Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole käynyt ikinä gynellä tai papa-testeissä, kysykää mitä vaan

Vierailija
26.02.2019 |

Ja olen 30 vuotias.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei naiseus ole mikään vamma. Minusta ne jotka käy itseään kaivuuttamassa säännöllisesti, ovat vähän aivopestyjä siihen, kuvittelevat että sellaset jutut on pakollisia kun on nainen.

Samoin kuvittelevat myös että jokainen nainen elää samanlaista elämää kuin he, elävät jatkuvassa seksisuhteessa, syövät e-pillereitä ja menkkojen aikaan käyttävät tamponia tai kuukuppia.

Minä en tee mitään noistakaan, vaikka olen nainen. Ja yhden teinin äitikin.

Ihan vieras maailma minulle tommonen, että kaikki pyörii alapään ympärillä ja sen huoltamisessa. Mieluummin menisin hirteen kuin eläisin tollasta penisreiän elämää.

Moi gyne-hullu! Taas olet löytänyt tiesi tällaiseen ketjuun - vai aloititko itse? Käyt aina kirjoittamassa nämä samat juttusi kaiveluista ja seksisuhteista, ihan samoin sanoin. Me on tajuttu jo että et aio käydä gynellä. Ole ihan vapaasti käymättä.

Vierailija
22/74 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on parempi paistamiseen: valurauta- vai hiiliteräspannu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peutukuksista päätellen varsin arka aihe monelle. Peukuttatteko yhtä hanakasti alaspäin niille jotka eivät käy joka vuosi hammaslääkärissä vaikka mitään vaivoja ei ole?

No, minulla ei ollut mitään vaivoja ikinä. Nyt tosiaan sitten olen lapseton. Olisi todellakin kannattanut käydä ultrassa joka ikinen vuosi, mutta olin hölmö. T. se 36v.

Vierailija
24/74 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ole käynyt, onko siinä muka jotain poikkeuksellista?

Ei minunkaan mielestä ole poikkeuksellista. Yhtäkään papakoetta ei ole tietääkseni mulle tehty, alakertaa on rompattu vain raskauden aikaan ja synnytyksen jälkeen, erikseen en ole koskaan käynyt papakokeessa enkä gynekologilla.

Ikää 45. Katsotaan sitten kun vaihdevuodet iskee joskus, tuleeko jotain ongelmia, vielä ei ole tullut. Seksiä en ole harrastanut kohta 20 vuoteen, enkä aio enää harrastaakaan.

Vierailija
25/74 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peutukuksista päätellen varsin arka aihe monelle. Peukuttatteko yhtä hanakasti alaspäin niille jotka eivät käy joka vuosi hammaslääkärissä vaikka mitään vaivoja ei ole?

No, minulla ei ollut mitään vaivoja ikinä. Nyt tosiaan sitten olen lapseton. Olisi todellakin kannattanut käydä ultrassa joka ikinen vuosi, mutta olin hölmö. T. se 36v.

Olen pahoillani tästä. Minä en halua lapsia eli vastaavaa tragediaa tuskin täällä tapahtuu.

Vierailija
26/74 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko haaveissa lapsia?

Itsekään en käynyt kun ei ollut vaivoja. 36-vuotiaana löydettiin kivuton endometrioosi, joka on kylvänyt melkoista tuhoa koko vatsan alueella. Enää ei näillä värkeillä lapsia tehdä. Jos olisin käynyt gynellä ja saanut diagnoosin ja hormonihoidot, minulla olisi mahdollisuus lapsiin.

😥

Jep. Onneksi lapsi ei ollut elämäni suurin haave, tai toisin sanoen elämäntilanne ei ollut koskaan sellainen, että lapsia olisi voinut saada. Mutta olihan se silti järkyttävää saada kuulla, että sisäelimet ovat mytyssä ja munasarjat tuhoutuneet, kun tosiaan mihinkään ei ollut sattunut perusmenkkakramppeja lukuunottamatta.

Vierailija
27/74 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt minäkään. Jos tulisin steriiliksi ilman mitään leikkauksia, olisi kyllä hieno juttu. Vahinkoraskauksen ajatuskin hirvittää, vaikken edes ole seksisuhteissa.

Vierailija
28/74 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani tästä. Minä en halua lapsia eli vastaavaa tragediaa tuskin täällä tapahtuu.

Ok. Muista vaan se, että se minunkin pallurani siellä ultrassa olisi voinut olla syöpä. Onneksi ei ollut, onneksi olen "vain" lapseton. Toivon että pysyt terveenä :).

Vierailija
29/74 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei naiseus ole mikään vamma. Minusta ne jotka käy itseään kaivuuttamassa säännöllisesti, ovat vähän aivopestyjä siihen, kuvittelevat että sellaset jutut on pakollisia kun on nainen.

Samoin kuvittelevat myös että jokainen nainen elää samanlaista elämää kuin he, elävät jatkuvassa seksisuhteessa, syövät e-pillereitä ja menkkojen aikaan käyttävät tamponia tai kuukuppia.

Minä en tee mitään noistakaan, vaikka olen nainen. Ja yhden teinin äitikin.

Ihan vieras maailma minulle tommonen, että kaikki pyörii alapään ympärillä ja sen huoltamisessa. Mieluummin menisin hirteen kuin eläisin tollasta penisreiän elämää.

Moi gyne-hullu! Taas olet löytänyt tiesi tällaiseen ketjuun - vai aloititko itse? Käyt aina kirjoittamassa nämä samat juttusi kaiveluista ja seksisuhteista, ihan samoin sanoin. Me on tajuttu jo että et aio käydä gynellä. Ole ihan vapaasti käymättä.

Tämä ei ole kyllä mun alotus, enkä minä ole mikään "gynehullu". Gynehullu on sellainen, joka siellä gunellä aivan huvikseen vuosittain ramppailee, ei sellainen, joka ei käy siellä.

Anteeksi jos osallistun gyneketjuun vastaamaan, jos sellaisen näen. Minusta ihmisten on ihan hyvä teidän gynehullujen keskellä tietää, ettei sellanen elämä ole mikään pakko.

Ei ihme että moni nuori tyttö haluaa vaihtaa sukupuolensa, kun kuvittelevat että naiseus on sairaus jota pitää säännöllisesti gynellä hoidattaa. Haluan että joku lukee kommenttinin ja tajuaa että ei se niin ole, hyvin voi olla nainen ilmankin.

Toki jos huomaa ongelmia, sillon erikoislääkärille meno on tarpeen. Mutta ei silmälääkärillekään tilata aikaa jos näössä ei ole vikaa.

Vierailija
30/74 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen vanhempi ja haluaisin mennä, mutta en pysty. Pelkkä ajatus saa minut ihan pakokauhun valtaan. 

Vierailija
31/74 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minunkaan mielestä ole poikkeuksellista. Yhtäkään papakoetta ei ole tietääkseni mulle tehty, alakertaa on rompattu vain raskauden aikaan ja synnytyksen jälkeen, erikseen en ole koskaan käynyt papakokeessa enkä gynekologilla.

Ikää 45. Katsotaan sitten kun vaihdevuodet iskee joskus, tuleeko jotain ongelmia, vielä ei ole tullut. Seksiä en ole harrastanut kohta 20 vuoteen, enkä aio enää harrastaakaan.

Syövän voi saada vaikkei seksiä harrastakaan.

Vierailija
32/74 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse olen vanhempi ja haluaisin mennä, mutta en pysty. Pelkkä ajatus saa minut ihan pakokauhun valtaan. 

Siellä ei tapahdu mitään kamalaa tai outoa. Ja pelosta voi mainita niin lääkäri selittää erityisen tarkasti mitä tekee.

Vierailija
33/74 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gynekologiset syövät ovat monesti alkuun salakavalia. Eikö hirvitä? Papa-kokeella saisi yhteen asiaan mielenrauhan

Moni muukin syöpä on salakavala. Käytkö sinä säännöllisesti kuvauttamassa pääsi ja sisäelimesi?

Vierailija
34/74 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään, ja olen 47v (nainen).

Ei ne mitään pakollisia ole. Enkä ymmärrä miksi kävisin gynekologilla, jos ei ole ongelmia alapään kanssa. 

Äidilläni oli asiat ihan yhtä hyvin kuin sinulla, sitten hän kuolla kupsahti 53 vuoden iässä munasarjasyöpään. On muuten outo tauti, havaitaan heikosti. Ultrauttakaa gynellä käydessänne itsenne, sillä keinoin voi löytyä ajoissa, jos käynnit riittävän tiheitä ja lääkäri tuntee teidät.

Ei minulla asiat hyvin ole, mutta ongelmat liittyy ihan muuhun kuin alapäähän.

Kiitos vaan äitisi tarinasta, pelkään enemmän sydänkohtausta tai aivoverenvuotoa.

Tuskin elän vanhaksi, vaivoja riittää ihan muissa ruumiinosissa kuin toosassa. 

47v

Miten voit tietää?

Hullu voi (vissiin) olla, mutta kannattaako olla umpityhmä?

Noh, omapa on asiasi.

Tietää mitä? Ei kukaan tiedä koska kuolee.

Ei se minusta tyhmää tee, etten päästä lääkärin työkaluja sisääni säännöllisesti, luulisi noin hysteerisen tietävän (mikä itse olet), että sehän se vasta pöpöriski onkin. Ei kohtuun kuulu työnnellä vierasesineitä.

Toisinsanoen, huolehdi siitä omasta römpsästäsi, mä huolehdin omastani. Mulla se onneksi pysyy paikallaan ilman että käyn lääkärillä tarkistamassa. Ja toimii ihan hyvin vessareissuillakin, muuhun en käytä.

Vierailija
35/74 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gynekologiset syövät ovat monesti alkuun salakavalia. Eikö hirvitä? Papa-kokeella saisi yhteen asiaan mielenrauhan

Moni muukin syöpä on salakavala. Käytkö sinä säännöllisesti kuvauttamassa pääsi ja sisäelimesi?

Todellakin kävisin, jos voisin! Valitettavasti näitä testejä ei anneta kaikille. Sen sijaan meille on tarjolla testi, jolla voidaan havaita ajoissa syöpä, johon sairastuu Suomessa yli 1500 naista vuodessa. Käytän hyväkseni joka ikisen kokeen ja avun jonka terveydenhuolto minulle antaa.

Vierailija
36/74 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34 v. ja neitsyt ja luultavasti en koskaan tule harrastamaankaan seksiä, koska olen jo tämän ikäinen ja muutenkin vähän outo. En ole käynyt gynelläkään koskaan. Hävettää, etten ole käynyt, joten on aika iso kynnys tilata aikaa. Pelkään kuitenkin, että on joku syöpä tai muuta vakavaa. Uskoisin myös tarvitsevani jotain rauhoittavaa lääkitystä. Kärsin useista ahdistuneisuushäiriöistä ja olen muutenkin vähän erityinen ja outo. Masentaa olla tällainen. 

Minulta on katsottu ultralla vatsan ultraäänitutkimuksessa tuosta mahan päältä kohtu ja munasarjat ja ne olivat kunnossa. En tiedä, näkeekö vatsan päältä tehdystä ultrasta kuitenkaan niin tarkasti.

Vierailija
37/74 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syövän voi saada vaikkei seksiä harrastakaan.

Ihanko totta, einstein. 

Kuinkas usein sitten tarkistutat kaikki sisäelimesi, vai ulottuuko tämä huoli vain kohtuun, jonka syöpä on paljon harvinaisempi kuin esim rinta- tai maksasyöpä.

Onkos maksasta jo koepala otettu?  Entä kehkot, aivot, haima, munuainen jne.. miten olet nämä tutkituttanut? 

Vierailija
38/74 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään, ja olen 47v (nainen).

Ei ne mitään pakollisia ole. Enkä ymmärrä miksi kävisin gynekologilla, jos ei ole ongelmia alapään kanssa. 

Äidilläni oli asiat ihan yhtä hyvin kuin sinulla, sitten hän kuolla kupsahti 53 vuoden iässä munasarjasyöpään. On muuten outo tauti, havaitaan heikosti. Ultrauttakaa gynellä käydessänne itsenne, sillä keinoin voi löytyä ajoissa, jos käynnit riittävän tiheitä ja lääkäri tuntee teidät.

Ei minulla asiat hyvin ole, mutta ongelmat liittyy ihan muuhun kuin alapäähän.

Kiitos vaan äitisi tarinasta, pelkään enemmän sydänkohtausta tai aivoverenvuotoa.

Tuskin elän vanhaksi, vaivoja riittää ihan muissa ruumiinosissa kuin toosassa. 

47v

Miten voit tietää?

Hullu voi (vissiin) olla, mutta kannattaako olla umpityhmä?

Noh, omapa on asiasi.

Tietää mitä? Ei kukaan tiedä koska kuolee.

Ei se minusta tyhmää tee, etten päästä lääkärin työkaluja sisääni säännöllisesti, luulisi noin hysteerisen tietävän (mikä itse olet), että sehän se vasta pöpöriski onkin. Ei kohtuun kuulu työnnellä vierasesineitä.

Toisinsanoen, huolehdi siitä omasta römpsästäsi, mä huolehdin omastani. Mulla se onneksi pysyy paikallaan ilman että käyn lääkärillä tarkistamassa. Ja toimii ihan hyvin vessareissuillakin, muuhun en käytä.

Etkö koskaan kyllästy jankkaamaan tätä sanasta sanaan täsmälleen samaa? Kirjoitat tämän jokaiseen gyne-keskusteluun täällä. Sori, mutta sinun ajatuksesi tuntuvat pyörivän gyneissä paljon enemmän kuin minun joka säännöllisesti ultrassa käyn.

Vierailija
39/74 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä ei tapahdu mitään kamalaa tai outoa. Ja pelosta voi mainita niin lääkäri selittää erityisen tarkasti mitä tekee.

Kyllä tiedän ettei siellä mitään kamalaa tai outoa tapahdu. En vain pysty riisutumaan muiden ihmisten edessä. Siksi en ole kyennyt edes seksiä harrastamaan.

Vierailija
40/74 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitin, että tarvitsisin varmaan jonkun rauhoittavan lääkkeen tutkimuksen ajaksi. En muuten. Mutta tuskinpa sellaista saa. t. 37

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän