Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surettaa jo valmiiksi poikani yo-juhlat

Vierailija
25.02.2019 |

Mies lähti nuoremman naisen matkaan vuosi sitten ja isän puolelta kutsun vain isovanhemmat. Mun puolella taas suku on tosi pieni ja samaan aikaan serkun yo-juhlat 400km päässä. Eli vieraita tulossa tosi vähän. Mun äiti, anoppi ja appi, pari tuttavaperhettä, ehkä yhdet naapurit =(
Ja vuosi sitten meillä olis ollut miehen puolelta laaja suku ja paljon tuttavaperheitä.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on murheet. Kysypä pojalta huviksesi mitä mieltä hän on juhlijoiden lukumäärästä. Veikkaan että mitä vähemmän sen parempi. Silti voi olla todella mukavaa, ei se ole siitä kiinni.

Ja kysy lisäksi häneltä mielipidettä isän osallistumiseen.

Vierailija
22/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kutsu miehen puolen sukulaisia? Ei kai he ole tehneet mitään väärää. 

Minusta tuntuisi oudolta kutsua kotiini ihmisiä jotka ei ole ns. arkipäiväntuttuja eikä edes minulle sukua. Ja varsinkin kun tulisivat kauempaa.

Ap.

Anna poikasi kutsua juhliinsa ketä haluaa ja koita sietää outouden tunnetta. Minua surettaa poikasi yo-juhlissa äiti, joka ei voi/anna kutsua pojan sukulaisia juhliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuisi oudolta kutsua kotiini ihmisiä jotka ei ole ns. arkipäiväntuttuja eikä edes minulle sukua. Ja varsinkin kun tulisivat kauempaa.

Ap.

Sinulle sukua? Entä pojalle?

Vierailija
24/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pojan isällä siis ole sukua? Miksi heitä ei kutsuta, jos heitä siis on? Eikö ole kummejakaan? Tottakai pojan isä kutsutaan, naistaan ei tietenkään tarvitse kutsua. Eihän isä kai poikaansa ole jättänyt, vaikka sinut jättikin? Pienet juhlat on kyllä paljon kivemmat kuin suuret. Meillä kutsuttiin pojan yo-juhliin n. 20 vierasta, joista muutama ei päässyt tulemaan. Hyvät oli juhlat, oli varaa tarjota kunnon ruuat, eikä jotain voileipäpöytää niinkuin usein näissä suurissa rahankeräysjuhlissa on. Tietysti se on eri asia, jos oikeasti on iso suku, mutta täällä pohjoisessa monilla on vielä tapana laittaa yleinen kutsu lehteen ja sitten odotetaan, että puolitutut, vanhempien työkaverit, naapurit, pikkuserkut jne. tulevat ja kovasti loukkaannutaan, jos ei tulla. 

Vierailija
25/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Mutta vuosi sitten olisit kutsunut heidät?? Mä en nyt tajua. Ok tajuan että mies olisi kutsunut heidät jos olisitte vielä yhdessä, mutta poikanne takiahan hän olisi heidät kutsunut, joten miksi heitä ei voi nytkin kutsua pojan takia. Eiväthän he ole pojalle yhtään sen vähempää sukua nyt. Ja toisaalta jos ette ole heidän kanssa missään tekemisissä eikä poika edes tunne heitä niin vähän hassua se olisi heidät kutsua vaikka olisitte vielä yhdessä exäsi kanssa, eikö?

Vierailija
26/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ole mitään läheisiä välejä miehen sukulaisiin. YO-juhliin, häihin jne nyt vaan on tapana kutsua vähän laajemmalla skaalalla sukua kuin tavallisille synttäreille.

Mies kyllä on yhteyksissä sukuunsa paljonkin, mutta poika ei juuri yhtään. Ja kyllä se olen minä joka ne juhlat järjestää vaikka poika onkin juhlakalu.

Ap

Vierailija
27/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nuo nyt niin pienet juhlat ole mitä luettelit. Ihan hyvin on vieraita.

Itsekin ihmettelin. Tuossahan on hirveästi porukkaa.

Vierailija
28/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika kutsuu kaverit ja lähtee illemmalla baariin .

Äiti voi juhlia mitä haluaa ja kenen kanssa haluaa .

Vierailija
29/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Ne on ihan yhtä paljon pojalle sukua kuin sinun puolen suku.

Vierailija
30/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi te, jotka huudatte, että poika kutsuu ketä haluaa..

Meillä oli viime vuonna juhlat ja ne eivät poikaa olisi voineet vähempää kiinnostaa. Ihan sama mitä tarjoiluja, missä pidetään, keitä kutsutaan. Ei kaikkia vaan kiinnosta ja juhlat on lähinnä vanhempien iloksi. Tyttäreni taas muutama vuosi sitten halusi itse järjestää kaiken, minä vain vähän auttelin.

Eli se joka tekee ja järjestää ja maksaa, saa myös päättää asioista, ei ne sillä tavalla ole nuoren juhlat, jos vanhempi ne järjestää. Parasta tietenkin, jos yhdessä tehdään, sovitaan ja laitetaan.

Vierailija
31/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika laittaa kutsut heille, ketkä haluaa juhliin kutsua. Ei teidän ero juhliin vaikuta. Aikuisten on siedettävä lapsen juhlapäivänä toistensa naamoja.

Sanopa tuo mun anopille, ei tullut lastenlastensa ristiäisiinkään kun exänsä oli kutsuttu. Eipä tosin ole näkynyt synttäreinäkään, ylioppilasjuhlista puhumatta. Jaksaa kyllä varmistaa joka kerta onko ”se mies” kutsuttu ja sitten dramatisoi asiasta suvulle. :D

Vierailija
32/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siis ole mitään läheisiä välejä miehen sukulaisiin. YO-juhliin, häihin jne nyt vaan on tapana kutsua vähän laajemmalla skaalalla sukua kuin tavallisille synttäreille.

Mies kyllä on yhteyksissä sukuunsa paljonkin, mutta poika ei juuri yhtään. Ja kyllä se olen minä joka ne juhlat järjestää vaikka poika onkin juhlakalu.

Ap

Sinä järjestät, mutta poika kutsuu. Mitä surkuttelemista tässä asiassa oikeasti on? Kyllä poika tietää paljon vai vähän porukkaa on tulossa, kun kutsut lähettää. Luulen, että ongelma on vain sinun päässäsi, poikaa tuskin haittaa ollenkaan.

Vierailija
33/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niiden vieraiden pitäisi olla SINULLE sukua? Eikö riitä, että ovat poikasi, päivänsankarin, sukulaisia?

Mutta valitettavasti aloitus ja kommentit antavat sen kuvan, että et nyt ihan osaa laittaa poikaasi etusijalle tässä. SINUA surettaa, SINUN koti, SINUN sukulaiset... Tiedätkö, mitä poikasi omilta juhliltaan haluaa? Ne ovat hänen juhlansa, joissa sinä olet sivuosassa. Sori siitä.

Vierailija
34/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli viime vuonna juhlat ja ne eivät poikaa olisi voineet vähempää kiinnostaa. Ihan sama mitä tarjoiluja, missä pidetään, keitä kutsutaan. Ei kaikkia vaan kiinnosta ja juhlat on lähinnä vanhempien iloksi. Tyttäreni taas muutama vuosi sitten halusi itse järjestää kaiken, minä vain vähän auttelin.

Eli se joka tekee ja järjestää ja maksaa, saa myös päättää asioista, ei ne sillä tavalla ole nuoren juhlat, jos vanhempi ne järjestää. Parasta tietenkin, jos yhdessä tehdään, sovitaan ja laitetaan.

Nyt en oikein ymmärrä. Miksi järjestitte juhlat, jos päivänsankari teki hyvin selväksi, ettei halua mitään juhlia? Tyttö järjesti juhlat itse mutta poikaa passattiin, kun ei itse saanut aikaiseksi. Kuulostaa vähän siltä, että poika on oppinut luistelemaan velvollisuuksista esittämällä välinpitämätöntä. Mitäköhän olisi käynyt, jos olisit ilmoittanut, että ei sitten järjestetä juhlia, jos ei kerran kiinnosta. Veikkaan, että lahjat päivänsankari oli kuitenkin halukas ottamaan vastaan ja olisi lopulta pistänyt pahakseen, jos äiti ei olisikaan hoitanut hommaa hänen puolestaan.

Vierailija
35/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, meilläkin se sukulaisosio taisi olla vähän pakkopullaa nuorelle miehelle. Pitää kyllä sukulaisistaan, mutta inhoaa isompia tilaisuuksia. Eli käytännössä siellä vieraat seurusteli keskenään, sankari istuskeli hissukseen ja näytti kärsivältä.

Vierailija
36/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko poika saanut päättää vieraista, jos juhlat olisi kiinnostanut mutta ei olisi maksumieheksi ryhtynyt (vaikea kuvitella että monella lukiolaisella olisi noita juhlia varaa kustantaa)? 

Jos nuorta ei yhtään juhlat kiinnosta, tuskin tätä myös surettaa vieraiden vähäinen määrä. On todennäköisesti vain helpottunut. 

AP: n tapaus kuulostaa siltä, että on järkkäämässä juhlia itselleen - ei pojalle.

Vierailija
37/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies lähti nuoremman naisen matkaan vuosi sitten ja isän puolelta kutsun vain isovanhemmat. Mun puolella taas suku on tosi pieni ja samaan aikaan serkun yo-juhlat 400km päässä. Eli vieraita tulossa tosi vähän. Mun äiti, anoppi ja appi, pari tuttavaperhettä, ehkä yhdet naapurit =(

Ja vuosi sitten meillä olis ollut miehen puolelta laaja suku ja paljon tuttavaperheitä.

Miehen suvunhan voi kutsua juhliin myös, hehän ovat poikasi sukulaisia, joten mikä tässä on oikeastaan se ongelma?

Vierailija
38/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen suvunhan voi kutsua juhliin myös, hehän ovat poikasi sukulaisia, joten mikä tässä on oikeastaan se ongelma?

Ai niin joo, pointtihan taisi ollakin, että mies lähti nuoremman matkaan, eikä pojan yo-juhlat.

Vierailija
39/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko poika saanut päättää vieraista, jos juhlat olisi kiinnostanut mutta ei olisi maksumieheksi ryhtynyt (vaikea kuvitella että monella lukiolaisella olisi noita juhlia varaa kustantaa)? 

Jos nuorta ei yhtään juhlat kiinnosta, tuskin tätä myös surettaa vieraiden vähäinen määrä. On todennäköisesti vain helpottunut. 

AP: n tapaus kuulostaa siltä, että on järkkäämässä juhlia itselleen - ei pojalle.

Nojoo, ei meillä kumpikaan ole toki juhliaan itse maksanut, lähinnä hain tuolla sitä, että omasta mielestäni ylppärit ovat myös tavallaan vanhempien juhla, vaikka pääsankari tietysti on se valmistunut. Sitten kun ihan aidosti itse järjestää juhlansa omalla tavallaan omalla kustannuksellaan, saa itse päättää kaiken.

Eikä meillä mitään kiistaa olisi vieraista tullut, koska kaikki ovat hyvissä väleissä. Mutta yritän kuvitella mielessä tilannetta, missä olisi riitoja suvussa ja tavallaan kyllä ymmärrän mitä aloittaja yrittää sanoa.

Vierailija
40/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama se jos vaikka morsiamen vanhemmat järkkää (=maksaa) häät, niin heidän pillinsä mukaan mennään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän