Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiihtolomaongelma, rikkaat vs. köyhät

Vierailija
14.02.2013 |

Ollaan koko hiihtoloma tänä vuonna kotona ja 12v lapsi jo suree kun en voi kavereiden kanssa tehdä mitään. Osa luokkakavereista on reissussa ja ne jotka ei ole, niin niillä ei ole varaa lähtetä edes uimaan, elokuviin tai laskettelemaan. On siis jo yrittänyt kysyä seuraa näihin aktiviteetteihin.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos teillä on varaa, miksette maksa niitä uimahallikäyntejä ja leffakäyntejä? Eihän niihin nyt niin paljon fyffeä mene, jos teillä ollaan duunissa ja saadaan normaalia palkkaa. Minä maksan muutenkin tuollaiset pienemmät kulungit lasten kaverien puolesta, jos kutsumme jonkun mukaan.

Vierailija
2/30 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko lapsesi viihtyy teidän kanssa leffassa, uimassa jne tai sitten tekee jotain muuta kavereiden kanssa, joka ei maksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa lähteä uimaan?

Vierailija
4/30 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa, keksikää ilmaista tekemistä. Pulkkamäki ja pulkat varmaan löytyy. Entä leffailta teillä tai kaverilla (jos ei ole varaa vuokrata elokuvaa, tutkikaa omia varastoja tai kirjaston tarjontaa)?

Oikeasti, ihmettelen nykyajan avuttomuutta. Ettei mitään kivaa keksitä ilman rahaa.

Vierailija
5/30 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2013 klo 03:21"]

Jos ei ole varaa, keksikää ilmaista tekemistä. Pulkkamäki ja pulkat varmaan löytyy. Entä leffailta teillä tai kaverilla (jos ei ole varaa vuokrata elokuvaa, tutkikaa omia varastoja tai kirjaston tarjontaa)?

Oikeasti, ihmettelen nykyajan avuttomuutta. Ettei mitään kivaa keksitä ilman rahaa.

[/quote]

Kyllä keksitään, mutta lomalla olis kiva tehdä jotain ekstraa ja harmittaa ettei ole omasta rahanpuutteesta kiinni. Lapsellani on kavereita, jotka saa tehdä asioita oman viikkorahansa puitteissa, jos rahat menee karkkiin niin se on voi voi sit. 12v ei oikein innostu pulkkamäestä enää. Maksan ilomielin siitä, että lapseni tekee jotain muutakin kuin istuu kotona. Ja hän itse tekisi asioita mieluummin kavereiden kanssa kuin äidin kanssa uimaan tai leffaan.

Vierailija
6/30 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mikset tarjoa lapsen kaverillekkin leffaa tms.? Kyllä mä maksan kaverin leffan ja pop cornit jos lapset haluaa mennä leffan. Tai uimaan, skeittihalliin tms. Jos se tuntuu jotenkin nololta sitä toista perhettä kohtaan, niin valehtele vaikka että olet saanut töistä leffalippuja tai liikuntaseteleitä ja tarjoat siksi mielelläsi.

Vierailija
7/30 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan omasta lapsuudesta miten tylsää oli, kun joillain ei ollut koskaan rahaa tehdä mitään. Ja en nyt puhu mistään ulkomaanmatkoista, mutta juuri esim. leffaan tai uimaan ei tietyillä koskaan ollut rahaa. Ja ei varmaan ollut kivaa näiden lastenkaan mielestä, että me muut aina mentiin ja tehtiin. Siinä kyllä sitten tippui ne pois, ketkä eivät päässeet laskettelemaan tai kesällä Lintsille. 

Vie ap lapsesi vaikka johonkin kylpylään riehumaan yhdeksi päiväksi? OLisi edes jotain extraa hänelle? Itse en alkaisi muiden leffalippuja maksella, niitä saa sitten olla maksamassa aina.

Vierailija
8/30 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2013 klo 03:31"]

Niin, mikset tarjoa lapsen kaverillekkin leffaa tms.? Kyllä mä maksan kaverin leffan ja pop cornit jos lapset haluaa mennä leffan. Tai uimaan, skeittihalliin tms. Jos se tuntuu jotenkin nololta sitä toista perhettä kohtaan, niin valehtele vaikka että olet saanut töistä leffalippuja tai liikuntaseteleitä ja tarjoat siksi mielelläsi.

[/quote]

Muuten ok, mutta pelkään, että siitä tulee sitten tapa. Ne on aina ne samat perheet, jotka ei maksa ja osallistu ja heiltä ei saa mitään ikinä vuorostaan, ei kavereille välipaloja tai oteta mukaan mökille tai muille lomille. Sellaisten kanssa, joioiden kanssa on edes jonkinlaista vastavuoroisuutta, niin tarjoaminen on ok.

Vierailija
9/30 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Ei mua vastavuoroisuus kiinnosta. Ihan kiva on maksaa kaikille lapsille kivaa tekemistä. Ei sitä kuitenkaan joka viikko tarvitse tehdä. Jos nyt pari kertaa vuodessa tarjoaa, ei ole suuri menetys. Miksi pitää aina odottaa että itsekkin hyötyy jotain? Ja en ole erityisen varakas.

Vierailija
10/30 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota pari vuotta niin kukaan ei lähde enää reissuun kun teinit ei halua.

Meillä tyttö 16v. on vihainen kun pitää lähteä perheen kanssa laskettelemaan ja joutuu luxusmökissä katselemaan meitä muita perheenjäseniä :(

Ja yksin kotiin en häntä jätä koska kerran sai olla viikonlopun yksin ja heti petti luottamuksen ja piti bileet.

Vierailija
11/30 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota mitään hyötymistä, mutta raja on vedettävä johonkin tai huomaa pian olevansa hyväksikäytetty.

Vierailija
12/30 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse tällaista "hyväksikäytetty" ilmiötä havainnut. Jos joku nyt kehtaisi alkaa viikoittain pyytää että maksan heidänkin lapsensa menot, niin kieltäytyisin. Hirveen pitkälle ajattelette, kun nyt on vasta ekasta leffan tarjoamisesta kyse. Pihiä, sanon minä.

Vierailija
13/30 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa, kenelle olen aina joutunut tarjoamaan, on rikkaan perheen kakara. Sille ei ikinä laitetturahaa matkaan

Vierailija
14/30 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"joutunut tarjoamaan". Ihan hirveää, tarjota lapselle. Aika pihejä ihmisiä täällä.

Vierailija
15/30 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2013 klo 03:47"]

En ole itse tällaista "hyväksikäytetty" ilmiötä havainnut. Jos joku nyt kehtaisi alkaa viikoittain pyytää että maksan heidänkin lapsensa menot, niin kieltäytyisin. Hirveen pitkälle ajattelette, kun nyt on vasta ekasta leffan tarjoamisesta kyse. Pihiä, sanon minä.

[/quote]

No jaa, minä sanoisin, että sen kaverin vanhemmat on pihejä, jotka ei kustanna omalle lapselleen mitään extraa hiiihtolomalla.

Vierailija
16/30 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painelette sen 12veen kanssa laskettelemaan joka päivä, niin johan unohtaa olevansa niin yksinäinen yhden loman ajan...

Vierailija
17/30 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2013 klo 03:57"]

ainoa, kenelle olen aina joutunut tarjoamaan, on rikkaan perheen kakara. Sille ei ikinä laitetturahaa matkaan

[/quote]

Meilläkin näin. Mutta vastaavasti oma lapseni on ollut tämän kaverin perheen mukana. Rahaa tarjottiin, mutta eivät ottaneet.

Vierailija
18/30 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä ongelmia te keksitte. Maksakaa kerran lapselle ja sen kaverille leffa, ja katsokaa pääseekö helvetti irti? Vai onko vain kaksi iloista lasta ja 10 e ylimääräinen taloudellinen menetys.

Vierailija
19/30 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua suoraan tarjota lippuja kaverille, niin ehdota että lapset tekevät teillä yhdessä jonkun homman, ja sitten palkaksi ostat heille liput.

Yhdessä repivät vaikka tapetin seinästä, tekevät lumityöt pihalla, tai mitä hommaa teidän taloudesta löytyykään.

Vierailija
20/30 |
14.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2013 klo 03:43"]

En odota mitään hyötymistä, mutta raja on vedettävä johonkin tai huomaa pian olevansa hyväksikäytetty.

[/quote]

Eli vedät rajan oman lapsesi viihtymisen puutteelle, koska sinua viedään muuten kuin pässiä narussa? Kuka oli aikuinen ja kuka ajattelee lapsen iloa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä