Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua niin hävettää soitella kaupan kassalta miehelle ja pyydellä rahaa

Vierailija
26.02.2019 |

En tiedä mitään mikä hävettäisi yhtä paljon. Siinä tuntee olonsa todella ääliöksi. Joutuuko muut tekemään samaa?

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä v*ttua!? Miksi lähdet kauppaan ilman, että selvität ensin onko sinulla rahaa siellä tilillä? Oma vikasi ja kyllähän tuo noloa onkin.

No ei sinne ole vielä rahaa tullut vaikka olen kuinka monta kertaa tarkistanut..

Vierailija
22/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso verkkopankista, että rahat ovat varmasti tililläsi ennen kuin lähdet kauppaan. Jos rahaa ei ole, sanot miehelle että laittaa heti etkä lähde kauppaan ennen kuin rahat näkyvät tililläsi.

Kannattaa varmaan harkita lapsen laittamista päiväkotiin niin ei tarvitse kotihoidontuella kitkutella. Kuulostaa meinaan tosi ikävältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi lähteä kauppaan kun tietää että raha on tullut. Verkkopankin kautta on sovellus, joka lähettää viestin kun raha on tullut. Niin ei tule sitten noloja tilanteita. Nimim. Kokemusta on...

Vierailija
24/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette hommaa yhteistä tiliä?

Vierailija
25/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lataa pankin mobiilisovellus ja tarkista tilisi saldo ennen kauppaan menoa.

Mitä se siihen auttaa kun tiedän ettei siellä ole mitään?

Mikä avuton kynnysmatto sinä oikein olet ? Et mene sinne kauppaan, ennenkuin siellä on sitä rahaa.

Vierailija
26/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin käy vielä, niin laita seuraavaksi mies menemään kauppaan listan kanssa. Jos purnaa,sano että sua hävettää joutua kassalla soittelemaan ja että olet jo joutunut liian monta kertaa siihen hommaan. Sitten voitte taas testata jonkin ajan kuluttua toimiiko systeemi paremmin ja tarvittaessa taas toistat saman. Uskoisin, että hän alkaa muistaa paremmin.

Vierailija
27/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita sille miehelle ennen kauppaan menoa, äläkä vasta kassalla.

Vierailija
28/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä v*ttua!? Miksi lähdet kauppaan ilman, että selvität ensin onko sinulla rahaa siellä tilillä? Oma vikasi ja kyllähän tuo noloa onkin.

No ei sinne ole vielä rahaa tullut vaikka olen kuinka monta kertaa tarkistanut..

No, miksi sitten lähdet kauppaan!?

Vierailija
29/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko mitään, että perustaisitte taloustilin, jolle mies laittaa rahaa vaikka 600 euroa kuussa ja maksat sitten sieltä ruoat ja taloustavarat? Toki voisit itsekin sinne laittaa rahaa. Mutta summa nyt esimerkkinä mikä voi mennä kahdelta hengeltä kuukaudessa helposti. Ihan hölmöähän se on jos hoidat talouden mutta mies maksaa, kun pyydät rahaa kaupankassalta soittamalla! Onko teillä lapsia? Sitä suuremmalla syyllä raha-asiat selviksi.

Vierailija
30/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä puhutaan erittäin tärkeästä ja yleisestä ongelmasta: perheen sisäisestä taloudellisesta eriarvoisuudesta.

Jos lapset on yhdessä tehty ja yhdessä sovittu, että toinen ne kotona hoitaa, sen toisen on kompensoitava kotona 24/7 uurastavan työpanos ja ansionmenetys.

Tästä lähtee avioliittolakikin: perhe on yhteisyritys, jossa kaikki jaetaan puoliksi. Tästä pitäisi varmaan nostaa käräjäjuttuja, siis toisen taloudellisesta sortamisesta ja tasa-arvorikoksista, ennenkuin asia korjautuisi.

Itse olen sitä mieltä, että perhettä on verotettava yksikkönä, jossa kaikkien tulot lasketaan yhteen, jaetaan väkimäärällä ja tasataan  ennen verottamista. Ei muuten kohta yksikään nainen synnytä yhtään lasta, jos se on järkyttävän suuri henkilökohtainen riski, joka vaikuttaa tulevaan eläketurvaankin.

Puhut täyttä asiaa.

Perhe verotus olisi ensimmäinen uudistus jonka seuraava hallitus saisi tehdä.

Ja toinen juttu on se, että kun on yhteinen talous, yhteinen koti ja yhteiset lapset, ei kotona lasta/lapsia hoitavan pitäisi joutua niin huonoon asemaan kun nyt joutuu.

Vierailija
31/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut luottokortista?

Vierailija
32/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita se miehes menemään sinne kauppaan. Ongelma ratkaistu.

Tai maksa omillas

Vierailija
33/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Älä mene kauppaan ennen kuin siellä on rahaa Ei kai se nyt noin vaikeaa voi olla?

Vierailija
34/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse mennä kauppaan nolostumaan, rakas ystävä. Säilytät kasvosi.

OIkeasti pistää vihaksi, ettei miesväki tajua tätä asiaa. Yhdessähän ne lapset on tehty, joten kummankin on osattava olla epäitsekäs ja luopua jostain. Jos toinen luopuu palkkatyöstään, on toisen luovuttava kohtuullisesta osasta palkkaansa.

Olen kärsinyt tästä aikana, jolloin aviossa oleva ei saanut edes peruspäivärahaa työttömäksi jäätyään, jos puoliso tienasi liikaa. Ei toimeentulotukea, ei mitään.

Tämä jos mikä on syrjintää, järjetöntä ja väärin. Tämä on romahduttanut syntyvyyden ja ihmisten uskon tulevaisuuteen. Näissä perheissä kasvaneet lapsetkaan eivät halua parisuhdetta ja lapsia, koska ovat nähneet sisältä päin nämä ongelmat.

Vierailija
35/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua hävettää soitella mieheltä rahaa ihan kotoakin, vaikka mies on sanonut että pyydä jos tarvit rahaa tai jotain. Hän on itse työreissussa niin ei viitsi häiritä ja on kustantanut jo ihan riittävästi mulle asioita joita vain minä tarvitsen. Kaivoin äsken kolikkopurkista sen verran rahaa että saan pakolliset ostokset tehtyä tänään. Oon siis itse työttömänä ja tässä vaiheessa kuukautta alkaa rahat olla sen verran finaalissa ja oon luonteeltani sellainen etten halua pyytää apua ellei se ole ihan ainoa keino. Hävettää loisia tällä tavalla vaikka kuinka olisikin vain lyhytaikainen tilanne. 

Niinpä, ei todellakaan aina tunnu ihmisarvoiselta elämältä joutua pyytelemään.

Hävettää jo muutenkin. Sitten kun sen joutuu tekemään kassajonossa.. Voisi vajota maan alle.

Miksi joudut pyytelemään mieheltä rahaa? Sano hänelle että laittaa tilillesi kuukauden ruokaostoksiin tarvittavat rahat automaattisesti aina kun hänellä on tilipäivä, ja lisäksi vaadit tietenkin myös saman verran käyttörahaa omiin juttuihisi (meikit, shoppailu, kahvilassa käyminen, leffassa käyminen jne.) kuin mitä hänelle itselleenkin jää. Jos mies ryhtyy hankalaksi niin lopeta kaupassakäynti ja lapsen hoitaminen kotona.

Vierailija
36/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä kerron että menen nyt kauppaan hakemaan lapsille leipää ja toinen sanoo joo joo siirrän kun kerkiän tililtäni sulle rahaa niin kyllä mä olen ollut niin tyhmä että olen mennyt sinne kauppaan.

Vierailija
37/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä kerron että menen nyt kauppaan hakemaan lapsille leipää ja toinen sanoo joo joo siirrän kun kerkiän tililtäni sulle rahaa niin kyllä mä olen ollut niin tyhmä että olen mennyt sinne kauppaan.

Sinä et lähde sinne kauppaan ennen, kuin raha on tilillä.

Vierailija
38/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua hävettää soitella mieheltä rahaa ihan kotoakin, vaikka mies on sanonut että pyydä jos tarvit rahaa tai jotain. Hän on itse työreissussa niin ei viitsi häiritä ja on kustantanut jo ihan riittävästi mulle asioita joita vain minä tarvitsen. Kaivoin äsken kolikkopurkista sen verran rahaa että saan pakolliset ostokset tehtyä tänään. Oon siis itse työttömänä ja tässä vaiheessa kuukautta alkaa rahat olla sen verran finaalissa ja oon luonteeltani sellainen etten halua pyytää apua ellei se ole ihan ainoa keino. Hävettää loisia tällä tavalla vaikka kuinka olisikin vain lyhytaikainen tilanne. 

Niinpä, ei todellakaan aina tunnu ihmisarvoiselta elämältä joutua pyytelemään.

Hävettää jo muutenkin. Sitten kun sen joutuu tekemään kassajonossa.. Voisi vajota maan alle.

Miksi joudut pyytelemään mieheltä rahaa? Sano hänelle että laittaa tilillesi kuukauden ruokaostoksiin tarvittavat rahat automaattisesti aina kun hänellä on tilipäivä, ja lisäksi vaadit tietenkin myös saman verran käyttörahaa omiin juttuihisi (meikit, shoppailu, kahvilassa käyminen, leffassa käyminen jne.) kuin mitä hänelle itselleenkin jää. Jos mies ryhtyy hankalaksi niin lopeta kaupassakäynti ja lapsen hoitaminen kotona.

Olen koittanut. Ei käy. Ei käy yhteinen tili, ei käy mikään suurempi summa kerralla. Se on se kauppareissu kerrallaan.

Vierailija
39/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säähän olet varmaan kassan pahin painajainen. Ei ihme, että tunnet itsesi ääliöksi, sehän sä olet.

Vierailija
40/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun ongelma nyt, että mies ei anna rahaa, vai että mies ei maksa sitä ajoissa, vai se, ettet osaa katsoa tilisi saldoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi