Onpas tän hetken muoti rumaa!!
Yritin katsoa netistä itselleni kivaa paitaa, mutta ihan järkytttäviä kauhtanoita noi kaikki neuleet!! Jos ne tekee noista malleista paksun näkösiä,niin miten sitten tällaisesta normaalin kokoisesta ihmisestä?? Toivottavasti tää vaihe menee nopeasti ohi!
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="14.02.2013 klo 01:36"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2013 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2013 klo 11:46"]
Nuo escadan vaihtoehdot on kyllä nättejä :) Mutta tosiaan, ei mulla ole oikein varaa laittaa yhteen vaatteeseen satoja euroja.. Tykkään kuitenkin vaihdella asuja, enkä käyttää samaa jokapäivä. Siksi noihin rytkykauppoihin aina päädynkin..
[/quote]
Tuontyylisiä muuten löytää usein penkomalla sitkeästi niistä tätikaupoista tai vaikka Zalandolta paljon halvemmalla. Jopa Haloselta voi joskus löytää, tai vielä paremmin netistä. Mutta vaatii kyllä sisua katsoa läpi ne 200 täti- tai muuten eimieleistä vaatetta ennen kuin löytyy se mieleinen.
Mutta tosiaan, ei valitettavasti löydy noista ketjuliikkeistä, ellei satu olemaan sitä kropanmallia joille Zaran vaatteet istuu päälle.
[/quote]
Mikä se kroppamalli on, jolle Zaran vaatteet on suunniteltu?
[/quote]
Minä olen 177 cm ja 66 kg, mitat NOIN 97-77-99, ja käyn zarassa. Kokoni siellä on L, jotta hartiat mahtuvat ja hihan pituus on sopiva. Mangon vaatteet taas ei aina istu.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2013 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2013 klo 11:46"]
Nuo escadan vaihtoehdot on kyllä nättejä :) Mutta tosiaan, ei mulla ole oikein varaa laittaa yhteen vaatteeseen satoja euroja.. Tykkään kuitenkin vaihdella asuja, enkä käyttää samaa jokapäivä. Siksi noihin rytkykauppoihin aina päädynkin..
[/quote]
Tuontyylisiä muuten löytää usein penkomalla sitkeästi niistä tätikaupoista tai vaikka Zalandolta paljon halvemmalla. Jopa Haloselta voi joskus löytää, tai vielä paremmin netistä. Mutta vaatii kyllä sisua katsoa läpi ne 200 täti- tai muuten eimieleistä vaatetta ennen kuin löytyy se mieleinen.
Mutta tosiaan, ei valitettavasti löydy noista ketjuliikkeistä, ellei satu olemaan sitä kropanmallia joille Zaran vaatteet istuu päälle.
[/quote]
[/quote]
Minä olen 177 cm ja 66 kg, mitat NOIN 97-77-99, ja käyn zarassa. Kokoni siellä on L, jotta hartiat mahtuvat ja hihan pituus on sopiva. Mangon vaatteet taas ei aina istu.
[/quote]
Sellainen suorahko kroppa, jossa ei ole kovin leveät hartiat tai lanteet tai isot tissit. Kurvikkaalle kropalle heidän vaatteet ei oikein nätisti istu, vaikka löytyisi kokoa johon saa kurvinsa ängettyä.
Mä ostan Zarasta, Mangosta, Promodesta ja Lindexistä aika paljon. Olen lanteikas ja isorintainen, 167 pitkä. Kaikki mallit ei sovi, mutta valikoima on laaja, joten olen löytänyt silti aina jotain kivaa. Niin ja painan melkein 80 kg...
[quote author="Vierailija" time="14.02.2013 klo 01:10"]
Hei kertokaas, että miten niin Zaran vaatteet eivät istu 160-165cm tiimalasivartalolle, en ymmärrä???Nehän juurikin mitoitetaan just sellaiselle vartalolle; sellaisiahan ne latinovaratalot just on!?!?
Itse olen 175cm ja vartaloltani "atleettinen tiimalasi" - ja minäkin löydän sieltä itselleni sopivia vaatteita, vaikka vartaloni on yhtä kaukana jostain perus latinosta, kuin Aasialaisestakin ( lähempänä itseasiassa miehen kroppaa, paitsi perse on vissiin suht muhkea:DD )
Ap: suosittelen sulle esim. Filippa K:ta Tiger of Swedeniä ja vaikka ja Malene Birgeriä. Unohda nuo Jackpotit ja tollaset ihme varhaiskukkahattutäti-erityisope-erotiikkatappo-merkit ja rohkene kokeilla jotain ihan pikkuisen coolimpaa! Kokeile edes, joohan?
[/quote]
Niillä latinoilla ei ole yleensä rotevia hartioita, E-kupin tissejä ja jo ylhäältä leveää lantiota kuten mulla (olen se aiempi 165 cm pitkä ja 53-kiloinen vastaaja). Toki mullekin sieltä löytyy tarpeeksi isoja kokoja jotka päälle mahtuu, mutta ne ei istu nätisti koska on suunniteltu suoremmalle kropalle. Esim. jakut höröttää tai lötköttää tissien kohdalta tai alta, vyötäröltä vaate on teltta jos mahtuu muualta jne. Joudun ostamaan Zaralta vaatteita kokoa 42-44 vaikka monessa muussa merkissä 36-38 (yläosaan tarvin 38 tissien takia) sopii.
Mutta joo minä teen juuri tuota mitä joku suositteli, katselen hienoja malleja kalliista design-merkeistä, sitten kun löydän mieleiseni, etsin mahdollsiimman samantapaisen halvemmasta merkistä esim. Zalandon tai Peter Hahnin verkkokaupasta. Vaatii sisua penkoa sivuilta mutta yleensä löytyy erittäin hyvä lopulta. Ja kun tietää jo minkätyyppistä täsmälleen etsii, ei turhaudu niiden satojen liian mummomaisten tai liian teinixien tms vaatteiden keskellä.
Täällä painitaan hieman saman ongelman kanssa ja lisänä vielä se, ettei olisi rahaa satsata kovin hintaviin yksilöihin. Itse yritän myös harjoitella klassista pukeutumista olematta tätimäinen. Parhaiten tmänä onnistuu käyttämällä rohkeasti värejä. Eli ostan esimerkiksi värikkäitä jakkuja jotka yhdistän muuten mustaan kokonaisuuteen.
Samalla tavalla voi tumman jakun alle laittaa kirkkaan topin, esim koralli, sitruunankeltainen ja turkoosin värit toimii mulla. Sitten yritän lisätä yksinkertaisiin asuihin koruja joilla saa myös helposti väriä ja näkyvyyttä muuten neutraaliin asuun. Sama onnistuu laukkujen ja kenkien kanssa.