Mua niin hävettää soitella kaupan kassalta miehelle ja pyydellä rahaa
En tiedä mitään mikä hävettäisi yhtä paljon. Siinä tuntee olonsa todella ääliöksi. Joutuuko muut tekemään samaa?
Kommentit (105)
.. Ja yks luottokortti miehellä riittää tähän talouteen.
Ei siitä tule kuulemma edes mitään laskua joten en tiedä miten se pysyy siitä perillä. Sieltä ostaa jos itse jotain tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä puhutaan erittäin tärkeästä ja yleisestä ongelmasta: perheen sisäisestä taloudellisesta eriarvoisuudesta.
Jos lapset on yhdessä tehty ja yhdessä sovittu, että toinen ne kotona hoitaa, sen toisen on kompensoitava kotona 24/7 uurastavan työpanos ja ansionmenetys.
Tästä lähtee avioliittolakikin: perhe on yhteisyritys, jossa kaikki jaetaan puoliksi. Tästä pitäisi varmaan nostaa käräjäjuttuja, siis toisen taloudellisesta sortamisesta ja tasa-arvorikoksista, ennenkuin asia korjautuisi.
Itse olen sitä mieltä, että perhettä on verotettava yksikkönä, jossa kaikkien tulot lasketaan yhteen, jaetaan väkimäärällä ja tasataan ennen verottamista. Ei muuten kohta yksikään nainen synnytä yhtään lasta, jos se on järkyttävän suuri henkilökohtainen riski, joka vaikuttaa tulevaan eläketurvaankin.
Puhut täyttä asiaa.
Perhe verotus olisi ensimmäinen uudistus jonka seuraava hallitus saisi tehdä.Ja toinen juttu on se, että kun on yhteinen talous, yhteinen koti ja yhteiset lapset, ei kotona lasta/lapsia hoitavan pitäisi joutua niin huonoon asemaan kun nyt joutuu.
Miten se perheverotus ap:n tilannetta auttaisi, sehän vaan antaisi ap:n miehelle enemmän rahaa jolla kontrolloida ap:ta, sekä motiivin yrittää pitää ap kauemmin kotona.
Miten se mies muka yrittää pitää ap:ta kotona? Nimenomaan mitään ongelmaa ei olisi, jos ap viitsisi hakea töitä. Vaan ei.
Yhdessä ollaan sovittu että minä hoidan kun hoitomaksut kalliita.
Mulla on työpaikka, olen kotihoidontuella, en työttömänä.
No, mitä ilmeisimmin tämä sopimus ei enää miehen puolelta ole voimassa. Tiedät kyllä mitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
.. Ja yks luottokortti miehellä riittää tähän talouteen.
Ei siitä tule kuulemma edes mitään laskua joten en tiedä miten se pysyy siitä perillä. Sieltä ostaa jos itse jotain tarvitsee.
No et sinä mieheltä mitään lupaa luottokorttiin tarvitse, mutta sitä omaakin rahaa pitäisi olla valmis edes jonkinlaisella aikataululla hankkimaan...
Tässä keskustelussa ei ole mietitty hetkeäkään (en ihmettele mammojen älyllä) että mitä jos mies ei haluakkaan ostella kaikenlaista turhaa, vaan vain ne perustarvikkeet.
Itsehän ole minimalisti ja pystyn käymään kaupassa hyvinkin pienellä rahalla.
Sinccis
(kun ostaa vain tarpeellisen, eikä mitään ylimääräistä)
Mä en esim. ostanut talouspaperia 10 vuoteen. Pesin vain rätit pesukoneessa ja vóila taas oli uusia rättejä.
Siis en ostanut rättejäkään 10 vuoteen.
Räteiksi käy myös vanhat hajonneet vaatteet yms.
Tämä nyt vain noin esimerkkinä. Voi olla myös eroa ajatusmaailmassa.
Sairasta. Jos ap et ole trolli, kaipaat pikimmiten terapiaa.
Mä jotenkin tiedän mitä tää on. Taloudellinen väkivalta. Itse havahduin vastaavaan kaupan kassalla kerran kun jännitin menekö maitopurkki ja joku tonnikalapurkki läpi, että nyt uidaan syvissä vesissä ja fiksu nainen kuitenkin olen. Mies teki sitä, että tili saattoi oilla tyhjä koska vain tai vinguttaa sen tyhjäksi hetkessä eli kun katevaraukset lähtivät niin mitään ollut jäljellä.
Ratkaisin ongelman erottamalla miehen pankistani, ja aloin kasata rahaa ihan itselleni. Tarkistan nykyisinkin tilin saldon, ettei tule mitään ongelmia kassalla koska vihaan hirveää säätöä.
Nonniin akka. Tästä lähin tässä perheessä alkaa tiukempi kuri.
Tuo edellinen ukkosi on päästänyt sinut ihaaan liian helpolla.
Istu, hyvä tyttö!
Sinccis
Miten ihmeessä mies voi suuttua jos joutuu siirtämään rahaa tilillesi kun menet kauppaan? Jos mies o kotona lapsen kanssa ja näkee, että lähdet kauppaan?
Kun olet selittänyt ennen kauppaanlähtöä, että tilisi on tyhjä ja kaupassa on kuulemma sellainen kuin kassahenkilö, joka pyytää rahaa ostoksista? Millä se mies sitten sinun luulee maksavan ostoksesi?
Jos kerran mies ei suostu siirtämään rahaa kuin ostos kerrallaan, niin miksi sitten suuttuu kun joutuu siirtämään rahaa ostos kerrallaan?
Eihän systeemi muuten toimi?
Älä lähde tämän jälkeen kauppaan ennenkuin näet rahat tililläsi!
Ja älä suostu jatkossa tähän systeemiin.
Luulisi miehelle olevan helpompaa kuin tuo jatkuva pikkusummien siirtely.
Pakko on tietenkin aina ikävää, mutta jos pihistelee omaksi ilokseen, niin silloin se muuttuukin mukavaksi.
Opetelkaa siis naiset pihistelemään omaksi iloksi ja nauttimaan siitä!
Sinccis
Älä maksa kaikkia laskuja omalta tililtäsi. Pidä tililläsi varalla aina hiukan rahaa, että on katetta, mutta et sano sitä miehellesi.
Laskujenmaksun uudelleen suunnittelu, ei sinun kuulu olla loppukuuta ilman rahaa kun maksat laskuja tilisi tyhjäksi.
Omaa rahaa pitää olla kummallakin, ei niin, että mies määrittelee rahoinensa koko ajan kaupassakäyntisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään tuli lapsilisät. Tililläsi pitäisi olla rahaa, jos teillä on lapsia.
Eilen kävin.
Lapsilisistä minä maksan laskut.
Mitkä laskut ja miksi ihmeessä ? Mitä se mies sitten enää maksaa ? Siis oikeasti, tässä on taas yksi tuleva YH äiti, jonka ukko lähtee jossain vaiheessa toisen matkaan. Jos haluat olla kynnysmatto, niin ole,mutta älä sitten ruikuta jälkikäteen.
Älkää ottako mun kirjoituksia vakavasti. Mulla on melkoisia mielenterveysongelmia.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä puhutaan erittäin tärkeästä ja yleisestä ongelmasta: perheen sisäisestä taloudellisesta eriarvoisuudesta.
Jos lapset on yhdessä tehty ja yhdessä sovittu, että toinen ne kotona hoitaa, sen toisen on kompensoitava kotona 24/7 uurastavan työpanos ja ansionmenetys.
Tästä lähtee avioliittolakikin: perhe on yhteisyritys, jossa kaikki jaetaan puoliksi. Tästä pitäisi varmaan nostaa käräjäjuttuja, siis toisen taloudellisesta sortamisesta ja tasa-arvorikoksista, ennenkuin asia korjautuisi.
Itse olen sitä mieltä, että perhettä on verotettava yksikkönä, jossa kaikkien tulot lasketaan yhteen, jaetaan väkimäärällä ja tasataan ennen verottamista. Ei muuten kohta yksikään nainen synnytä yhtään lasta, jos se on järkyttävän suuri henkilökohtainen riski, joka vaikuttaa tulevaan eläketurvaankin.
Puhut täyttä asiaa.
Perhe verotus olisi ensimmäinen uudistus jonka seuraava hallitus saisi tehdä.Ja toinen juttu on se, että kun on yhteinen talous, yhteinen koti ja yhteiset lapset, ei kotona lasta/lapsia hoitavan pitäisi joutua niin huonoon asemaan kun nyt joutuu.
Miten se perheverotus ap:n tilannetta auttaisi, sehän vaan antaisi ap:n miehelle enemmän rahaa jolla kontrolloida ap:ta, sekä motiivin yrittää pitää ap kauemmin kotona.
Miten se mies muka yrittää pitää ap:ta kotona? Nimenomaan mitään ongelmaa ei olisi, jos ap viitsisi hakea töitä. Vaan ei.
Enhän minä sanonut että mies yrittää pitää ap:ta kotona. Vaan että perheverotus voisi antaa siihen motiivin. Siksi hämmästelin perheverotuksen ehdottamista tällaisessa ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Älkää ottako mun kirjoituksia vakavasti. Mulla on melkoisia mielenterveysongelmia.
Sinccis
Voi kuule Sinccis, kyllä me sun mielenterveysongelmat ollaan jo kauan sitten huomattu, älä huoli :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua hävettää soitella mieheltä rahaa ihan kotoakin, vaikka mies on sanonut että pyydä jos tarvit rahaa tai jotain. Hän on itse työreissussa niin ei viitsi häiritä ja on kustantanut jo ihan riittävästi mulle asioita joita vain minä tarvitsen. Kaivoin äsken kolikkopurkista sen verran rahaa että saan pakolliset ostokset tehtyä tänään. Oon siis itse työttömänä ja tässä vaiheessa kuukautta alkaa rahat olla sen verran finaalissa ja oon luonteeltani sellainen etten halua pyytää apua ellei se ole ihan ainoa keino. Hävettää loisia tällä tavalla vaikka kuinka olisikin vain lyhytaikainen tilanne.
Niinpä, ei todellakaan aina tunnu ihmisarvoiselta elämältä joutua pyytelemään.
Hävettää jo muutenkin. Sitten kun sen joutuu tekemään kassajonossa.. Voisi vajota maan alle.Miksi joudut pyytelemään mieheltä rahaa? Sano hänelle että laittaa tilillesi kuukauden ruokaostoksiin tarvittavat rahat automaattisesti aina kun hänellä on tilipäivä, ja lisäksi vaadit tietenkin myös saman verran käyttörahaa omiin juttuihisi (meikit, shoppailu, kahvilassa käyminen, leffassa käyminen jne.) kuin mitä hänelle itselleenkin jää. Jos mies ryhtyy hankalaksi niin lopeta kaupassakäynti ja lapsen hoitaminen kotona.
Olen koittanut. Ei käy. Ei käy yhteinen tili, ei käy mikään suurempi summa kerralla. Se on se kauppareissu kerrallaan.
Taitaa olla se rautakankikin miehen oma, kun ei millään tuo sitä, että saisi sen jääkasan hakattua.
Vierailija kirjoitti:
Jaa siis tää olikin ammattivalittaja?
Ei tosiaankaan ole. Luitko että ap on kotihoidontuella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ammattivalittajan sisko sitten. Samaa soopaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ammattivalittajan sisko sitten. Samaa soopaa.
Ei ole nekään. Joku äiti tämä on joka on kotihoidontuella.
No ei tule ei, ole hyvä ja mene töihin. Niin me kaikki muutkin työkykyiset teemme tai ainakin yritämme jos rahat alkaa loppua.