Miksi et halua lapsia?
Yhä enemmän pariskuntia jotka eivät halua lapsia.Minun tuttavapiiristä 5pariskuntaa jotka ei halua lapsia.
Kommentit (235)
Oon koittanut miettiä syitä miksi niitä pitäisi tehdä, vaan yhtäkään ei tule mieleen. Miksi tehdä elämästä tahallaan vaikeaa ja samalla pilata mm. parisuhde? Ympärillä on nähty lapsiperheissä niin paljon eroja ja huonoa oloa, että kyllä mielelläni jättäydyn tuollaisen ulkopuolelle.
"Kyllä se mieli vielä muuttuu ja sitten kaduttaa kun haluatkin lapsia, lällällää"
https://www.vauva.fi/keskustelu/4282799/kadun-vanhemmuuttani-ja-etsin-k…
Äskettäinhän Rovaniemellä eräs isä muutti mielensä lasten hankkimisesta... näistä taitaa olla huomattavasti enemmän haittaa kuin siitä että yksi ihminen päänsä sisällä katuu, paitsi että hyvin harva lapset hankkimatta jättänyt ikinä edes katuu.
Kuinka aseksuaali mies voi saada lapsia?
Luultavasti lapseni saisi rahallisesti ja materiaalisesti hyvän lapsuuden, mutta tunnepuoli jäisi kylmäksi. En vaan pidä ihmisistä, ymmärrän kyllä "käytännön" syyn miksi lapsia kuuluisi tehdä. Vaan järkikinhän sen sanoo että lapsi tarvitsee kasvaakseen muutakin kuin katon pään päälle ja täyden mahan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka aseksuaali mies voi saada lapsia?
Eihän a-seksuaalisuus seurustelua estä ja voihan sitä panna lapsia saadakseen, vaikka se paneminen ei sinänsä kiinnosta. Poislukien toki ne a-seksuaalit joita paneminen ällöttää.
Pakko rehellisesti myöntää, että vauvapalstan lukeminen on ollut osasyyllinen tai ainakin viimeinen naula arkkuun. :D Välittömät ongelmat miehen kanssa, unettomat yöt, hommien ja kulujen jako yms. lista jatkuu loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
En halua lapsia koska en vain halua niitä.
Lapset vie liikaa aikaa, ne vie vapauden,vauvojen hoitaminen ei kiinnosta... jne
Haluan nauttia elämästäni ja tehdä sellaisia asioita elämässäni mistä minä tykkään ja lapset ei siihen kuulu.
En vihaa lapsia, ihan kivoja ne on mutta omia en halua.
M30
Mä en ymmärrä tuota ajatusta, että lapset vie vapauden. Se sisältää ajatuksdn, että lapseton olisi vapaa. Tietyllä tavalla lapset rajaa elämää, mutta samoin myös lapsettomuus rajaa. Sitä, mitä lapsettomuus rajaa elämästä pois ei ilmeisesti hahmota kaikki... lapsettokuuskin sulkee monta ovea eikä vain vapauta. Erot lapsettomien ja lapsia saaneiden välillä eivät mielestäni joka tapauksessa ole niin suuria kuin av:lla puhutaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset vie liikaa aikaa, ne vie vapauden,vauvojen hoitaminen ei kiinnosta... jne
Haluan nauttia elämästäni ja tehdä sellaisia asioita elämässäni mistä minä tykkään ja lapset ei siihen kuulu.
M30Mä en ymmärrä tuota ajatusta, että lapset vie vapauden. Se sisältää ajatuksdn, että lapseton olisi vapaa. Tietyllä tavalla lapset rajaa elämää, mutta samoin myös lapsettomuus rajaa. Sitä, mitä lapsettomuus rajaa elämästä pois ei ilmeisesti hahmota kaikki... lapsettokuuskin sulkee monta ovea eikä vain vapauta. Erot lapsettomien ja lapsia saaneiden välillä eivät mielestäni joka tapauksessa ole niin suuria kuin av:lla puhutaan
Mitä ovia lapsettomuus sulkee?
Mun mielestä lapset rajottaa elämää valtavasti sen 15 vuoden verran. Joku pikkuvauva arki on yhtä helv..tiä, ei sitä kukaa vapaaehtoisesti voi haluta.
Lapseton ihminen saa tehdä mitä haluaa eikä lapsettomuus rajoita elämää.
Olen lapseton mies ja muutamalla ystävällinä on lapsi(a).
Tuo otsikko ei todellakaan liity minuun.
Odotan meidän neljättä lastamme. Jo teininä tiesin että haluan monta lasta. Tämä lapsi on viimeinen ( tai ei voi sanoa varmasti ??? ) . Kun meillä on lapsia, koen että nyt olemme oikea perhe.
Olemme onnekkaita että saimme lapsia. Niitä ei tosiaankaan vain tehdä ! Lapset ovat lahja. Olemme kiitollisia ja onnellisia heistä.
Valinta on jokaisen oma ja henkilökohtaiset päätökset eivät kuulu muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M30Mä en ymmärrä tuota ajatusta, että lapset vie vapauden. Se sisältää ajatuksdn, että lapseton olisi vapaa. Tietyllä tavalla lapset rajaa elämää, mutta samoin myös lapsettomuus rajaa. Sitä, mitä lapsettomuus rajaa elämästä pois ei ilmeisesti hahmota kaikki... lapsettokuuskin sulkee monta ovea eikä vain vapauta. Erot lapsettomien ja lapsia saaneiden välillä eivät mielestäni joka tapauksessa ole niin suuria kuin av:lla puhutaan
Mun mielestä lapset rajottaa elämää valtavasti sen 15 vuoden verran. Joku pikkuvauva arki on yhtä helv..tiä, ei sitä kukaa vapaaehtoisesti voi haluta.
Olen lapseton mies ja muutamalla ystävällinä on lapsi(a).
Kysy vaikka joltain tahattomasti lapsettomalta, että mitä ovia se lapsettomuus sulkee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lapseton mies ja muutamalla ystävällinä on lapsi(a).Kysy vaikka joltain tahattomasti lapsettomalta, että mitä ovia se lapsettomuus sulkee
No voisikohan joku tahattomasti lapseton tähän vastata? Vapaaehtoisesti lapsettomana en itse keksi.
-eri kuin ketä lainasit
Koska en halua pilata kenenkään elämää niin kuin äitini on pilannut minun elämäni.
Se on uusi tunteva ja hengittävä ihminen, hullu ajatus että sellainen tulisi omalle kontolle kasvattaa pärjäämään tässä maailmassa. Hyvä että olen itseni saanut pidettyä kasassa.
Parisuhde. Henkinen hyvinvointi.
Tuskinpa maapallo meitä tänne kaipaa enää yhtään enempää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat lapsia?
Tätä minäkin mietin. Miksi aina lapsettomien pitää selitellä ja perustella miksei niitä lapsia halua. Miksei niiden joilla lapsia on pidä selitellä ja perustella miksi niitä on ja miksi niitä haluaa. Pelkkä "Mä oon vaan aina halunnu" ei riitä vastaukseksi kun lapsettomiltakin tivataan "Miksi et halua?" "Onko sussa jotain vikaa kun et halua?"
En vain yksinkertaisesti pidä lapsista enkä halua sitoutua hoitamaan ketään. Kamalinta olisi, jos lapsella olisi vielä jotain erityistarpeita - Ei ole minua varten sellainen elämä.