Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi törkeetä jos joku kommentoi tollai raskaana olevan ulkonäköä!! Mä turposin esikoisen kanssa myös ihan karseaksi, mutta minkäs sille voi tehdä, ei niin mitään..Meillä kanssa nuo synnärikuvat ja video on ihan hirveää katsottavaa, siis oikeasti. Itse ainakin näen niissä VAIN itseni ihan järkyn näköisenä.

Kakkosen kuvat on sitten taas ihan ok, mutta tuo turvotus kun ei ole meistä kiinni, mulla ainakaan se ei todellakaan tullut mistään suolan tms.käytöstä, mä vaan keräsin nestettä kuin mikäkin sieni.

Kohtutulehduksesta vielä että mulla on ollut kaksi kertaa se, toisen lapsen synnytyksestä tuli ja sitten tuli kun laitatin kierukan niin sain kohtutulehduksen (ja päädyin muuten Naikkarille sitä kierukkaa synnyttämään kun alkoi supistukset siitä laitosta :))), totesin kätilöille siellä että lasta en " osaa" synnyttää mutta kierukan näemmä sitten osaan).

Synnytyksen jälkeen en tiedä miksi se tuli, epäilivät että olis kohtuun jäänyt istukan pala mutta eipä ollut mitään. Onneksi siihen on lääkkeet keksitty, ja onneksi se todettiin sulla näin nopeaan!

Rankkaa on kyllä sulla kun jo raskaus oli vaikeaa ja vaarallista ja synnytys seuraavaksi ja nyt tuo tulehdus.....Mutta muista että synnytyksen jälkeen se mielikin aina heittää volttia ja urakalla noina ekoina viikkoina. Voimia sulle ja ole ylpeä itsestäsi että olet saanut ihanan pojan kaikkien vaikeuksien jälkeen! Haistata pitkät niille jotka kritisoi jotain turvotusta tai muuta, taitavat vaan olla kateellisia sun perheelle.

t. mariadee

Vierailija
62/71 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mionalle oikein paljon onnea pojasta! Nyt " jo" kerkesin onnittelemaan... :)

Täällä on kanssa norsumainen olo! Ja itkuherkkänä kyyneleitä sen takia on useesti tullut vuodatettua... Tiedän ettei imetysaikana saa laihduttaa, mutta odotan kuin kuuta nousevaa , että pääsee kärrytteleen! Nyt kun tulee nivuset(?) pienestäkin lenkistä niin kipeeks, että seuraavana päivänä on aika tuskaa.

Tänään olikin lääkäri. Ultralla tehtiin vauvalle paino-arvio. 3200g. Ei meinannut millään saada reisiluuta näkymään kokonaan, että ois saanut sen mitattua. Mutta enpä noihin arvioihin kauheen sokeesti kyllä lähde luottamaan.

Kohdunkaula ei ollut lyhentynyt, mutta kuulemma pehmeä. Että eipä ne ei-kivuttomat supistukset taida mitään tehdä... :/ Eli täytyy nyt vaan asennoitua siihen ettei tää täältä ennen la:ta synny!!

Magpielle piti laittamani, että mäkin oon nähnyt unia synnytyksestä. Varmaan kun on ollut noita supistuksia, mitä edellisissä raskauksissa ei ole ollut. Paras (tai pahin) uni oli, kun vauva syntyi kotiin, kun ei ehditty edes lähteä sairaalaan... Meilläkin matka sairaalaan kestää sellasen 45 min.

Vaikka ei enää yhtään huvittaisi olla raskaana, niin täytyy yrittää ajatella positiivisesti. Laskettuun aikaan ei ole enää kuin vajaa 3 vkoa ja eka " kerttu" on syntynyt, joten eiköhän muutkin seuraa esimerkkiä... Joskus... :)))

Päivänjatkoja kaikille!

Tiina 37+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on sitten viimeinen lääkärineuvola käyty. Olin jotenkin ihan varma, että " sukkapuikkoviiltelyt" kohdunsuulla olisivat jotain saaneet aikaiseksi, mutta ei. Paikat napakasti kiinni ja kiinteät ja kaulaakin jäljellä 3cm. Muutenkin ajattelin, että kun kolmatta jo odotan niin jotain olisi tapahtunut. Tosin edellisestä synnytyksestä on jo lähes viisi vuotta ja eikös se ole se " raja" , jolloin on taas sitten periaatteessa ensisynnyttäjä. Tietääkö joku mitä käytännössä tarkoittaa???

Painoa oli tullut +900g viikolle, yhteensä jo 13.6kg. Yhtään kertaa ei kyllä terkkari ole painosta mitään sanonut, kuullostaa kyllä tosi terkkari kohtaiselta miten siihen puuttuvat. Tosin tännepäin voisi välillä vähän jotain sanoakin kun on tota elopainoa riittävästi muutenkin. Kaikki muuten hyvin. Vauva jo kiinnittynyt lääkärin mielestä, toivotaan niin.

Täällä muuten edelleen odotellaan jonkinmoisia päätöksiä äitiyspäivärahasta, joko kaikille muille on tullut? Pakkaus tosin tuli viikko(?) sitten.

Vauvan nukkumapaikasta on ollut puhetta, meillä vauva nukkuu aluksi äitiyspakkauslaatikossa, joka on pinniksessä. Ainakin isompien kanssa on onnistunut hyvin niin. N. kuukauden ikäisenä on siirretty edelliset lapset omiin huoneisiin nukkumaan ja näin kaikki nukkuivat vielä paremmin. Nyt ongelmana on vaan, että tila loppuu kesken, ennenkuin remontti joskus saadaan valmiiksi. Aika näytää kuinka loppujenlopuksi toimitaan.

Kävin kurkistamassa siellä yahoossa, hyvin hankalalta näytti minusta, no täytyy paneutua asiaan myöhemmin.

Mionalle kovasti tsemppiä, kyllä siellä nyt koetellaan..

Lyydia 36+0

Vierailija
64/71 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Näin odotuksen loppumetreillä (36+3) ilmoittaudun minäkin mukaan joukkoon... Pari kertaa olen käynyt teidän kuulumisianne lukemassa (lähinnä kun iskee epävarmuus ja pitää tarkistaa onko jollain muulla sama " ongelma" kuin itsellä), mutta kevät on ollut niin tiivis opiskelujen suhteen ettei ole paljon tullut koneella roikuttua jos vapaa-aikaa on jäänyt. Nyt maanantaina viimeinen tentti ja sitten kaikki huomio tulevaan vauvaan (alkaa kyllä olla jo nyt vaikea muuta miettiä...)

Lyhyenä esittelynä, olen siis turkulainen opiskelija, yhdessä avokin kanssa esikoista odotellaan. Raskaus on mennyt loistavan hienosti ja helposti, vähän 2. kolmanneksen lääkäriltä alkaneet supistelut on säikytelleet mutta tähän asti on selvitty...

Tänään oli neuvolalääkäri. Lantiosta mahtuu kuulemma hyvin läpi, SF kasvanut 1,5cm viime viikosta -> 27,5cm (pieni poika kuulemma tulee <3). Painoa ei ole mullekaan tullut kuin jotain kahdeksan kilon paikkeilla.

Jännää oli, että kohdunsuu oli nyt täysin pehmeä, 1,5cm jäljellä ja sormelle auki. Vauvan pää tosi tosi alhaalla. Ihme kuulemma jos yli 2 viikkoa vielä menee. Ei enää uimaan, eikä kuulemma minnekään mistä ei nopeasti pääse takaisin... Uudelleensynnyttäjät vois kertoilla miten noi lääkäreiden " ihme on..." -arviot on pitäneet paikkansa synnytysajankohdan suhteen, mua ainakin alko jännittämään kun sanottiin että sä olet jo ihan valmis!

Tässä tätä juttua tulikin kuukausien edestä, lupaan etten tee tätä joka päivä :)

Tosi vähän näytti olevan TYKSiin tulossa porukkaa kesäkuun alkupuolella (jos nyt sinne asti ikinä pääsen :) ).

Terkuin, tenttiin lukemista taas yrittävä jännittynyt kaimania83

Vierailija
65/71 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kans ihan tajunnut tota Yahoota, mutta katotaan myöhemmin, josko saisin liityttyä...

Kauheesti teillä oli monilla neuvola/lääkärikuulumisia. Tuntuu, että kaikilla on jotain hajua kohdunkaulan ja -suun tilanteesta, mutta mä en ainakaan tiedä omasta tilastani mitään. Meillä siis ei tehdä sisätutkimusta kuin ihan alussa (rv15) ja se on sit siinä. No, silloinhan se nyt oli mulla tietenkin kiinteä ja kiinni. Eihän sillä näillä viikoilla nyt ole enää mitään merkitystä (tänään rv 38+0), mutta itseäni vain kiinnostais, että onko siellä tapahtunut mitään. Neuvolassa siis sanottiin, että tää on nyt joku uus systeemi, että ultralla näkee kaiken tarvittavan. No, meillä lääkäri siis ultraa (neljä kertaa raskauden aikana) ja se on sellanen tuppisuu-äijä jonka jutuista ei saa mitään tolkkua eikä selvää, eikä se mun mielestä ole kertaakaan kommentoinut noista mitään. Tosi outoa!

Täällä kovasti jännitän Jamesiinan puolesta. Voi kun itekin jo pääsisin tästä mahasta ja saisin vauvan mahanahkan ulkopuolelle.

Omassa olossa ei ookaan tapahtunut mitään uutta. Ens viikolla olis taas ä-polikäynti (katotaan lapsiveden määrä ja tehdään kaiketi painoarvio). Siis jos vauveli on edelleen mahassa. On varmaan.

Niin, mun piti kysyä, että onko teillä kellään sellanen tunne, että vauva painaa tonne taakse? Siis ku mulla on koko ajan sellanen ilkee tunne tuolla " perän" puolella, et vauva tulee ulos väärästä reijästä... No huh, mitä juttuja... Ja sit tuntuu, että mun luut (siis mitkä luut ne on joiden päällä istutaan???) leviää koko ajan vaan leveemmälle. Siis istun, makaan tai seison, niin tuntuu, että olo ei helpotu mistään ja kohta ne on jo " metrin" päässä toisistaan. No, luulis ainakin, että vauvalla on tilaa tulla ulos. Mietin vaan, että mahtaako mulle sopia enää mitkään vanhat housut jalkaan raskauden jälkeen jos noi luut jää kovinkin kauaks toisistaan.

Juu, nyt jatkan taas muita juttuja...

T: Canderel rv 38+0 (vähiin käy...)

Vierailija
66/71 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa lohduttavaa ettei oo ainut kellä on näitä ns. tyhmiä ajatuksia jotka ei sovi ei-raskaana olevien mielestä raskaanaolevalle lainkaan. Siis nää lihava ja kamala olot!

Kävin tosiaan siella yahoon sivuilla uusiks ja en tiä onnistuinko mut ainakin yritin kirjautua sinne!!! =D On ihana olla näin käsi tän koneen kans! Tai sit näin kielitaitoinen! Kiitos kuitenkin Mrs. Marplelle neuvoista!

Eli nyt vähän mistä on ollut keskusteluja. Ekaks noista öistä, mä oon taas nukkunut viimisen viikon tosi hyvin yhellä pissareissulla mut sit uni loppuu jo viideltä eikä tarvi enää ajatella et jatkais sen jälkeen unia. No eipä oo vielä päivällä hidastanu et niinki aikasin on heränny, illalla vaa sänkyy jo 21-22.

Sit tost kantoliinasta, mä haaveilen siitä. Eli ajattelin hankkia sen ja toivon et toimis kans meijän vaavin kanssa. Mitään en noista merkeistä tai noista ymmärä et toivottavasti onnistun ostaan sit hyvän! =)

Ainii, mun piti kirjottaa vielä noista parturi reisssuista. Eli jos nyt tosiaan tuntuu et haluu tehä jotain tosi radikaalii ja hienoo ja ihmeellistä niin suosittelen ettei kannata! Lähes poikkeuksetta kun on tullut ite tehtyä jotain erilaista raskaanaolevalle naisihmiselle, se ei ole tuntunut myöhemmin enää oikealta ratkaisulta! Eli jos on pitkät hiukset nii pitäkää ne ees sen verran pitkinä et saatte vielä ne kiinni!!!!

Just noi pätkityt leikkaukset on kivoi ja värjäyksistä jotain raidoituksia ja ehkä se tyvivärit mut ei ehkä muuta radikaalimpaa. Sitten kun on jakautunut ja alkaa noi hormoonit oleen suht järjestyksessä nii sit voi kokeilla kaikkee kivaa!! =)

Mulla muuten on ongelmia lukea noita joitain punaisia ja oisko se sit vaalee violetti tai joku vastaava värisii tekstei. En tiä heittääkö mulla jo nii pali silmissä vai onko täs näytös jotai häikkää.

Mulla neuvolatäti kysy viime käynnillä tost oikeanpuoleisesta kivusta, joka siis voi tuntuu tosa niinku ylämahassa/tissin alapuolella. Nii mulla sitä kipuu ei oo mut se kyseli kuulemma ihan uteliaisuutta ku sano et siihen ei oo löytynyt mitään lääketieteellistä syytä mut se on tosi yleistä raskaana olevilla.

Mulla on tissit " valuneet" jo ainakin 10vko!!! Ja ultran mukaan poikaa odotellaan.

Voi että, onko Jamesiina seuraava jakautuva kerttu?! aika ihanaa!!!

*täällä häntäpään kerttu on vähän kade*

Nyt lähen jo tukkimasta pinoo!!!!

Anu taas

Vierailija
67/71 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi kesäkerttu ilmottautuu täältä pirkanmaalta.

Sain vihdoista viimein itteäni niskasta kiinni ja päätin kirjoittaa tänne. Kauan aikaa on jo pitänyt kirjoitella mutta ei ole saanut aikaiseksi. Teidän tekstejänne olen jo parin viikon ajan käynyt lueskelemassa kun olen ollut äitiyslomalla ja on ollut aikaa.

Odottelemme avomieheni kanssa ensimmäistä lasta ja laskettuaika on 13.6. Raskaus on sujunut ongelmitta, hemoglobiini on ollu vähän alhainen mutta senkin olen saanut nousemaan obsidanin ansiosta. Supisteluja ei ole ollut koko raskausaikana kuin muutama. Painoa on tosin tullut vähän liikaa noin 18kg, mutta eiköhän tuonkin saa pois sit aikanaan. Tiistaina käytiin lääkärillä ja kaikki on kunnossa. sf- mitta 31cm ja kohdun suu pehmeä ja 2,5cm. Lantioni on kuulemma sen verta leveä että ei tule sen kanssa ongelmia sitten synnytyksessä.

Mutta siinä jotain tietoa meistä ja raskaudesta. Yritän nyt ryhdistäytyä ja kirjoitella useimmin tänne kuulumisia.

Ja onnea pikkuisen saaneelle Mionalle!!!

Johku rv 36+2

Vierailija
68/71 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin jo, etten ole nähnyt kuin yhden synnytysunen, mutta yksi aamu heräsin ja tajusin, että olen nähnyt sen saman unen ennenkin. Samantyylinen oli ollut mielestäni jollain toisellakin. (joka tunki vauvan takaisin kohtuun, kun erehtyi synnyttämään kotona...)

Unessa on vauva tullut jostain syystä jalat edellä ulos, ja on vieressäni, mutten kuitenkaan ole vielä " oikeasti synnyttänyt" . Odotetaan, että synnyttäisin kohta... Sitten yritän kysyä mahdollisimman fiksun kuuloisesti lääkäriltä, että saako sen lapsen silti synnytettyä oikein päin (siis että voiko sen tunkea takaisin ja synnyttää pää edellä, mutten kehtaa niin typerää suoraan kysyä). Ja lääkäri vastaa, ettei se mikään ongelma ole.

Ihan kahjo uni, en saa sitä huumorinhiventä tuotua esiin tuolla sepustuksellani, mikä tuossa jutussa mielestäni oli... Joku vois todeta, ettei mee lujaa tuollakaan tyypillä... :-)

En aio olla tässä enää kymmeneltä, älkää olko huolissanne, mitähän ne jutut sitten olisi...

Summerska

Ps. Mun mielestä se yahoo-ryhmä on todella paikallaan muutenkin kuin Mionan takia. Itsekin mieluummin keskustelen vain niiden kanssa, joiden kanssa keskustelen, enkä satojen ulkopuolisten seuratessa siinä sivussa.

Vierailija
69/71 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei täälläkään ole mitään tietoa vähiin aikoihin tullut, mutta eipä ne kovin usein paikkaansa pidä. Kerran sanottiin, että ei ainakaan viikkoon mitään tapahdu, ja seuraavana yönä lähdettiin synnyttämään. Varmaan radikaalimmat muutokset voikin jotain suuntaa antaa, mut mitä oon lukenu, niin voi olla useitakin senttejä auki useita viikkoja. Vai muistanko väärin?

Summerska

Vierailija
70/71 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meiltä lähti yhteydet (siis netti) sillon 11-12 välillä :(

ja voi että oon ollut ärrin murrin koko päivän kun jäi niin jutut teijän kans kesken...no nyt tilanne on korjattu mutta kello on sit niin paljon ettei jaksa nyt kuin tämän verran kirjoittaa...

pinokin täytyy lukasta vielä uudemman kerran aamulla...

yritän tehdä kans sit niitä ohjeita tuonne yahooseen huomenissa

nyt öitä kerttuset!!

ainii ja tervetuloa kaikile uusille ♥

krisse rv35+5

Vierailija
71/71 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää että järkytyin ku näin viestimäärän..... Pitäs vissiin koittaa päivällä käydä eikä näin illalla.. :))

Kävin liittymässä minäki tonne yahooseen.... Himpun verran muuttu nimimerkki...

Omanapaista... Tänään olin varma että nyt lorahti vettä! En päässy tarkastamaan ennenku kotia pääsin ja järetön valkovuotomäärä löytönä... Siis voitte kuvitella miten paljo piti olla et tuntu niin kummalle. Pojaltahan synnytys lähti käyntiin vesien hulahtamisesta... Kyllä kerkesin auton ratissa miettiä vaikka mitä...

Reisiä särkee, alapäätä vihloo, selkä juilii ja ripuli... Yhistelmä on ihana... Ja joka toinen minuutti kuvittelee nyt se alkaa... :)))))))

Papin neuvoo noudattanu illan. Vihkipuheessa sano että pahimman kiukun yli kun on puhumatta, jää pahimmat sanomatta... Mies on tehny yövuoroo pari yötä ja tuskin nähny meitä kahta tuntia päivässä. No tänään meni myöhempään töihin, iltapäivällä sai tietoo et jalkapallon puulaakiporukalla kokoontuminen kuudelta, EIKÄ MENE KAUAA... Pojan kylpyilta oli tänään ja nostelu ja kaikki ku tuntuu niin pirun vaikeelta, olin ilonen että yhessä tehään se ja kotihommia päälle. Lähettiin pojan kans valmiiks kylpemään ja isiä ei näy, ei... Kotiutu sopivasti jääkiekkopelille ja suoraan sohvalle sitä kahtomaan.... Iltapalan kyllä syötti pojalle ja iltatoimet teki kiekon ohella kun huomas et joku pahalla päällä... Mut tympäsee, vi***taa ja kaikkee niiiiiin paljo.... No jospa tässä yön aikana rauhottus, ku saa nukkua koko sängyn leveydellä... Mut arggggg......

Pakko myöntää ettei mitään jääny päähän tosta superhyperpinosta... Muutaku Miona.. Jospa toi yahoo auttas asiaa...

Suhmura 37+0!!!!!!!!!