Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3kk ikäinen vauva ja miehen lapsen kyläilyt

Vierailija
24.02.2019 |

Eli, meillä on mieheni kanssa kolmen kuukauden ikäinen vauva ja miehellä on 12-vuotias lapsi joka asuu äidillään. Ongelmia aiheuttavat miehen lapsen kyläilyt. Minä haluaisin rauhoittaa kodin vauvaa varten, mutta miehen ex soittaa miehelle kuinka lapsella on ikävä isäänsä. Otin puhelimen mieheltä ja kerroin kuinka nyt ei ole hyvä hetki kyläillä, kun arki on muutenkin kiireistä vauvan vuoksi.

Mies kertoi että exänsä oli suuttunut. Ovat siis ilmeisesti soitelleet sen jälkeen uudestaankin. Millä voin perustella tälle naiselle, että on parasta katsoa kyläilyjä myöhemmin? Nyt vaan en jaksa kotonani ketään ylimääräistä ja luulisin hänen äitinä ymmärtävän millaista on uuden vauvan kanssa.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi, ku miehellä on toinenki lapsi. Ja se kuuluu perheeseen, ei ole mikään ylimääräinen ihminen .

Vierailija
42/49 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, miksi miehen pitäisi tulla sinun ja vauvan kanssa yhtä aikaa nukkumaan jos haluaa jäädä kahdestaan touhuamaan tai katsomaan tv:tä lapsensa kanssa?

Mikset mene yksin vaunulenkille ja anna miehen touhuta lapsensa kanssa sen aikaa?

Mikä ongelma on ettet voisi tehdä ruokaa? Tuskin lapsi odottaa 3 ruokalajin gourmetillallista, ihan tavallinen ruoka riittää.

Tai vaihtoehtoisesti, jos et jaksa tehdä ruokaa niin käske mies viemään tuona yhtenä vkonloppuna lapsensa ulos syömään?

En ymmärrä näitä ensimmäisen lapsen saavia uusperheiden äitejä joiden mielestä isän ja isompien lasten tulisi automaattisesti mukautua niihin omiin vauva-ajan rutiineihin.

Tuossa tilanteessa tärkeintä olisi tukea isän ja etälapsen suhdetta takaamalla heille entistä enemmän yhteistä, kahdenkeskistä aikaa ja mukavaa tekemistä. Etälapsi on kiistatta muutenkin eriarvoisessa asemassa nähdessään isäänsä harvoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ensimmäistä sivua edemmäs ehtinyt, kun on pakko alkaa jo käyttää sanan säilää.

--

EI SE TEIDÄN YHTEINEN VAUVA OLE MIKÄÄN MAAILMAN IHME, jonka elämää pitäisi jotenkin erityisesti kunnioittaa!!!!!!!!

(Tietysti jokainen uusi elämä on sinänsä suuri ilo ja ihme, joten turha alkaa saivarrella.)

Monet unohtavat sen, että vauva on ihminen, pieni ihminen, joka menee siinä sivussa eikä hänen pienen elämänsä ympärillä tarvitse kaikkien pyöriä.

--

Kiireinen vauva-arki?????

Mikäli vauvalla ei ole mitään erityistä ongelmaa kuten koliikki tai muuta erityishuomiota vaativaa vammaa, sairautta tms., mikä h-tin KIIRE siinä arjessa oikein on???

--

Kun sain yhteisen lapsemme, mieheni lapset olivat 11- ja 14-vuotiaita, minulle rakkaita (edelleenkin, vaikka erosta on yli kymmenen vuotta ja sisarus"puolet" aikuisia).

He aikanaan olivat meillä joka toinen viikonloppu ja joskus muulloinkin.

Aina olivat tervetulleita omine murheineen, vitseineen, temppuineen: omine itsineen; ovat edelleenkin.

--

Minäkin menein vauvan kanssa nukkumaan enkä välittänyt -vaikka joskus olisi kai pitänytkin- kuinkä myöhään isänsä valvoi lastensa kanssa.

Ne olivat ja ovat edelleen isänsä lapsia kuten yhteisemmekin ja lapsilla on oikeus kyllä tavata etävanhempaansa, joka toki on enemmän vastuussa heistä, mutten minä koskaan omaa vastuutani väistänyt.

--

Kyllä kannttaisi tarkkaan harkita millaiseen uusperhekuvioon alkaa uutta vauvaa edes harkita.

Vierailija
44/49 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä on provo.

Vierailija
45/49 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kaksoset ja silti mahtui miehen vanhempi tytär kuvioihin mukaan.

Vierailija
46/49 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin mä laitan nuo neljä lasta, että voin rauhoittaa kodin vauvalle?

Miks te muuten hommatte lapsia, kun asuntoon ei mahdu edes miehen tyttö?

Vierailija
47/49 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei äiti, joka "rauhoittaa kodin vauvalle" jättäisi kolmikuukautista vauvaa inhoamalleen 12 veelle hoitoon, tai kellekään muullekaan : D

Mitä enemmän yksityiskohtia valheissa, sitä helpommin jää kiinni.

Olen tämän kirjoittajan kanssa samaa mieltä johtuen siitä, että itse hoidin n 6 tuntia päivässä koko kesän veljeni lapsia juuri 12 vuotiaana ihan palkattuna hoitajana. Lapset oliva 4 JA 1,5 V. Ikinä lasten vanhemmat eivät olisi jättäneet 3-kuista vauvaa hoitooni, vaikka olin jo hyvin kokenu hoitaja.

60-luvulla tämä oli yleistä, kun koulurahoja oli hankittava.

T.mummeli

Vierailija
48/49 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ole koskaan ymmärtänyt kiireistä vauva-arkea yhden vauvan kanssa.

Kävin nuorena äitinä iltalukiota ja olin viikon poissa koulusta, kun vauva syntyi.

Hoidin koliikkivauvaa päivät koulutöiden ohella ja, kun mies tuli kotiin, niin lähdin kouluun ja mies hoiti illan lasta.

Jos olisi ollu miehellä joku iso lapsi, niin hän olisi ollut kyllä suureksi avuksi eikä haitaksi.

Mitä ap mahtaa puuhata?

Vierailija
49/49 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei jaksa yhtä sivua enempää lukea. Ukko-parka on lyönyt kätensä p#skaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi