Sivut

Kommentit (4230)

Yhtä haalea on kun eilen illalla mutta tein myös ovutesti ja se hiukan tummempi kuin eilen. Odottelen nyt pari päivää ja testaan uudestaan josko olisi vahvistunut. Edelleen rinnat jomottaa kunnolla ja välillä yököttää. Toivoen pysyy matkassa eikä tule kemiallista

Hei kuulin radiosta että hedelmällisyysklinikalta saa ilmaisen puolen tunnin keskusteluajan hedelmällisyysasioissa! Varasin ajan samantien ens viikon tiistaille. Voin sit kertoa oliko millanen käynti. Kuulemma erityisesti 35+ ikäisten kannattaisi jo ennen lapsen yrittämisen aloittamista kartottaa onks mitään asioita mitkä pitäis korjata ennen kuin raskaaksi voi tulla, koska niiden hoitaminen saattaa ottaa aikaa. Esim piilevä keliakia ja kilpirauhasvaivat on kuulemma nykyään yleisiä 😳.

Viuhkelis oon siinä käsityksessä et joskus kierron aikana voi irrota kaksikin munasolua..?

Plussatuulia Kuukuumeilijalle, toivotaan et nyt on tärpänny 😊

Itellä alkoi eilen menkat, joten eka yrityskuukausi ei tuottanut tulosta. Enpä toisaalta kuvitellutkaan et heti tärppäis, mutta kieltämättä harmitti.

Mulla on ollut käytössä ehkäisykapseli reilu kymmenen vuotta ennen kuin vuoden alussa se otettiin pois. Menkat ollu poissa koko tuon ajan pientä tiputtelua lukuunottamatta, mutta ne tuli samantien ja kierto on tasoittunut suunnilleen 21 päivään. Ensimmäistä kertaa ikinä oon iloinen siitä et mulla on tiheät kuulautiset 😂 Viime kierrossa en saanut ovulaatiota kiinni vaikka oli clearbluen herkkä digitesti käytössä. Aloitin luultavasti mittaamisen aivan liian myöhään (kp 12). Nyt päätin aloittaa samantien vaikka menkat on päällä, ihan vaan varmuuden vuoksi.. en halua että ovis menee taas ohi. :)

Esikoinen tulossa <3 LA 12/2020

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Muokattu
klo 13:12 | 15.11.2019

pioni2019 kirjoitti:
Nemi kirjoitti:
Tein tossa joskus 18 maissa ovistestiin ja vahvin mikä tullut, apteekin testi ☺️ luokittelen ton positiiviseksi tulokseksi, miten kokeneemmat? Huomenna flon mukaan ovulaatiopäivä 🙌🏻

Nemi, en ole kokeneemmasta päästä, mutta. Itsellä on ollut Rfsun testit käytössä ja niiden ohjeessa sanotaan, että ”tulos on positiivinen vain, jos testiviiva on yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolliviiva” ja tähän on aina itsellä tulosten luku tössännyt, koska tuommoisia hailakoita tuloksia itselläkin ollut 🤷🏽‍♀️

Joo samaa mietin, sitä vaan niin höperönä 🤭 mut tänään ei kyl epäilystä olotilasta etteikö olis kohdillaan kun epämukavan "kostea" olotila ja tiedätte kyllä niin en yksityiskohtia ala selittämään 😅 ja teen huvikseni myöhemmin p-testin jos sais kunnon viivan, en kyllä jaksa asiasta ottaa stressiä.

25v/31v | Esikoinen | LA 11/20 ❤️

Ei varmaan pitäis googlailla, kun nyt tuli vastaan iltalehden juttu jossa sanotaan että lyhyt kierto voi olla merkki siitä että munasolu ei irtoa ollenkaan, ja viitata jopa varhaisiin vaihdevuosiin. Nyt oon tietysti superhuolissaan siitä että mun viimeiset kolme kiertoa om ollu vaan 21 päivää.. Onko teillä muilla näin lyhyitä kiertoja? Onneks oon nyt tiistaina menossa sinne hedelmällisyysneuvontaan, en tiedä miten pysyy hermot kasassa siihen asti :/

Heips, olen 22 ja aion hankkia lapsen luovutetuilla siittiöillä hedelmöitysklinikan avulla. En ole parisuhteessa. Olen miesten suhteen aika nirso, enkä ole tähänkään mennessä löytänyt ketään, jonka seura ei heti alkaisi kyllästyttää, niin haluaisin lähteä lapsentekoon yksin. Tuntuu muutenkin siltä, että ikäiseni tai vähän vanhemmatkin (alle kaksi kertaa minun ikäiseni) miehet ovat nykyään vielä aika lapsellisia eivätkä valmiita sitoutumaan lapsiperheeseen. Opiskelen alaa, miltä työllistyy melkein varmasti heti valmistumisen jälkeen, ja isovanhempani voisivat auttaa rahallisesti, kunnes tulotilanteeni vakautuu. Uskoakseni saisin tunneälyn puolesta hienoviritettynä naisena yksin tarjottua lapselleni tasapainoisen ja emotionaalisesti ravitsevan kasvuympäristön paljon paremmin kuin jonkun isähahmon ollessa kuvioissa.

Muokattu
klo 20:29 | 15.11.2019

Tervetuloa uusille 😊 testisormi syyhyy ja nyt iltapissasta vahvempi kuin mitä eilen tuli 😁😁 ehkä tässä jo uskaltaa hiukan jo iloita

Välillä holahtaa valkovuotoa niin että pelästyy "alkoko menkat". Rintoja puristaa niin että ei pysty rintaliivejä pitämään

Muokattu
klo 21:15 | 15.11.2019

Tervetuloa ketjuun Diibadaaba! :) Jos sinusta tuntuu että selviät lapsen kanssa hienosti yksin ja tukiverkkoakin on, niin miksi ei. Sinulla on vielä paljon aikaa joten jos vaikka joskus sattuukin sopiva mies kohdalle, ehdit hänenkin kanssaan tehdä perheenlisäystä. En haluaisi ajatella että 22-vuotias vielä luovuttaisi kumppanin löytämisen suhteen noin niinkuin loppuelämää ajatellen, mutta ymmärrän tämän hetkisen turhautumisesi ja sitoutumishaluisen miehen löytämisen vaikeuden. Itsekin muistan millaisia samanikäiset miehet olivat kun olin ikäisesi, sitoutumiskammoisia ja niiin nuoria. Tsemppiä projektiisi ja pidä meidät ajan tasalla. :)

Nez tuli mieleen mun mies tosta sun miehen jahkailusta.. ja kun tuolla aiemmin kysyit vinkkejä, niin itsellä ainakin asiassa kuin asiassa auttaa asian pitäminen vähän väliä puheenaiheena (oli se sitten ulkomaanmatka, naimisiin meno tai vauvan teko). Painostaa ei voi ainakaan mun miestä, hän lämpeää ajatuksille hitaasti ja ahdistuu helposti. Mutta jos en muistuttele ollenkaan, hän unohtaa koko asian ja kypsyttelyprosessi ei etene. Esimerkiksi kun halusin lemmikin, jouduin odottamaan puoli vuotta ennen kuin hän lopulta suostui ja on aivan innoissaan nyt itsekin (lemmikki ollut jo kaksi vuotta). En halua kertoa mikä lemmikki kun on harvinaisempi, että pysyn anonyyminä, hehe.

Vauvantekoasiassa tuntuu että auttoi faktatietojen kertominen, kuten se että raskaaksi tulo voi helposti kestää puoli vuotta, monilla kauemminkin. Mutta jokainen tietysti lämpeää tälle asialle omaan tahtiinsa. Tsemppiä teille! :)

Kiitos Helvi viestistä! Täytyy nyt kyllä myöntää että asia ei ole jäänyt unholaan varmasti mieheltä ku keskustellaan raskaudesta ja lapsista päivittäin 😅 ollaan käyty kaikkia tämmösiä että mitä tää tulee meillä muuttamaan, mitä mieltä on erilaisista kasvatuskäytänteistä, miten vauvavuoden vastuut, parisuhteen hoito yms yms. Ilmapiiri ja ajatusmaailma on nykyään huomattavasti kevyempi kuin aiemmin. Huomasin että miehellä vaikutti aika paljon ajatukset ja oletukset lapsiperhearjesta tulevan omasta lapsuudesta. Ja toki sehän on se selkein kuva siitä kun itse on elänyt niin. Toin sitten sen mainitseminen epäkohtiin korjausehdotuksia, jotka ovat oikeastaan suoria toimintamalleja mitä meillä oli. Sitä kautta taas mieli leppyi. Alkaa pikkuhiljaa jopa kuulostamaan että laitoin sen aikaisimman yritysajankohdan liiankin kauas 🤭 toki ilman ongelmia voin aikaistaa 😉

Täällä saadaan nyt jännittää... Tosiaan vasta seuraavasta kierrosta piti yrittäminen aloittaa, ja tässä kuussa mies kävi tasan kerran sisässä ilman kondomia (anteeksi yksityiskohdista). Ovulaatiotestit on näyttänyt ja kolmesti selkeää plussaa ja sen jälkeen epämääräistä haamuilua. Oudot alavatsatuntemukset ja nippailut jatkuneet oletetusta ovulaatiosta lähtien, ja eilen illalla huomasin mahassani linea negra viivan! Piti mieheltäkin tivata että näkeekö sen vai olenko tulossa hulluksi. Viiva tänään vielä tummentunut ja selkeentynyt vatsalla. Piti se raskaustestikin jo kiireissään tehdä, mikä tottakai negatiivinen kun kp vasta 22/28-29. Tänään aamusta lenkillä aloin yökkimään ohiajavien autojen hajusta. Veikkauksia, olenko tulossa hulluksi ja kuvittelen kaiken vai voisiko muka olla raskaus kyseessä? En millään jaksaisi uskoa raskauden mahdollisuuteen, sillä yhdynnästä oletettuun ovulaatioon oli 6vrk, että saisi aika supersiittiöitä olla. 

Muokattu
klo 18:02 | 16.11.2019

Hyvä et oot Helvi bongannu ton ilmaisen jutteluajan ja pääset sinne selvittelemään asioita ton lyhyen kierron suhteen. Siellä varmaan saa ainakin totuuden mukaista tietoa, kun nyt on vaan näiden nettijuttujen armoilla 🙈

Me ei olla sen enempää vauvoista ja niihin liittyvästä keskusteltu, kuin että vauva olisi nyt tervetullut. Mies inhoaa mun hömpöttämistä jokaisen asian suhteen niin en oo viittiny aloittaa, ainakaan vielä kun en edes raskaana ole. Sitten, jos raskaaksi tulisin niin uskallan vasta sitten katsoa tulevaisuuteen, ja mikä muuttuu ja mitä ostoksia tehdään ym. juttuja 🥰

Hei Viuhkelis, meillä aika sama kierto!!! Jännää 🙈 Ostin tänään kaupasta Testaa varhain-raskaustestin, kun ei millään malttaisi odottaa!

N27v&M27v, ensimmäistä yritetty 6/19 lähtien, lapsettomuustutkimukset(-ja hoidot) aloitettu 6/20

Kaipa tästä parin tunnin iltapissan pidätyksestä voi sanoa että on positiivinen 🙈 ei ole edes herkkä testi vaan normaali 25. Tein samalla sen raskauskeijun herkän ja se edelleen yhtä hailu kun ensimmäinen joten kannatti käydä apteekin kautta. Oireet pysyneet samoina nippailu ja rintojen arkuus. Tänään dpo 12

Ooh ihanaa odotusta kuukuumeilija ja onnittelut ❤️toivottavasti pieni pysyy mukana ja vahvistuu 🥰
Ja täällä on nyt jännät viikot edessä, tuleeko menkat vai ei! Tänään siis dpo 2.
Ovulaatiotestejä en enää tee, oletin ovulaation olleen tuolloin kun flo kertoi (luotan kehoni merkkeihin) ja testeihin ei tullut enää mitään viivoja. Vahvimmat olivat juuri nuo mistä kuvat laitoin. Katsotaan mitä tuleman pitää.

Viuhkelis kirjoitti:
Täällä saadaan nyt jännittää... Tosiaan vasta seuraavasta kierrosta piti yrittäminen aloittaa, ja tässä kuussa mies kävi tasan kerran sisässä ilman kondomia (anteeksi yksityiskohdista). Ovulaatiotestit on näyttänyt ja kolmesti selkeää plussaa ja sen jälkeen epämääräistä haamuilua. Oudot alavatsatuntemukset ja nippailut jatkuneet oletetusta ovulaatiosta lähtien, ja eilen illalla huomasin mahassani linea negra viivan! Piti mieheltäkin tivata että näkeekö sen vai olenko tulossa hulluksi. Viiva tänään vielä tummentunut ja selkeentynyt vatsalla. Piti se raskaustestikin jo kiireissään tehdä, mikä tottakai negatiivinen kun kp vasta 22/28-29. Tänään aamusta lenkillä aloin yökkimään ohiajavien autojen hajusta. Veikkauksia, olenko tulossa hulluksi ja kuvittelen kaiken vai voisiko muka olla raskaus kyseessä? En millään jaksaisi uskoa raskauden mahdollisuuteen, sillä yhdynnästä oletettuun ovulaatioon oli 6vrk, että saisi aika supersiittiöitä olla. 

Et ole hullu, mutta jos raskautta odottaa ja toivoo niin oireet voivat tulla vaikkei raskautta olisi. Toki toivon puolestasi että olisit!
Itselläni on kyseinen viiva ollut alavatsassa vuosikaudet enkä ole raskaana. Kärsivällisyyttä ja tsemppiä ❤️

Nemi, sitäpä juuri epäilen, että toivon niin kovasti niin kiinnitän huomiota tällaisiin... Mutta onneksi joka tapauksessa kierto lähenee loppuaan niin pian pääsee oikeasti yrittämään! Muistan joskus vuosia sitten ihmetelleeni että miksi ihmiset testailee herkillä testeillä liian aikaisin vaan antaisi odottaa kunnes kuukautiset ovat myöhässä, mutta nyt ymmärrän täysin :D Tämä odottaminen ja epätietoisuus on ihan kauheaa! 

Tämä äitykkä on nyt ihan iso? kroppansa ja kiertonsa kanssa

Olin siis bongaavinani ovislimat 2 viikkoa sitten viikonloppuna kp9-11 (tarkastin sovelluksesta), tänään on kp 25 ja tuossa hellän hetken jälkeen bongailin tuhrua veskireissun jälkeen ja menkat pitäis normikierrolla alkaa vasta torstaina. 🤔
No, kärryttelin vauvan kanssa kauppaan hetki sitten, meinasi jalat lähteä pariin otteeseen alta kun vihlaisi alakertaa niin viiltävästi. Alkaa usko ja toivo loppua tämän temppuilevan kehon kanssa 🥴

Lapset 3/98, 6/02, 4/06, 5/19, km 6/05 ja 02/20

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat