Ms Romantic sarja yle areenasta, suosittelen
Jäin heti koukkuun, oli hauska ja jännittäväkin. Harmi että vain neljä osaa.
Kommentit (1288)
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on tylsä keskustella, koska osa on niin aggressiivisia, jos joku on eri mieltä. Olisiko hauskempaa, jos kaikki vain hymistelisivät yhtä tv-sarjaa? Eikö pitäisi kiittää yläpeukulla, jos joku vaivautuu vastaamaan, vaikka olisikin nähnyt asiat aivan toisin? Miten yksi tv-sarja voi olla niin henkilökohtainen kysymys?
Ei kai nuo peukut mikään kiitos ole. Itse yläpeukutan, jos oon asiasta samaa mieltä. Mutta ei kai noita peukkuja kannata ihan noin henkilökohtaisesti ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tältähän se varmastikin tuntuu, varsinkin jos jokin hahmoista osuu liian lähelle omaa itseään.
Niinpä. Miksi niin harva osaa nauraa itselleen?
No ei varmaan naurata, jos tunnistaa itsensä vaikka sinä pikkupoikana. Tai siitä koomakännääjästä oman isän tai exän.
No sitten ei vaan tajua mustaa huumoria, ja on, tyhmä:) onhan se nyt jokaviikkoinen episodi, että miehet kännää ja hakee pildeä tai sosialisoi lähiöbaarityyliin jos liian vanha kuten se veli kallio. Tylsäähän se olisi olla pelkästään pikkupojan vahti tai ilman pildeä kun ei koskaan tiedä milloin elämä päättyy. Sitähän se pelimieshahmo koitti selittää rautalangasta, että keskitysleirilläkin ne alko bylsimään. Yhteen laivamatkaan mahtuu koko elämä.
Ihan mahtava komediatragediadraama, nerokas sellainen. Naisten turhamaisuus aiheuttaa loppuviimein tragediat, vaikka:
Elämää se vaan on ei sen enempää.
Miksi suomalaiset ottaa kaiken niin helvatan vakavasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tältähän se varmastikin tuntuu, varsinkin jos jokin hahmoista osuu liian lähelle omaa itseään.
No ei varmaan naurata, jos tunnistaa itsensä vaikka sinä pikkupoikana. Tai siitä koomakännääjästä oman isän tai exän.
No sitten ei vaan tajua mustaa huumoria, ja on, tyhmä:) onhan se nyt jokaviikkoinen episodi, että miehet kännää ja hakee pildeä tai sosialisoi lähiöbaarityyliin jos liian vanha kuten se veli kallio. Tylsäähän se olisi olla pelkästään pikkupojan vahti tai ilman pildeä kun ei koskaan tiedä milloin elämä päättyy. Sitähän se pelimieshahmo koitti selittää rautalangasta, että keskitysleirilläkin ne alko bylsimään. Yhteen laivamatkaan mahtuu koko elämä.
Ihan mahtava komediatragediadraama, nerokas sellainen. Naisten turhamaisuus aiheuttaa loppuviimein tragediat, vaikka:
Elämää se vaan on ei sen enempää.Miksi suomalaiset ottaa kaiken niin helvatan vakavasti?
Vakavasti? Aika monessa maassa tuollaista tv-ohjelmaa ei voisi edes esittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämää se vaan on ei sen enempää.Miksi suomalaiset ottaa kaiken niin helvatan vakavasti?
Haluatko kertoa esimerkkimaita ( varsinkin länsimaisista).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko kertoa esimerkkimaita ( varsinkin länsimaisista).
En. Olet tietämätön, jos luulet, että suomalaiset olisivat erityisen vakavia ja konservatiivisia. Tuskin on Ylelle soiteltu ja paheksuttu tätä ohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko nauraa? Eikö voi ihmetellä, että joku jo saanut ne omat lapsuuden tunteet ruudulle noin hienosti ja ymmärtää, että ne ikävät tunteet nousevat sieltä omista kokemuksista?
Vierailija kirjoitti:
Katsojat pyytää : jatkoa! jatkoa! jatkoa!
Veit sanat suustani.
Vierailija kirjoitti:
Itse en suoraan sanoen ymmärrä tuota Matiaksen ihannointia. Näyttelijäsuoritus oli kyllä hyvä, mutta hahmo vastenmielinen. En nyt tarkoita åpelkästään sitä umpikännissä sekoilua, vaan sitä miten tuossa on kuvattu miestyyppiä, joka on typeryydessään uppiniskainen. Luulisi, että tuonikäinen mies olisi jo ymmärtänyt asemansa tässä maailmassa, mutta ei: täysin lapsellisella tavalla hän kuvittelee, että joku speed dating-jutun pari minuuttia on joku lupaus suhteesta ja alkaa suorastaan ahdistelemaan naista tämän jälkeen. Olkoon mikä reppana tahansa, kyllä jokaisen pitäisi perusasiat sentään tajuta.
Samaa mieltä tästä. Mutta tässä ketjussakin on jo joku onneton miespuolinen ehättänyt haukkumaan sen naispuolisen hahmon ilkeäksi harpyijaksi, kun tämä ei suostunut viettämään iltaa Matiaksen kanssa. Siis tällaista porukkaa todellakin keskuudessamme elää. Minun on äärimmäisen vaikeaa ymmärtää, miten nämä miehet eivät tajua, että he itse aiheuttavat nuo ikävät tilanteet täysin egoistisella asenteellaan. Matiaksen tilanteessa oleva mies varmaan kuvittelee olevansa kovinkin kohtelias ja kiltti, kun hän monta kertaa antoi naisille vapauden jutella keskenään, mennä hyttiinsä, jne. Ja itse odotteli kärsivällisesti sivussa. Mutta koko homman pääasia jää häneltä kokonaan tajuamatta: ko. nainen ei ollut hänestä kiinnostunut!
Tuossa tilanteessa oikeasti kiltti ja asiallinen mies jättää homman siihen, eikä lähde ahdistelemaan ja varjostamaan naista ja pilaamaan tämän iltaa omalla sekoilullaan. Mies, joka näin ei tee, ei tod. saa enää mitään kiltteyspisteitä siitä että hän "herrasmiesmäisesti" odottelee baaritiskillä kun naiset juttelevat toisilleen. Hän on jo osoittanut olevansa ikävä stalkkeri, ja lisäksi joko haluton tai kykenemätön miettimään asioita naisen näkökulmasta, mikä olisi kuitenkin ihan perusedellytys minkä tahansa parisuhteen onnistumiselle. Siis epic fail ja ei jatkoon. Ja mitään valitusoikeutta, saati oikeutta haukkua ko. tilanteeseen joutunutta naista, ei myönnetä.
Vierailija kirjoitti:
Kun täällä puhuttiin onko Eeva ilkeä ihminen, niin minun mielestä ei. Silti ihmettelen mikä on tämä ihmistyyppi, joka ei voi sanoa "kiitos, mutta en kaipaa seuraa nyt". Kertaakaan eivät sanoneet asiaa suoraa (ennen kuin kaverinsa alkoi sitten raivoamaan että nyt painu vttuun). Kiertelivät siihen asti sanomalla kaikkea "meillä on juttelut kesken" jne. Taidan tuntea itsekin ihmisen, joka naureskelee kun ei pääse jostain ihmisestä "eroon" vaikkapa juuri baarissa, ja itse ihmettelen mikä tuon lauseen sanomisessa on niin vaikeaa, joka on vieläpä kohteliaasti muotoiltu. Väkisin miettii että vaikka mies ei ole mitä hienoin, niin silti jokin osa näiden ihmisten sisällä on imarreltu siitä huomiosta. Ja vaikka itsekin olen sellainen miellyttäjätyyppi, niin silti inhottaa enemmän tuollainen harhaanjohtaminen. Näkeehän tyypistähän muutenkin kilometrin päähän että tälle on pakko sanoa suoraa.
Normaalit ihmiset varmaan olettavat, että asia tulee kyllä selväksi vaikka sitä ei rautalangasta väännettäisikään. Siis tuo "meillä on juttu kesken" ja "haluamme jutella ihan kaksistaan" (äänenpaino kursivoidussa kohdassa) on kyllä jo niin selvästi sanottu että voi olla vaikea ymmärtää, ettei toinen osapuoli siitä tajunnut. Olisi yleisesti hyväksyttyjen sosiaalisten sääntöjen mukaan epäkohteliasta sanoa tuon suoremmin. Naiset yrittivät olla kilttejä ja kohteliaita ja siksi sanoivat monta kertaa eri tavalla kierrellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun täällä puhuttiin onko Eeva ilkeä ihminen, niin minun mielestä ei. Silti ihmettelen mikä on tämä ihmistyyppi, joka ei voi sanoa "kiitos, mutta en kaipaa seuraa nyt". Kertaakaan eivät sanoneet asiaa suoraa (ennen kuin kaverinsa alkoi sitten raivoamaan että nyt painu vttuun). Kiertelivät siihen asti sanomalla kaikkea "meillä on juttelut kesken" jne. Taidan tuntea itsekin ihmisen, joka naureskelee kun ei pääse jostain ihmisestä "eroon" vaikkapa juuri baarissa, ja itse ihmettelen mikä tuon lauseen sanomisessa on niin vaikeaa, joka on vieläpä kohteliaasti muotoiltu. Väkisin miettii että vaikka mies ei ole mitä hienoin, niin silti jokin osa näiden ihmisten sisällä on imarreltu siitä huomiosta. Ja vaikka itsekin olen sellainen miellyttäjätyyppi, niin silti inhottaa enemmän tuollainen harhaanjohtaminen. Näkeehän tyypistähän muutenkin kilometrin päähän että tälle on pakko sanoa suoraa.
Normaalit ihmiset varmaan olettavat, että asia tulee kyllä selväksi vaikka sitä ei rautalangasta väännettäisikään. Siis tuo "meillä on juttu kesken" ja "haluamme jutella ihan kaksistaan" (äänenpaino kursivoidussa kohdassa) on kyllä jo niin selvästi sanottu että voi olla vaikea ymmärtää, ettei toinen osapuoli siitä tajunnut. Olisi yleisesti hyväksyttyjen sosiaalisten sääntöjen mukaan epäkohteliasta sanoa tuon suoremmin. Naiset yrittivät olla kilttejä ja kohteliaita ja siksi sanoivat monta kertaa eri tavalla kierrellen.
Tämä ja varsinkin varmaan siksi, koska kyseessä oli joku enon tuttu. Ei halunnut nolata miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Matiasta katsoessa ymmärtää, että todennäköisesti sillä saattaa myös olla jokin sairaus tms. taustalla joka rajoittaa sosiaalisten tilanteiden, eli tässä tapauksessa vihjailujen ymmärtämistä.
Toisekseen, kun sanot ihmiselle _ystävällisessä mielessä_ "olen pahoillani, mutta emme kaipaa seuraa nyt", ja jos lisäät vielä tuon "meillä on kahdenkeskistä juteltavaa" siinä ei ole tippaakaan epäkohteliaisuutta. Ja sinä näet heidät vain kilttejä ja kohteiliaina, mutta tarkemmin jos ajattelet, kyllähän ne vielä tilanteelle nauraessa selkeästi pitävät sitä myös hyvänä viihteenä.
Onko tämän tarkoitus olla komediaa vai mitä? Osittain naurattaa, mutta esim. kakkosjakso ei naurattanut yhtään. Pakko kuitenkin katsoa kun oli niin nosteessa.
Yritin katsoa. Noin puoli tuntia kestin, mutta sitten se negatiivisuuden ja wt-meiningin aiheuttama henkinen pahoinvointi kävi ylivoimaiseksi. Ei vaan pysty. Oli oli kuin Clockwork orangen Alexilla siinä pahoinvointikohtauksessa.
Yle saisi esittää uusintana Irti maasta tv-elokuvan .
En edes enää muista mitä kaikkea laivalla tapahtui, mutta oli hyvä joten haluttais katsoa vielä. Liisa Maija Laaksosen kirjoittama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä katsonut sarjaa, mutta mistäköhän nuo yleisesti hyväksytyt sosiaaliset säännöt voisi noin tarkasti lukaista?
Olen samaa mieltä edellisen kanssa, että monilla on kuitenkin halu vähän pyörittää tyyppejä. Tarina voi jäädä myös elämään tyyliin "muistakko, kun se yks tuli siihen jutteleen, eikä millään meinannut lähtee pois". Olisihan se tylsempää kertoa tarinaa, jonka sisältönä olisi se, että mies oli paikalla sekunnin ja lähti sitten pois.
Haukutte sarjaa, koska siinä on jotain ärsyttävää ominaisuutta näyttelevä hachmo???
Plussaa myös siitä, että näyttelijät eivät ole mitään roskakanavien jokapaikan hahmoja, vaan sarjassa on useita harvemmin nähtyjä ammattilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Yle saisi esittää uusintana Irti maasta tv-elokuvan .
En edes enää muista mitä kaikkea laivalla tapahtui, mutta oli hyvä joten haluttais katsoa vielä. Liisa Maija Laaksosen kirjoittama.
Areenassa on se, jos sieltä on mahdollisuus katsoa. Olin sen joskus nähnyt, mutta katsoin sen nyt sitten tämän M/S Romanticin jälimainingeissa.
Katsoin ekan jakson kun mies pakotti, mutta en kiinnostunut jatkosta. Mikään suomalainen tv/elokuvatarjonta ei ole kiinnostanut enää vuosiin.