Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surettaa jo valmiiksi poikani yo-juhlat

Vierailija
25.02.2019 |

Mies lähti nuoremman naisen matkaan vuosi sitten ja isän puolelta kutsun vain isovanhemmat. Mun puolella taas suku on tosi pieni ja samaan aikaan serkun yo-juhlat 400km päässä. Eli vieraita tulossa tosi vähän. Mun äiti, anoppi ja appi, pari tuttavaperhettä, ehkä yhdet naapurit =(
Ja vuosi sitten meillä olis ollut miehen puolelta laaja suku ja paljon tuttavaperheitä.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani erosivat kun olin viimeistä vuotta lukiossa. Siinä yhteydessä isäni otti ja lähti elämästäni.

Eikä tullut ylioppilasjuhliini.

Kukaan isäni puoleisesta suvusta ei tullut juhliini (vaikka henkilökohtaisesti kutsuin).

Mummoni kävi nopeasti tuomassa minulle kukkakimpun koululle, mutta kieltäytyi tulemasta juhliini.

Muilta isän puolen sukulaisilta en saanut mitään onnitteluja, eivät ilmoittaneet edes, että eivät ole tulossa.

Asia selvisi vasta kun heistä ei kuulunut mitään eivätkä saapuneet juhliini.

Tämä ap:n tilanne on tietysti toinen, kun miettii että kutsuuko edes.

Jälkeenpäin itse mietin, että en olisi edes kutsunut näitä isän puolen sukulaisiani, jos olisin tiennyt. Leivoin ja laitoin ruokaa turhaan noin 10 hengelle, jotka eivät edes ilmoittaneet, että eivät ole tulossa.

Aika murheellisissa merkeissä menivät ne yo-juhlat.

Sikamaista sakkia, älä kutsu koskaan enää mihinkään juhliisi.

Vierailija
62/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

--- Jos isällesi  selvisi, ettei olekaan bio-isäsi. ----Toiko äitisi jonkun ihanan Tomin isännöimään isäsi rakentamaa taloa. ---- maksoiko isäsi osituksessa riistohinnan, että lapsilla koti. ---- jätittekö isän uuden puolison kutsumatta ------ joku muu syy urpoiluun  -----

---- 

Uskoisin, että hän on biologinen isäni. Ulkonäkö täsmää niin täysin (häneen ja sukulaisiinsa), että ei edes tulisi mieleen epäillä.

Ei ollut mitään Tomia. Eikä mitään muutakaan.

Äitini löysi uuden puolison noin 10 vuotta eron jälkeen.

Ei ollut mitään isän rakentamaa omakotitaloa. Asuimme vuokralla. Omaisuutta oli noin 10 vuotta vanha auto, joka päätyi isälleni.

Käsittääkseni ei ollut - eikä vieläkään ole - mitään isän uutta puolisoa.

Ilmeisesti joku muu syy urpoiluun. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani erosivat kun olin viimeistä vuotta lukiossa. Siinä yhteydessä isäni otti ja lähti elämästäni.

Eikä tullut ylioppilasjuhliini.

Kukaan isäni puoleisesta suvusta ei tullut juhliini (vaikka henkilökohtaisesti kutsuin).

Mummoni kävi nopeasti tuomassa minulle kukkakimpun koululle, mutta kieltäytyi tulemasta juhliini.

Muilta isän puolen sukulaisilta en saanut mitään onnitteluja, eivät ilmoittaneet edes, että eivät ole tulossa.

Asia selvisi vasta kun heistä ei kuulunut mitään eivätkä saapuneet juhliini.

Tämä ap:n tilanne on tietysti toinen, kun miettii että kutsuuko edes.

Jälkeenpäin itse mietin, että en olisi edes kutsunut näitä isän puolen sukulaisiani, jos olisin tiennyt. Leivoin ja laitoin ruokaa turhaan noin 10 hengelle, jotka eivät edes ilmoittaneet, että eivät ole tulossa.

Aika murheellisissa merkeissä menivät ne yo-juhlat.

Sikamaista sakkia, älä kutsu koskaan enää mihinkään juhliisi.

Kiitos. Jätin kutsumatta häihin.

Vierailija
64/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaaksi valmistumisen pääasia ei ole juhlat, vaan hyvät arvosanat. Kiinnostaako poikasi arvosanat yhtä paljon kuin juhlat?

Vierailija
65/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan erilaisia tapoja näissä yo-juhlien järjestämisessä. Kun itse aikoinaan sain lakin, niin kyllä vanhempani järjestivät juhlat ja kutsuivat vieraat. Toki olin tyyvyäinen järjestelyihin ja juhliin. En kyllä olisi osannut vieraita kutsuakaan, kun sukua oli niin vähän ja nekin ihmiset satojen kilometrien päässä. Olivat kuitenkin vanhemmilleni tärkeitä ihmisiä, vaikka itse en juurikaan lapsuuajan jälkeen ollut paljoa kanssakäymisissä. Mitään kavereita minulla ei juhlissa ollut, kun kaikki kaverit juhlivat omia juhliaan samaan aikaan. 

Nyt omalle lapsellemme on käymässä Ap:t. Oma sukuni on pienentynyt entisestään, eikä lapsellakaan ole kuin yksi kaveri. Miehen lähimmät sukulaiset eivät ole tekemisissä, eivät ole tulleet kertaakaan synttäreillekkään kutsuttuna. Joten en usko että tulevat, vaikka kutsuttaisiin. Meillä vanhemmilla on sitten kyllä kaveripiiri, joista muodostuu pieni porukka. 

Voi sanoa, että valmiiksi surettaa minuakin. Lapsemme kyllä tykkää kun on vieraita ja juhlat varmasti haluaa - ja ne hänelle järjestän. Vieraita sitten on sukuani 2 henkilöä ja meidän vanhempien kavereita ehkä 8 henkeä + lapsen 1 kaveri. Porukka on kyllä juhlakalulle tuttua, mutta ei mitään läheistä :( 

Olisihan se kiva, että juhlissa tunnelma olisi lämpöinen ja välittävä. Vähän etäisempien ihmisten kanssa sellaista voi olla vaikeaa saada aikaan. Päivä on kuitenkin lakin saajalle tärkeä ja jää mieleen. 

Vierailija
66/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitä sun poikasi haluaa kutsua?

Tämä!

Vierailija
67/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

YO-juhliin ei kutsuta vieraita, sinne vaan tullaan. Näin esim. naapurit ym.

Vierailija
68/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoko isä myös uuden rakkaansa mukaan yo-juhliin?

Vierailija
69/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajoit miehesi toisen naisen syliin? Olisit ajatellut poikasi Yo-juhlia silloin kun olit itsekäs ja vihamielinen!

Vierailija
70/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suku ei ole niin läheistä ettette ole tekemisissä, niin miksi heidät olisi kutsuttu ennen eroakaan? Joka tapauksessa he ovat pojan itsensä sukua, eli hän päättää kutsutaanko. Jos äidille tuntuu vaikealta kutsua sukulaiset omaan kotiinsa, niin sitten on parempi harkita jotain muuta juhlapaikkaa.

Vierailija
71/71 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, isä toki voi piipahtaa paikalla, mutta silti tosi pienet juhlat tiedossa.

Ap.

Eikö isä halua kuin piipahtaa paikalla, vai etkö itse halua häntä juhliin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi