Tämä sähköautojuttu ja polttomoottorien kieltäminen/ valtion verotulot?
Tulee melkoinen lovi valtion budjettiin. Tottakai luontoihmiset valehtelee asian tiimoilta niin paljon kuin pystyvät että kansa ei näkisi totuutta.
Fossiilisissa polttoaineissa on iso määrä veroa ja kun tätä aletaan kuroa kasaan sähköautoilla tai biopolttoaineilla niin liikkumisen kustannukset on ihan toiset kuin nyt.
Että sommottiin.
Kommentit (7)
https://fi.wikipedia.org/wiki/Polttoainevero
95E
Verollinen hinta 1,70e.
veroton hinta 0,72
Veroa lisätty 136%
http://Sähköajoneuvojen tekemä lovi veron tuottoon Vuonna 2018 Elinkeinoelämän tutkimuslaitos Etla on ehdottanut, että polttoaineveron tuoton alenema paikataan tienkäyttömaksuilla ja kiinteistöveron korotuksella. Etla mainitsee että paikannusteknologian avulla tien käytön hintaa voitaisiin säännellä ruuhkan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten, että sähköautoilun kustannukset kasvavat, jos niitä verotetaan enemmän? Sehän on itsestäänselvyys.
Sähkö tulee SILTI halvemmaksi kuin öljy. Veroton bensa/diesel on kalliimpaa kuin veroton sähkö. Lisäksi sähkö on usemmin kotimaista kuin öljy, joten kauppatasekin tykkää.
Eihän meillä riitä sähkö nykyiseenkään kulutukseen joten miten se voisi olla kotimaista?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten, että sähköautoilun kustannukset kasvavat, jos niitä verotetaan enemmän? Sehän on itsestäänselvyys.
Sähkö tulee SILTI halvemmaksi kuin öljy. Veroton bensa/diesel on kalliimpaa kuin veroton sähkö. Lisäksi sähkö on usemmin kotimaista kuin öljy, joten kauppatasekin tykkää.
Meinaat, että ilmat pysyy vaan sähköautojen hinnassa, eikä sähkön hinnalle käy mitenkään?
Sähköautossa pitää olla lämmityslaite joka toimii polttoaineella. Auto kulkee sähköllä ja osa koko hyödystä palaa lämmityslaitteen muodossa taivaan tuuliin
Sähköauton akkujen teko puskee niin paljon päästöjä ilmakehään että dieselillä saa ajaa 9 vuotta että pääsee samaan päästömäärään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten, että sähköautoilun kustannukset kasvavat, jos niitä verotetaan enemmän? Sehän on itsestäänselvyys.
Sähkö tulee SILTI halvemmaksi kuin öljy. Veroton bensa/diesel on kalliimpaa kuin veroton sähkö. Lisäksi sähkö on usemmin kotimaista kuin öljy, joten kauppatasekin tykkää.
Eihän meillä riitä sähkö nykyiseenkään kulutukseen joten miten se voisi olla kotimaista?
Koska luonnollisestikin sä lasket kotimaisuusasteen kaiken sähköntuotannon osalta, etkä kuvittele kaiken lisäyksen olevan ulkomaista. Suomessa on sähköntuotantoa mahdollista lisätä erittäin paljon, mutta sitä tuodaan parhaillaan ulkomailta lähinnä sen takia, että se on halvempaa kuin oma sähkö.
Tuo vuosittainen 20 TWh importattua sähköä saadaan pitkälti korvattua Olkiluoto kolmosen 13 TWh tuotannolla ja jatkossa Hanhikiven 10 TWh tuotannolla sekä tuulivoimalla (5 TWh saatu 5 vuodessa rakennettua). Suomesta on näillä näkymin tulossa sähkön nettoviejä.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautossa pitää olla lämmityslaite joka toimii polttoaineella. Auto kulkee sähköllä ja osa koko hyödystä palaa lämmityslaitteen muodossa taivaan tuuliin
Sähköauton akkujen teko puskee niin paljon päästöjä ilmakehään että dieselillä saa ajaa 9 vuotta että pääsee samaan päästömäärään.
Lopeta se trollaaminen jo.
Sähköauto lämpenee nykyisin hukkalämmöllä, akustossa olevalla sähköllä sekä johtoa pitkin sähköllä. Tämä on riittänyt erinomaisesti, enkä minä ainakaan ole koskaan kuullut kenenkään edes käyttäneen polttoaineella toimivaa lämmityslaitetta sähköautojen kanssa, saati sitten, että sellainen tarvittaisiin.
Mitä hiton väliä sillä on, että akkujen valmistuksesta aiheutuu hiilidioksidipäästöjä? Sehän on silti parempi ilmastolle kuin polttomoottoriauto. Ja tuokin päästö lähestyy kohti nollaa sitä mukaan fossiilisista polttoaineista päästään yhteiskunnissa eroon. Akustojen valmistuksessa ei ole mitään sellaista, etteikö niitä voitaisi rakentaa täysin päästöttömästi. Esimerkiksi akkutehdas Suomessa olisi erittäin vähäpäästöinen.
Mitä sitten, että sähköautoilun kustannukset kasvavat, jos niitä verotetaan enemmän? Sehän on itsestäänselvyys.
Sähkö tulee SILTI halvemmaksi kuin öljy. Veroton bensa/diesel on kalliimpaa kuin veroton sähkö. Lisäksi sähkö on usemmin kotimaista kuin öljy, joten kauppatasekin tykkää.