Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peukutus on sopuleille

Vierailija
13.02.2013 |

Itseäni ihan aidosti harmittaa, että hyvät, perustellut keskustelut ovat historiaa, koska kaikesta tulee vain peukutusta. Eriäviä mielipiteitä ei saa olla ja ne jyrätään peukuilla.

Keskustelusta tulee mustavalkoista, kaikki on vain peukku ylöspäin tai peukku alaspäin. Ei tarvi perustella. Jos kirjoitat koskettavan avautumisen elämästäsi, niin senkin voi arvostella vain peukku ylös tai peukku alas. Miinuspeukkujen saajien kannattaa ymmärtää, että "palstan mielipide" on nyt heitä vastaan eikä kannattaisi kirjoittaa sellaista, mistä tulee miinuspeukkuja. Mihin tällaista mustavalkoisuutta tarvitaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä teillä on nämä peukkumerkit? MInulle ei edes näy sellaisia, mennyt varmaan jonkun Adblock-suotimen mukana. Mutta muuten olen samaa mieltä; hymiöt ja pikakuvakkeet yhden klikkauksen takana ovat huoni idea palstalla, jossa pitäisi olla KESKUSTELUA.

Vierailija
2/5 |
13.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta siis ei ole kivaa, että sellaiset "petin miestäni ja nyt kaduttaa" ym. henkilökohtaiset aiheet saa äänestää peukulla. Onko mukavaa, että jos joku kertoo vaikeasta tilanteestaan, tällainen keskustelu käydään vain plussin ja miinuksin.

Ei kaikki keskustelut ole todellakaan luokkaa "kumpi on parempi, K-kauppa vai Lidl" ja minusta peukutus ohjaa liikaa keskustelijoiden perusteluja.

Ja entäs, kun joku kirjoittaa pitkän tekstin erilaisista asioista, mistä voi tietää, mikä peukuttajan mielestä on "hyvää" tai "huonoa"? Peukutus on sama kuin kirosanat, sopii hyvin ihmisille, joiden on vaikea muuten ilmaista itseään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukutus on perseestä, aivan idioottimaista.

Vierailija
4/5 |
13.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on kätevä mahdollisuus silloin kun ei olisi muuta sanottavaa kuin "komppi". Mutta ihan totta kyllä että huonojakin puolia on.

Vierailija
5/5 |
13.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samaa mieltä edellisen kanssa – ellei muuta sanottavaa ole kuin "komppi", niin ketju pysyy paremmin luettavana peukutuksilla. Esimerkiksi iltasanomien keskusteluissa harmittaa, kun sivu toisensa jälkeen täyttyy viesteistä, joissa kerran toisensa jälkeen toistetaan liki sana sanalta sama asia, jonka jo ensimmäinen kommentoija on sanonut. Toisinaan tämä toki voi johtua moderoinnin viiveestä, mutta johtui mistä johtui, se viesti, jolla joku vihdoin toisi jotain uuttaa sisältöä ketjuun, katoaa jonnekin sivun 37 syövereihin, kun ei kukaan jaksa lukea saman toistoa sivukaupalla. No, aaveella ei tätä ongelmaa ole samassa mitassa ollut (eikä se peukutusmahdollisuus toimi IS:ssäkään...), mutta en pidä peukutusta minään sopulismin synnyttäjänä.

Sopulit osaavat kyllä peesata toisiaan monisanaisemminkin ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän