välillä tehtiin omasta ilostani tosi pitkiäkin lenkkejä.

Pisimmät yli 30 km.

Sinccis

Vierailija
7/48 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Kyllä mä sulle jäykän näytän.

Sinccis

Vierailija
8/48 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Liian kova vauhti lihaskuntoosi suhteutettuna.

Vierailija
9/48 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tottumaton juoksija, niin neljä lenkkiä viikossa voi olla sinulle määrä, josta et palaudu kunnolla ja joka altistaa sinut rasitusvammoille. Sinuna puuttuisin paremmin syömisiin ja rakentaisin harjoittelun niin, että juoksukunto voi kehittyä. Sitten kun jaksat vaivattomasti juosta 10-15 km lenkkejä, kulutat enemmän kaloreita juoksemiseen ja 2-3 lenkkiä viikossa riittää, koska palautuminenkin pitää ottaa huomioon.

Vierailija
10/48 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Olen ammattiurheilija.

Vierailija
11/48 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joka päivä oli pakko lähteä lenkille, ja välillä tehtiin omasta ilostani tosi pitkiäkin lenkkejä.

Pisimmät yli 30 km.

Sinccis

XD Niinpä tietysti.

Vierailija
12/48 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Olen ammattiurheilija.

Ja minä olen avaruuslentäjä.

Sinccis

Vierailija
13/48 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pisimmät yli 30 km.

Sinccis

XD Niinpä tietysti.

No mä vähättelin. Pisimmät lenkit oli yli 50 km ja koira hyyty.

Hyvä etten joutunut kantamaan kotiin.

Sinccis

Vierailija
14/48 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet tottumaton juoksija, niin neljä lenkkiä viikossa voi olla sinulle määrä, josta et palaudu kunnolla ja joka altistaa sinut rasitusvammoille. Sinuna puuttuisin paremmin syömisiin ja rakentaisin harjoittelun niin, että juoksukunto voi kehittyä. Sitten kun jaksat vaivattomasti juosta 10-15 km lenkkejä, kulutat enemmän kaloreita juoksemiseen ja 2-3 lenkkiä viikossa riittää, koska palautuminenkin pitää ottaa huomioon.

Yritän nostaa juoksukuntoa sitten niin että saisin ton kympin juostua sen 3 krt viikossa. Jos sillä tulisi tuloksia.

Vierailija
15/48 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Olen ammattiurheilija.

Minä en ole ammattiurheilija, mutta olen samaa mieltä. Olen urheillut ja syönyt paljon, sekä urheillut paljon ja syönyt vähän. Laihduin vain urheilemalla paljon ja syömällä vähän.

Vierailija
16/48 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joka kerta sama lenkki?

Vierailija
17/48 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mukava koikku oli seuraavana päivänä pitkän lenkin jälkeen vihainen, jos sitä edes yritti koskea.

Mä tiedän, että metsästyskoirat tekee joskus samaa, jos ne on juossut koko päivän mettässä esim. hirvien perässä. 

Mun sedällä on pari.

Sinccis

Vierailija
18/48 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin lähtisin rauhallisemmalla otteella liikkeelle jos muuten ei ole liikuntataustaa. Tuo määrä kuulostaa aika kovalta aloittelijalle. Tärkein on mun mielestä rakentaa hyvä fiilis liikkumiseen, ei saa olla hampaat irvessä puurtamista, sillon se loppuu lyhyeen.

Entä ihan kävely alkuun? Lisäät kertoja, pituutta ja kestoa kunnon mukaan, vaikka kuukausittain.

Mulla muuten on auttanut jalkojen sänkyyn kompressiosukat/säärystimet. Vedän jalkoihin heti lenkin jälkeen loppu illaksi. Ja kunnon venyttelyt.

Palautumiseen on myös ihan toimivia lisäravinteita mutta lähde nyt ensin liikkeelle.

Syömisen vähentäminen ei kuulosta hyvältä, panosta sen sijaan laatuun.

Kyllä sä pystyt!

Vierailija
19/48 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän nostaa juoksukuntoa sitten niin että saisin ton kympin juostua sen 3 krt viikossa. Jos sillä tulisi tuloksia.

Unohda ne tulokset.

Ne tulokset tulee, kuten mulla kun oppii nauttimaan hommasta. 

Silloin lenkkejä on mukava pidentää vaikka ihan itsestään, eikä mitenkään hampaat veressä tuloksia jahdaten.

Sinccis

20/48 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Jos ymmärtää tuon että ruokavalio on tärkeämpi niin ei tarvi liikkua :D

Kaikkihan on kiinni siitä mitä saa energiaa ruuasta ja kuinka paljon päivässä kuluttaa, jos kulutus on isompi kuin saanti niin silloin ei kyllä masu kasva :)

Jos Ap meinaa ihan tyhjästä aloittaa juoksemisen niin tee se maltilla. Itse kävin tälle vuodelle sunnuntaina ekaa kertaa hölkällä ja pohkeet ihan betonia vieläkin sen johdosta. Eipä tuossa mitää uutta ole kun joka kevät on sama ollut. Elimistölle pitää antaa aikaa sopeutua uuteen rasitukseen. Minäkin  oottelen että kivut lähtee kokonaan pois ennen seuraavaa lenkkiä. Näähän on aina miten kukanankin sopeutuu, minulla menee n.1-1.5kk siinä että kestää joka toinen päivä hölkkäillä. 

Jos maltilla aloittaa ja harkitusti kuormittaa niin ei tule ongelmia esimerkiksi nivelien ja muiden kanssa. 

Tavallaan hauska yksityiskohta se että monikin tuttu vannoo siihen että pitäisi joka päivä juosta, sitten heillä kaikilla tahtoo olla jotain häikkää jossain päin kropassa. Niille kun ehdottaa että josko se johtuisi siitä että kun sinä joka päivä niin ne ehdottomasti kiistävät ettei se johdu siitä :D

Jos itselleen ei halua lepopäiviä suoda niin kantsii valita "lepopäiviksi" sellaisia liikuntalajeja jotka eivät kuormita samoja lihaksia/niveliä kuin juoksu, pysyy terveempänä siten :)

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi