Onpas tän hetken muoti rumaa!!
Yritin katsoa netistä itselleni kivaa paitaa, mutta ihan järkytttäviä kauhtanoita noi kaikki neuleet!! Jos ne tekee noista malleista paksun näkösiä,niin miten sitten tällaisesta normaalin kokoisesta ihmisestä?? Toivottavasti tää vaihe menee nopeasti ohi!
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="13.02.2013 klo 08:54"]
Yritin katsoa netistä itselleni kivaa paitaa, mutta ihan järkytttäviä kauhtanoita noi kaikki neuleet!! Jos ne tekee noista malleista paksun näkösiä,niin miten sitten tällaisesta normaalin kokoisesta ihmisestä?? Toivottavasti tää vaihe menee nopeasti ohi!
[/quote]
Mistä olet katsellut? Minusta kyllä löytyy ihan kaikentyylisiä nykyisin, ei ole mitään yhtä muotia. Itse esimerkiksi suosin hyvin istuvia, tiukkaan kudottuja neuleita ja kyllä niitä on tänäkin vuonna löytynyt.
Munkin mielestä tämän hetken muoti on aika rumaa, en meinaa löytää oikein omalle vartalolleni sopivia vaatteita. Kuten kolmonen sanoi, kyllä varmaan löytyykin vaatteita laidasta laitaan, mutta paljolti tämän hetken vaatteet on musta hirveän rumia.
Olen 25, joten olen katsonut esim ellokselta ja nellystä.. Mä en meinaa siis myöskään löytää mitään järkevännäköistä päällepantavaa. En kaipaa tätimäisiä vaatteita, mutta tuntuu, että grunge-tyylisissä muodikkaissa vaatteissa näytän ihankauhealta!! Sopivat vain sellaiselle sirolle ja poikamaiselle tyypille. Olen lisäksi toimistotyössä, jotenedustavaltakin pitäisi näyttää, mutta kuitenkin nuorekkaalla tavalla. Eniten ehkä paiaan sitä, että vaatteet olisivat edes hieman muotoonommeltuja, niin ei tulisi sitä kauheaa telttavaikutelmaa :(
[quote author="Vierailija" time="13.02.2013 klo 09:09"]
Olen 25, joten olen katsonut esim ellokselta ja nellystä.. Mä en meinaa siis myöskään löytää mitään järkevännäköistä päällepantavaa. En kaipaa tätimäisiä vaatteita, mutta tuntuu, että grunge-tyylisissä muodikkaissa vaatteissa näytän ihankauhealta!! Sopivat vain sellaiselle sirolle ja poikamaiselle tyypille. Olen lisäksi toimistotyössä, jotenedustavaltakin pitäisi näyttää, mutta kuitenkin nuorekkaalla tavalla. Eniten ehkä paiaan sitä, että vaatteet olisivat edes hieman muotoonommeltuja, niin ei tulisi sitä kauheaa telttavaikutelmaa :(
[/quote]
Ellos ja Nelly, joo ymmärrän ettei löydy. Nuo on ihan teinipissisvaatepaikkoja! Valitettavasti se nuorekas grunge vaan sopii harvalle ja toimistoon edustavaksi vaatteeksi ei kellekään.
Ihan oikeasti niistä "tätimäisistä" paikoista, vaikka Peter Hahnilta, löytyy paljon parempia, ja kaikki mallit ei ole tätimäisiä ollenkaan (osa kyllä on).
Ainakin näiltä tavallisilta merkeiltä, tyyliin Esprit, Jackpot, Mexx jne löytyy myös sitä klassisempaa tyyliä, kunhan jaksaa vähän selata valikoimaa läpi. Tietysti niihinkin nykymuoti vaikuttaa, mutta yleensä kuitenkin edes muutaman perusvaatteen onnistuu löytämään.
Itsekään en tykkää nykymuodista, varsinkin nyt keväällä tulee ongelmaksi vielä se, että vaikka hyvän mallisen vaatteen muuten löytäisikin, niin väreinä on tarjolla vaan pastelleja ja jotain persikkaa.
Joo aika tätimäistä oli... Vissiin olen jossain väli-iässä vaatteiden suhteen.. Pissismallit ei enää innosta ja tätimallit kauhistuttaa.. Pöh :(
[quote author="Vierailija" time="13.02.2013 klo 09:29"]
Joo aika tätimäistä oli... Vissiin olen jossain väli-iässä vaatteiden suhteen.. Pissismallit ei enää innosta ja tätimallit kauhistuttaa.. Pöh :(
[/quote]
Joo tuo on ihan oikeasti paha ongelma niille, jotka ei halua siirtyä klassiseen (joidenkin mielestä tätimäiseen) aikuiseen business/konttoripukeutumiseen, mutta eivät halua käytää enää niitä roikkoja trikoo yms rytkyjäkään mitä Ellokset, KappAhlit, GinaTricotit ja muut on täynnä. Sellaista nuorekasta tyylikkäämpää vaatetusta on aika hankala löytää ainakaan edullisesti. Joilllain melko kalliilla merkeillä voi kyllä löytyä tosin niilläkin usein joutuu etsimään mieleisensä mallit joko liian nuorekkaiden (esim. Espritin monet) tai liian tätimäisten (esim. Baslerin monet) seasta.
Mulla on se onni että rakastan, ja olen nuorenakin rakastanut, sellaista klassista pukeutumista, jota tätimäiseksikin kutsutaan. Selkeitä perusvärejä ja muotoja tyyliin valkoinen suora paita, mustat housut ja tulipunainen bleiseri.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2013 klo 10:20"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2013 klo 09:29"]
[/quote]
Joo tuo on ihan oikeasti paha ongelma niille, jotka ei halua siirtyä klassiseen (joidenkin mielestä tätimäiseen) aikuiseen business/konttoripukeutumiseen, mutta eivät halua käytää enää niitä roikkoja trikoo yms rytkyjäkään mitä Ellokset, KappAhlit, GinaTricotit ja muut on täynnä. Sellaista nuorekasta tyylikkäämpää vaatetusta on aika hankala löytää ainakaan edullisesti. Joilllain melko kalliilla merkeillä voi kyllä löytyä tosin niilläkin usein joutuu etsimään mieleisensä mallit joko liian nuorekkaiden (esim. Espritin monet) tai liian tätimäisten (esim. Baslerin monet) seasta.
Mulla on se onni että rakastan, ja olen nuorenakin rakastanut, sellaista klassista pukeutumista, jota tätimäiseksikin kutsutaan. Selkeitä perusvärejä ja muotoja tyyliin valkoinen suora paita, mustat housut ja tulipunainen bleiseri.
[/quote]
Joo toi kuvaa oikein hyvin mun tilannettani. Tavallaan myös tykkään sellaisesta selkeästä pukeutumisesta, mutta koska olen rintava, niin monet vaatteet saa mut näyttämään tosi tantalta! Ja kun ei jaksaisi niitä ikuisia trikoorääsyjäkään käyttää. Zarassa olisi kaikkea kivaa, mutta ne leikkaukset on harvoin istuvia mulle. Ei kai tässä voi, kuin odottaa vanhenemista, niin voi käyttää sitten niitä true tanttavaatteita.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2013 klo 11:09"]
Entä mango?
[/quote]
Mangossakin on kivpoja vaatteita, sääli vain, että niidenkin leikkaus on sirommalle ihmistyypille kuin minä. Lisäksi Mangoa ei omasta kaupungistani löydy.
Käy pukeutumisneuvojalla, hän voi varmasti auttaa löytämään uuden, oman tyylin :)
Joo Mango ja Zara, heh, tehty siroille etelän ihmisille. Niillä tosiaan olisi kivoja vaatteita, ja minäkään (en ole ap) en ole ihmisvalas vaan melko pieni ja normaalipainoinen (165 cm, 53 kg), mutta niin vaan ei isot tissit ja leveähkö lantio niiden vaatteisiin oikein mahdu, jos ei osta telttakokoa joka on sitten vyötäröltä valtava. Ei ole oikein isotissisten tiimalasikroppaisten vaatteita ne.
Mulla tosin toimii loistavasti se perinteinen jakkupukutyyli, kunhan valitsee tyköistuvia vaatteita eikä väljiä jotka roikkuu isojen tissien päältä alaspäin väljänä (se tekee tosi lihavan näköiseksi). Esim. tämä housupuku on sentyylinen minkä tiedän että näyttäisi hyvältä mulla http://www.escada.com/en/escada/collection/springsummer-2013/item/Item/detail/5168/#zoom-out Puhumattakaan tästä mekosta, korkokengät vielä jalkaan niin ei haittaa paljon mitä palaverissa puhuu kun ne miesasiakkaat kuitenkin vaan tuijottaisi mun kurveja: http://www.escada.com/en/escada/collection/springsummer-2013/item/Item/detail/5108/#zoom-out
[quote author="Vierailija" time="13.02.2013 klo 11:27"]
Käy pukeutumisneuvojalla, hän voi varmasti auttaa löytämään uuden, oman tyylin :)
[/quote]
samaa mieltä. Mun mielestäni vaatetta löytyy ihan joka lähtöön. Toki ne vaatteet myös maksaa eli ei noista halpisketjuista löydy kuin rytkyjä. Mä luulen, että sun ongelmasi on oman tyylin puute. Se vaivaa aika monia :)
Kyllä mä aika hyvin tiedän, mikä mun päällä näyttää hyvältä, mutta sellaisia vaatteita ei oikeastaan tunnu olevan missään ostettavissa. Kaikki nuorekkaammat merkit suunnittelee vaatteensa poikamaiselle vartalolle, jolle sitten sopiikin se tänhetkinen suora ja laatikkomainen tyyli.. Kaulusapidatkin ovat tällä hetkellä monesti täysin muodottomia ja näyttävät järkyytäviltä mun isotissisessä ja notkoselkäisessä varressa.
Nuo escadan vaihtoehdot on kyllä nättejä :) Mutta tosiaan, ei mulla ole oikein varaa laittaa yhteen vaatteeseen satoja euroja.. Tykkään kuitenkin vaihdella asuja, enkä käyttää samaa jokapäivä. Siksi noihin rytkykauppoihin aina päädynkin..
Ei ne pukeutumisneuvojatkaan valitettavasti ole mikään varma juttu, niitä on niin erilaisia... Toki kannattaa kokeilla jos on niin ettei yhtään tiedä mikä on oma tyyli. Mutta tiedän niitä jotka on tulleet pukeutumisneuvojalta todella kummallisten pukeutumissuositusten ja vaateostosten kanssa. Esim. jos sanoo että tarvii asiallisia toimistovaatteita joku saattaa suositella ihan ääritätimäisiä vaatteita vaikka sanoisi että haluaa nuorekasta kun on vielä oikeastikin nuori. Tai joku toinen voi väkisin yrittää laittaa jotain "särmää" tyyliin vaikka asiakas yrittää sanoa että tämä tekoturkiskaulus tai niitit tai kiiltosaapikkaat on kyllä arkivaatteeseen ihan liikaa...
[quote author="Vierailija" time="13.02.2013 klo 11:46"]
Nuo escadan vaihtoehdot on kyllä nättejä :) Mutta tosiaan, ei mulla ole oikein varaa laittaa yhteen vaatteeseen satoja euroja.. Tykkään kuitenkin vaihdella asuja, enkä käyttää samaa jokapäivä. Siksi noihin rytkykauppoihin aina päädynkin..
[/quote]
Tuontyylisiä muuten löytää usein penkomalla sitkeästi niistä tätikaupoista tai vaikka Zalandolta paljon halvemmalla. Jopa Haloselta voi joskus löytää, tai vielä paremmin netistä. Mutta vaatii kyllä sisua katsoa läpi ne 200 täti- tai muuten eimieleistä vaatetta ennen kuin löytyy se mieleinen.
Mutta tosiaan, ei valitettavasti löydy noista ketjuliikkeistä, ellei satu olemaan sitä kropanmallia joille Zaran vaatteet istuu päälle.
Jotenkin outoa, kun tuntuuettä kaikki suosiotuimmat blogit ovat melko täynnä juuri sitä tyyliä, mitä itsekin edustan (eli sitä tylsää ja siistiä) mutta silti niitä vaatteita ei myydä missään muissa liikkeissä, kuin niissä keskieurooppalaisissa, joiden mitoitus on monelle suomalaiselle sopimaton.. Vilasta ja Veromodasta saattaa joskus myös löytyä jotain. Mieluiten ostaisin sellaisia keskihintaisia vaatteita, joiden takia ei mene vararikkoon, mutta jotka säilyisivät nätteinä kauemmin. Ikävä kyllä joudun tyytymään ruotsalaisten massarättikauppiaiden tarjontaan.
Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla kokemuksia pukeutumisneuvojista!
Hei kertokaas, että miten niin Zaran vaatteet eivät istu 160-165cm tiimalasivartalolle, en ymmärrä???Nehän juurikin mitoitetaan just sellaiselle vartalolle; sellaisiahan ne latinovaratalot just on!?!?
Itse olen 175cm ja vartaloltani "atleettinen tiimalasi" - ja minäkin löydän sieltä itselleni sopivia vaatteita, vaikka vartaloni on yhtä kaukana jostain perus latinosta, kuin Aasialaisestakin ( lähempänä itseasiassa miehen kroppaa, paitsi perse on vissiin suht muhkea:DD )
Ap: suosittelen sulle esim. Filippa K:ta Tiger of Swedeniä ja vaikka ja Malene Birgeriä. Unohda nuo Jackpotit ja tollaset ihme varhaiskukkahattutäti-erityisope-erotiikkatappo-merkit ja rohkene kokeilla jotain ihan pikkuisen coolimpaa! Kokeile edes, joohan?
[quote author="Vierailija" time="14.02.2013 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2013 klo 11:46"]
[/quote]
Tuontyylisiä muuten löytää usein penkomalla sitkeästi niistä tätikaupoista tai vaikka Zalandolta paljon halvemmalla. Jopa Haloselta voi joskus löytää, tai vielä paremmin netistä. Mutta vaatii kyllä sisua katsoa läpi ne 200 täti- tai muuten eimieleistä vaatetta ennen kuin löytyy se mieleinen.
Mutta tosiaan, ei valitettavasti löydy noista ketjuliikkeistä, ellei satu olemaan sitä kropanmallia joille Zaran vaatteet istuu päälle.
[/quote]
Mikä se kroppamalli on, jolle Zaran vaatteet on suunniteltu?
Mistäs nettikaupoista oot etsinyt?