Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en laihdu vaikka syön alle kulutuksen?

Vierailija
24.02.2019 |

En syö ollenkaan karkkeja enkä limuja vaan tavallista ruokaa vain ja aamupalaksi ruisleipää, alkoakaan en juuri käytä. Lasken kaloreita ja niitä tulee noin 1500 kilokaloria vuorokaudessa, nettilaskurit antoivat minun painoiselle kulutusmääräksi noin 2300 kilokaloria. Eli kaiken järjen mukaan minun pitäisi laihtui näillä syöntimäärillä. Kilpirauhasongelmia ei ole. Miksi en laihdu? Mitä en ole ottanut huomioon sellaista, joka voisi estää painon putoamisen?

Kommentit (196)

Vierailija
161/196 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei se paino putoakkaan yhdessä päivässä.

Mutta jos olet ollut tuolla kuurilla jo kuukausia,niin istten teet jotain väärin.

Suurin osa arvioi syödyt määrät väärin,eli ei siinä laskurit auta.

Kuusi viikkoa olen ollut. En arvioi määriä väärin, kun laitan itse kaikki ruoat tai syön eineksiä niin näen pakkauksista kalorimäärät ja ne on helppo laskea. En siis käy missään lounasravintolassa tms jossa ei tietäisi paljonko kaloreita syö. Ja ylipainoa on siis 10 kiloa. Ap

Minulla oli tämä sama ongelma, enkä voinut vähentää ruuasta yhtään enää. Kaksi kuukautta kesti ilman, että mitään tapahtui. Sitten alkoi paino pudota vauhdilla, yleensä kilon viikossa. Laihduin varsin nopeasti 10kg. Sitten painon putoaminen hidastui, kun oli vähemmän mistä pudottaa. Noin puolessa vuodessa laihduin viimeiset ylimääräiset. Ei kannata ainakaan ilman lääkärillä käyntiä pudottaa kalorimäärää kamalasti enää. Minä söin lääkärin neuvosta saman kuin sinä. Hän kielsi vähentämästä tuosta enää. Monet väittivät, että syön liikaa ja pitäisi pudottaa alle 1000 kaloriin. Onneksi en sille tielle lähtenyt, olisin varmaan laihtunut, mutta luultavasti lihonut kaiken takaisin heti. Nyt on pysynyt paino normaalissa 5 vuotta.

Vierailija
162/196 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen stressi voi olla syynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/196 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahlaamatta läpi koko ketjua: Miten on juomisen kanssa? Paljonko istut päivässä? Stressaus ja unenlaatu?

Vierailija
164/196 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

154 cm, ikää 45 ja lähtöpaino 55 kg. Söin 4 kk keskimäärin 1300-1500 kaloria viikossa. Liikuntaa joka päivä vähintään kävelylenkin muodossa (myös juoksulenkkejä 5-8 km, salitreeniä, hiihtoa, porrastreeniä). Muutoin aktiivisuus päivässä ihan olematon johtuen etätyönä tehtävästä toimistotyöstä. Laihduin 2 kg. Lopputulos minusta ihan realistinen ja millään nälkäkuurilla ei tarvinnut olla. Takuulla myöskin laihdutettu massa rasvaa, myös mittanauha käytössä. Tavoitteena 50 kg hitaasti laihdutellen.

Vierailija
165/196 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voi syödä vähempää kuin tuo 1500 kilokaloria, koska muuten olen nälissäni. Tuolla 1500 en kuitenkaan laihdu. Olen 163cm ja 75 kg. Kilppariarvot ovat persiillään näyttäen vajausta, mutta lääkäri sanoe että en saa lääkettä koska ei ole riittävästi yli rajojen.  Lihoin vuodessa 15kg, eikä se tipu nyt ollenkaan. Lisäksi väsyttää jatkuvasti, palelee välillä, ja unenlaatu on huonoa.

Vierailija
166/196 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

154 cm, ikää 45 ja lähtöpaino 55 kg. Söin 4 kk keskimäärin 1300-1500 kaloria viikossa. Liikuntaa joka päivä vähintään kävelylenkin muodossa (myös juoksulenkkejä 5-8 km, salitreeniä, hiihtoa, porrastreeniä). Muutoin aktiivisuus päivässä ihan olematon johtuen etätyönä tehtävästä toimistotyöstä. Laihduin 2 kg. Lopputulos minusta ihan realistinen ja millään nälkäkuurilla ei tarvinnut olla. Takuulla myöskin laihdutettu massa rasvaa, myös mittanauha käytössä. Tavoitteena 50 kg hitaasti laihdutellen.

Tämä varmasti toimii vaikka tahti on hidas. Se taas ei kaikille käy vaan pitää saada nopeammin painoa alas.

Vierailija
167/196 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ollut jo vuosia miinuksella energian saannissa, ja mitään ei tapahdu. Kulutan helposti sen 2500 kilokaloria, ja keskimääräinen energian saaminen on jotain 1600 kilokaloria, joten minun siis pitäisi pudottaa painoa yli kaksi kiloa kuukaudessa.

Mutta mitään ei tapahdu.

Kirjaan kaiken syömäni Fatsecret-ohjelmaan, ja mittaan energian kulutuksen älykellolla. Energiankulutuksen lasken jopa alakanttiin.

Alkaa pikkuhiljaa v......n tämä.

Vierailija
168/196 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt normaalisti ja liikut jonkin verran. Unohda kalorien laskemiset, se on sairasta.

Vierailija
169/196 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko AP on alkanut laihtumaan?

Vierailija
170/196 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettilaskurit on väärässä tai syöt enemmän mitä laskeskelet

ei se rakettitiedettä ole

Vierailija
171/196 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määrittele tavallinen ruoka?

Vaikka lisukesalaatti ja kanapihvi tai lihapullia ja perunaa tai uunilohta ja riisiä tai vaikka sushia. Tarkoitin tavallisella ruoalla ns. oikeaa ruokaa eli ei herkkuja kuten pullaa, jätskiä ja sipiä.

Lisukesalaatti?

Oikeaa ruokaa on kasvikset, liha, kala, muna ja kana. Kaikki muu on turhaa.

Aamupalaksi kaurapuuro, luonnonjogurttia marjoilla ja kaikki turhakkeet pois eli leipä.

Välipalaksi pähkinöitä, siemeniä, jne

Ajattelitko, että välipalapähkinöitä voit syödä niin paljon, että protskujakin saat? 😂

Vierailija
172/196 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysi matemaattinen mahdottomuus olla 6 viikkoa "kalorivajeessa" eikä sinä aikana  laihtuisi.

Vierailija
173/196 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroppasi on siirtynyt paastoaineenvaihduntaan. Sitä pitää ravistella hieman muuttamalla toviksi ruokavaliotasi. 

Vierailija
174/196 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko vanha ketju.

Vierailija
175/196 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täysi matemaattinen mahdottomuus olla 6 viikkoa "kalorivajeessa" eikä sinä aikana  laihtuisi.

Juuri näin. Laskevat saannin ja/tai kulutuksen väärin.

Todelliset ylläpitokalorit ovat ne joilla ei viikkopunnituksessa liho eikä laihdu. Jos paino ei liiku alaspäin ja niin sitten pitää vähentää kaloreita joka viikko pikkuhiljaa kunnes se liikahtaa. Silloin vasta on löytynyt se päivittäiskulutus - mikään älykello tai amerikan laihdutusnettisaitti ei tätä voi näin hyvin laskea.

Vierailija
176/196 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei se paino putoakkaan yhdessä päivässä.

Mutta jos olet ollut tuolla kuurilla jo kuukausia,niin istten teet jotain väärin.

Suurin osa arvioi syödyt määrät väärin,eli ei siinä laskurit auta.

Minulle totuus paljastui kun sain syntymäpäivälahjaksi älykellon. Perusaineenvaihduntaani kuluu vain 600 kcal/vrk. Kokonaiskulutuksen on vain 1500 kcal/vrk. Siten dieetti, jolla saan 1500 kcal/vrk ei lihota eikä laihduta minua. Ainoa tapa, jolla voin vaikuttaa painooni, on lisätä kulutusta muutamana päivänä viikossa liikunnalla ja sekin on loputtoman hidas tapa. Olenkin tullut siihen lopputulokseen, etten ikinä tule olemaan kokoa XS ja tähtään mahdollisimman hyvään kuntoon enkä mahdollisimman pieniin mittoihin. Sen kanssa pitää vain oppia elämään. Meistä jokaisesta ei voi tulla huippumallin mittojen mukaista. T: Sivullinen

Vierailija
177/196 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikä, liikunta ja lepo?

Ikä 41, liikunta päivittäiset kävelylenkit ja siivoamisesta ym. tuleva arkiliikunta ja lepo huono kun kärsin unettomuudesta. Ap

Unettomuus lihottaa tai estää painonpudotuksen. Se kannattaa hoitaa kuntoon. Jos ei muuta niin melatoniinia tai Sedixiä apteekista.

Vierailija
178/196 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2300 kcal kuulostaa hurjalta määrältä, olet laskenut jotain väärin. Minulla tuo 1500 kcal on ihan normaalikulutus ja siihen sisältyy liikuntaa ja ylipainoa on noin 5 kg, olen aika pienikokoinen. Sun pitää olla jotain 190 cm pitkä, jos 2300 ilman liikuntaa on kulutus, tai olet liikuntamäärät arvioinut ihan pieleen. 

Laitoin laskurini.fi -laskuriin tietoni, ja siitä tulee tavallisella aktiivisuustasolla tulokseksi "Päivittäinen energiantarpeesi on 2329". Ap

Sinulla voi olla vähemmän lihasmassaa (ja aineenvaihduntaa hidastava sairaus tai lääkitys/lääkityksiä verrattuna laskurini.fi-esimerkkiin). Siten homma ei toimi yksi yhteen jokaisen kohdalla. 

Vierailija
179/196 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressiä? Ei putoo kilot.

Vierailija
180/196 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se painosi ei kerro juuri mitään energiankulutuksestasi.Lihas kuluttaa enemmän kuin rasvakerros.