Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon ärsyttää veronmaksajaa? Ollaan asuttu miehen kanssa 3 vuotta yhdessä, nostetaan täydet tuet ja käteen jää joka kuukausi 1000e käyttörahaa.

Vierailija
26.02.2019 |

Mahdollistako? Asutaan pienellä paikkakunnalla keskisuomessa, mies ei virallisesti kirjoilla tässä vaan saa asumistukea asuntoon joka on purettu jo aikapäiviä sitten, eli kahdet asumistuet jonka jälkeen käyttöön jää niistä 150e/kk. Lisäksi molemmilla työmarkkinatuet n.500e/kk yhteensä n.1000e ja minulla joskus tt-tuki. Miehen ei kannata hakea tt-tukea sillä olematon asunto paljatuisi. Miksi hakisimme töihin? Matkaillaan, syödään hyvin, rahaa jää säästöön ja elämme onnellisesti. Suomi on todellakin hyvinvointivaltio.

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harmita, sillä mulle jää verojen jälkeen 3000e käteen ja olen vasta 27-vuotias. Monet palkankorotukset vielä tulossa. Jatka samaan malliin, jos tosiaan tuollainen pienituloisuus sinut saa tyytyväiseksi!

Vierailija
62/113 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela vaatii kyllä kuitin vuokran maksusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä oikein mene läpi.

Mihin miehen postit menee?

Virallinen osoite ei voi olla puretussa asunnossa ja kelaan päivittyy osoitetiedot suoraan maistraatista.

Ja jos nyt olettekin pystyneet noin räikeästi kusettamaan, niin tuo tulee ilmi ennemmin tai myöhemmin. Kela pystyy tarkistamaan koska asunto on purettu ja siitä purkuhetkestä saakka mies makselee tuet takaisin, lisäksi tulee syyte petoksesta, saattaa tuossa tapauksessa olla kyse vielä törkeästä petoksesta.

Vierailija
64/113 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1000 eurolla kuussa matkailette ja syötte hyvin ? EPÄILEN. Ellei sitten matkat kohdistu johonkin Viroon tai Ruotsiin. Voi eläkeiässä vähän ketuttaa pieni eläke ja se että joudutte maksamaan valtiolle tuet takaisin koska tuo petos tulee ihan varmasti jossain vaiheessa ilmi. Toivottavasti ette harkitse lapsia.

Pidetään tätä asuntoa suomessa "kotina", otetaan halvat lennot johonkin ja vuokrataan asunto 200-300e/kk vuokralla. Elinkustannukset edulliset ja nautitaan elämästä silloin. Hetkeksi suomeen käymään ja takaisin ulkomaille, ei vaikeaa? Ap

--- Harmi, että asutte pienellä paikkakunnalla, voisitte laittaa asunnon airbn-vuokralle reisun ajaksi, tai olisko muuten pimeitä markkinoita. Puolisosi voisi hankkia oikean asunnon esim. kaupungista, siihen tuet ja ei muuta kun kiskurihinnalla vuokralle. Muistakaa myös hakea harkinnan varaista tt: lääkkeet, kotivakuutus, hajonneet kodinkoneet, hammas- ja silmälääkärit, sähkölaskut ...

Vierailija
65/113 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän takia tarvimme lisää aktiivimalleja.

Vierailija
66/113 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virallinen osoite ei voi olla puretussa asunnossa ja kelaan päivittyy osoitetiedot suoraan maistraatista.

Ja jos nyt olettekin pystyneet noin räikeästi kusettamaan, niin tuo tulee ilmi ennemmin tai myöhemmin. Kela pystyy tarkistamaan koska asunto on purettu ja siitä purkuhetkestä saakka mies makselee tuet takaisin, lisäksi tulee syyte petoksesta, saattaa tuossa tapauksessa olla kyse vielä törkeästä petoksesta.

Kyseessä varmaankin okt. No eihän siitä purkamisesta tarvitse mihinkään ilmoitella jos on esim itse purkanut, eikä se osoite siitä mihinkään katoa. Eli ihan hyvin voi olla kirjoilla noin. Posti tulee tontilla olevaan laatikkoon jne. Tontilla voi aivan hyvin olla muita rakennuksia, rakennusoikeutta jne ja jos vähänkin syrjemmässä niin eipä se ketään kiinnosta.

Ei tuo missään asunto-osakeyhtiössä onnistuisikaan.

Vierailija
67/113 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen postit menee kaverin luo, ja virallinen osoite todellakin on puretussa talossa, tontilla taitaa olla tällä hetkellä vain pihavaja pystyssä. Maistraatissa on miehellä edelleen osoitetiedot tuohon purettuun taloon. Ap

Vierailija
68/113 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä varmaankin okt. No eihän siitä purkamisesta tarvitse mihinkään ilmoitella jos on esim itse purkanut, eikä se osoite siitä mihinkään katoa. Eli ihan hyvin voi olla kirjoilla noin. Posti tulee tontilla olevaan laatikkoon jne. Tontilla voi aivan hyvin olla muita rakennuksia, rakennusoikeutta jne ja jos vähänkin syrjemmässä niin eipä se ketään kiinnosta.

Kirjoitit juuri sen mitä itse äsken yritin, sillä erolla että miehen postit menee kaverin luo. Ap

Ei tuo missään asunto-osakeyhtiössä onnistuisikaan.

Vierailija
69/113 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia oliskin hyvä lakkauttaa tuet tai laittaa niillekkin jokin ehto.

Vierailija
70/113 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan asuttu 30 vuotta yhdessä. Käydään töissä. Jää käyttörahaa kuussa asunnon ja autolainan jälkeen n. 5500. Matkustellaan myös. Syödäänkin. Elämä hymyilee.

Samanlaista sakkia olette kuin ap:kin. Toisten kustannuksella teilläkin noin hyvät palkat on. Joku tekee pienellä palkalla samoja tuntimääriä, mutta te kuoritte kermat. Ilmaisen koulutuksen saaneita olette.

Vierailija
71/113 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ja siunausta teille. Ei ärsytä. Minua ärsyttäisi olla työtön, koska minusta on mukava käydä töissä. Ei aina jaksa matkustellakaan ja luumuilla.

Vierailija
72/113 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä jos ap olet noin kovin vähään tyytyväinen, itselleni tuollainen elintaso olisi suorastaan hlvetillinen, varsinkin jos joutuisin huijaamaan kelalta rahaa.

Tiesithän että tuo olemattoman asunnon asumistuen nosto on petos. Kun tulee ilmi niin joudutte rikosoikeudelliseen vastuuseen ja maksamaan moninkertaisesti takaisin huijatut tuet.

Tässäpä se. Tonnin "ylimääräisen" rahan takia en haluaisi rikossyytettä ja - seuraamuksia sekä helvetillistä takaisinmaksu/ulosottorumbaa.

Vierailija
73/113 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko talo on ollut purettuna?

Vierailija
74/113 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli parin hassun satasen takia otatte riskin että mies saa niskoilleen petostuomion ja ulosottovelat?

Jos asuisitte virallisesti yhdessä, niin teille jäisi asumiskustannusten jälkeen n. 800e/kk käyttörahaa.

Vierailija
75/113 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ainakaan ärsytä yhtään. Itsehän oman elämäntapanne olette valinneet, ja jos pystytte hyvällä omallatunnolla olla tekemättä mitään ja loisimaan toisten verorahoilla, niin ei se periaatteessa multa ole pois - maksan mä niitä veroja joka tapauksessa. 

Ihmettelen vaan ihmistyyppiä, jolla ei ole mitään kunnianhimoa. Mistä saatte sisältöä elämäänne? 

Miten olette suunnitelleet eläkeikänne? Minkä ikäisiä olette nyt (ihan uteliaisuudesta)? 

Vierailija
76/113 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Ei mua ainakaan ärsytä yhtään. Itsehän oman elämäntapanne olette valinneet, ja jos pystytte hyvällä omallatunnolla olla tekemättä mitään ja loisimaan toisten verorahoilla, niin ei se periaatteessa multa ole pois - maksan mä niitä veroja joka tapauksessa. 

Ihmettelen vaan ihmistyyppiä, jolla ei ole mitään kunnianhimoa. Mistä saatte sisältöä elämäänne? 

Miten olette suunnitelleet eläkeikänne? Minkä ikäisiä olette nyt (ihan uteliaisuudesta)? 

Sisältöä elämään saadaan urheilusta, matkailusta ja toistemme kanssa vietetystä ajasta. Minä olen vajaa 30v. ja mies 36v. Mikäli eläkeikää näämme niin tulot pysyvät tod.näk melko samana.

Vierailija
77/113 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli parin hassun satasen takia otatte riskin että mies saa niskoilleen petostuomion ja ulosottovelat?

Jos asuisitte virallisesti yhdessä, niin teille jäisi asumiskustannusten jälkeen n. 800e/kk käyttörahaa.

Noh, syy sille että ollaan vapaaehtoisesti työttömiä liittyy siihen että olemme molemmat jo ulosotossa, joten ei maksa vaivaa mennä töihin vaan odotetaan että velat vanhenee aikanaan. Ap

Vierailija
78/113 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela vaatii kyllä kuitin vuokran maksusta.

Kela ei vaadi kuittia vuokranmaksusta ellei hae tt-tukea, sitä mies ei ole hakenut. Ainoastaan asumistukea ja työttömyyskorvausta. Minä saan sillointällöin tt-tukea ja siihen hakemukseen pitää toimittaa tiliote. Ap

Vierailija
79/113 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kun kysyisi harmittaako muita maksaa kassalla kun itse varastan kaiken. No ei harmita, kun en ole rikollinen.

Vierailija
80/113 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä hööpää  :D  Ei tämä nyt ihan kaikille läpi mene, mutta melko kelvollinen yritys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi