Naiset vaativat unisex-vessoja, koska kaikki saman arvoisia. -Koitin viikonloppuna, miten toimii, olen mies ja menin naisten vessaan.
Siellä oli vastassa järkyttyneitä ja epäuskoisia naisia, jotka suuttuivat ja alkoivat riehua.
MIES oli väärässä vessassa.
Miksi vaaditte unisex-vessoja, jos ette kerran halua miesten kanssa samoihin vessoihin?
-Kertokaapa tämä.
PS Kohta ei muuta olekaan kuin unisex-vessoja, joten naisille terveisiä, täältä tullaan!
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en halua unisex-vessoja, mutta haluan että naiset saavat lisää wc-tiloja jotta naisten ei tarvitsisi jonottaa vessaan yhtään pidempään kuin miesten.
Ihan itse te turaatte siellä vessassa somettaen, naamaanne maalaten, juoruten, selfieitä ottaen ja muutoinkin aikaa tuhlaten. Ei teiltä naisilta tule sitä ulostetta yhtään sen enempää kuin miehiltäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä en ainakaan naisena halua miehiä sotkemaan kaikkia vessoja. Pysykää mun puolesta vaan siellä omalla puolellanne. Unisex vessat on sitäpaitsi kaikkien pervojen tirkistelijöiden ja raiskareiden unelma.
Ai niin kuin miten? Menet baariin ja siellä on kaksi vessaa, joista kumpikin on vapaasti käytössä riippumatta sukupuolestasi. Menet vessaan, lukitset oven, hoidat asiasi, peset kädet ja lähdet pois. Missä välissä tirkistelijät tai raiskarit tekevät jotain, mitä eivät olisi pystyneet tekemään, jos kopit olisi nimetty vain naisille ja miehille?
Vain kaikkein pienimmissä ja kämäsimmissä kuppiloissa on yksilövessat. Valtaosassa on suuri tila, jossa useita pelkillä sermeillä eristettyjä koppeja.
/21
No voi kauheeta. Särkyykö nyt illuusio siitä että naisetkin käy paskalla? Ja miehetkö ne niitä verisiä siteitä sinne lattioille heitteleekin?
Turha sun on hermostua vaikka teilasinkin typerän vastakommenttisi. En mä tuosta aiheesta edes puhunut, kuten et sinäkään aluksi, vaan tirkistelijöistä ja raiskareista.
Mutta totta tosiaan, en halua käydä miesten kanssa samassa vessassa. Ihan yksinkertaisesti siksi, että vessassa toimittamani asiat ovat yksityisiä, ja heteronaisena minulla on huomattavasti matalampi kynnys hoitaa ne naisten kuin miesten läsnäollessa. Samoin en myöskään suostu käymään miesgynellä. Meillä kaikilla on omat rajamme, ja oikeus niihin.
Naisten- ja miesten vessojen siisteydessä ei kai ole suurempia eroja. Tai näin ainakin tuntemani siivoojat ovat sanoneet.
/21
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, olet väärässä. Naiset eivät vaadi unisex-vessoja, vaan hyvin pieni vähemmistö sukupuoliaktivisteja vaativat niitä.
Miksi naiset eivät sitten nouse tätä kehitystä vastaan? Itse miesfeministinä rakentaisin naistenhuoneeseen "puron" johon mahtuu 10 naista kyykkypissille. näin naisten baarikeikat helpottuisi.
Mitä kehitystä? Jos joku pieni ryhmä kirkuu, miksi sitä pitäisi sen kummemmin vastustaa? Ja miten se edes tapahtuisi?
Ja huomaa kyllä, että olet mies. Tuollaisessa purossa ei ole mitään järkeä. Se ei ole yhtään tehokkaampi kuin nykysysteemi. Katsos kun pöntölle on paljon nopeampi istahtaa kuin kyykkypissalle ja vessapaperi pitää olla käden ulottuvilla, joten jonkinlaiset väliseinät tai telineet kuitenkin pitää olla siinä väleissä, joten tilaakaan ei säästy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en halua unisex-vessoja, mutta haluan että naiset saavat lisää wc-tiloja jotta naisten ei tarvitsisi jonottaa vessaan yhtään pidempään kuin miesten.
Ihan itse te turaatte siellä vessassa somettaen, naamaanne maalaten, juoruten, selfieitä ottaen ja muutoinkin aikaa tuhlaten. Ei teiltä naisilta tule sitä ulostetta yhtään sen enempää kuin miehiltäkään.
Naisten vessajonot johtuvat toki osittain niistä idiooteista jotka jäävät vessakoppeihin somettamaan ja meikkaamaan. Pääasiassa ne johtuvat siitä että naisten ja miesten vessakäyttäytyminen poikkeaa toisistaan ihan biologian takia. Kun mies menee vessaan, hän avaa oven ja housut, kusee pönttöön, huuhtelee ja suksii ulos pesemättä käsiään. Aikaa kuluu noin 1 minuutti. Kun nainen menee vessaan, hän istuu alas, toimittaa asiansa, pyyhkii, tyhjentää kuukupin, pesee sen, asettaa sen takaisin, pesee kätensä kopissa ja sitten vielä uudestaan yleisessä tilassa koskettuaan ovenkahvoihin. Aikaa menee noin 6 min.
Tämän kun kerrot muutamalla kymmenellä ihmisellä niin jonoa muodostuu huimasti enemmän juurikin naisten vessaan.
/21
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan tuo ei ihan pidä paikkaansa.
Jaa että oikein riehuivat. En usko ellet tunkenut joko Nyt-liitteen "feministien" safe spaceen tai juopuneiden wt-junttien meikkauskopperoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jälleen mies, joka ei tiedä naisten vessa-asioista yhtään mitään. Ei niitä selfieitä ja meikkejä siellä kopeissa tehdä. Ja jonot ovat nimenomaan sinne koppeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä en ainakaan naisena halua miehiä sotkemaan kaikkia vessoja. Pysykää mun puolesta vaan siellä omalla puolellanne. Unisex vessat on sitäpaitsi kaikkien pervojen tirkistelijöiden ja raiskareiden unelma.
Ai niin kuin miten? Menet baariin ja siellä on kaksi vessaa, joista kumpikin on vapaasti käytössä riippumatta sukupuolestasi. Menet vessaan, lukitset oven, hoidat asiasi, peset kädet ja lähdet pois. Missä välissä tirkistelijät tai raiskarit tekevät jotain, mitä eivät olisi pystyneet tekemään, jos kopit olisi nimetty vain naisille ja miehille?
Miehet sotkee ja kusee pitkin seiniä ja lauteita myös noissa mainitsemissasi vessoissa. Minä tarkoitin lähinnä isompia vessoja, joissa on useampi kusikoppi verekkäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten vessajonot johtuvat toki osittain niistä idiooteista jotka jäävät vessakoppeihin somettamaan ja meikkaamaan. Pääasiassa ne johtuvat siitä että naisten ja miesten vessakäyttäytyminen poikkeaa toisistaan ihan biologian takia. Kun mies menee vessaan, hän avaa oven ja housut, kusee pönttöön, huuhtelee ja suksii ulos pesemättä käsiään. Aikaa kuluu noin 1 minuutti. Kun nainen menee vessaan, hän istuu alas, toimittaa asiansa, pyyhkii, tyhjentää kuukupin, pesee sen, asettaa sen takaisin, pesee kätensä kopissa ja sitten vielä uudestaan yleisessä tilassa koskettuaan ovenkahvoihin. Aikaa menee noin 6 min.
Tämän kun kerrot muutamalla kymmenellä ihmisellä niin jonoa muodostuu huimasti enemmän juurikin naisten vessaan.
/21
Opin palstalla tänään uutta.
Kaikilla naisilla on menkat 365 päivää vuodessa ja kaikki naiset käyttävät kuukuppia.
Tämä palstahan onkin sivistävä paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä unisex-vessan ovessa ei lue "Naiset" vaan Unisex. On teillä persumiehillä iso ongelma, kun lukutaitokin on mitä on.
Ei siellä ollut unisex-vessaa, mutta koska kaikki on tasa-arvoisia ja naiset tätä haluaa, katsoin voivani käyttää naisten vessaa, onhan naisiakin miesten vessoissa, MIKÄ ONGELMA?
-Justhan sanoitte, ettei mitään väliä, nyt toimikaa itse vaatimustenne mukaan.
Kukaan tuntemani nainen ei halua unisex vessoja. Kyllä tuo on miesten vouhotusta. Yksikään nainen ei halua miehiä samaan vessaan kuseksimaan lattioille ja heiluttelemaan paljaita kalujaan.
Mies ei muuta teekään, kun valittaa miesten vessojen kusisuutta ja likaisuutta kun reissuissa ollaan. Varmaan tietenkin menisi mielellään naisten vessaan kun ovat siistimpiä, mutta miten kauan nekään siistinä pysyisi, jos miehet niissä kävisi.
Kyllä tämä vessahomma on iham miesten keksimä. Naiset ei miehiä vessoihinsa halua. Se on varma.
Eri juttu on ehkä jossain pienessä syrjäkylän huoltamossa, jossa voi olla vain yksi vessa ja se on kaikille. Mutta sinne pääsee vain yksi kerrallaan. Ja käyttö on niin vähäistä, että ihan sama kuka siellä käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/21
Kaikilla naisilla on menkat 365 päivää vuodessa ja kaikki naiset käyttävät kuukuppia.
Hehheh. Ehkä kuitenkin ymmärsit kommenttini pointin ja vain esität tyhmää. Tai ainakin toivon niin.
Naisilla menee enemmän aikaa kuin miehillä siinäkin tapauksessa, että kellään ei ole menkkoja. Ja jos mietitään baaria tai ravintolaa, niin aika monella takuuvarmasti on. Ihan jo pikainen kusireissu baarin vessaan kestää naisella miestä kauemmin, koska toosa pitää pyyhkiä toimituksen jälkeen. Miehillä se on simppelimpää.
Lisäksi ainakin itse putsaan paperilla ensin wc-istuimen renkaan ennen kuin istun, ja monet vuoraavat sen paperilla kusitahrojen vuoksi. Aikaa menee siinäkin.
/21
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä unisex-vessan ovessa ei lue "Naiset" vaan Unisex. On teillä persumiehillä iso ongelma, kun lukutaitokin on mitä on.
Ei siellä ollut unisex-vessaa, mutta koska kaikki on tasa-arvoisia ja naiset tätä haluaa, katsoin voivani käyttää naisten vessaa, onhan naisiakin miesten vessoissa, MIKÄ ONGELMA?
Kukaan tuntemani nainen ei halua unisex vessoja. Kyllä tuo on miesten vouhotusta. Yksikään nainen ei halua miehiä samaan vessaan kuseksimaan lattioille ja heiluttelemaan paljaita kalujaan.
Mies ei muuta teekään, kun valittaa miesten vessojen kusisuutta ja likaisuutta kun reissuissa ollaan. Varmaan tietenkin menisi mielellään naisten vessaan kun ovat siistimpiä, mutta miten kauan nekään siistinä pysyisi, jos miehet niissä kävisi.
Kyllä tämä vessahomma on iham miesten keksimä. Naiset ei miehiä vessoihinsa halua. Se on varma.
Eri juttu on ehkä jossain pienessä syrjäkylän huoltamossa, jossa voi olla vain yksi vessa ja se on kaikille. Mutta sinne pääsee vain yksi kerrallaan. Ja käyttö on niin vähäistä, että ihan sama kuka siellä käy.
Jos et tiennyt Vihreiden ja Vasemmistoliiton naiset tätä unisex-vessaa ajavat kuin käärmettä pyssyyn.
Gglaa lisätietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/21
En ole tuo sama, mutta hänhän ei missään kyllä sanonut, että jokaisella naisella on aina menkat. Keskimäärin voidaan ajatella, että joka kuudennella naisella on menkat ja väkeä on 100, niin siinä on jo 16 ihmisellä menkat. Ja vaikka kaikki eivät käyttäisikään kuukuppia, tamponien ja siteiden kanssa menee myös aikaa.
Vierailija kirjoitti:
No, eikö naiset sitten voisi vaan kusta vähän ripeämmin? Siitähän siinä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et tiennyt Vihreiden ja Vasemmistoliiton naiset tätä unisex-vessaa ajavat kuin käärmettä pyssyyn.
Gglaa lisätietoa.
Mä en ole ihan rehellisesti huomannut että tämä olisi kovin iso teema kummankaan puolueen puheissa. Mä toivon että naisten ja miesten vessat säilyy unisex-kopeilla täydennettynä, mutta ihan oikeasti, tässä yhteiskunnallisessa tilanteessa en pidä järkevänä keskittyä hirveästi tähän vessa-asiaan. Ympäristö, koulutus, tutkimus, terveydenhoito, vanhustenhoito...on kriisissä ja ovat aika paljon isompia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, eikö naiset sitten voisi vaan kusta vähän ripeämmin? Siitähän siinä on kyse.
No ei oikeestaan voida. Tai tietenkin voitais jättää pil.lut pyyhkimättä ja kädet pesemättä, mutta ei kai siinä voittais oikein kukaan.
/21
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei oikeestaan voida. Tai tietenkin voitais jättää pil.lut pyyhkimättä ja kädet pesemättä, mutta ei kai siinä voittais oikein kukaan.
/21
Montako minuuttia sitä värkkiä pitää hinkata? Kun tämä on nyt se syy naisten vessajonoihin?
Yliopiston kirjastossa unisex-vessat. Ei ole ihmiset kusseet seinille eikä ole tampooneja pitkin lattioita.
Ehkä ihmiset oppivat käyttäytymään vessoissakin, kun on kerran pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/21
Montako minuuttia sitä värkkiä pitää hinkata? Kun tämä on nyt se syy naisten vessajonoihin?
Tätä asiaa ei varmastikaan ole tutkittu, mutta arvioisin että per.seen/toosan mallista ja kusemistavasta riippuen noin 5-10 s. Tämän lisäksi paperin nyrhiminen paskasta "just one"-automaatista saattaa viedä kymmenenkin sekuntia.
Tämän kun kerrot alkuun vaikka neljälläkymmenellä ja lisäät mukaan kymmenen naista joilla on kuukautiset, alat päästä jyvälle vessakäyntiin käytettävän ajan kertaantovaikutuksesta, joka konkretisoituu pitkänä jonona. Toisaalta se on varmasti kaltaisellesi aivotieteen kalifille turhan korkeaa matematiikkaa.
Tuli muuten vielä mieleen sekin, että naisilla menee varmasti miehiä useammin enemmän aikaa jo siihen, että saa per.seensä penkkiin ja kuset tulille. Mekot, sukkahousut sun muut systeemit vievät enemmän aikaa kuin housujen avaaminen. Tässä taas yksi tekijä lisää.
/21
Miksi naiset eivät sitten nouse tätä kehitystä vastaan? Itse miesfeministinä rakentaisin naistenhuoneeseen "puron" johon mahtuu 10 naista kyykkypissille. näin naisten baarikeikat helpottuisi.