Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua niin hävettää soitella kaupan kassalta miehelle ja pyydellä rahaa

Vierailija
26.02.2019 |

En tiedä mitään mikä hävettäisi yhtä paljon. Siinä tuntee olonsa todella ääliöksi. Joutuuko muut tekemään samaa?

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on taloudellisen ja henkisen väkivallan uhri. Kannattaisi erota, tuo ei ole normaali tilanne. Hyvä kun teit aloituksen ap, niin nyt ehkä alat huomata sen itsekin. Lue lisää lähisihdeväkivallasta googlaamalla esim tuo "taloudellinen ja henkinen väkivalta" ja "alistava parisuhde" ja "kontrolloiva mies".

Vierailija
62/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun miehesi pitää sinua koko ajan löyhässä hirressä, väitätkö , ettet tätä tajua ? Tuolla tavalla toimiva mies käyttää sitä henkistä väkivaltaa. Asetappa kuule nyt ihan ehdot sille, että jos sinä kerran teet ruuat niin mies käy sitten kaupassa ja siitä ei neuvotella.

No deal. Sinä laiskuri makaat päivät kotona.

SINÄ käyt kaupassa.

Sinccis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lataa pankin mobiilisovellus ja tarkista tilisi saldo ennen kauppaan menoa.

Mitä se siihen auttaa kun tiedän ettei siellä ole mitään?

Ei tarvitse mennä kauppaan nolostumaan, rakas ystävä. Säilytät kasvosi.

OIkeasti pistää vihaksi, ettei miesväki tajua tätä asiaa. Yhdessähän ne lapset on tehty, joten kummankin on osattava olla epäitsekäs ja luopua jostain. Jos toinen luopuu palkkatyöstään, on toisen luovuttava kohtuullisesta osasta palkkaansa.

Olen kärsinyt tästä aikana, jolloin aviossa oleva ei saanut edes peruspäivärahaa työttömäksi jäätyään, jos puoliso tienasi liikaa. Ei toimeentulotukea, ei mitään.

Tämä jos mikä on syrjintää, järjetöntä ja väärin. Tämä on romahduttanut syntyvyyden ja ihmisten uskon tulevaisuuteen. Näissä perheissä kasvaneet lapsetkaan eivät halua parisuhdetta ja lapsia, koska ovat nähneet sisältä päin nämä ongelmat.

Näin.

Ja kun lapset kuuntelevat kotona sitä yleensä äitien luttaamista, "olet elätti, mun palkalla eletään, minä aina joudun maksamaan" yms yms niin ei siinä kovin valoisaa kuvaa avioliitosta tai tulevaisuudesta saa.

Tai sitten he oppivat miettimään sen perusteella omaa tulevaisuuttaan äitiään tarkemmin. Aiempi kommentoija toteaa, että yhdessä ne lapset on tehtykin. Kaikki tuttavaperheemme, joissa ne lapset ovat todellakin yhdessä tehtyjä ja harkittuja, niin homma tuntuu toimivan. Vanhemmat ovat lähteneet asiaan yhteisellä agendalla. Sitten on taas niitä "hei kulta, endometrioosi ei ollutkaan ehkäisykeino!" -perheitä, joissa lapset ovat ainoastaan äidin agendalla ja sitten ihmetellään, kun isukki ei haluakaan niistä ottaa vastuuta.

Ja joku nyt varmasti sanoo, että "jos pystyy harrastamaan seksiä, pitää pystyä olemaan myös vanhempi!" Ja p*skat. Jokaisella lapsella on oikeus syntyä haluttuna perheenjäsenenä tasapainoisiin oloihin, ei opettelukappaleeksi "kyllä kaikkeen sopeutuu"-shaiban saattelemana. Ja ennen kaikkea, tällaisten tilanteiden välttämiseksi, Molempien Vanhempiensa haluamana.

Samaa mieltä. Ja sen lisäksi, että ne lapset tulisi hankkia yhteisymmärryksessä myös se hoitomuoto tulisi sopia yhdessä ja mieluiten hyvissä ajoin etukäteen. Ei kukaan voi vaan omin päin päättää jättäytyä vuosikausiksi töistä pois, ja ihmetellä jos ei se kumppani tykkääkään maksella kaikkea yksin. Jos ei asiasta päästä yhteisymmärrykseen, niin sitten täytyy sen kotiin jättäytymistä toivovan joko säästää etukäteen tai mennä kuitenkin sinne töihin.

Vierailija
64/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on taloudellisen ja henkisen väkivallan uhri. Kannattaisi erota, tuo ei ole normaali tilanne. Hyvä kun teit aloituksen ap, niin nyt ehkä alat huomata sen itsekin. Lue lisää lähisihdeväkivallasta googlaamalla esim tuo "taloudellinen ja henkinen väkivalta" ja "alistava parisuhde" ja "kontrolloiva mies".

Ei se ole mikään uhri.

Ostaa sen mihin rahat riittää ja jos ukolla on jotain omia toiveita niin ne ostetaan vasta viimeisenä.

Mikä tässä on vaikeata?

Sinccis

Vierailija
65/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä puhutaan erittäin tärkeästä ja yleisestä ongelmasta: perheen sisäisestä taloudellisesta eriarvoisuudesta.

Jos lapset on yhdessä tehty ja yhdessä sovittu, että toinen ne kotona hoitaa, sen toisen on kompensoitava kotona 24/7 uurastavan työpanos ja ansionmenetys.

Tästä lähtee avioliittolakikin: perhe on yhteisyritys, jossa kaikki jaetaan puoliksi. Tästä pitäisi varmaan nostaa käräjäjuttuja, siis toisen taloudellisesta sortamisesta ja tasa-arvorikoksista, ennenkuin asia korjautuisi.

Itse olen sitä mieltä, että perhettä on verotettava yksikkönä, jossa kaikkien tulot lasketaan yhteen, jaetaan väkimäärällä ja tasataan  ennen verottamista. Ei muuten kohta yksikään nainen synnytä yhtään lasta, jos se on järkyttävän suuri henkilökohtainen riski, joka vaikuttaa tulevaan eläketurvaankin.

Puhut täyttä asiaa.

Perhe verotus olisi ensimmäinen uudistus jonka seuraava hallitus saisi tehdä.

Ja toinen juttu on se, että kun on yhteinen talous, yhteinen koti ja yhteiset lapset, ei kotona lasta/lapsia hoitavan pitäisi joutua niin huonoon asemaan kun nyt joutuu.

Miten niin "joutuu"? Eikö tilanne ole aivan itse aiheutettu, jos on valinnut elää sellaisen ihmisen kanssa jonka kanssa elämän jakaminen ei onnistu? Kyllä ihmisen pitää osata huolehtia itsestään, ja pitää puoliaan että sitä tarvitsee lailla tms ulkopuolelta säädellä.

Vierailija
66/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eroko siihen ap:n työhaluttomuuteen auttaa?

Vierailija
67/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi ottaa miehen korttia kauppaan mukaan, jos hänen tilillään sitä rahaa kerran on? Ei pitäisi olla ongelma.

Vierailija
68/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli lapsilisät. Tililläsi pitäisi olla rahaa, jos teillä on lapsia.

Vierailija
69/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa siis tää olikin ammattivalittaja?

Ammattivalittajan ainoa lapsi on 10v, mutta itsekin ajattelin että tässäpä hän yrittää ns. uutta tulemista.

Vierailija
70/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun miehesi pitää sinua koko ajan löyhässä hirressä, väitätkö , ettet tätä tajua ? Tuolla tavalla toimiva mies käyttää sitä henkistä väkivaltaa. Asetappa kuule nyt ihan ehdot sille, että jos sinä kerran teet ruuat niin mies käy sitten kaupassa ja siitä ei neuvotella.

SINÄ käyt kaupassa.

Sinccis

Ja tästä lähin on oltava lämmin ruoka pöydässä, kun tulen kotiin. Tiedät kyllä työvuoroni!

Sinccis 

Ja odotan myös kotona siisteyttä. Kaiket päivät kun on aikaa .. 

Vierailija
71/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä puhutaan erittäin tärkeästä ja yleisestä ongelmasta: perheen sisäisestä taloudellisesta eriarvoisuudesta.

Jos lapset on yhdessä tehty ja yhdessä sovittu, että toinen ne kotona hoitaa, sen toisen on kompensoitava kotona 24/7 uurastavan työpanos ja ansionmenetys.

Tästä lähtee avioliittolakikin: perhe on yhteisyritys, jossa kaikki jaetaan puoliksi. Tästä pitäisi varmaan nostaa käräjäjuttuja, siis toisen taloudellisesta sortamisesta ja tasa-arvorikoksista, ennenkuin asia korjautuisi.

Itse olen sitä mieltä, että perhettä on verotettava yksikkönä, jossa kaikkien tulot lasketaan yhteen, jaetaan väkimäärällä ja tasataan  ennen verottamista. Ei muuten kohta yksikään nainen synnytä yhtään lasta, jos se on järkyttävän suuri henkilökohtainen riski, joka vaikuttaa tulevaan eläketurvaankin.

Puhut täyttä asiaa.

Ja toinen juttu on se, että kun on yhteinen talous, yhteinen koti ja yhteiset lapset, ei kotona lasta/lapsia hoitavan pitäisi joutua niin huonoon asemaan kun nyt joutuu.

Miten se perheverotus ap:n tilannetta auttaisi, sehän vaan antaisi ap:n miehelle enemmän rahaa jolla kontrolloida ap:ta, sekä motiivin yrittää pitää ap kauemmin kotona.

Vierailija
72/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, mies kyllä suuttui minulle että miten kehtasin suuttua hänelle kun hän oli joutunut jäämään lasten kanssa kotiin kun minä lähdin kauppaan ja hän siinä hässäkässä joutuu vielä siirtelemään mulle rahaa...

Että on tuossa vähän vaikeaa keskustella järkevästi.

Vierailija
73/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi ottaa miehen korttia kauppaan mukaan, jos hänen tilillään sitä rahaa kerran on? Ei pitäisi olla ongelma.

Ei ole laillista.

Vierailija
74/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SINÄ käyt kaupassa.

Sinccis

Ja tästä lähin on oltava lämmin ruoka pöydässä, kun tulen kotiin. Tiedät kyllä työvuoroni!

Sinccis 

On lämmin ruoka ja kahvit keitettynä. Koti on siisti ja mies menee yleensä päikkäreille kun tulee töistä ja on syönyt. Kaikki olen yrittänyt, silti soittelen ja kerjään rahaa kun kerran olen kauppaan mennyt ja mies paran lasten kanssa jättänyt.

Ei jestas.... Ei tästä taida tulla mitään.

Vierailija
75/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo kyykyttää tuollaista vähän yksinkertaista. Varmaan käy vieraissakin jne.

Vierailija
76/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut täyttä asiaa.

Miten se perheverotus ap:n tilannetta auttaisi, sehän vaan antaisi ap:n miehelle enemmän rahaa jolla kontrolloida ap:ta, sekä motiivin yrittää pitää ap kauemmin kotona.

Miten se mies muka yrittää pitää ap:ta kotona? Nimenomaan mitään ongelmaa ei olisi, jos ap viitsisi hakea töitä. Vaan ei.

Vierailija
77/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään tuli lapsilisät. Tililläsi pitäisi olla rahaa, jos teillä on lapsia.

Eilen kävin.

Lapsilisistä minä maksan laskut.

Vierailija
78/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua hävettää soitella mieheltä rahaa ihan kotoakin, vaikka mies on sanonut että pyydä jos tarvit rahaa tai jotain. Hän on itse työreissussa niin ei viitsi häiritä ja on kustantanut jo ihan riittävästi mulle asioita joita vain minä tarvitsen. Kaivoin äsken kolikkopurkista sen verran rahaa että saan pakolliset ostokset tehtyä tänään. Oon siis itse työttömänä ja tässä vaiheessa kuukautta alkaa rahat olla sen verran finaalissa ja oon luonteeltani sellainen etten halua pyytää apua ellei se ole ihan ainoa keino. Hävettää loisia tällä tavalla vaikka kuinka olisikin vain lyhytaikainen tilanne. 

Niinpä, ei todellakaan aina tunnu ihmisarvoiselta elämältä joutua pyytelemään.

Hävettää jo muutenkin. Sitten kun sen joutuu tekemään kassajonossa.. Voisi vajota maan alle.

Miksi joudut pyytelemään mieheltä rahaa? Sano hänelle että laittaa tilillesi kuukauden ruokaostoksiin tarvittavat rahat automaattisesti aina kun hänellä on tilipäivä, ja lisäksi vaadit tietenkin myös saman verran käyttörahaa omiin juttuihisi (meikit, shoppailu, kahvilassa käyminen, leffassa käyminen jne.) kuin mitä hänelle itselleenkin jää. Jos mies ryhtyy hankalaksi niin lopeta kaupassakäynti ja lapsen hoitaminen kotona.

Olen koittanut. Ei käy. Ei käy yhteinen tili, ei käy mikään suurempi summa kerralla. Se on se kauppareissu kerrallaan.

Oletpa valinnut oikein unelmien prinssin mieheksesi ja lastesi isäksi.

Vierailija
79/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SINÄ käyt kaupassa.

Sinccis

Sinccis 

On lämmin ruoka ja kahvit keitettynä. Koti on siisti ja mies menee yleensä päikkäreille kun tulee töistä ja on syönyt. Kaikki olen yrittänyt, silti soittelen ja kerjään rahaa kun kerran olen kauppaan mennyt ja mies paran lasten kanssa jättänyt.

Ei jestas.... Ei tästä taida tulla mitään.

Ei se av palstalla ratkea juu rakas röllipeikkoseni.

Silloin täytyy asiasta keskustella miehen kanssa ja sanoa, että nyt täytyy äijä alkaa latoa vähän enempi seteliä pöytään tai tulee nyrkistä.

Sinccis

Vierailija
80/105 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut täyttä asiaa.

Miten se mies muka yrittää pitää ap:ta kotona? Nimenomaan mitään ongelmaa ei olisi, jos ap viitsisi hakea töitä. Vaan ei.

Yhdessä ollaan sovittu että minä hoidan kun hoitomaksut kalliita.

Mulla on työpaikka, olen kotihoidontuella, en työttömänä.