Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (4166)

kuukuumeilija kirjoitti:
Nemi sanoisin että tuo on matkalla plussaksi. Ainakin itse sain "haamuja" 1-2 pvää kunnon ovisplussaa ennen. Otin itse nyt tässä yk 4 ovistestit käyttöön. Piinapäiviä elellään tein tänään dpo 8 raskaustestin (ei ollut herkkä niin en odottanutkaan mitään) niin se neha mutta jos ei viikonloppuna tule kuukautisia niin sitten testailen uudelleen. Kauhea päänsärky vaivannut paripäivää ja pientä nippailua on

Jep, flo mukaan perjantaina olis the ovis, joten näyttää siltä juurikin. Toivottavasti sinulla nappaisi ja saisit plussan ❤️

25v/31v | Esikoinen | LA 11/20 ❤️

Kiitos catlady tarinastasi ja onnea! Pitääpäs kans ottaa korvan taakse tuo foolihappo, parin kuukauden sisään sitä voisi alkaa käyttämään.

Meiltä ei ole onneksi kysytty kuin vasta kerran! Ja sekin oli mummo, jonka tilannetaju ei ole ihan kohdallaan. Ja häntäkin sitten ojennettiin muiden toimesta eli toivottavasti ei tule tapahtumaan uudestaan. Onneksi kaikki muut läheiset osaavat käyttäytyä. Toki vihjailut ihan ok, voi sitten kiusoitella ja vihjailla takaisin mutta kysellä ei tarvitse.

Tuli tässä mieleen kysymys henkilökohtaisesta tilasta. Itselle henkilökohtainen tila on todella tärkeä ja koskettamaankaan ei pääse kuin harvat ja valitut henkilöt. Kauhunsekaisin tuntein siis odotan jo mahdollisia mahan lääppijöitä. Todennäköisesti en tykkää myöskään niiden oikeasti läheisten lääppimisestä. Mies toki täysin ok. Mitä ajatuksia teillä herättää tämä mahdollinen mahan pällistely, lääppiminen yms toiminta? Itseä alkoi lähinnä ahdistaa, mutta en tiedä muuttuuko tilanne sitten hormonihuuruissa kun on raskaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uskaltaudun mukaan keskusteluun, aivan ihanaa lukea teidän kirjoituksia! ☺️ Me ollaan 35v pari naimisissa, ensimmäistä lasta yrittämässä. Meillä mies on toivonut lasta jo vuosikaudet, itse olen jarrutellut kun olemme molemmat yrittäjiä ja elämä välillä todella stressaavaa. Mutta nyt kello tikittää ja olenkin jo kovasti lämmennyt vauva-ajatuksille! ☺️ Ehkäisykapseli poistettiin helmikuussa ja ehdimme siinä pari kuukautta yrittää, tosin en seurannut ovulaatioita sen kummemmin. Sitten mulle iski burnout töiden kanssa, piti vähentää työntekoa ja päätettiin lykätä vauvan tekoa kesän yli (käytettiin kortsua). Pääsin seurailemaan kuukautisia, joita ei ollut tullut viimeiseen kymmeneen vuoteen ehkäisykapselin takia. Mulla käytössä Natural Cycles -sovellus. Hakeuduin myös terapiaan mistä ei varmasti ole haittaa näin isoa elämänmuutosta suunnitellessa. ☺️ Viime kuun lopussa jätettiin ehkäisy pois ja nyt tavallaan yk1 menossa, aloitin Clear Blue ovistestien tekemisen kp12 (kierto ollut 20-24pv). Kp14 testi näytti ”vilkkuvaa naamaa” eli kohonnutta estrogeenitasoa ja on näyttänyt sitä jo seitsemän päivää peräkkäin. Onkohan nyt ovis mennyt jo ohi, vai voiko tämä tarkoittaa että sitä ei tullut ollenkaan? Siinä mielessä en ressaa, että olemme kyllä ottaneet asiaksi harrastaa seksiä vähintään joka toinen päivä muuten paitsi kuukautisten aikaan. Hirveästi plussaonnea kaikille ja ihanaa odotusta, muistetaan että tämäkin aika itsessään on hienoa, kun saadaan viettää paljon aikaa isätulokkaan kanssa kahdestaan ja on tämmöinen ihana yhteinen projekti. ☺️

Esikoinen tulossa <3 LA 12/2020

Nez oon kuullu et muitakin inhottaa toi mahan lääppiminen. Itse ajattelen jo nyt että varmaan pidän sitä ihan mukavana asiana, mutta tiedä sitten.. toiset tarkottaa vaan hyvää niin ehkä vähän nolottais huitaista niitä käsiä pois tai yrittää väistellä 😳 Tai sitten otat miehen tai jonkun ystävän ”henkivartijaksi” julkisille paikoille.

Esikoinen tulossa <3 LA 12/2020

Siis nyt mua hämmentää. Alavatsakipuja ollut taas tänään ja tein piruuttani ovulaatio testin johon tärähti kaksi tasavahvaa viivaa. Tää oli jo kolmas ovulaatioplussa tähän kiertoon, kp 11, kp 14 ja nyt kp 18. Välissä testi näyttänyt negaa. Onko kellään kokemusta tällaisesta? Epäilyttää että näyttääkö testit nyt ihan omiaan.. 🤔

Helvi, tuo kuulostaa hyvältä asenteelta, että ottaa tämän yritysajankin kaksinkeskisenä laatuaikana. Itsellä käynyt myös mielessä käydä puhumassa jollekin ammattilaiselle, koska työni on erittäin nopeatempoista ja kuluttavaa ja mietin kuinka sen aiheuttaman stressin saisi kuriin, ettei se nyt ainakaan vaikeuttaisi tätä vauvahanketta. Sinulla kuulostaa olevan ihana mies, kun on huomioinut sinun tarpeen odottaa hetki ennen yrittämistä.

Nez, itse ajattelen tässä vaiheessa että tulen tykkäämään mahan aiheuttamasta huomiosta, koska silloin saan aina puhua vauva-asioista ja ehkä kuulla erilaisia odotuskokemuksia siinä sivussa. Toki jos joku kokee oikeudekseen vain tulla koskettamaan kysymättä niin varmasti ahdistaisi.

Gaudium kirjoitti:
Meillä oli joku aika sitten kihlajaiset ja juhlissa tulikin useampi kysymys vauvan hankkimisesta. Anoppi kysyi viime vierailulla suoraan milloin meille tulee vauva ja tähän yritin vastata jotain että joo alkaahan se olla sen aika varmasti kohta. Mielessä mietin että olispa se niin helppoa että vaan päättää millon vauva tulee. Se olis siinä tapauksessa heti :D

Huomasitko pioni2019 kierukan poiston jälkeen tarkkailla että kauanko meni että kierto tuntui normalisoituvan? Mulle sanottiin kun kävin poistaa että heti on hyvät mahdollisuudet raskautua ja olo tuntuu nyt jo parin kuukauden jälkeen vähän huijatulta vaikka tiedän että voi mennä aikaa luomunakin raskautua.

Vastaan nyt minä tuohon kierukan poistoon ja kierron normalisoitumiseen. Itselläni kierukka poistettiin 12/17, tätä ennen kierukkaehkäisyä takana reilu 11 vuotta. Kierto palasi itselläni samantien normaaliksi ja minullekin sanottiin että kierulan poiston jälkeen nopea raskautuminen on normaalia.
No, kun näin 40+ ikäisenä haaveilee vauvoista niin realistisesti osasi jo asennoitua että ei se käy yhtä suitsaitsukkelaan kuin silloin parikymppisenä, ja 8 kuukautta yritettiin ennen plussaa.

Nyt synnytyksen jälkeen ei edes aloitettu mitään ehkäisyä ajatuksella että pikkusisar saa tulla heti kuin mahdollista ja sitten mietitään piuhojen sulkua.
Mutta tottahan joka kuukausi pettymys on iso kun kuukautiset alkavat, kun tiedostetaan että ensi vuosi on oikeastaan meidän kohdalla se viimeinen mahdollisuus saada vielä se yksi yhteinen lapsi.

Lapset 3/98, 6/02, 4/06, 5/19, km 6/05 ja 02/20

Gaudium kirjoitti:
Meillä oli joku aika sitten kihlajaiset ja juhlissa tulikin useampi kysymys vauvan hankkimisesta. Anoppi kysyi viime vierailulla suoraan milloin meille tulee vauva ja tähän yritin vastata jotain että joo alkaahan se olla sen aika varmasti kohta. Mielessä mietin että olispa se niin helppoa että vaan päättää millon vauva tulee. Se olis siinä tapauksessa heti :D

Huomasitko pioni2019 kierukan poiston jälkeen tarkkailla että kauanko meni että kierto tuntui normalisoituvan? Mulle sanottiin kun kävin poistaa että heti on hyvät mahdollisuudet raskautua ja olo tuntuu nyt jo parin kuukauden jälkeen vähän huijatulta vaikka tiedän että voi mennä aikaa luomunakin raskautua.

Vastaan nyt tähän kierron palautumiseen kierukan poiston jälkeen, mulla kierto oli tosi säännöllinen koko ajan jo kierukan kanssa ja jatkui siitä samaan malliin poiston jälkeen eli palautui tosi nopeasti 😊 mutta vaikka itsellä
säännöllinen kierto jo pitkään takana niin en itseltäni tunnista ovulaation merkkejä, vaikka niitä olen tässä yrittäessä koittanut opetella 🤔 ainut merkki, jonka oon huomannut on valkovuodon muutokset 👍🏽 ja en osaa kyllä yhtään lukea noita muidenkaan esim. Nemin ja Viuhkeliksen ovulaatiotestien tuloksia, että mitä niistä voisi tulkita...

Tervetuloa kaikille uusille!

N27v&M27v, ensimmäistä yritetty 6/19 lähtien, lapsettomuustutkimukset(-ja hoidot) aloitettu 6/20

Muokattu
klo 7:35 | 14.11.2019

Nez kirjoitti:
Kiitos catlady tarinastasi ja onnea! Pitääpäs kans ottaa korvan taakse tuo foolihappo, parin kuukauden sisään sitä voisi alkaa käyttämään.

Meiltä ei ole onneksi kysytty kuin vasta kerran! Ja sekin oli mummo, jonka tilannetaju ei ole ihan kohdallaan. Ja häntäkin sitten ojennettiin muiden toimesta eli toivottavasti ei tule tapahtumaan uudestaan.&nbsp;Onneksi kaikki muut läheiset osaavat käyttäytyä. Toki vihjailut ihan ok, voi sitten kiusoitella ja vihjailla takaisin mutta kysellä ei tarvitse.

Tuli tässä mieleen kysymys henkilökohtaisesta tilasta. Itselle henkilökohtainen tila on todella tärkeä ja koskettamaankaan ei pääse kuin harvat ja valitut henkilöt. Kauhunsekaisin tuntein siis odotan jo mahdollisia mahan lääppijöitä. Todennäköisesti en tykkää myöskään niiden oikeasti läheisten lääppimisestä. Mies toki täysin ok. Mitä ajatuksia teillä herättää tämä mahdollinen mahan pällistely, lääppiminen yms toiminta? Itseä alkoi lähinnä ahdistaa, mutta en tiedä muuttuuko tilanne sitten hormonihuuruissa kun on raskaana.

En usko miehen/läheisten/ystävien kosketuksen tuottavan ahdistusta ja raskausmahat on itsestäni aina niin kauniita joten "pällistely" on ok kaikilta, vieraiden ihmisten kosketusyritykset toki kokisin ahdistavaksi.

Helvi ihana teidän asenne ja tosi tärkeää on muistaa nauttia kumppanin kanssa tästäkin "projektista" ja mekin olemme hyvin rennosti tässä mukana ja nautitaan yhteisestä ajasta. Jos vauvaa ei kuulu niin sitten sen ei vielä ole heti tarkoitus tulla vaikka kovasti toivoisimmekin.

Kiitos teille kierukan jälkeisen ajan tarinoista, miten kullakin kierto palautunut. Itselle myös apua samassa tilanteessa kun olen ja omasta luomukierrosta aivan totaalisen pihalla, kun kuukautiset katosi kierukan ollessa muutaman kuukauden ja toisinaan vain tuli tippa.

Pioni2019 joo voin sanoa, että elämäni ekaa kertaa koitan ovulaatiota testeillä bongailla. Oletan, että kun viivat jossain vaiheessa tasapaksut tai testi viiva vahvempi niin se ovulaatio on käsillä. Nuo haaleammat meinaa että on se arvo nousussa. Lähinnä haluan varmistuksen että tapahtuuko sitä lainkaan, kun olen lukenut ettei läheskään joka kuukausi välttämättä tätä tapahdu.

Viuhkelis en valitettavasti tiedä miksi sinulla noin tekee. Toki ovulaatiotesteissä oli paljonkin eroja niinkuin raskaustesteissäkin. Ja yksilöitä kaikki niin toimitaan vähän erilailla.

Kuitenkin toivon, että täällä saadaan kohta plussauksia ja jaksamista myös koettelemuksiin. Marraskuun puolivälissä mennään jo! ❄️

Tällä hetkellä kokisin tosi inhottavaksi, jos joku lääppisi vatsaani, sillä en ole ihan sinut sen kanssa. Mutta sitten kun olisi kunnon raskausvatsa ajattelisin, että se on ihan ok, jos läheiset sitä koskettaa. Tietysti ihan tuntemattomilta se olisi kiusallista.

Mä oon ollu huolestunut omasta ovulaatiosta, kun en oo sitä saanut noilla ovulaatiotesteillä kiinni, että ovuloinko ollenkaan? Toki yksi kaveri sano et se LH-piikki voi olla niin nopea, että sitä ei näy, vaikka päivittäin tekee testin samaan aikaan, vaan juuri tällöin pitäis aamuisin ja iltaisin jopa testejä tehdä. Elokuussa ja lokakuussa en oo ovulaatiotestejä tehnyt. Syys-ja marraskuussa oon testit tehnyt, mutta en oo ovulaatiotesteistä selkeää plussaa saanut. Elokuussa kun alettiin yrittämään niin aattelin et en mitään testejä tarvitse, mutta sillon kun ei vielä raskaus onnistunut niin jo seuraavaan kiertoon otin testit käyttöön😃

Tänään hain apteekista folaattitabletteja, jotka otan heti käyttöön. Muistakaa muutkin 😊

N27v&M27v, ensimmäistä yritetty 6/19 lähtien, lapsettomuustutkimukset(-ja hoidot) aloitettu 6/20

pioni2019 kirjoitti:
Tällä hetkellä kokisin tosi inhottavaksi, jos joku lääppisi vatsaani, sillä en ole ihan sinut sen kanssa. Mutta sitten kun olisi kunnon raskausvatsa ajattelisin, että se on ihan ok, jos läheiset sitä koskettaa. Tietysti ihan tuntemattomilta se olisi kiusallista.

Mä oon ollu huolestunut omasta ovulaatiosta, kun en oo sitä saanut noilla ovulaatiotesteillä kiinni, että ovuloinko ollenkaan? Toki yksi kaveri sano et se LH-piikki voi olla niin nopea, että sitä ei näy, vaikka päivittäin tekee testin samaan aikaan, vaan juuri tällöin pitäis aamuisin ja iltaisin jopa testejä tehdä. Elokuussa ja lokakuussa en oo ovulaatiotestejä tehnyt. Syys-ja marraskuussa oon testit tehnyt, mutta en oo ovulaatiotesteistä selkeää plussaa saanut. Elokuussa kun alettiin yrittämään niin aattelin et en mitään testejä tarvitse, mutta sillon kun ei vielä raskaus onnistunut niin jo seuraavaan kiertoon otin testit käyttöön😃

Tänään hain apteekista folaattitabletteja, jotka otan heti käyttöön. Muistakaa muutkin 😊

Tsemppiä, itselle ei kans kunnon vahvaa viivaa o-testit oo tuonut ja tänään hain ihan apteekin ovulaatio testejä ja ostin mamma vitamiineja noiden tavallisten tilalle. Foolihappoa tilasin varmaan kuukausi sitten muttei ole kuulunut joten mammavitskuissa tämäkin saanti korjaantuu (vaikka foolihappolisä oli tavan ravintolisässä, tosin ei niin paljon).
Oon kans kuulu et se LH piikki voi olla tosissaan nopea, joku sanoi et oli raskaana vaikkei saanu ovista bongatuksi, joten tästä ei saa nyt turhaa stressata 😊

Meikäläisellä nyt on rinnat kipeytynyt. Välillä tuntuu alavatsassa nippailua, ei kuitenkaan samalla tavalla kuin ennen menkkoaj sillon on yhtäjaksoista jomotusta. En ole uskaltanut vielä uudempaa kertaa testata, kun ei haluaisi pettyä. Odotan että menkat pari myöhässä ja sitten vasta uskallan testata uudemman kerran.

Moikka kaikille! Menin ensin tuonne 2019-2020 ketjuun, mutta kuulun ehkä enemmänkin tänne koska yritys aloitettu vasta nyt.

Eli olen haaveillut vauvasta varmaan jo sen kymmenen vuotta, mutta vasta nyt on pitkäaikainen kumppani jonka kanssa asia on päätetty alulle laittaa.

Viime kierrossa tosiaan aloitimme mutta tiesin että ovulaatio mennyt jo. Menkat olisi pitänyt alkaa siis tosi pian mutta toivoin että ovulaatio olisikin tullut vähän myöhempään kuin normaalisti. No, ei tullut. Nyt mulla menkat ja näiden jälkeen siis eka varsinainen yritys. Jännittää todella paljon, olen läheltä nähnyt usean vuoden lapsettomuuskamppailua ja ainakaan vielä ei tunnu siltä että haluaisin jakaa meidän yritystä muiden kuin anonyymien keskustelijoiden kanssa.

Tosiaan, hyvin läheltä lapsettomuushoitoja seuranneena olen todella jännittynyt siitä miten meille käy.

Nyt tänään eka kertaa käytössä foolihappo ja d-vitamiini. Ovistikkuja en halua aloittaa vielä koska menkat epäsäännölliset ja niihin joutuisi pissailemaan joka päivä. Katsotaan mihin tilanne kehittyy! Jään seurailemaan keskustelua ja jännittämään muidenkin matkoja :)

Niimpä niin eihän mun pitänyt testailla 😂😅🙈 mutta testisormi kutisi niin paljon. Tehty siis iltapissasta. Haamujen haamu on ja tänään vasta toki dpo 10. Eli en uskalla liikoja toivoa mutta hiukan 🥰 ovutesti samasta pissasta tehty

kuukuumeilija kirjoitti:
Tässä vielä yksinään r-testi

Se testi sormen kutina on varmasti todella piinaava 😅 Mut näen tossa kyllä haamun joten varovainen onnittelu ja toivottavasti huomenna jo vahvempi, aamupissaa odotellen!! ❤️🤭

Tein tossa joskus 18 maissa ovistestiin ja vahvin mikä tullut, apteekin testi ☺️ luokittelen ton positiiviseksi tulokseksi, miten kokeneemmat? Huomenna flon mukaan ovulaatiopäivä 🙌🏻

kuukuumeilija kirjoitti:

Kuukuumeilija, minkä merkkiset testit sulla on käytössä? Entä muut, onko hyviä suosituksia ovis-ja raskaustesteistä? 😊 Ja pidetään peukkuja, että aamuvirtsa näyttää vahvempaa! Itsellä aika matelee, kun tänään vasta dpo6...

Nemi kirjoitti:
Tein tossa joskus 18 maissa ovistestiin ja vahvin mikä tullut, apteekin testi ☺️ luokittelen ton positiiviseksi tulokseksi, miten kokeneemmat? Huomenna flon mukaan ovulaatiopäivä 🙌🏻

Nemi, en ole kokeneemmasta päästä, mutta. Itsellä on ollut Rfsun testit käytössä ja niiden ohjeessa sanotaan, että ”tulos on positiivinen vain, jos testiviiva on yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolliviiva” ja tähän on aina itsellä tulosten luku tössännyt, koska tuommoisia hailakoita tuloksia itselläkin ollut 🤷🏽‍♀️

pioni2019 kirjoitti:
kuukuumeilija kirjoitti:

Kuukuumeilija, minkä merkkiset testit sulla on käytössä? Entä muut, onko hyviä suosituksia ovis-ja raskaustesteistä? 😊 Ja pidetään peukkuja, että aamuvirtsa näyttää vahvempaa! Itsellä aika matelee, kun tänään vasta dpo6...

Raskauskeijun liuskoja käytössä 😊

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat