Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajuaako ihmiset kuinka paljon postimaksut on?! Nettikirppiskaupat

Vierailija
24.02.2019 |

Myyn välillä tavaraa netissä, tori.fi:ssä jne. Mieluiten toivoisin noutoa, mutta usein ostaja haluaa postituksella. Sit aletaan tinkaamaan tyyliin; laukun ovh. on 80e. Myin sitä 20 eurolla (uudenveroinen ja edelleen markkinoilla eli suht trendikäs ainakin). Ostaja tarjoaa 20e sis. postit. Postimaksuun menee 7,90e (M-lokero smartpostilla) sekä 1,80e postituspussi (kun aina ei satu olemaan kotona kierrätettyjä pakkausmateriaaleja).

Eli minulle jäisi käteen 10,30e (!) Ja postituksessa on vielä aikamoinen vaivakin kun pakkaat, maksat sen netissä nettipankkitunnuksineen, kiikutat postiin ja sit ostajat haluaa vielä että näpyttelet heille lähetystunnuksen jne. Työaika nousee yllättävän isoksi noissa.

Ja se on ihan fine ettei halua maksaa enempää, mutta kun kieltäydyt tarjouksesta ja perustelet sen niin takaisin tulee usein tosi nuivia ja tylyjä vastauksia.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postikulut on kyllä isot ja se muu vaiva siihen päälle. Minusta se menee niin että ostaja maksaa kassin hinnan ja postikulut siihen päälle sitten.

Vierailija
2/5 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on niin tottuneet verkkokaupan "ilmainen toimitus" -läppään, että eivät vaan tajua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ilmoitukseen valmiiksi "Postitus +10e"

Vierailija
4/5 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ennen paljon kauppaa huutonetissä ja päivän selvä asia, että ostaja maksaa tuotteen + postimaksut.

Vierailija
5/5 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa tuon takia myydä mitään netissä. En jaksa ovella käyviä tinkijöitä, enkä lähetellä mitään kenellekään. Siksi otan kirpparipöydän, jos haluan saada käytettyä myydyksi. Tosin on sekin vaivalloista,  mutta vähemmän kuin sitoutua kököttämään kotona ja arvailemaan, tuleeko hakija vai ei.

Toinen erikoisuus on nämä, jotka ilmoittaa vaan postimyynnin toimitustavaksi. Joskus se menee yli. Itse ostin kerran lapselle välikausihaalarin huutonetistä ja yhteystietojen tultua huomasin, että osoite on 150 metrin päässä. Ehdotin, että jos nyt kuitenkin otetaan tämä noudolla/tuonnilla, kun postiin on matkaa yli 2km. Ei käynyt. Pyysin uudelleen, että jos vaikka siirrän rahat tilille ja tipauttaa meidän postilaatikkoon (omakotitalo) tai ovenkahvaan tuotteen, niin ei tarvi sovitella edes aikatauluja. Ei käynyt. Halusi mun mielummin maksavan 6 Euron postikulut ja kiikuttaa sen postiin... Kieltäydyin kaupasta ja negaa tuli. Aivan sama. En mäkään kaikenlaiseen järjettömyyteen lähde sentään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme