Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle kettuillaan yhdistelmäsukunimestä

Hankkikaa elämä
26.02.2019 |

Menin noin viisi vuotta sitten naimisiin ja otin tyttönimeni rinnalle miehen nimen. Olen saanut todella negatiivista palautetta päätöksestäni ihan ulkopuolisilta ihmisiltä, jolle asia ei lainkaan kuulu. Nimi ei kuulemma mahdu minnekään lomakkeisiin, se on liian pitkä kirjoittaa, siinä on kaksi -nen -päätettä (oma ja miehen sukunimi päätty nen -loppuun). Kysyttiin, että ymmärsinkö, että voin pitää myös oman sukunimeni pelkästään? En koskaan uskonut, että nimi voi herättää näin paljon negatiivisuutta. Eri asia jos haluaisin olla vaikka Hevon-Kettu tai Kusi-Paska, niin sitten ymmärtäisin, et se provosoi. Vielä tänä päivänäkin tutut kyselee ja kommentoi et miks? Asutaan kuitenkin ihan suurehkossa kaupungissa, ei missään perähikiällä.

Kommentit (317)

Vierailija
141/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskinen-Mielonen-Kuuskoski-Vikatmaa

Vierailija
142/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilö on sukua nimeään valitessaan tehnyt oman päätöksen, jonka syyt eivät kuulu kenellekään muulle.

On ERITTÄIN HUONOA KÄYTÖSTÄ kommentoida toisen nimen valintaa. (Kuten myös painoa, pituutta tai puhetapaa.) Jos Korhonen-Virtanen on mielestäsi huono yhdistelmä, pidä mölyt mahassasi. Piste.

Minne tämän kansan käytöstavat ovat kadonneet?

EI ole mikään oma päätös. Ja ennen tapa oli pakko:) Silloin se ei ollut oma päätös ja silloinkin kanalauma puolusti sitä henkeen ja vereen. Tsekissä nainen ei voi valita nimeään, mutta ei se ketään haittaa. Te puolustitte tapaa silloinkin kun pakko oli.

Tapa on edelleen julkinen, ja nimilaki tehdään yhteisesti. Se että kaikki valitsevat aina isän ja aviomiehen nimen alentaa naisen asemaa. Se ei ole mikään yksityisasia, vaan saatte kantaa seurauksia. Jos sukupuolet olisi toisinpäin niin kaikki olisi ulvomassa miten miehille kuuluu tasa-arvo ja miten feminismi on tasa-arvoa eikä syrjimistä.

Aina kun nainen valitsee jotain perinteistä, tullaan puolustamaan henkeen ja vereen miten se on yksityisasia. Tapa on julkinen, nimenvaihtosi vaikuttaa muihin ja sen saa ilmaista. :) Se on sananvapautta. Tapa alistaa kaikkia naisia, siihen liittyy naisen alisteinen historia ja ihmisoikeusrikkomukset. Ja te luulette että asia pitää vain hyväksyä.

KUKAAN EI HYVÄKSYISI JOS TÄTÄ TEHTÄISIIN MIEHILLE!!!! Aina kun mies vaihtaa nimeä tullaan estämään se eikä kukaan ole lässyttämässä vapautta. Tiedän naisia joiden kimpussa koko suku on koska he antoivat oman nimensä lapsille. Ei näy teitä vapauden huutajia siinä vaiheessa mailla halmeilla :) teitä kiinnostaa puolustaa vain sitä alistavaa ja perinteistä, eikä oikeaa vapautta.

Koko tapahan alkoi PAKOTTAMISESTA. Se oli PAKKO!

😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂😋😂😋😊🤣😂🤣🤣😂😂😂🤣🤣🤣🤣😂😬

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa yksikin mies julkisuudesta joka olisi vaihtanut nimeään? Sehän on niinQ täysin vapaa valinta? Jotenkin jännästi se valinta menee aina miehen edun mukaan. Ja typerät akat vielä puolustaa vapaudella omaa alistamistaan. Ihan sekopäisiähän te olette. Kehitysmaan naisetkin puolustaa naisen sukuelinten silpomista, naisen hakkaamista jne. Te puolustatte sitä että olette omaisuutta, hankaloitatte nimeänne ja tunnistamistanne ja vielä luulette että kukaan ei saa kommentoida julkista valintaanne :DDDD

Se että tulette paasaamaan miten se on täysin vapaa valinta ja yksityisasia vain todistaa, miten naisia saa alistaa. Ette pysty ottamaan edes kritiikkiä. Haluatte vaientaa kaikki eri mielipiteet kuin tyrannit. Jos mies vaihtaa nimensä ,saattaa koko suku olla sitä vastaan. Mutta naisen alistaminen on muka vapautta? 

Saa sitä kommentoida. Saihan naisia pakottaakin, saahan miehenkin nimenvaihtoa kutsua alistavaksi. Te perinteiset naiset olette niin typeriä :D Miehet pitävät teitä pelkkinä lehminä, nauravat nimenvaihdoillenne ja te PUOLUSTATTE TÄTÄ?

Kannatatte varmasti miehen pakottamista nimenvaihtoon? pakotettiin naisetkin. Miehetkin tulee pakottaa. Ei ole reilua että pakosta koko asia lähti, ja nyt se jäi miehen edun mukaiseksi. Miehet tulee myös pakottaa, muuten valinta ei ole reilu.

Vierailija
144/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi miehen sukunimi oli kivempi ja harvinaisempi kuin omani, niin ei tullut ongelmia nimenvalinnassa kun menimme naimisiin.

Kamala tilanne olisi, jos mies olisi sukunimeltään joku Mömmönen tai Sikiö ja mies haluaisi että koko perhe ollaan samannimisiä eikä tajuaisi miksi en halua itselleni ja lapsillemme sellaista nimeä ja sitten hän vielä loukkaantuisi. Auts.

Mömmönen-Sikiö olisi mestariainesta.

Vierailija
145/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta kaikki kaksoissukunimet on typerän näköisiä, kiinnostaa miksi joku haluaa? On jotenkin tosi kasaria, silloin taisivat tulla mahdolliseksi. Sosiaalialalla riittää noita kaksoissukunimiä. Ehkä halutaan korostaa siviilisäätyä?

Minusta kaksoisetunimetkin ovat typeriä.

Minustapa ihan kaikki on typerää, ihan kaikki ja tämä vouhkaaminen erityisesti. Nimivouhkaajat vaativat että toiset naiset tottelevat heitä, sen sijaan että ne naiset

tekisivät nimiasiassa ihan juuri niin kuin itse haluavat.

Eläköön jokaisen yksilön vapaus valita oma tiensä, tehdä omat ratkaisunsa, ilman että nimitalebanit räkyttävät!

Saa sitä kertoa mielipiteensä. Miehethän teitä PAKOTTAA. Tsekissä pakotetaa nimenvaihtoon. Sehän ei haittaa että ukko pakottaa ;) Se on kiva perinne. Jos nainen kertoo eriävän mielipiteensä niin se on hullua. Minulla on kaikki oikeus ilmaista mikä on mielestäni paras vaihtoehto. Edelleen ne PAKOTTAJAT ovat olleet miehiä, ja te naiset olette heidän puolellaan. Se ei haittaa jos mies pakottaa!

Ne jotka rajoittavat vapauttanne ovat miehiä. Tismalleen samaa valinnavapautta käytetään tyttöjen abortoinneissa, huiveissa, avioliitonsisäisessä väkisinmakaamisessa. Kaikki miesten tekemiä alistavia tapoja.

Miehethän ne teitä syrjii nimienne takia. Miehet eivät halua tyttöjä koska eivät jatka isän nimeä. Ne jotka rajoittavat ja vihaavat teitä nimienne takia, ovat miehiä  :D Miehillehe ette mitään sano, muiden naisten kimpussa ollaan.

MIEHET pakottivat teidät tähän. MIEHET haluavat vain poikalapsia. Mutta onhan se toinen nainen kauhea! Ja missä tasa-arvo? Jos naisia saa syrjiä, saa miehiäkin! ÄLkää tulko enää hakemaan miehille tasa-arvoa, vaan kestäkää että miehiäkin halutaan syrjiä.

Vierailija
146/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ois Kärpänen-Paarma?

Vierailija
147/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta kaikki kaksoissukunimet on typerän näköisiä, kiinnostaa miksi joku haluaa? On jotenkin tosi kasaria, silloin taisivat tulla mahdolliseksi. Sosiaalialalla riittää noita kaksoissukunimiä. Ehkä halutaan korostaa siviilisäätyä?

No mulla on kaksoisnimi. Koska molemmat sukunimet on yksinään tavallisia ja uran kannalta halusin, että nimi on sellainen, että jää mieleen. Mulle tästä on ollut ainoastaan etua, noita pieniä arjen murheita en ajattele (kuten lomakkeet yms.).

Miten vaihtuva nimi ja pidennetty nimi muka jäisi mieleen? Voi typerä akka. Nimenvaihto nimenomaan alentaa naista uralla. Miten se että olet miehesi omaisuutta muka vie sinua uralla? Missä miehesi yhdistelmä? Hän varmasti sen ottaa, kun se tulee mahdolliseksi tänä vuonna? EIhän teillä muuten ole perheen yhteistä nimeä kun se ei ole tismalleen sama!

Nimeävaihtavia naisia pidetään työelämässä tutkitusti alisteisina, vähemmän pätevinä ja miehen vaikutuksen alaisina. Teitä pidetään myös tunteellisempina ja vähemmän itsevarmoina. Aika monta haastattelukutsua olet jäänyt saamatta, mone työnantajat eivät yhdistelmäkanoja haastatteluun kutsu.

Missä miehesi nimenvaihto? :)

Sinä olet säälittävä, sinulla ei ole älyä eikä itsetuntoa. On varmasti rakasta elää tuommoisen katkeruuden kanssa.

Tiedätkö, tuo vouhkaamisesi on tehnyt sinusta luontaantyöntävän, inhotun, siksi et raukkaparka ole saanut miestä. Kukapa jaksaisi ihmistä, jolla ei ole kykyä loogiseen ajatteluun? Ei mknkäälaista sivistystä. Ota osaa!

Vierailija
148/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa elämä kirjoitti:

Menin noin viisi vuotta sitten naimisiin ja otin tyttönimeni rinnalle miehen nimen. Olen saanut todella negatiivista palautetta päätöksestäni ihan ulkopuolisilta ihmisiltä, jolle asia ei lainkaan kuulu. Nimi ei kuulemma mahdu minnekään lomakkeisiin, se on liian pitkä kirjoittaa, siinä on kaksi -nen -päätettä (oma ja miehen sukunimi päätty nen -loppuun). Kysyttiin, että ymmärsinkö, että voin pitää myös oman sukunimeni pelkästään? En koskaan uskonut, että nimi voi herättää näin paljon negatiivisuutta. Eri asia jos haluaisin olla vaikka Hevon-Kettu tai Kusi-Paska, niin sitten ymmärtäisin, et se provosoi. Vielä tänä päivänäkin tutut kyselee ja kommentoi et miks? Asutaan kuitenkin ihan suurehkossa kaupungissa, ei missään perähikiällä.

Mulle ei ole kukaan koskaan kettuillut mun yhdistelmäsukunimestä, asutaan kuitenkin ihan perähikiällä. Jos selän takana pähkii ja haukkuu, niin sehän ei mua haittaa.

Vierailija
149/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jäätävän tekopyhää tulla pihumaan naisen omasta vapaudesta, kun koko tapa symboloi sitä että olet miehesi omaisuutta, eikä sinulla ole itsemääräämistä. Turha tulla ulisemaan ulkomaalaisista. Hekin käyttävät perusteena kaikelle alistamiselle naisen omaa vapautta :) 

Naiset taas täällä paasaamassa miten valinta ei ollut vaikea. EIhän sekään ole vaikea valinta abortoidaanko Kiinassa tyttö vai poika. Jotenkiin jännästi ne on aina tyttöjä! Ja vieläpä miehen sukuun liittymisen takia! Ai ai ai, eikö miehet halua että teitä kaakkoja syntyy kantamaan appiukon nimeehhhhh? Siis mitähhhh? EIgggS miehet haluu vabautta valitahhhh?

Eikä kenenkään tarvitse kunnioittaa teidän vapauttanne. Myös meillä eri mieltä olevilla on vapaus kertoa mitä mieltä olemme tavasta, se kun alistaa kaikkia naisia. Yhteiskunnallisen tavan toistaminen ei ole yksityisasia. Missään maassa naisilla ei ole valtaa suvuissa, joten heikennätte naisen asemaa. 

Luoja mitä pässejä olette :D miehet eivät edes arvosta tyttölapsia nimenVAIHDON takia, ja silti räksytätte naisille ettekä miehille. 

Vierailija
150/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa yksikin mies julkisuudesta joka olisi vaihtanut nimeään? Sehän on niinQ täysin vapaa valinta?

Nykänen vaihtoi 😊

Vierailija
151/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteiset naiset ei kestä sananvapautta :D Yrittävät demonisoida eri mieltä olemisen. Miehet ne teitä ovat pakottaneet nimenvaihtoihin, muut naiset eivät. Kaikilla on oikeus ehdottaa. Sen jälkeen kun tapa on pakotettu, on muilla täysi oikeus kertoa mikä on heidän mielestään oikea tapa toimia. Teidän nimenvaihtonne maksetaan verorahoista, eli se ei ole mikään yksityisasia. Maksaisitte edes itse typerät hupinne.

Naisen nimenvaihto alistaa naisia kollektiivisesti. Tuetysti siihen saa puuttua että naisen etua ei koskaan käytetä. Te ette eroa mitenkään niistä naisista jotka puolustavat tyttölasten abortteja. Tämän takia naisia ei ole arvostettu ikinä liitoissa :D Ette koskaan pidä OMAA juurtanne, että ikinä puolusta omaa etuanne. Oikein raivona haluatte alistaa itseänne, tehdä elämästänne vaikeaa ja näyttää hirveää malli tytöillenne. Akka ukon omaisuutta. Sitä se symboloi. Esineellistät itseäsi. Hieno esimerkki tytölle. Ihmekös seksirikoksia joooka päivä.

Vierailija
152/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa osa naisista haluaa vaihtaa nimensä miehen nimeen, jotta perheellä yksi ja sama sukunimi. Ei tämä ole minusta tasa-arvokysymys, pikemminkin perinne. Mistä se sitten johtuu alunperin, on eri juttu. Tiedän fiksuja ja varmasti miehensä kanssa tasa-arvoisia naisia, jotka halunneet miehen nimen.

Miksi mies ei vaihda? Ja eihän perheellä ole samaa nimeä, koska nainen on eri niminen omien vanhempiensa kanssa. Ja jos lapset on tyttöjä, he vaihtavat nimeä ja teillä kaikilla on taas eri nimi. Miksi olisit samanniminen appiukkosi kanssa ja eriniminen isäsi kanssa? Nimenvaihto vaikeuttaa myös sukututkimusta, koska nimen avulla yritetään saada tietoa geneettisistä juurista.

Ja huoh, te naiset olette niin naiiveja. Ette ole tasa-arvoisia jos toisen nimi menee tavan mukaan. Taas nähdään miten ne kaikista hirveimmät ja alistavimmat tavat saa elää eikä ketään kiinnosta tasa-arvo :D Aina jos miehiä syrjii se on väärin, mutta naisen alistaminen on perinne ja vapautta.

Nämä samat naiset puolustavat tyttölasten abortteja, tyttöjen nälkiinnyttämistä jne. vapaudella ja perinteellä. Olette sairaita naisia.

Sukunimenvaihto = olet omaisuutta. Olet objekti. Sinua saa kommentoida ja alistaa :) Et ole itsenäinen ihminen jos saat nimen kumppanilta. Miehet ihan itse keksivät sen alistamaan naista :)

Koska aikuinen luopuu jollakin tavalla lapsuudenperheestäään ja muodostaa uuden perheen kumppaninsa ja mahdollisten lasten kanssa. Minusta on ihan hyvä syy, että tämä perhe on samanniminen. Jätetään nyt appiukou ja oma lapsuudenperhe elämään omaa elämäänsä. 

Vierailija
153/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia saa huoritella vaatevalinnoista, naisille kerrotaan Tsekissä mikä heidän nimensä tulee olla. Ulkomaat pakottavat pukeutumaan kuten mies haluaa. Ja länsimaalainen nainen puolustaa miehen valtaa edustavaa tapaa :´´´D Olette te raukkiksia. Voi kuulkaa naiset. Kun ne jotka teitä nimenne perusteella inhoaa, on MIEHIÄ. Miehet haluaa nimenjatkajaksi POIKIA. Tyttöjä ei ole haluttu, koska he eivät jatka nimeä. Ne jotka teitä syrjivät "valintanne" perusteella on miehenne itse. Ihan turhaan kiukuttelette tästä muille. Aina kun miestä syrjii, vaaditaan heti tasa-arvoa mutta naisen kohdalla syrjintä on vapautta. 

Tajutkaa, että valintojanne ei tarvitsisi kritisoida jos tätä tapaa olisi käytetty oikein. Miehet ihan itse tekivät siitä alistavaa. Miehet halusivat vain poikia koska nainen ei jatka nimeä. Miesten sukujärjestelmiin saa syntyä vain poikia, koska tyttö liittyy mieheen.

Miehet. Syrjivät. Ja. Vihaavat. Teitä. Sehän ei haittaa! :D Katsokaa Intiaa ja mitä mieheen liittyville tytöille käy.

Vierailija
154/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa yksikin mies julkisuudesta joka olisi vaihtanut nimeään? Sehän on niinQ täysin vapaa valinta?

Ylen toimittaja Jorma Savinen vaihtoi nimensä Joel Heleniukseksi.

Vierailija
155/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistelmänimet on kamalia. Etu- ja sukunimenä.

Vierailija
156/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa osa naisista haluaa vaihtaa nimensä miehen nimeen, jotta perheellä yksi ja sama sukunimi. Ei tämä ole minusta tasa-arvokysymys, pikemminkin perinne. Mistä se sitten johtuu alunperin, on eri juttu. Tiedän fiksuja ja varmasti miehensä kanssa tasa-arvoisia naisia, jotka halunneet miehen nimen.

Miksi mies ei vaihda? Ja eihän perheellä ole samaa nimeä, koska nainen on eri niminen omien vanhempiensa kanssa. Ja jos lapset on tyttöjä, he vaihtavat nimeä ja teillä kaikilla on taas eri nimi. Miksi olisit samanniminen appiukkosi kanssa ja eriniminen isäsi kanssa? Nimenvaihto vaikeuttaa myös sukututkimusta, koska nimen avulla yritetään saada tietoa geneettisistä juurista.

Ja huoh, te naiset olette niin naiiveja. Ette ole tasa-arvoisia jos toisen nimi menee tavan mukaan. Taas nähdään miten ne kaikista hirveimmät ja alistavimmat tavat saa elää eikä ketään kiinnosta tasa-arvo :D Aina jos miehiä syrjii se on väärin, mutta naisen alistaminen on perinne ja vapautta.

Nämä samat naiset puolustavat tyttölasten abortteja, tyttöjen nälkiinnyttämistä jne. vapaudella ja perinteellä. Olette sairaita naisia.

Sukunimenvaihto = olet omaisuutta. Olet objekti. Sinua saa kommentoida ja alistaa :) Et ole itsenäinen ihminen jos saat nimen kumppanilta. Miehet ihan itse keksivät sen alistamaan naista :)

Koska aikuinen luopuu jollakin tavalla lapsuudenperheestäään ja muodostaa uuden perheen kumppaninsa ja mahdollisten lasten kanssa. Minusta on ihan hyvä syy, että tämä perhe on samanniminen. Jätetään nyt appiukou ja oma lapsuudenperhe elämään omaa elämäänsä. 

:DDDD Miksi NAINEN on se vaihtaja? Tiedätkö mitä naisille käy Intiassa? heitä ei haluta, koska he jättävät perheensä. Te kaakat olete niin idiootteja :DDD AHhahaha! vain lisää nimiä, ei edes haittaa. Olette niin tyhmiä. Toivottavasti saatte lisää pataan, naisiahan kuolee jo viisi kertaa enemmän suhteissa kuin miehiä. Samoin tyttölapsia vihataan enemmän. Miksiköhän? :D

Mitäs käy naisille kun he liittyvät aviomieheeen? Heitä vihataan maailmalla yli kaiken. Te pässit puolustatte oman ihmisarvonne puutetta. Seuraavaksi abortoitte tyttönne ja kehutte miten se on oma valinta? Ihan itse osaatte valita! Vau mitä itsenäisiä naisia! Teette juuri sen mitä mies haluaa ja mihin enne pakotettiin! Ihan itse osaat :) Vau mikä älykkö!

Vierailija
157/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo karua kuulla, että mieheni ei kunnioita minua, nauraa minulle ja pitää minua tyhmänä lehmänä, kun otin hänen nimensä. Mutta loppujen lopuksi nautin elämästäni hänen tyhmänä lehmänään. :) Olen juuri raskaana ja kärsin liitoskivuista. Viikonloppuna mies siivosi koko talomme ja kehotti minua lepäämään. Mies valmisti ihanan illallisen jälkiruokineen ja hieroi kipeää selkääni. Hän pitää minua niin hyvänä.

Töissäkin minua varmaan halveksutaan. Työskentelen it-alalla, joten suurin osa työkavereistani on miehiä. Ovat kuitenkin sen verran sivistyneitä, etteivät auo minulle päätään, vaan meillä on kiva työilmapiiri. Ehkä sitten minun selkäni takana nauravat sukunimelleni katketakseen. Joka tapauksessa töihin saan mennä aamulla aina hymyssä suin.

Toivottavasti sinäkin, sukunimihullu, pääset vielä joskus jonkun lehmäksi ja joku hukuttaa sinutkin hellyyteen ja rakkauteen. :)

Vierailija
158/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä nimenvaihto koskee KAIKISSA MAISSA VAIN NAISIA? :DD Ja ihan turhaa kertoa miten se on valinta, valtaosa Euroopankin maista PAKOTTAA lapsille miehen nimen. Naisen nimeä ei saa antaa. Se ei ole valinta. Kiinnostaako teitä kun miehet pakottaa? EI, olette silti sen puolella. Naiset ovat aina sen puolella mitä mies sanoo. 

Huh, ja muka ulkomailla alistetaan naisia. Ihan samassa asemassa te olette. Oikein puolustatte miehen valtaa. Myös tyttölasten syrjintää perustellaan perinteellä ja vapaudella :) Myös naisen äänioikeudettomuus oli perinne. Myös naisen pakottaminen seksiin on mukaanne vapautta. Siis pakottaminenkin on teidän mukaanne vapautta!

Vierailija
159/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tulevat inisemään muille naisille, kun heidän miehensä pitää nimenvaihtoa nolona.

https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/tasta_syysta_mie…

Ei mitään nättiä luettavaa ;)

"Tuhannesta kyselyyn vastanneesta seitsemän prosenttia ajatteli, että on loistojuttu, jos mies ottaa vaimonsa nimen. 30 prosentin mielestä se oli ihan ok. Silti 40 prosenttia piti ajatusta vähän outona ja 17 prosenttia ei hyväksynyt sitä lainkaan.

Nuoret, alle kolmikymppiset, suhtautuivat avoimemmin naisen sukunimen ottamiseen, mutta yli 65-vuotiaista yksikään ei pitänyt ajatusta loistavana."

SEITSEMÄN PROSENTTIA PITÄÄ HYVÄNÄ ETTÄ MIES OTAA NAISEN SUKUNIMEN. MENKÄÄPÄ ULVOMAAN SITÄ VAPAUDEN VALINTAA NÄILLE :)

Vierailija
160/317 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo karua kuulla, että mieheni ei kunnioita minua, nauraa minulle ja pitää minua tyhmänä lehmänä, kun otin hänen nimensä. Mutta loppujen lopuksi nautin elämästäni hänen tyhmänä lehmänään. :) Olen juuri raskaana ja kärsin liitoskivuista. Viikonloppuna mies siivosi koko talomme ja kehotti minua lepäämään. Mies valmisti ihanan illallisen jälkiruokineen ja hieroi kipeää selkääni. Hän pitää minua niin hyvänä.

Töissäkin minua varmaan halveksutaan. Työskentelen it-alalla, joten suurin osa työkavereistani on miehiä. Ovat kuitenkin sen verran sivistyneitä, etteivät auo minulle päätään, vaan meillä on kiva työilmapiiri. Ehkä sitten minun selkäni takana nauravat sukunimelleni katketakseen. Joka tapauksessa töihin saan mennä aamulla aina hymyssä suin.

Toivottavasti sinäkin, sukunimihullu, pääset vielä joskus jonkun lehmäksi ja joku hukuttaa sinutkin hellyyteen ja rakkauteen. :)

Voi raukkaa naista. Te naisethan kutsutte väkivaltaakin rakkaudeksi. Siis se hakkaa mua, se on välittämistä! Sori, mutta miehesi ei sinua arvosta :) Kukaan mies ei arvosta omaisuutta olevaa akkaa. Olet pelkkä pano. Lapsesi on poika, koska säälin miestäsi jos saa tytön joka hylkää nimen. SInäkin olet ollut isällesi suru, koska vaihdat nimeä.

Mene inisemään miehille siitä että he pitävät nimeävaihtavia naisia heikkoina. Älä tule saivartelemaan naisille. Katso Intiaa, katso Suomen historiaa. Teitä sai ottaa väkisin vuoteen 1994. Haittasiko se naisia? Haittasiko pakko naisia? Ei.

Ihan tutkitusti nimeävaihtavia naisia pidetään typerinä. Siksi naiset ei IT-aloilla menesty. :)

En minä ottanut kantaa siihen, että kunnioittaako mieheni minua. Olen kuitenkin sanoinkuvaamattoman onnellinen hänen kanssaan, vaikka olen sitten varmaan pelkkä pano, jota ei arvosteta. Mieheni on niin ihana ja hellä. :) Vauvan sukupuolta emme vielä tiedä, mutta jos se paljastuu tytöksi, niin kiva kun olet täällä valistanut, että sukupuolen perusteella saa abortin. :) Hyvä tietää, että tuollainenkin mahdollisuus on.

Olen syntynyt 1990, joten ennen vuotta 1994 minulla ei ollut mielipidettä väkisin ottamisesta avioliitossa. :)

En ole varma, tietääkö pomoni, että minulla on mieheni sukunimi, koska nykyinen työsuhde alkoi vasta naimisiinmenon jälkeen. Toivottavasti en saa potkuja tai palkanalennusta, jos hän joskus kuulee asiasta. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän