Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

1821/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten surullisia uutisia täällä, voimia corianderher 😢 ja villahuivi voi vitsi miten suuri pettymys, sulla niin vahvoja oireita...voisiko se kuitenkin olla että ei vaan näy vielä 🤔 vaikka ymmärrän et ei varmaan enää halua herättää toiveita ettei tule uutta pettymystä sit.

Minä tein ekat ovulaatio tikuttelut ja sain plussan siihen 🥳 oli yks päivä siitä mitä flow appi arvioi. Halusin vain kokeilla vaikka päätettiinkin että vasta maaliskuun lopulla aletaan yrittään.

Ehkä maaliskuu tuo nyt hyviä uutisia tännekin 💗

36v ja mies 38v. Ensimmäinen lapsi toiveissa, yritys toden teolla aloitettu 4/20.

1822/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi ❤️ Lähetän aivan valtavan halauksen ja hurjasti voimia jatkoon! Älä kuitenkaan luovuta. Minun hyvä ystäväni on ollut hyvin samanlaisessa tilanteessa kuin sinä, yritystä yli kaksi vuotta ilman plussan plussaa mihinkään testiin (ei ovulaatiota, ei raskauksia) ja sama diagnoosi kuin sinulla. Hän söi Terot, Letrot ja pisteli irroituspiikkejä ilman tulosta. Kuitenkin kuukausi lääkkeiden lopettamisen jälkeen hän sai ensimmäisen oikean ja luonnollisen ovulaation. Kaksi kuukautta tästä hän raskautui. Ilmeisesti hormonihoito oli käynnistänyt jotain elimistössä ja raskautuminen mahdollistui.

Tiedän, että ihmiset ovat yksilöitä ja se mikä tapahtuu toiselle ei välttämättä tapahdu toiselle. Haluan kuitenkin tsempata, koska tämä taisi olla ensimmäinen kierto sinulle kun sait kunnon ovulaation ja kaikki tuntui toimivan. Raskautuminen ei ehkä tapahtunut nyt, mutta elimistösi on vastaanottavaisempi ja todennäköisyys onnistumiselle on suurempi kuin koskaan ❤️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1823/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Äitykkä-77 kirjoitti:

Villahuivi, miltäs siellä näyttää 🙏❤️

Puhdastakin puhtaampi NEGATIIVINEN.

Voi ei Villahuivi. 😢

Olin niin varma, että teillä on tärpännyt. ❤️

+40v., 4 lasta, iltatähti haaveissa. Yk5.

1824/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia villahuivi ♥️

30v endo toiveissa eka

1825/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voin olla hämillään.. Lähes aina ollu Kierto säännöllinen, eipä ollu tässä kuussa.

Sieltä ne menkat äsken alko. Turhauttaa ja itkettää.

Voimia villahuivi, ei löydy muita sanoja tilanteeseen nyt :(

29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20

1826/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, minäkin odotin innolla että joko Villahuivilla olisi viimeisellä sivulla plussauutinen, mutta ei 😭. Olen pahoillani. Oliko sinulla vielä teroja (ja letroja?) käytössä. Jospa ensi kuussa tärppää, kerta ovulaatiosi oli niin voimakas jo tässä kierrossa?

Minunkin aamu ollut (vaihteeksi) itkua täynnä. Tajusin että ei sitä ehdi edes tänä vuonna lasta saamaan. Tuskin tulee edes ennen kuin täytän 30v. Joka kuukausi on vaan toinen toistaan raskaampi.

Mulla on nyt toinen Terokuuri meneillään (3 päivää jäljellä). Ei ollut ovulaatiota tässäkään kuussa. Kp 30. Tuskin teroista on minulle yhtään apua.

Ens viikolla labroihin (kilppari ja amh) ja mies menee antamaan näytteen myös "jos kerkiää". Pikkasen ärsyttää jos ei saa tuotakaan aikaiseksi ensi viikolla.

Oletteko muuten kuulleet sen radiomainoksen jossa naiselle oli sanottu ettei hän tule lapsia saamaan. Sitten tapasi uuden miehen ja 1,5kk ja oli raskaana?

1827/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout kirjoitti:

...

Minunkin aamu ollut (vaihteeksi) itkua täynnä. Tajusin että ei sitä ehdi edes tänä vuonna lasta saamaan. Tuskin tulee edes ennen kuin täytän 30v. Joka kuukausi on vaan toinen toistaan raskaampi.

Mulla on nyt toinen Terokuuri meneillään (3 päivää jäljellä). Ei ollut ovulaatiota tässäkään kuussa. Kp 30. Tuskin teroista on minulle yhtään apua.

Ens viikolla labroihin (kilppari ja amh) ja mies menee antamaan näytteen myös "jos kerkiää". Pikkasen ärsyttää jos ei saa tuotakaan aikaiseksi ensi viikolla.

Oletteko muuten kuulleet sen radiomainoksen jossa naiselle oli sanottu ettei hän tule lapsia saamaan. Sitten tapasi uuden miehen ja 1,5kk ja oli raskaana?

Tiedätkö surin eilen ihan samaa: meillä oli ajatus että vauva olisi erityisen tervetullut 2020, mutta se toive on nyt valumassa viemäriin. Tuntuu pahalta. Toivotaan että saat labroista vastauksia tilanteeseen!

Ikää 35 (m 34), yk16, ekaa yritetään.

1828/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juulia kirjoitti:

Minä tein ekat ovulaatio tikuttelut ja sain plussan siihen 🥳 oli yks päivä siitä mitä flow appi arvioi. Halusin vain kokeilla vaikka päätettiinkin että vasta maaliskuun lopulla aletaan yrittään.

Ehkä maaliskuu tuo nyt hyviä uutisia tännekin 💗

Plussa tikussa ei välttämättä tarkoita että ovis tapahtuisi sinä päivänä, yleensä seuraavan vuorokauden aikana! Eli jos flo näytti seuraavalle päivälle ovista niin se oli aika tarkasti oikeassa! Mullakin flo arvioi ovispäiväksi kp15, ja kp14 sain clear bluella hymynaaman. Seuraavana päivänä olikin sit melko kovasti vasemmalla alavatsalla kipua. 😊

Villahuivi, lämmin halaus ja voimia kurjaan hetkeen. Nyt toivotaan että onnistuneet ovikset jatkuu inositolin ja terolutien avulla ja sen myötä mahdollistuisi raskaus ❤️ Itsekin mietin että vaikka noin 8kk tässä on yritetty, niin vasta nyt ehkä mahdollisesti eka mahis raskautua, ja todennäköisyys per ovulatorinen kierto kuitenkin vain noin 20%. Vaikka odotukset korkealla niin silti yritän ajatella että nyt se yritys vasta alkaa ja ehkä puolen vuoden sisään voisi plussan saada raskaustestiin jos terot ja letrot saa kierron toimimaan ja ovulaatiot tapahtumaan! Toivottavasti saat mieheltä tukea myös näihin vaikeisiin mietteisiin.

Kaikki ketkä kärsii ovuloimattomuudesta, sain itse vinkin eräältä joka saanut kaksi lasta letrojen ja terolutin avulla, että ei kannata tuhlata aikaa pelkän terolutin kanssa, kun se ei ovulaatiota saa aikaan. Itsekin 3kk terojen kanssa painin, toki se antoi vähän lisäaikaa katsoa heräisikö kroppa, mutta gynekin oli sitä mieltä että eipä tilanne niillä tule korjaantumaan ja suoraan letrojen aloitus pienellä kynnyksellä. Hyvä niin. Toivottavasti myös te muut saisitte pikaisesti ovulaatiolle buustia lääkkeillä, pelkän ovulaation turha odotus tuntuu niin raskaalta henkisesti. Vaikka joskus voisikin ovuloida luomusti, niin onnistunutta raskautta saakin sitten odotella varmasti vuositolkulla, kun ei se ovulaatio takaa että raskaus alkaisi. Kun miettii että ovuloivatkin naiset odottaa usein tärppiä noin vuoden. Ja monet selittämättömästi lapsettomatkin saa letroilla buustattua jo olemassa olevaa ovulointia. Älkää luovuttako kanssasisaret! ❤️ Itse ainakin siedin hyvin letrot ekalla kierrolla ja toivon että ne riittäisi meille avuksi 😊 Kuitenkin aika kevyt keino auttaa kroppaa, gyne sanoi hauskasti että niillä vähän "kutkutellaan" aivolisäkettä heräämään työntekoon.

1829/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain terokuurin yksityiseltä ja odotamme nyt aikaa julkisen puolen tutkimuksiin. Tuo yksityinen sanoi että letrot määrätään vasta tuolla julkisella jos tarve on.

Mulla siis ovuloimattomuus johtuu todennäköisimmin kilpirauhasen tilanteesta. Jätin pillerit pois 12/2018 enkä testannut ovulaatiota kun vasta kesällä 2019 koska ajattelin keväällä, että lapsi tulee kun tulee eikä käynyt mielessä että tässä sitä vielä ollaan. Kilppari sitten pamahti myöhemmin kesällä ja yhtäkkiä kierto olikin 50 päivää. En siis ole vielä ehtinyt oviksia testata silloin kun kroppa vielä toimi ilmeisesti normaalisti.

Pelottaa että lääkärissä eivät sitten tee mitään vaan käskevät odotella tuota kilpparin toimintaa. Johan tässä on yli puoli vuotta odoteltu eikä ole mennyt yhtään paremmaksi.

Letroista kysymys. Käydäänkö letroja syödessä ultrassa jotenkin säännöllisesti tarkkailemassa tilannetta? Vai syödäänkö niitä omatoimisesti kuten teroja?

1830/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei Villahuivi, täälläkin odotin että miten käy ja harmillista, lämmin halaus ja kaikki tsempit uuteen kiertoon sinulle ❤️❤️

Paljon voimia myös jokaiselle muullekin tänne, varsinkin niihin synkkiin ja surullisiin hetkiin 😔❤️

Omanapailua: kp27 ja kohta menkkojen odottelen kolkuttavan ovella. Oireina lähinnä ne nännit super hellänä, valtava finnikausi iskee mitkä nyt aina yleensä ennen menkkoja. Nyt tosin valkovuoto jatkunut ehkä runsaampana kun yleensä vetää kuiville ennen menkkoja. Samoin pistelyä molemmilla puolilla alavatsaa. Mutta kaikki voi liittyä nämäkin tuleviin menkkoihin 😅 Sen tässä on oppinut kun kroppaa nyt tutkinut useamman kuukauden vauvahaaveissa, että kaikki oireisto mitä voi olla ennen plussaa täsmää hyvin ennen menkkoja olotilaan myös.

Testiä en oo ratkennut vielä tekemään ja yritän odotella vaan kuukautisia rauhassa. Mutta tiedä häntä miten tässä taas intoutuu jälleen testisormien syyhytessä 🙈😂

Ihanaa alkanutta maaliskuuta jokaiselle ❤️🥰

1831/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää en pysty ymmärtää tätä mun kroppaa.. Nyt siis on Kp13 ja aiemmin päivällä tein parin tunnin pidättelyn jälkeen ovistestin. Näytti hailakkaa viivaa kontrolliviivan lisäksi. Nyt kuitenkin koiran kanssa lenkillä alkoivat alavatsakivut jotka painottuivat vasemmalle. Umppari ei voi olla kun se on poistettu.

Siis takana vasta viime kierrossa käytetyt ovistikuttelut ja sitä ennen vaan flo/omat tuntemukset oviksen päättelyssä. Pitäiskö nyt kuitenkin tehdä vielä uus ovistesti illemmalla...

Ps. Olen pahoillani muiden pettymyksistä, tuntuu että kaikki meistä ansaitsisi nyt onnea tähän kevääseen

1832/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tsempeistä ja halauksista. Tänään olen niitä tarvinnut todella paljon. Joku ehdotti, että jos testi vain myöhemmin tulisi positiiviseksi: ei tule, menkat alkoi sellaisella vuotomäärällä ja kivulla mitään ennakkovatoitusta antamatta, että tietää menkkojen alkaneen.

Täällä siis kp1 ja äärimmäinen ************tus. Koska en kiroile, nuo tähtimerkit voi korvata haluanillaan kirjaimilla. En kerta kaikkiaan tiedä mitä ajatella. Olen itkenyt ja raivonnuy, nukkunut ja huutanut ja maannut apaattisena. No, pohjaltahan ei ole kuin ylösnousu, joten sitä kohden...

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

1833/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin EDIT jatkoa edelliseen, tyystin unohdin: Eilen illasta järkytttävä alaselkäkipu tuli johon viljatyyny lämmitetty ja sauna toi helpoituksen 😌 Ja flunssa edelleen kiusaa.

Päivittelen ja jaan vain teillekin näitä "oireita" ja olotiloja.

1834/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi, sulla alkoi kuitenkin menkat ja kierto oli ilmeisesti ihan hyvänpituinen. Ei ylipitkää kiertoa eikä ihmeellisiä oireita päivätolkulla. Nyt uutta ovulaatiota kohti ja yritä löytää jotain mikä voisi rentouttaa sun pahaa mieltä edes vähän.

1835/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Kiitos kaikille tsempeistä ja halauksista. Tänään olen niitä tarvinnut todella paljon. Joku ehdotti, että jos testi vain myöhemmin tulisi positiiviseksi: ei tule, menkat alkoi sellaisella vuotomäärällä ja kivulla mitään ennakkovatoitusta antamatta, että tietää menkkojen alkaneen.

Täällä siis kp1 ja äärimmäinen ************tus. Koska en kiroile, nuo tähtimerkit voi korvata haluanillaan kirjaimilla. En kerta kaikkiaan tiedä mitä ajatella. Olen itkenyt ja raivonnuy, nukkunut ja huutanut ja maannut apaattisena. No, pohjaltahan ei ole kuin ylösnousu, joten sitä kohden...

Voi Villahuivi! Kyllä sinä sieltä taas nouset. Ei kuitenkaan ilmeisesti venynyt kierto ihan kohtuuttoman pitkäksi tällä kertaa? Ja ovulaatiokin sulla oli! Kunhan pääset tästä pahimmasta ohi niin näet kyllä sitten taas ne hyvät asiat 💕 nyt löhöile tai muuten tee asioita joista tykkäät. Ole itsellesi armollinen.

Ikää 35 (m 34), yk16, ekaa yritetään.

1836/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout kirjoitti:

.

Letroista kysymys. Käydäänkö letroja syödessä ultrassa jotenkin säännöllisesti tarkkailemassa tilannetta? Vai syödäänkö niitä omatoimisesti kuten teroja?

Yleisin on varmaan se, että ekassa letrokierrossa about kp 10-13 käydään ultrassa katsomassa että johtofollikkeli kasvaa, jos ei vastetta niin annoksen nosto. Jos toimii hyvin niin seuraavissa kierroissa ei tarvi ultrata. Letroissa ilmeisesti paljon pienempi riski monikkoraskauteen kuin esim clomifenilla jota ennen käytettiin ovuloimattomuuteen. Julkisella ilmeisesti useampi letrokierto kontrolloidaan ultralla, itse sain yksityiseltä letrot ja sanoi ettei tarvitse ultrata, ja jos ei pienellä annoksella tärppää ekassa kierrossa niin sit saan tuplata annoksen seuraavaan kiertoon. Tuntuu vähän hurjalta mutta luotan lääkäriin.. itsekin siis odotan kutsua ensikäynnille lapsettomuuspolille, odotteluajalle sain jo letrot käyttöön yksityiseltä.

1837/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi ❤️

Ei se vaarallista ole, että pettymys purkautuu näkyvästi. Voimia ja valoisaa mieltä seuraavaan kiertoon. Jospa se olisi teidän kiertonne ❤️

1838/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan täältä on nousta, eihän se auta tuleen jäädä makaamaan. Ehkä tämä päivä purkauksineen tuli tarpeeseen.

Kierto jäi 38pv mittaiseksi, kun kp39 muuttuikin kp1. Terot käytössä kp17-27, ovulaatio plussineen, oireineen ja poksahtavine kipuineen kp25. Eli lutaalivaihekin hyvä, 13-14? Talettelujakin oli enemmän kuin koskaan juuri oikeina päivinä.

No, aina ei voi voittaa. Ei edes joka 27.kerta. 🤦🏻‍♀️

Maaliskuulle plussakierto? Ehkä. Sitä kohti kuitenkin mennään, vai mitä naiset? Noustaan aina vain uudelleen ylös, tuhkasta nousee vahvempi ja kauniimpi nainen aina vain uudelleen ❤🙏

Tsemppiä ja kiitos ajatuksistanne ❤

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

1839/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout kirjoitti:

Sain terokuurin yksityiseltä ja odotamme nyt aikaa julkisen puolen tutkimuksiin. Tuo yksityinen sanoi että letrot määrätään vasta tuolla julkisella jos tarve on.

Mulla siis ovuloimattomuus johtuu todennäköisimmin kilpirauhasen tilanteesta. Jätin pillerit pois 12/2018 enkä testannut ovulaatiota kun vasta kesällä 2019 koska ajattelin keväällä, että lapsi tulee kun tulee eikä käynyt mielessä että tässä sitä vielä ollaan. Kilppari sitten pamahti myöhemmin kesällä ja yhtäkkiä kierto olikin 50 päivää. En siis ole vielä ehtinyt oviksia testata silloin kun kroppa vielä toimi ilmeisesti normaalisti.

Pelottaa että lääkärissä eivät sitten tee mitään vaan käskevät odotella tuota kilpparin toimintaa. Johan tässä on yli puoli vuotta odoteltu eikä ole mennyt yhtään paremmaksi.

Julkisella puolella myös riittää että ultrataan eka letrokierto (letroja syödään kierron 3-7päivä) jos lääkkeellä hyvä vaste niin ei tarvi ultrata uudestaan, tosin omassa tapauksessa siihen on yhdistetty myös inseminaatio, jolloin lääkäri kattoo vielä ultralla ennen itse toimenpidettä. Monikkoraskausriski on tässä olemassa myös, mut oon käsittänyt että riippuu myös vasteesta ja ei oo niin suuri etteikö silti voitais inssiä/muuta hedelmöitystä tehä. Eri asia kuulema jos kypsyy esim 5-6 munasolua kerrallaan niin silloin liian iso riski eikä inssiäkään tehtäis. Pari "vaan" ei haittaa 😅 ihan riippuu miten oma hoito on suunniteltu, siihen voidaan suunnitella välikiertoja ilman letroja tai niinkun omassa tapauksessa 3-4 kertaa putkeen ilman välikiertoja. Näistä nyt "käytetty" 2 ja vielä muutama päivä pitäis jaksaa olla tässä tietämättömyyden välitilassa. Niin toivois että näistä ois nyt apua eikä todettaisi hoitoja turhiksi. Tissit ainakin ihan turvonnut mutta ne nyt oireilee aina ennen menkkojakin.. Kääk!

32v (34v), yritetty 12/2017 asti, selittämätön lapsettomuus. Yksi lapsi aiemmasta suhteesta. OI/inseminaatio yk3.

1840/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikutus, oliko sulla letrot lainkaan ilman inseminaatiota käytössä vai suoraan inssit myös? Ja mikä kp/dpo meneillään? Ja onko sulla jotain lääkettä luteaalivaiheen tueksi?Mulla oletetusti dpo6 ekan letrokierron jälkeen (2,5mg annoksella), hetken saa vielä jännäillä. Mulla ei mitään tuntemuksia, oikeen odottelen että tulisko nyt jotain mahan nippailua tai veritippaa housuun tms mutta ei. Tissit ei oo kipeytyny missään vaiheessa yritystä, joten jos niihin jotain tulis niin sit olisin kyllä pähkinöinä 😀 tsemppiä piinailuun! ❤️