Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko oikeasti niin tylsä ihminen vai vaan väärässä seurassa?

Vierailija
25.02.2019 |

Olen reilu kolmekymppinen nainen, ja kärsin siitä, että minulla ei oikein ole ystäviä. Tai on, mutta he eivät jaksa pitää minuun yhteyttä tai viettää aikaa kanssani. Koen, että he kokevat minut tylsäksi ihmiseksi. En nimittäin tykkää juoruilla muista ihmisistä, ja jos menen vaikkapa naimisiin niin en halua hääjuhlia, en tykkää käydä risteilyillä, juhlissa tai shoppailemassa tai dayspassa, en oikein jaksaisi hössöttää muiden häistä tai lapsista, en erityisemmin innostu puhumaan omista lapsistani muille. Haluaisin viettää aikaa ystävien kanssa vaikka matkustellen siten että ei tarvitse mennä yhteenkään dayspahan tai shoppailujuttuun, tai terassilla parantaen maailmaa eli jutellen tieteistä, tekniikasta, politiikasta tai vaikka lenkillä yhdessä käyden siten että ei tarvii puhua mitään. Mutta olen siis kai tylsä ihminen, kun ystäväni eivät tällaisesta taas sitten yhtään innostu. Vai olenko vain väärässä seurassa? Olenko oikeasti todella tylsä? Mitä sille voisi tehdä, jos asiat mistä muut tykkää ei vain minua yhtään kiinnosta (vaikka kohteliaisuudesta voin jonkin aikaa niistä puhua, mutta en jaksa kauheasti niistä keskustella)?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit, että nämä naispuoliset ystäväsi puhuvat mm. muista ihmisistä, tunnejutuista ja arkiasioista, mutta sinä et osaa / halua. Mistä mielestäsi tässä ketjussa sitten puhut, jos et muista ihmisistä ja tunneasioista? Vai oliko tämän aloituksesi tarkoitus saada jälleen väittelyä aikaiseksi siitä, että naiset puhuvat vain ihmisistä ja tunnejutuista (eli hömpästä), kun taas miehet puhuvat vain politiikasta ja tekniikasta ym. "tärkestä" (ja sinä olet parempi kuin muut naiset, koska puhut "miesten asioista")?

Varsin laajaan tuttavapiiriini ei muuten kuulu yhtäkään naista, joka olisi jotenkin erityisen kiinnostunut mainitsemistasi day-spasta tai hääjutuista, tällaisia miehiä sen sijaan kuuluu.

Vierailija
22/37 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroit, että nämä naispuoliset ystäväsi puhuvat mm. muista ihmisistä, tunnejutuista ja arkiasioista, mutta sinä et osaa / halua. Mistä mielestäsi tässä ketjussa sitten puhut, jos et muista ihmisistä ja tunneasioista? Vai oliko tämän aloituksesi tarkoitus saada jälleen väittelyä aikaiseksi siitä, että naiset puhuvat vain ihmisistä ja tunnejutuista (eli hömpästä), kun taas miehet puhuvat vain politiikasta ja tekniikasta ym. "tärkestä" (ja sinä olet parempi kuin muut naiset, koska puhut "miesten asioista")?

Varsin laajaan tuttavapiiriini ei muuten kuulu yhtäkään naista, joka olisi jotenkin erityisen kiinnostunut mainitsemistasi day-spasta tai hääjutuista, tällaisia miehiä sen sijaan kuuluu.

Aloitukseni koski sitä, että olenko oikeasti todella tylsä kun ystäväni tuntuu kyllästyvän seurassani. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlainen. Miehet ei minua tylsänä ikinä ole pitänyt, vaan päinvastoin. He kokevat että olen hauska sekä erilainen tapaus moniin naisiin verrattuna. Sinkkuna en koskaan ole "joutunut" olemaan.. 

Naisien kanssa minun on vaikea tulla toimeen, koska huomaan että moni pitää minua todella tylsänä. En vain jaksa soitella/tekstailla turhia, istua terdellä tai käydä shoppailemassa. Juoruaminen on hyvin raskasta sekä analysoinnit tilanteista/ihmisistä syö minua. Tykkään ulkoilla ja matkustella, mutta inhoan bilettämistä sekä kaikenmaailman kissanristiäisiä. En ole siis se eka kenelle soitetaan jos halutaan tehdä jotain "hauskaa". Yleensä jos on jotain ongelmia, minun neuvoihin turvaudutaan.

ITSE  en pidä itseäni tosikkona/tylsänä. :D

Vierailija
24/37 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitukseni koski sitä, että olenko oikeasti todella tylsä kun ystäväni tuntuu kyllästyvän seurassani. Ap

Minusta sinä olet tylsä, kun et osaa keskustella kevyistä asioista. Miksi esim. lähdetään terassille? Luulen, että tavattoman moni lähtee ulos ihan vaan rentoutumaan, eikä hakemaan mitään järkiperusteisia selityksiä ympäröivästä maailmasta. ( ei edes ne miehet)

Vierailija
25/37 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta sinä olet tylsä, kun et osaa keskustella kevyistä asioista. Miksi esim. lähdetään terassille? Luulen, että tavattoman moni lähtee ulos ihan vaan rentoutumaan, eikä hakemaan mitään järkiperusteisia selityksiä ympäröivästä maailmasta. ( ei edes ne miehet)

No minä rentoudun "jauhamalla" maailmantilasta ja politiikasta (minulle ne on kevyitä aiheita) ja stressaannun jos pitää puhua jonkun arjesta. Se kai tekee minut sitten tylsäksi. Ap

Vierailija
26/37 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samanlainen. Miehet ei minua tylsänä ikinä ole pitänyt, vaan päinvastoin. He kokevat että olen hauska sekä erilainen tapaus moniin naisiin verrattuna. Sinkkuna en koskaan ole "joutunut" olemaan.. 

Naisien kanssa minun on vaikea tulla toimeen, koska huomaan että moni pitää minua todella tylsänä. En vain jaksa soitella/tekstailla turhia, istua terdellä tai käydä shoppailemassa. Juoruaminen on hyvin raskasta sekä analysoinnit tilanteista/ihmisistä syö minua. Tykkään ulkoilla ja matkustella, mutta inhoan bilettämistä sekä kaikenmaailman kissanristiäisiä. En ole siis se eka kenelle soitetaan jos halutaan tehdä jotain "hauskaa". Yleensä jos on jotain ongelmia, minun neuvoihin turvaudutaan.

ITSE  en pidä itseäni tosikkona/tylsänä. :D

Onko sinulla kuitenkin paljon ystäviä? Ap

Vierailija
27/37 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 20 vuotta sinua vanhempi. Vaikka osaankin puhua (tai edes kuunnella ja kysellä) suurin piirtein kaikesta paitsi lapsista, minulla ei ole ystäviä. Minulla on kaksi eläköitynyttä työkaveria tuttuina, mutta satunnaisia kahvihetkiä lukuun ottamatta he viettävät kaiken aikansa omien kaveriensa kanssa. Minä olen esim. matkustanut viimeksi naisseurassa Interraililla 80-luvun alussa, ja juhlissa olin viimeksi vuosituhannen vaihteessa, kun kollega tarvitsi käsiparin häihinsä töihin.

Olen varmaan aina elänyt liikaa kirjojen maailmassa (ei mitään älykästä vaan Tarzaneita, sarjakuvia, Viisikoita ja tietokirjoja, myöhemmin rikosromaaneja ja tietokirjoja) ja muuttojen vuoksi kaveripiiri jäi kokonaan hankkimatta. Työelämässä olen ollut aina tien päällä niin, että kollegat ovat jääneet puolitutuiksi. Ja koska työ on vienyt valveillaoloaikani, en ole saanut aikaan edes yhtään seurustelusuhdetta. Vietän 100 % vapaa-ajastani yksin.

Minä olen menetetty tapaus, mutta sinä ilmeisesti hallitset ainakin kanssakäymisen perusteet, kun olet saanut aikaan useampia lapsia ja mainitset jopa mahdollisen naimisiinmenon. En osaa antaa sinulle neuvoja siihen, kuinka löydät kaltaisiasi kavereita, mutta osaan sentään sanoa sen, että älä jää vatvomaan tilannettasi. Lähde vaikka opiskelemaan sitä tekniikkaa tai valtiotiedettä tai jotakin, jonka myötä saat jutella kiinnostavista asioista edes tuntemattomien kanssa. Lastesi ja kumppanisi ympyröistä löytyy ehkä joku, jonka kanssa jokin aihe on yhteinen. Ja kehitä keskustelutaitoasi niin, että vaikka sinulle aletaan kertoa juoruja ja hääsuunnitelmia, ohjaat keskustelua haluamaasi suuntaan. Voi olla, että tapaat ihmisiä, jotka itsekin haluaisivat puhua jostain muusta, mutta uskovat, että sinua kiinnostaa vain kyllästyneen näköisenä istuminen.

Moni on jo ehtinyt mainita sen, että sinua miellyttävät aiheet ovat "miesten" tyypillisiä puheenaiheita. Samoin kuin naisten kohdalla: joidenkin miesten. Minun työtehtävistäni tärkein on aina ollut se, että olen saanut pienet ihmisryhmät puhumaan vapaasti työympäristössään. Vain yksi joukko on erottautunut muista selvästi sen perusteella, että he ovat puhuneet töiden ja omien asioidensa sijasta tuttujen asioista (siis juoruilleet) ja julkkiksista: ammattikorkeakoulutetut kolmikymppiset miehet. Tämä ihmisryhmä tuntee erityisen perusteellisesti muun muassa kotimaisen TV-viihteen ja nykyiskelmän eli minun silmissäni tylsimmän ja junteimman koskaan keksityn genren. Minä taas en osaa yhdistää oikeastaan yhtään viihdeotsikoiden nimeä oikeaan naamaan, joten olen vain kuunnellut sujuvasti poikien innostuneita selityksiä. Osaavat nämä nuoret miehet usein puhua tekniikasta ja vähän politiikastakin, mutta heidän tietämyksensä kapeus on yllättänyt monta kertaa; he keskittyvät siihen, mikä heitä kiinnostaa, ja antavat pitkät kaikelle muulle.

Onnistuit antamaan itsestäsi sen kuvan, että olet se "lumihiutale, joka tulee toimeen vain miesten kanssa", vaikket varmaan ole sitä. Lopeta kuitenkin kaikki jako naisten ja miesten juttuihin ja katso ihmisiä yksilöinä. Jos sinä odotat tiettyjä puheenaiheita sukupuolen mukaan, sinulta odotetaan samaa; äitinä olet jo yhdessä aika tiukassa paketissa, halusit tai et. Jos nyt etäännyt yhteisöstä, sinulla on kuitenkin mahdollisuus kavereiden hankkimiseen, kun lapsesi kasvavat teini-ikäisiksi: saatat löytää itsesi puhumasta mopojen sisuksista, urheiluvälineiden kehityksestä ja poliittisten nuorisojärjestöjen touhuista muiden vanhempien ja järjestäjien kanssa. Voi olla, että syrjäydyt kokonaan minun laillani, mutta mahdollisuutesi muuhun ovat edelleen silti aika hyvät. :)

Vierailija
28/37 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat juuri siltä, että haluaisin viettää aikaa kanssasi. Olen kylläkin mies, sinun ikäisesi, mutta haluaisin juuri tuollaisten ystävien seuraa.

Ruvetaanko kavereiksi?

Vierailija
29/37 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat juuri siltä, että haluaisin viettää aikaa kanssasi. Olen kylläkin mies, sinun ikäisesi, mutta haluaisin juuri tuollaisten ystävien seuraa.

Ruvetaanko kavereiksi?

Missäpäin asut? Minulla ei ole ystävinä miehiä mutta miksikäs sitten ei. Oletko valmis kuitenkin tutustumaan myös mieheeni? Ap

Vierailija
30/37 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette ystäviä jos ei ole mitään yhteistä puhuttavaa? Sen huomaa hyvin pian jos ei toimi.

Vierailija
31/37 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samanlainen. En ole koskaan oikein kotiutunut naisporukoihin, enkä sano tätä haukkuakseni vaan olen vain sellainen. Ystävät ovat harvassa mutta sellaisia jotka jostain syystä viihtyvät kanssani. Tykkään paljon olla yksin mutta se ei tarkoita etten pitäisi ihmisistä. En vaan luonteellani sovellu kaikkiin porukoihin, en silti mieti vikojani vaan totean että olen tällaiseksi syntynyt.

Vierailija
32/37 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä oot liian älykäs ollaksesi onnellinen 

Höpö höpö. AP luulee olevansa liian älykäs muiden seuraan.

Vierailija
33/37 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Olet tylsä "ystäviesi" mielestä. Voikin kysyä , milloin ja miten olet näiden kanssa ystävystynyt? Ehkäpä sinun pitäisi etsiä ihmisiä, jotka seuraavat politiikkaa ja ovat kiinnostuneita tekniikasta. Kuullostaa siltä, että ystäväsi ovat ystäviä vain tavan vuoksi , ei siksi, että teillä olisi enää tässä vaiheessa mitään yhteistä. Itse olen heivannut turhan painolastin elämästäni.

Vierailija
34/37 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Täällä oli ketju, jossa kysyttiin millaisiin häihin haluaisi tulla kutsutuksi. Itse vastasin että häihin, jotka vietetään lähimmän kaupungin maistraatissa ja päälle kukin käy kaffeella abcllä. En ole eläisdäni käynyt dayspassa, sodassa tai edes meikannut. Minulla ei ole tuikkukuooeja , kesäverhoja eikä kotonani lue home missään esineestä. Sivistynyt , hyvät sosiaaliset taidot omaava ihminen pystyy keskustelemaan mistä tahansa aiheesta ja johdattelevat keskustelua mutta Hin suuntaan haluaa.

Vierailija
35/37 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot liian älykäs ollaksesi onnellinen 

Höpö höpö. AP luulee olevansa liian älykäs muiden seuraan.

Kyllähän tämä semmoisella humble bragiltä kuulostaa. Minua ei kiinnosta "naisten jutut' vaan haluaisin keskustella "älykkäämmin".

Vierailija
36/37 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruvetaanko kavereiksi?

Missäpäin asut? Minulla ei ole ystävinä miehiä mutta miksikäs sitten ei. Oletko valmis kuitenkin tutustumaan myös mieheeni? Ap

Miksi hänen pitäisi tutustua myös mieheesi? Täytyykö naispuolistenkin kaverikokelaidesi tutustua mieheesi?

Vierailija
37/37 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatat olla nykyisten "ystäviesi" mielestä tylsä, mutta et varmasti sellaisten jotka on kiinnostuneita samoista asioista kuin sinä. Jos sinulla ei ole sellaisia ystäviä/kavereita, niin yritä hakeutua sellaiseen seuraan tai alkuun vaikka keskustelupalstoille.

Miksi vietät nykyisten ystävien kanssa aikaa, tottumuksesta vai että sinua kuitenkin osittain kiinnostaa heidän asiat? Mielestäni ystävyys on vastavuoroista, vaikka ei ole niin kiinnostunut jostain toiselle tärkeästä asiasta, niin se kuuluu ystävyyteen kuunnella. Kaveruus ja tuttavuus on kevyempää.