Joulu tulee ja pöydät notkuvat ruokaa
Kommentit (20)
Ehkä ei kannattaisi hankkia pöytää Ikeasta.
Hei.
Kyllä näin on meillä. Elämme reilusti alle köyhyys rajan. Olen satsannut kaikki sentit jouluruokailuumme. Lahjoja ei ole.
Olemme näin viettäneet joulua monta vuotta. Yhteinen pitkä ruokailu, kaikille mieluisine herkkuineen, on meille joulu.(yöllä myös syödään)
Tunnelmallista loppu vuotta meille kaikille.
Tunnelmallista loppu vuotta myös sinulle, edeltävä kirjoittaja.
Täällä ollaan aika identtisissä tunnelmissa kanssasi. Ruokailu, siitä tuleva mielihyvä, on meidän joulu. Syömme pitkään ja seurustelemme. Jahka vatsa antaa myöden, syömme lisää.. hävikkiä ei tule.
Köyhyysrajan alapuolella elävät toivottavat täältä myös tunnelmallista joulun aikaa.
Ruokapöytäni notkuu jouluna täynnä maksamakkaravoileipiä, nakkeja ja perunasalaatteja.
Ei. Laitetaan pöytään vain se, mikä jaksetaan myös syödä, eikä haalita hirveitä määriä.
Miksi ostaisin paljon ruokaa vain koska on joulu?
Jos vieraita saan laitan hyvää ruokaa, mutta en sorru liiallisuuksiin.
Kyllä vaan, jouluruoka on ihanaa ja merkittävä osa joulun nautintoa on syödä hyvin. Siihen pyritään, että hävikkiä ei kuitenkaan tehdä.
Kyllä ruokaa on riittävästi ja montaa sorttia. Kaikki syödään, mitään ei heitetä pois. Sehän olisi tyhmää.
Juljus kirjoitti:
Eioo. Ihmiset heittää tosipaljon ruokaa roskikseen joulun jälkeen.
Meillä notkuu, mutta muruakaan ei mee roskiin.
Huono pöytä. Ei mulla notku, vaikka paistaisi siihen norsun.
Ei minulla ole ruokapöytää. On vain tuollainen pieni olohuoneen pöytä joten syön siinä. En osta juuri mitään. Salaattia perunaa, silliä, se riittää jouluksi.
Kyllä pöydät notkuu, ja sortteja löytyy, samoin juomia ja herkkuja jälkkäriksi. Mutta kyllä ke syötyä tulee, teinit syö paljon, ei mitään mene roskiin.
Onko sulla joku onneton lastulevypöytä vai miksi se notkuu?
Olen perheemme ruokapolitiikasta vastaava hästääjä.
Se kuuluu jouluun et ruokaa on runsaammin tarjolla eri makuja.
Mietin hyvin pitkälle et tulee sellaisia makuja jotka maittaa kaikille.
Hävikkiä ei tule, sehän on aivan älyvapaata.
Kaiken voi tuunata.
mulla ainakaan vatsalaukun suurennusta ennen joulua, ihan samoilla määrillä mennään, laatuun satsataan
Jos tuo pöytien notkuminen tarkoittaa että ruokaa on enemmän kuin tarpeeksi, niin ei. Lapsuudenperheessäni, jonka kanssa vietän joulut edelleen, ei ole koskaan ollut tapana hankkia ylen määrin jouluruokaa. Enemmän meillä on panostettu siihen että on montaa sorttia. Kaikenlaista, mutta määrät ovat kohtuulliset.
Vielä joskus 90-luvulla ihmisillä oli tapana kehuskella miten monen kilon joulukinkku heillä on. "Mitä isompi, sen hienompaa." Kerran huvittuneena totesimme, että meidän kuusihenkisellä perheellä oli puolet pienempi kinkku kuin kolmihenkisellä tuttavaperheellä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Eioo. Ihmiset heittää tosipaljon ruokaa roskikseen joulun jälkeen.