TORSTAITA KESÄKERTUT!
Kommentit (71)
tohkeissani kun oli en jaksanut odottaa... mutta siellä voi olla montakin niitä moderaattoreita ketkä ylläpitävät sivustoa!!!
tässä tää olis...
http://groups.yahoo.com/group/kesakerttuaidit
ja jos lilli kerkesit tehdä kans niin voidaan ottaa se sunkin tekemäs käyttöön :)))
[color=indigo] olen tosi pahoillani mionan puolesta. surettaa kovasti.
mulle henk.koht. on ihan sama, jos joku minut täältä tunnistaa, kun olen myös sitä sorttia, joka höpöttää muutenkin kaikki omat asiansa kaikille. mutta ymmärrän tosi hyvin senkin, jos joku haluaa anonyymisti kirjoittaa.
[color=Maroon] siitä suljetusta yhteisöstä. mä kuulun jo yhteen kesämasu-yhteisöön yahoossa, joten tuntuis vähän hassulta liittyä toiseenkin. ja sinne ei mulla muutenkaan tule juuri kirjoiteltua, kun tämä on aina tuntunut jotenkin omemmalta tämä vauva-palsta. [color=red] jääkö tänne sit ketään muita kerttuja kirjoittelemaan? [color=Maroon] vai siirtyykö kaikki kokonaan sinne yahooseen? ois kiva, jos täälläkin kuitenkin päivittäin pinouduttais, ettei mun ihan yksin tarttis pinoja sit pitää yllä...
[color=indigo] oma olo eilisistä hyvistä lääkärillä saaduista uutisista huolimatta huono. jotenkin on tosi paha mieli mionan puolesta, ja sit surettaa sekin, jos täällä ei enää tule olemaan kerttuja. kun ei ihmiset varmaan jaksa kahteen paikkaa kirjoitella... ja fyysisesti varsinkin on aika kurja olo. eilinen järkyttävä väsymys jatkuu, vaikka nukuin ihan hyvin ja sain nukuttuakin 7.30 asti. alamaha on kipuinen ja pystyasennossa ei juuri pysty olemaan. ja koko ajan on vähän paha olo, närästää ja muutenkin jotenkin oksettava fiilis. ei tää kuitenkaan varmaan mitään vatsatautia ole, raskausvaivoja vaan. ja vielä pitäis jaksaa viikkoja... ei jaksais... valivalivali. itkettää...
[color=Maroon] summersnowlle kans tsemppiä, ja kuka se muu oli, joka oli tosi väsynyt? täällä samoja fiiliksiä, ja mietityttää kovasti miten sitä jaksaa, kun vauva syntyy. onhan ne lapset tietysti rakkaita, mutta kyllä sitä haluais olla mahdolllisimman hyvä äiti, ja sellainen, joka ei joka päivä ole ihan rättipoikkiväsynyt ja äkäinen.
monet oli kaipaillut sellaisia, jotka on aiemmin kirjoitellut useasti. minä olen anninapaa miettinyt, että missähän se on ja onhan kaikki vielä ok...
[color=indigo] toivotaan kuitenkin kaikille meille parempaa päivän jatkoa!
gabriela rv 35+6
[color=Indianred] Tigrulle niistä pyyhkeistä. Yleensä anttilasta löytyy monen hintaisia pyyhkeitä. Kannattaa sielä käydä katsomassa ja varsinkin penkoa kaikki ale korit. Jyskissäkin on pyyhkeitä,mutta niiden kanssa kannattaa olla tosi varovainen kun niistä lähtee ihan älyttömästi väriä ja ne menee pesussa pluruiks.
Äitimiia: Jaa-a,että sulla on jo noin iso vauveli. Etten ole vaan seuraava joka nyyttinsä hakee? :)
Jamesiina: Voima halin lähetän täältä ja toivon jaksamista! Se voi olla hyvinkin,että vaavisi potkii sielä kovastikkin mutta et sitä vain tunne. Jos se vaikka potkii istukkaa. Näin mulla oli ainakin kun menin yks kerta synnärille ja sanoin,että vauva ei ole liikkunut. Sielä katsoivat ultralla ja totesivat,etä vauva potkii istukkaa. En kyllä yhtään niistä potkuista tunnistanut.
Mariann80: Kyseli maidon tulosta! Täälä yksi nostaa tassun pystyyn. Mulla on tullut jo aika kauan sitä maitoa rinnoista olisko jotain 10 viikkoo. Joka päivä vain enemmän tulee. Mutta kuitenkin olen vielä pärjännyt ilman rintasuojuksia. (en saa nyt oikeaa nimeä millään mieleen) Ajattelin laittaa sitten vasta kun en enää millään pärjää ilman. Mulla on muutenkin nännit jo niin rikki,että ne vaan hautois turhaa niitä lisää.
Ja sitten ihmettelit sitä että voiko vauva olla poikittain vaikka on kiinnittynyt. Mulla oli juuri niin,että vaikka äippäpolilla todettiin,että vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt niin vauva nousi kasvaessaan ja pääsi ylös lantionpohjasta ja siks makeli sielä poikittain. Neuvolantäidin mielestä se on aika yleistä. Laskeutuu ja kiinnittyy sitten uudestaan jossain vaiheessa.
[color=Dodgerblue] ONNEA NEELALLE POJAN ODOTUKSESTA <3
[color=Indianred] quest955: kyseli kivusta rinnan alla. Mäkin sitä olen ihmetellyt ja kysyin sitten neuvolasta kun oli tosi kipiä. Neuvolantäti sanoi,että se johtuu siitä kun kohtu on niin suuri,että se on rintalastan alla ja sitten vauva ei vielä ole laskeutunut niin se yrittää alimpia kylkiluita työntää ylöspäin ja siksi se on niin kipeä. Mulla on nyt ollut vähemmän tollaista kipua kun vauva on laskeutunut. Joten sunkin olo varmaan helpottaa kun vaavi lakseutuu.
Helmis oli ostanut kans teutonian prestiget. Eiks ookki kätsyt? Meille tuli kans sellaiset ja olen todella tyytyväinen. Pakko on vielä kysyä,että minkäväriset teille tuli?
Magpie:Kannattan sitä parturiin menoa. On kuin uusi ihminen ja sitä jaksaakin paremmin kun on saanut itseään hellitellä. Se lyhyeks leikkaamminen vois olla kesäks ihan hyvä idea jos tykkää lyhyistä hiuksista.
No niin nyt nyytti möyryyää niin kovasti masussa,että mun pitää kyllä hilata tämä iso ahterini ylös ja hakea satsikuppi teetä.
Palataan taas päivän mittaan.
Lilli81 37+6
[color=Orchid]P.S olis kiva saada pikavastauksia siihen yahoon nimi ehdotukseen niin voisin sitä alkaa pähkäileen!
krisse-79:
tohkeissani kun oli en jaksanut odottaa... mutta siellä voi olla montakin niitä moderaattoreita ketkä ylläpitävät sivustoa!!!tässä tää olis...
http://groups.yahoo.com/group/kesakerttuaidit
ja jos lilli kerkesit tehdä kans niin voidaan ottaa se sunkin tekemäs käyttöön :)))
En vielä kerennyt väkätä,joten otetaan vaan se sun oma käyttöön. Mites se toimii?
Lilli
selvitty ja neiti kattoo nauhalta aamun lastiksia, hetki aikaa.
Jamesiina: tuuhan kertomaan ä-poli kuulumiset, jos eivät sua jo sisälle ota...
Summerska: Täällä kans yks, jolla suursiivous tekemättä vaikka pyhästi aioin sen hoitaa heti alta pois. Nyt jo viikko ä-lomaa takana. Saa nähdä jääkö siivous miehen harteille.... Vauva-pyykkiäkään en oo vielä pahemmin pessy. Harsot vaan. Kaikki vaatteet on vielä pesemättä ja laittamatta. Sen verran oon kuitenkin asian eteen tehny, että olen neitin vanhoista vaatteista ettiny ne, joita vois ajatella pojan päälle puettavan. Ei kyllä oo kovin paljon, kun on tuo tytön vaatevarasto aikas vaaleanpunainen ja tyttömäinen...
Helmikselle rentouttavaa ä-lomaa!
Oliskohan ollu Neela, joka odotteli pääsyä synnytystapa-arvioon... Mulla olis se edessä ens tiistaina, tyttö syntyi kans hätäsektiolla (sydänäänet romahti) ja oli kilon suurempi kuin kukaan oli arvellu, eli arvioidaan varmaan vähän vauvan ja lantion kokoa. Tähän menessä ei kukaan oo uskaltanu antaa vielä minkäänlaista kokoarvioita. Eilen lääkärineuvolassa lääkäri vaan tuumas, että lapsivettä on runsaasti ja että hänestä vauva ei tunnu kamalan isolta. Tosin esikolta synnytyssalin kätilö arvioi painoks 3200gr ja muutaman tunnin päästä syntyi neiti 4140gr, että se siitä käsikopelolla tehtyjen arvioiden luotettavuudesta. Jospa ultralla sais vähän tarkempia mittoja.... Mulle itelle sektiosta jäi kyllä positiivinen mieli ja ei olis kyllä mitään sitä vastaan vaikka pikkuherrakin saatettaisiin maailmaan sen avulla. En asiasta kyllä ala taisteleen, mutta en koe sektiota huononakaan vaihtoehtona.
Toi suljettu yhteisö kuulostaa hyvältä, tosin oon sen verran tumpelo tän koneen kans, että joku saapi sitten opastaa miten siihen liitytään. Olisko siis tarkoitus, että siirrytään sinne sitten vauvan syntymän jälkeen, vai jo nyt??? Meinaan vaan, että Mionan voi olla aikas yksinäistä siellä vähän aikaa, jos ei aleta vauhdilla jakaantumaan....
Quest ja Mikki 35+6
Gabriela: Minä varmaan ainakin täällä pyörin. En ole koskaan mihinkään noihin " ryhmiin" kuulunut, enkä edes tiedä miten homma siellä toimii, mutta kokeillaan.
Kiitti Lilli kannustuksesta. Mulla on aina ollut pitkä tukka ja nyt meinasin jos uskaltais lyhentää sitä edes tuohon hartia tasolle, saas nähdä. Joskus sanoin, että sitten leikkaan kun 30 täytän vaan sekin jäi. Käyn tänään kysyys saisko noita mallikirjoja kotiin viikonlopuksi lainaan (ma aika) niin vois vähän selailla niitä ja pohtia minkä tyylistä sitä haluis...
-Magpie-
elkää olko huolissaan kyllä me täällä pysytään
mäkin kuuluin siihen kesämasut ryhmään mutta en varmaan kun kerran kirjottanut sinne sillon ihan alussa
lähinnä tehdään nyt tuo suljettu että mionakin pääsee meidän kanssa juttelemaan ja purkamaan itseensä!!! ja mun puolesta sinne saa liittyä jo nytkin jos haluaa, tai sitten kun vaavi on syntynyt
ideana vaan se että sinne kirjotettuja juttuja ei pääse lukemaan ketkään muut kuin ne ketkä on jäseniä (members)!!!
mä teen tuonne etusivulle mahdollisimman selkeet ohjeet siihen liittymiseen, het kun kerkeen :)
mä ainakin henkkohtasesti tuun pysymään tiiviisti täällä vauva palstalla (kin) oon sen verran hyvin tänne kotiutunut :))
mutta siis ihan mionaakin ajatellen :)
nyt riennän taas ja tuun myöh. tagas -k-
Kävinkin jo laittamassa tuon yahoon kesäkerttuäidit-sivun suosikit kansioon!!!! Ihan kiva juttu. Minä luultavasti käyn kyllä tänne vauvan sivuillekin kirjoittelemassa (kunhan vaan sitten kerkiän) mutta tosi kiva on jakaa teidän " tuttujen" kanssa sitten ajatuksia ihan privaatisti, kun meillä kaikilla on sitten samanikäiset vauvat. Hyvä idea, ja liity Miona sinäkin sinne!
Täälläkin on ollut vauva jo muutaman päivän todella hiljainen. Yksittäisiä potkuja tuntuu silloin tällöin. Täytynee tästä kohta mennä sohvalle pitkäkseen ja alkaa laskea liikkeitä. Ekassa raskaudessa oli kyllä sama juttu, että siis loppua kohden meinasin tulla hulluksi, kun liikkeitä ei vaan tuntunut. Nyt jotenkin sen vaan huomaa vielä paremmin, kun tämä tulokas on ollut niin mahdottoman kova liikkumaan, ettei todellakaan ole tarvinnut aiemmin olla huolissaan noista liikkeistä.
Onko muilla nivustaipeissa sellaista kovaa vihlontaa? Siis enemmäkin tuolla ihan alhaalla, lähellä takapuolta?? Minulla on nyt tällä viikolla vihlonut muutamia kertoja. Voisin kuvailla kipua vaikka niin, että hetkittäin (esim. astuessa) tuntuu viiltävä vihlaisu, vähän niin kuin suonenveto.... Voi varmaan johtua siitä, että olen nyt kolmena päivänä kävellyt, nyt kun äitiyslomalla on aikaa... En siis muista koska viimeksi olisin sairastelujen/iltakiireiden takia käynyt edes lenkillä. Taitaa olla jo ainakin kaksi kuukautta. Kävely sinänsä tuntuu ihan hyvältä, mutta tuo vihlonta aina välillä ihmetyttää.Tuossa alhaalla edessä minulla on ollut jo pitkään sellaisia vihlaisuja, mutta ne ovat mitä luultavammin aivan normaaleja, kun se vauvan pää painaa tuonne alas.)
Maidon tulosta joku kyseli. Minulla tuli ekassa raskaudessa maitoa säännöllisesti jo jostakin puolesta välistä lähtien. Ja esikoinen oli poika...
Nyt on tullut vasta pari kertaa ihan viime viikkoina, ja niin vähän, ettei se todellakaan ole vielä haitannut. Esim. liivinsuojuksia en ole joutunut käyttämään. Ja yleensä maitoa tuli esikoista odottaessani yöllä, kun ilmeisesti rinnat olivat puristuksissa patjaa vasten.
Nyt on taas aikaa vierähtänyt ja on pakko alkaa tekemään jotakin. Niin ja laskea niitä liikkeitä....
t.susse 35+6
Kävin tosiaan laittaa sinne ne mun tiedot. Toivottavasti tuli oikein! Nimimerkki piti vain vaihtaa kun ei hyväksynyt tätä samaa, eli nyyttivauveli-merkillä sielä kirjoittelen.
Joo en mäkään täältä ole mihinkään katoamassa,turha toive ;) Edelleen jatkan teitin piinaamista romaaneilla.
Lilli81
Lääkäriaika on klo 12.
MAIDON TULO: Mulla on tullut jo viikosta 20 lähtien maitoa rinnoista ja siitä lähtien olen joutunut käyttämään liivinsuojuksia. Varsinkin yöllä joutuis tosiaan heräämään lammikosta. Päivälläkin liivinsuojuksiin on tullut aina ihan reilusti maitoa. Ostin nyt niitä Ainun pestäviä suojuksia ja hittolainen toinen niistä jo tarttui nänniin kiinni. Joku taisi joskus sanoa, ettei ne tartu niin helposti kuin kertakäyttöiset. No, kertakäyttöiset ei ole kertaakaan tarttunut kiinni. Mut jotenkin uumoilen, että mulla tulee menemään niitä sen verran paljon, että kertakäyttöiset tulisi kalliiksi.
Huomenna ois se tentti... Toivon, että se olis jo ohi eikä tartteis miettiä enää, meni miten meni. Ja samoin on huomenna se kypsyysnäyte. Ihanaa kyllä kun pääsee eroon noista molemmista. Sen jälkeen teen kyllä pitsaa kotona ja ostan vaikka sipsejä. Eilen söin kevyesti tän päivän neuvolan takia.
Ehkä mie lähen hipsimään vaikka kirjaston lehtisaliin ennen sitä lekuria.
Tytteli-83
Mä kävin heti lisäämässä itteni tuonne yahooseen, vaikka en mä kovin hyvin sen toimintaa tajua.
Olis muutenkin kiva, kun vois jutelle hiukan " henkilökohtaisemmin" kun ittellä tulee jutuissa aina vastaan just se kun tää on julkinen foorumi.
Miona käyhän rekisteröitymässä myös :)
En mäkään tätä vauvasaittia jätä vaikka tuonne yahoolle ilmoittauduin, onhan tästä tullut sellainen henkireikä mulle. Mutta silti toi oma ryhmä tuolla muualla on hirmuisen hyvä idea!
KIITOS KRISSELLE KUN SEN MEILLE HETI REIPPAANA TOUHUSIT :) !!
No mä lähden taas lipaston ja pikkuvaatteiden kimppuun :)
Helmis
Samoin kävin jo ilmoittautumassa, Yahoossa on vain alaviiva ja vuosiluku eli _77 nimimerkin perässä, mutta muuten sama. Oli joskus aikoinaan sama nimimerkki jonkun toisen käytössä jossain niin piti vähän muokata..
Gabriela: Kyllä aion täällä pyöriä, tässä samassa kun on muitakin juttuja kun vain kesäisten. Eli käyn joskus vastaamassa muihinkin pinoihin. Mutta tuollakin voi käydä kuulumisia vaihtamassa, niin että kuulee Mionastakin!
Kovin on pimeä päivä.
Aamulla satoi vettä ja nyt on aurinko ihan hukassa, niinkuin on ollut niin valoista. Tottunut jo aurinkoisiin keleihin.
Nyt toinen kuppi kahvia.
Nyt se on sitten loppu!!!! Meinaan mun työnteko!!!! JEEEE!!!
Olin tosiaan tällä viikolla ti ja ke liikkeessä myymässä kaikki myyntihyllyt tyhjiks kunnon alennuksin (-30-70%) ja kyllä ihmiset sekoo ku saa jotain vähän edullisemmin. No hyllyt tosiaan tuli tyhjiks! =)
Mulla on tällä hetkellä hirveen ristiriitaset fiilikset. Oon ihan onnessani toisaan et työt on loppu, virallinen äippäloma kait alkaa ensviikolla. Mut tuntuu et näit mitkä ottaa päähän on nii PALJON!
Kävin kattoo sitä uutta linkkiä mistä on ollu puhetta, ei riitä mun kielitaito kirjautuu sinne jos joku ei laita suomeks ohjei! =/
Mä tunnen itteni ihan hirveen isoks, lihavaks, kömpelöks ja rumaks! Aika fiksui ajatuksii näin raskaana ollessa mutta empä pysty tonne omaan pääkoppaani paljon vaikuttaan, ei lohduta ku jotku sanoo et sähän saatki olla vähän pyöree ku oot raskaana! Mä haluisin ehottomasti ennen syksyä jo mahtuu omiin farkkuihini! =( (mielummin tietty suoraan jo laitokselta) MÄ TIIÄN ET NÄÄ ON IHAN TYPERII AJATUKSII!!!!!
Sit tänään loppuu toinen lääkekuuri (suunkautta otettava) minkä sain viikko sit ja nyt just äite kysy et onko olo helpottanut, no mistä minä tiiän! Menin lääkäriin ku neuvolassa kuulu se ekstra niis sydän äänis ja siis ei ollut mitään mut lääkäri teki samalla sisätutkimuksen ja löysi taas kohdunsuun tulehduksen, josta mulla ei ollut siis mitään käsitystä. Eli edelleen supistelee (kipeestikkin) ja edelleen on aika mahtava valkovuoto! Oon kade teille jotka vielä säysillä sekstailette miehenne kans! Meillä se nyt oli kieleettykin mut nyt kun likeenee noi viikot et ei tarttis enää pihistellä nii nyt sit huomaan ku oon viikon noit emätinpuikkoi käyttänyt et mun alapää on AIVAN SAIRAAN ARKA!! Eli täytyy toi puikkokin laittaa niin varovasti että, sattuu ku sormee laittaa likikään! =/
Mulla on nyt sit tullut supisteluihin lisäks toi lantion ja alavatan " kipu" . Eli siis sellanen räjähtävä tunne! =( Eli jos oon tähän asti luullut et mulla on kipeitä supisteluja nii nyt sit voin todeta et NÄÄ on niit kipeitä.
Sit tietty viel harmittaa ku en oo laittanut vauvaa varten muutaku pinnasänky on koottu. Mies eilen illalla totes et jos nyt sit ihan ekaks laittaisin sen sairaalakassin valmiiks ja sit alkaisin oman mielen mukaan siivoon ja peseen niit vauvan vaattei, et jos saan itteni sil touhuumisella synnytyks valmiiks nii olis ees se laukku pakattu. =)
No tästä tuli tällänen ylipitkä vali vali stoori mut yritän nyt jatkos vähän piristyy!!
Anu 33+5(?)
p.s. toivottavasti Mionasta kuullaan vielä, ees sit siel toisel puolella!
Eli ensin jos ei ole Yahoo tunnusta, pitää sellainen luoda.
Ylhäällä on sellainen kohta kuin New user? Sign up
Klikkaa kohdasta Sign up ja sitten täytät tiedot, tähdellä merkityt ovat pakollisia.
Sitten voitkin kirjautua sisään ja Kerttujen ryhmän kohdassa on Join this group -nappula, jolla lähetät liittymispyynnön modelle, eli tässä tapauksessa se lähtee kai Krisselle.
Krisse hyväksyy hakijat, jonka jälkeen pääsee sitten kirjautumaan Yahoo ryhmään ja kirjoittelemaan sinne kuulumisia.
.. siis tulin just hammaslääkäristä ja hammaskiven poistonjälkeen ikenet ja hampaat on ihunan hellät. No onneksi ei reikiä. Eilen oli neuvola ja se kuulumiset tulee nyt: paino -400 g/ viikko. RR 107/73. Ja Hb 120 joka oli noussut viimekerrasta(116) hienojuttu. Sf 33 sama kuin edelliskerralla. Nyt laskeuduttiin takaisin ylä käyrälle. Nasu taitaa taas olla perätilassa se se veivaa niin että tänään peppu alhaalla ja huomenna peppu ylhäällä. ( . ) kaikki hyvin ja massunkantajalla samoiten =)
Gallutin tynkä: onko kukaan ajatellut että neuvolakortin käyrä on eri käyrä kuin mitä neuvolatätillä tietokoneessa tai ainakin näin on minusta sillä heidän käyrällä olen ylällä tai se yli ja taas kortinkäyrää kun katsoo nii olisn keskikäyrällä vai enkö osaa katsoa oikein? Pääasia tietty että kaik on hyvin et eipä muuta.
Hyvää paivänjatkoa kertuille !
myymami & nasu33+6
Kaikki edelleen ok, painoa oli tullut +600/viikko, verenpaine 124/74, sf 32 (epäili, ettei välttämättä tuosta enää nousekaan). Vauva raivotarjonnassa, vauvan syke 145..mitähän vielä..hemoglobiinia ei nyt otettu, tuskin kauheesti muuttunut (ainakaan liian korkeeksi) viikon aikana, viimeksi oli 100.
Käyn tässä jossain välissä ilmoittautumassa tonne yahoon ryhmään. Nyt varmaan käyn täällä enemmän kirjoittelemassa, mutta sitten kun vauva tulee niin ehdä enemmän tonne yahooseen. Mutta tuo on hyvä idea, niin kaikki voivat huoletta kirjoitella omia ajatuksiaan ilman että pitäisi huolehtia jos joku tunnistaa.
maidon vuotamisesta, mulla eivät ole rinnat vuotaneet. Niistä tihkuu pikkasen maidontapaista jos saunassa puristaa, mutta ei muuten. Sama oli esikoista odottaessa, joka on poika. Nyt on kyllä kahdessa eri ultrassa luvattua tyttyö, mutta jää nähtäväksi : ) Viimeksi olen käynyt ultrassa 24. viikolla...
Eilen ostin pikkuvaippoja, ja tänään tuli Liberolta näytteitä. Ostin eilen itelle urheilujuomaan synnytykseen, siteitä jälkivuotoa varten, hammastahnan synnärille... Pari korviketetraa varmuudenvuoksi, mitähän vielä...vielä ois vaatteita pesemättä, ja vaunujen kankaat pitäs pestä. Mutta jos nyt lähtö tulis niin on jotain valmiinakin. Tällä viikolla ajattelin pakata laukun. Sinne en nyt kovin ihmeitä laita. Me asutaan niin lähellä synnäriä, että mieskin voi sitten tuoda kaikenlaista tarpeellista, kun mieleen tulee.
mutta kuulumisiin, neuvola ois ens viikon perjantaina. Epäilen, että kahdesti ehdin vielä käydä ennen synntystä.
sokuri 37+4
Tai no kaakaota juon, mutta kuitenkin...
Onnea Anu/odottavaparturi että sait työt päätökseen, sulle tekee lepo ihan hyvää!!
Mulla on ihan samat fiilikset kuin sullakin tuon ulkonäön suhteen, oli ekaa odottaessa ja on nyt. Ei sille mitään voi, me naiset ollaan niin erilaisia. Toiset kokee kukoistavansa raskausaikana, kun taas toiset ei... Me sit kuulutaan niihin toisiin :)
Ei mulla sitten asiaa ihan ollutkaan :)
Helmis taasen..
Quest, Kyllä täällä on ollut pidempään jo sellaista kipua rinnan alla, mutta enemmän lihaskivun tyyppistä. Varsinkin syönnin jälkeen. Nyt vähän vähemmän, tai sitten siihen on jo tottunut. Hoitajalle joku kukka, joka kestää pidempään/voi istuttaa kukkapenkkiin, ruukkuruusu, atsalea, hortensia, näin äitienpäivän jälkeenhän niitä on kaupoissa vielä. (Jos on sellainen hoitaja, että tykkää kukista, aika varma valinta minun mielestäni.) Hoitokavereille karkkiaskit, ei varmaan kukaan edes mitään odota.
Krisselle, etikkaa (ruokakaupasta vaan) muistaakseni muutama rkl ämpärilliseen vettä, niin ei haise niin herkästi eikä kellastu. Mutta voi säilyttää ihan kuivanakin ilmavassa korissa(pyykkikori/roskis) ja pestä vasta seuraavana päivänä. Parin päivän välein kyllä kannattaa pestä, jos hajuilta haluaa välttyä. Klorittivettäkin voi käyttää valkeille harsoille, muttei välttämättä muille (tarkista pesuohjeet). Voi myös huuhtaista vaipat käytön jälkeen ja sitten laittaa korin reunalle ilmavasti tai veteen.
Ei ne vaipat pesemättömyydestä varsinaisesti piloille mene, mutta voi kellastua ja pinttyä tahrat. Siihen tosin kuulemma auttaa sappisaippua hyvin, siis tahroihin.
Mitäs sulle piti vielä sanoa, ainiin, niistä kuivaliinoista. Kyl ne taitaa pesun kestää, kun itsekin joskus vahingossa meni vaippojen mukana koneeseen, niin ihan ehjinä tuli ulos. :-) Nykyisin kyllä on kai suurin osa kompostoituvia/biohajoavia/pöntöstä huuhdeltavia, joten niiden kestosta ei minulla ole tietoa.
Maitoa ei ole tullut kuin parina yönä ilmeisesti hiukan. Ensimmäisestä taisi tulla jo pitkän matkaa ennen synnytystä, mutta seuraavista ei ole tainnut pahemmin tulla. (Muuten, siitä maito-sukupuoli-gallupista, ei pidä paikkaansa ainakaan minun kohdallani.)
Summerska
Mä yritin myös rekisteröityä tonne mut oli vähän ongelmia eikä onnistunut :( Joko mun taidoissa on vikaa tai sit jossain muussa mut yritän myöhemmin uudelleen.Eli mä olen siellä myös mukana kunhan pääsen rekisteröitymään...
Magpie: Vois olla hyvä idea tehdä pikku muodonmuutos :) Kattoo tunteeko miehes sua vielä kun tulee kotiin,hih. Mullahan just oli pakko tilanne leikata hiukset lyhyiksi kun heräsin yks aamu purkkaa päässä...Aikansa kyllä vei että tottui uuteen lookiin. Mutta on tosi paljon helppohoitosemmat nämä lyhyet, ei paljon laittamista vaadi eli kätsyt sitte vauvankin kanssa :)
Jamesiinalle jaksuja ja voimasäteitä! Tietysti voi olla että vaaveli potkii just esim. istukkaa. Mulla on koko raskausajan masuvaavi ollut hiljanen ja oon sitä panikoinut ja stressannut aina välillä. On istukka edessä niin vaikuttaa asiaan.
Mariann80: Maidontulosta...Mulla tuli esikoisesta 6. raskauskuukauden jälkeen, nyt ei oikeestaan tule ellen sitte purista. Ja joskus rakastellessa saattaa tulla ;) Mutta aika vähän sillonkin.
Odottavaparturi: Täällä myös yksi joka tuntee itsensä lihavaksi ja vaikka miksi...rumaksi ja kamalaksi mutta kyllä ne vanhat vaatteet vielä joskus mahtuu päälle :) Ei varmaan ihan pienimpiä housuja kannata suoraan laitokselta päälle koittaa, itse oon noi isoimmat farkut siirtänyt eteen vaatekaappiin ja pienemmät sinne taakse;) Ja katsellaan nyt mitä vaatteita sitä kesällä sitte pitää, mitkä menee päälle jne ja topitkin voi näyttää aika koomisilta jos tota masua jää,heh...
Oma ( . ) Vaavi ollu aika hiljanen tänään ja eilisestä illasta saakka. Meen pötkölleen sohvalle kunhan saan tytön nukkumaan. Voi sit samalla laskea liikkeitä.
Hauskaa päivää kaikille!
QUEEN RV37+6 JA NEITI 1/05
Perustetaan vaan ryhmää, mulla ei kyllä ole semmoisesta minkäänlaista tietoa, että täytyy luottaa teihin muihin semmoisen perustamisessa ja meidän asian suhteen ummikkoiden opastamisessa.
Kiitokset Krisselle jos sinä sen alkuun hoidat.
-Magpie-