Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

1061/6611 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakuumeilija95 kirjoitti:

Itte taisin keksiä mistä johtuu ettei ovista näy eikä kuulu.

Vuosia sitte tutkittiin kilpirauhasen vajaa toiminta epäilyä ja todettiin että mun aivolisäke ei tuota hormooneita tarpeeksi.

Tää selittäisi sen että ku ei keltarauhashormonia tule tarpeeksi, ni ei tule ovulaatiota myöskään.

Mikähän lääkäri olis paras ketä vois mennä tapaamaan ja kuka todennäkösimmin kirjottaa reseptin siihen... 🤔 Gyne? Yksityiselle??

Keltarauhashormoni ei aiheuta ovista, vaan sitä hormonia alkaa nimenomaan erittyä ovulaation jälkeen. Lisää ja ylläpitää mm kohdun limakalvoa loppukierrossa.

1062/6611 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli, pääseekö kunnalliselle lapsettomuustutkimuksiin vuoden jälkeen, vaikka tuon vuoden aikana olisi ollut raskaus&keskenmeno. Me ainakin päästiin, mutta tuli sellainen vaikutelma, että todella paljon on kiinni lähettävästä lääkäristä, miten asiaa tulkitsee. Mulle sattui mukava naislääkäri joka lähetteen kirjoitti.

Täällä nyt menossa rv13+5. Keskenmenon pelko on yhä oikeastaan ääivittäin läsnä ja joka kerta vessassa käydessä pelkään, onko vuoto alkanut. Kaikki on nyt kuitenkin mennyt hyvin, ultrassa näkyi viikkoja vastaava nyytti ja eilen kuultiin kotidopplerilla sydänäänet ekaa kertaa 😍

Yhä selaan tätä palstaa lähes päivittäin, jotenkin tää tuntuu "omalta" ja vaikea asennoitua siihen, että meille ehkä oikeasti on tulossakin vauva, eikä tämä ole vaan raskaus joka menee kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1063/6611 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaneli78 kirjoitti:

Piti aiemmin kommentoida jo sitä, että mä oon tykännyt tästä palstasta nimenomaan siksi, että kukin kirjoittaja saa kommentoida juuri niitä aiheita, joihin itsellä on sanottavaa ja annettavaa eikä tarvitse "väkisin" vastailla kaikille. Joillain muilla palstoilla törmännyt tähän, että pakko kommentoida ihan kaikille, vaikka ei ois oikein mitään sanottavaa. Musta se menee vähän sellaiseksi epäaidoksi ja neuroottiseksi väkisin väkertämiseksi, mikä huonontaa tunnelmaa. Mua ei myöskään yhtään haittaa, jos täällä kirjoitetaan välillä lähinnä omista asioistaan. Siksi itse pidän tästä ketjusta/palstasta eniten, että tää on rento eikä ole turhan tarkkaa, saati paheksumista tai niuhottamista, jos ei kommentoi ihan kaikille. Aihealuekin on sellainen, että kukin meistä tarvitsee niitä energioita itse siihen yrittämiseen ja omaan arkeen ennen kaikkea. Välillä taas kaikilla , tai ainakin kai melkein 😬, tunteet niin myllerryksessä, että ei oikein pysty, kun avautua omasta tilanteesta. Musta se on vallan ok, kun mielelläni luen kuulumisiakin teiltä. 😊

No, sellaista tänään. Täällä kropassa taas jotain outoa, kun lämmöt pomppas eilen reippaasti ylemmäs. Toivottavasti ei oo taas flunssa alkamassa. Kp5 meneillään.

Rentoa viikkoa kaikille! 😍

Kaneli78, samaa mieltä.... täällä on kiva, että saa suunsa avata ja kaikki kukat saavat kukkia :)

Mä koin jotain muuta Tähtenä tuolla vaussa.....ikä taisi olla syy ja se, että plussaa ei vaan ole kuulunut, että siitä voisi keskustella.....

Onneksi saan kuumeilla edelleen täällä kaikkien kanssa💖💜

Kuka ties tuleeko .mulle plussaa enää liki 47-vuotiaana, mutta onhan mulla kaikkien vertaistukea täällä💖

Kiitos kaikille etukäteen💖

Plussasäteitä kaikille, ja jopa tosi hankaliin tilanteisiin!!💖💖💖👍

Tähtitaivas☆

1064/6611 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 🔴🔴, kierto oli näköjään nyt 31pvää... hyvässä lykyssä ens ovis sattuu viikonlopulle🙏💟

Taidan keskittyä muihin juttuihin, käyn fiiliksen mukaan lueskelemassa täällä. Tsemppiä kaikille ja ➕➕➕

Esikoinen toiveissa meillä 34-vuotiailla.

1065/6611 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsu kirjoitat mun sanoilla ❤️ Täällä vasta 7+4, huomenna varhaisultra. Joka vessakäynti jännittää, pikkunippaisutkin tuntuu megaisoilta. En yleensä ole neuroottinen tai säikky, nyt aivan poissa tolaltani.

Komppaan siinä, että on kivaa, kun täällä voi "valita kenelle vastaa". Ja kivaa että saa roikkua mukana vaikka ne 2 viivaa sai jo ❤️

1066/6611 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Täällä kp7. Mahassa kuplii. Illalla tein ovistestin, hyvin haaleaa väriä jo tuli. Aloitan tänään Inocapsin sekä huomenna vyöhyketerapeutin suosituksesta Royal geleen. Saapa nähdä, auttaako tämä pompsi ovulaation tuloa!

Miksi juuri kp 8 tuo Royal geleen aloitus? 🤔 Vai pystytkö ostamaan sitä vasta huomenna tms?

Esikoinen la 10/2020. 💜

1067/6611 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti☆ kirjoitti:

Kaneli78 kirjoitti:

Piti aiemmin kommentoida jo sitä, että mä oon tykännyt tästä palstasta nimenomaan siksi, että kukin kirjoittaja saa kommentoida juuri niitä aiheita, joihin itsellä on sanottavaa ja annettavaa eikä tarvitse "väkisin" vastailla kaikille. Joillain muilla palstoilla törmännyt tähän, että pakko kommentoida ihan kaikille, vaikka ei ois oikein mitään sanottavaa. Musta se menee vähän sellaiseksi epäaidoksi ja neuroottiseksi väkisin väkertämiseksi, mikä huonontaa tunnelmaa. Mua ei myöskään yhtään haittaa, jos täällä kirjoitetaan välillä lähinnä omista asioistaan. Siksi itse pidän tästä ketjusta/palstasta eniten, että tää on rento eikä ole turhan tarkkaa, saati paheksumista tai niuhottamista, jos ei kommentoi ihan kaikille. Aihealuekin on sellainen, että kukin meistä tarvitsee niitä energioita itse siihen yrittämiseen ja omaan arkeen ennen kaikkea. Välillä taas kaikilla , tai ainakin kai melkein 😬, tunteet niin myllerryksessä, että ei oikein pysty, kun avautua omasta tilanteesta. Musta se on vallan ok, kun mielelläni luen kuulumisiakin teiltä. 😊

No, sellaista tänään. Täällä kropassa taas jotain outoa, kun lämmöt pomppas eilen reippaasti ylemmäs. Toivottavasti ei oo taas flunssa alkamassa. Kp5 meneillään.

Rentoa viikkoa kaikille! 😍

Kaneli78, samaa mieltä.... täällä on kiva, että saa suunsa avata ja kaikki kukat saavat kukkia :)

Mä koin jotain muuta Tähtenä tuolla vaussa.....ikä taisi olla syy ja se, että plussaa ei vaan ole kuulunut, että siitä voisi keskustella.....

Onneksi saan kuumeilla edelleen täällä kaikkien kanssa💖💜

Kuka ties tuleeko .mulle plussaa enää liki 47-vuotiaana, mutta onhan mulla kaikkien vertaistukea täällä💖

Kiitos kaikille etukäteen💖

Plussasäteitä kaikille, ja jopa tosi hankaliin tilanteisiin!!💖💖💖👍

Voi ei, todella ikävää että ikä on joillekin se punainen vaate. Elämässähän ei ikinä tiedä milloin se lapsen saanti onnistuu. Tiedän pareja joilla lapsen teko alkoi kolmikymppisenä mutta esikoinen syntyikin vasta kymmenisen v myöhemmin. Eikä sille vaan voi mitään. Ja nykyään on niin paljon uusioperheitä joihin syntyy yhteisiäkin lapsia niiden sinun ja minun lapsien lisäksi. Ja toisaalta, mikä kukaan on ketään tuomitsemaan iän tai minkään muunkaan asian perusteella. Kaikilla on oma tilanne mutta kaikki haaveilee siitä vauvasta. Kuten aiemmin kirjoitin oli esikoisen syntymän yhteydessä 47 v nainen joka urheasti synnytti esikoisensa! Käsittääkseni ekan lapsen saamisella on suurempi merkitys naisen iän suhteen. En tuominnut häntä siitä vaan katsoin häntä arvostuksella että hän uskalsi ekan lapsen tehdä siinä iässä. Se on jäänyt mieleeni. Eikä siinä synnärillä ketään etoteltu iän mukaan, kaikki oltiin samassa huoneessa. Muistan kun tuo 47 v äiti oli leikattu ja hänellä oli yöllä kovia kipuja, myötätunnosta en voinut nukkua. Ei olisi tullut mieleeni arvostella häntä valitsemastaan tiestä.

1068/6611 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doshika kirjoitti:

Miksi juuri kp 8 tuo Royal geleen aloitus? 🤔 Vai pystytkö ostamaan sitä vasta huomenna tms?

Koska täältä käsin matkat kirkolle ja takaisin on niin pitkiä, eten turhaa kulje, ja huomenna on muutakin käyntiä kirkolla. Muutoin olisin voinut aloittaa jo aiemmin sen! Meillä siis pikkukauppa tossa "lähellä", mutta kirkolle on jo melkein 100km. Ja isommalle kirkolle sitten 4h ajomatka. Postilla yleenaä tilaan kaikki tuohon "lähikauppaan" smartpostiin.

Onkohan sillä suurikin merkitys jos kesken kierron aloittaa....? Oviatikkujakin olen tiiraillut, hentoa viivaa se näyttää. Täytyy yrittää kaikkensa, että ovis tulisi....

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

1069/6611 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei täällä kans royal gelee mukana. Viime kiertoon otin käyttöön kesken kaiken ja nyt on alusta asti. Merkitystä tai ei, mutta meidän kuopus itse asiassa sai alkunsa siitä kierrosta johon olin aloittanu royalin ❤️ muistin sen ja oli haettava.

Kuopus 1v10kk flunssailee ja imetykset repsahtelee öisin. Ei auta varmaan raskautumista yhtään. Huoh..

Kp4 täällä. Eilen ei tullu vuotoa mut tänään jatkui taas. Mitä ihmettä tällane on 🧐

Äiti 26v, 4/15 syntynyt pääsiäisvauva ❤️ 3/18 syntynyt toinen pääsiäisvauva ❤️ Kolmannen yritys alkanut 11/19 🤫 3/20 gynekologi todennut lievät pco tyyppiset munasarjat

1070/6611 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnen kultahippuja matkallenne mukaan Kahvisuklaa, ja muut raskautuneet💖

Anteeksi hiljaiselo, uusi kierto alkoi ja työstin tätä yrittämisasiaa. Viimeistään nyt siis voinee sanoa, että Yk2.... jos niitä laskea haluaa.

Pohdiskelin toisaalta, miten armotonta onkaan vaatia omalta keholtaan mullehetinyt. Älkää nyt vaan kukaan ottako tätä väärin, puhun vain omasta tilanteestani, jossa siinäkin mahdollisuudet ovat vielä erittäin hyvät enkä oikeasti usoja pettymyksiä ole vielä kohdannut.

Mutta mietin siis sitä, miten olen itse tottunut kontrolloimaan ja suunnittelemaan elämääni niin tarkasti. Tää on tosi klisee, mutta jotenkin vapauduin kun oivalsin oikeasti, että sen vauvan ei ole mikään _pakko_ tulla tänä vuonna, tai vielä ens vuonnakaan. Toki jos saisin valita, valitsisin heti. Ainut mitä kuitenkaan voin tehdä, on antaa mahdollisuus. Loput luonto hoitaa tai jättää hoitamatta, katsotaan sitä sitten myöhemmin uudestaan. Ihan kuin joku lukko ois auennut päässä, että ei mun elämä ole tästä mihinkään katoamassa, aikaa on. Tätä asiaa en voi kontrolloida.

Tietysti kaikilla ei ole samanlainen näkemys eikä todellakaan samanlainen elämäntilanne.

En ole aiemmin varmaan maininnut, mutta suhtaudun vauvahaaveisiin välillä ristiriitaisesti (maailman tila, ilmastonmuutos, nykylapsuus, talous, oma ura jnejne) ja mietin haluanko edes lapsia. Mies haluaa ehdottomasti. Mullei oo väliä ? tai ei nyt ihan sama, mutta keksisin kyllä tekemistä vaikka lapsia ei koskaan tulisikaan.

Tuohon urheiluasiaan... riippuu varmaan millaiseen liikuntaan on tottunut niin miten vaikuttaa. Tai no "rankka liikunta" on aika subjektiivinen käsite. Ite harrastan rankkaa toiminnallista hiit ja voimailutreeniä. Olikohan tästä liikunnan vaikutuksesta jossai enemmänkin tietoa? mitä lääkärit sanoo, onko tämä tottumiskysymys vai onko jotain fysiologisia rajoja joilla mitataan liian rankka?

Kiva on lukea muiden kuulumisia, vaikka vähemmän osaan kommentoida mitään. Itselle tää on pitkälti foorumi, jossa oppii aiheesta kokeneemmilta ja pystyy jakaa ajatuksiaan anonyymisti. Tuntuu ainakin, että on itseään viisaamassa seurassa kun joka kerta oppii jotakin uutta tästäkin aihepiiristä. Pohdiskelen usein liikaa niin johonkin pitää päästä myös oksentamaan, kiitos mutta anteeksi 😅

Hyvä naiset, tsemppiä kaikille 💪

Alle 30v. Kilpirauhasen vajaatoiminta. Esikoinen toiveissa.

1071/6611 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti, ompa harmillista jos koit itsesi ulkopuoliseksi vau foorumilla, siellä kuitenkin mielestäni on monenikäistä naista, on juuri synnyttänyttä, odottajaa, kuumeilijaa ja niitä joilla on jo isommat lapset eivätkä ainakaan juuri nyt kuumeile. Tuossa yli 40v pulinaketjussa jossa käyn höpöttelemässä niitänäitä elämän kiemuroita ja iloja on ainakin mielestäni hyvä henki ja sinne mahtuu kaikki oli elämäntilanne mikä vain.

Jotenkin sosiaalinen media ja nämä erilaiset foorumit saavat muutenkin välillä miettimään meidän aikuisten käytöstä ja asennetta muita ihmisiä kohtaan. Ihan puhdas nettikiusaaminenkin on niin räjähtänyt käsistä, että ei voi kuin ihmetellä. Jotenkin sitä ajattelee että aikuiset ihmiset osaisivat käyttäytyä ja suvaitsisivat erilaisuutta, erilaisia mielipiteitä ja näkemyseroja asioihin. Mutta ei, on niin helppo piikitellä/dissata/nälviä nimimerkkien takaa ja polkea toisen ajatuksia maahan, tai pahimmassa tapauksessa oikeasti hyökätä suoraan toisen silmille jopa ihan omalla nimellään.

Ja sitten ihmetellään miksi mm koulukiusaaminen vain pahenee ja raaistuu? Kun itse omalla esimerkillämme opetamme lapsia.

Asiosta saa ja pitääkin olla erimieltä, kun vain muistettaisiin että harvoin on vain ja ainoastaan sitä yhtä ja oikeaa ajatusta/tyyliä/tapaa joka johtaa maaliin. Me ihmiset ollaan erilaisia, tullaan erilaisista lähtökohdista, elämäntilanteet on erilaiset jne...miten kukaan siis voikaan ajatella että kaikki mahduttaisiin samaan sapluunaan ja samojen mielipiteiden alle. Itse ainakin tykkään kuulla erilaisia näkemyksiä asioihin, ja olempa jonkun kerran omia ajatuksianikin kääntänyt asioiden suhteen hyvien keskustelujen jälkeen. Ja pidän vain rikkautena että meitä on niin moneen junaan hyppääjiä, jokainen meistä kuitenkin on yhtä arvokas elämäntarinansa ja mielipiteidensä kanssa.

Onneksi täällä vallitsee avoin ja suvaitsevainen henki, eikä toinen toistaan ole tuomitsemassa ❤️

Aiheena vain kaikenlainen porukan ulkopuolelle jättäminen ja kiusaaminen saa vereni kiehumaan, liian monta vuotta olen oman lapseni kärsimystä joutunut katsomaan ja taistelemaan koulukiusaamista vastaan ja nähnyt miten rikki ihminen voi oikeasti mennä.

Pidetään huoli toisistamme ja annetaan kaikkien kukkien kukkia, elämä on loppujenlopuksi lyhyt hetki, ei sitä kannata täyttää negatiivisuudella, vaikka oikeus on myös murjottaa ja olla huonolla tuulella.

Ja anteeksi vuodatus... Tähdelle halauksia, onneksi olet täällä kirjoittelemassa kuulumisia 🌸

1072/6611 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77 kirjoitti:

Tähti, ompa harmillista jos koit itsesi ulkopuoliseksi vau foorumilla, siellä kuitenkin mielestäni on monenikäistä naista, on juuri synnyttänyttä, odottajaa, kuumeilijaa ja niitä joilla on jo isommat lapset eivätkä ainakaan juuri nyt kuumeile. Tuossa yli 40v pulinaketjussa jossa käyn höpöttelemässä niitänäitä elämän kiemuroita ja iloja on ainakin mielestäni hyvä henki ja sinne mahtuu kaikki oli elämäntilanne mikä vain.

Jotenkin sosiaalinen media ja nämä erilaiset foorumit saavat muutenkin välillä miettimään meidän aikuisten käytöstä ja asennetta muita ihmisiä kohtaan. Ihan puhdas nettikiusaaminenkin on niin räjähtänyt käsistä, että ei voi kuin ihmetellä. Jotenkin sitä ajattelee että aikuiset ihmiset osaisivat käyttäytyä ja suvaitsisivat erilaisuutta, erilaisia mielipiteitä ja näkemyseroja asioihin. Mutta ei, on niin helppo piikitellä/dissata/nälviä nimimerkkien takaa ja polkea toisen ajatuksia maahan, tai pahimmassa tapauksessa oikeasti hyökätä suoraan toisen silmille jopa ihan omalla nimellään.

Ja sitten ihmetellään miksi mm koulukiusaaminen vain pahenee ja raaistuu? Kun itse omalla esimerkillämme opetamme lapsia.

Asiosta saa ja pitääkin olla erimieltä, kun vain muistettaisiin että harvoin on vain ja ainoastaan sitä yhtä ja oikeaa ajatusta/tyyliä/tapaa joka johtaa maaliin. Me ihmiset ollaan erilaisia, tullaan erilaisista lähtökohdista, elämäntilanteet on erilaiset jne...miten kukaan siis voikaan ajatella että kaikki mahduttaisiin samaan sapluunaan ja samojen mielipiteiden alle. Itse ainakin tykkään kuulla erilaisia näkemyksiä asioihin, ja olempa jonkun kerran omia ajatuksianikin kääntänyt asioiden suhteen hyvien keskustelujen jälkeen. Ja pidän vain rikkautena että meitä on niin moneen junaan hyppääjiä, jokainen meistä kuitenkin on yhtä arvokas elämäntarinansa ja mielipiteidensä kanssa.

Onneksi täällä vallitsee avoin ja suvaitsevainen henki, eikä toinen toistaan ole tuomitsemassa ❤️

Aiheena vain kaikenlainen porukan ulkopuolelle jättäminen ja kiusaaminen saa vereni kiehumaan, liian monta vuotta olen oman lapseni kärsimystä joutunut katsomaan ja taistelemaan koulukiusaamista vastaan ja nähnyt miten rikki ihminen voi oikeasti mennä.

Pidetään huoli toisistamme ja annetaan kaikkien kukkien kukkia, elämä on loppujenlopuksi lyhyt hetki, ei sitä kannata täyttää negatiivisuudella, vaikka oikeus on myös murjottaa ja olla huonolla tuulella.

Ja anteeksi vuodatus... Tähdelle halauksia, onneksi olet täällä kirjoittelemassa kuulumisia 🌸

Äitykkä-77, kiitos sanoista ja sinulle muutenkin!!💖

Avarakatseisuus.... olet ihana!!💖💖💖

Missä olisin ilman lohdutuksen sanoja.

Hyvää odotuksen jatkoa💕💕💕

Täällä kohti ovista, kp13

Tähtitaivas☆

1073/6611 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena hyppään joukkoon iltatähtitoiveineni. Ikää minulla on jo viittä vaille 40, vanhemmat lapset ovat 18 ja 14 vuotiaat ja vauvahaaveet olin jo haudannut kymmenisen vuotta sitten.

Nyt sitten hullutus iski ja ehkäisy jätettiin kk sitten pois.

Jännityksellä odotamme, mitä tästä seuraa, seuraako mitään ja milloin.

Kiinnostavaa oli lueskella juttujanne ja Tähti, miten rohkea sie ootkaan! Sain siun haaveesta kyllä niin tsempit itselleni, aivan mahtavaa!

Lapset -02 ja -06, km 02/20, la 1/2021

1074/6611 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corianderher kirjoitti:

Uutena hyppään joukkoon iltatähtitoiveineni. Ikää minulla on jo viittä vaille 40, vanhemmat lapset ovat 18 ja 14 vuotiaat ja vauvahaaveet olin jo haudannut kymmenisen vuotta sitten.

Nyt sitten hullutus iski ja ehkäisy jätettiin kk sitten pois.

Kiinnostavaa oli lueskella juttujanne ja Tähti, miten rohkea sie ootkaan! Sain siun haaveesta kyllä niin tsempit itselleni, aivan mahtavaa!

Meitä nelikymppisiä hulluttelijoita on siis aika monta😊. Kyllä tänne mahtuu👍

1075/6611 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corianderher kirjoitti:

Corianderher, hienoa, että tulit mukaan ja toivon sinulle pikaista plussaa!!💖👍

Toivottavasti voin valaa rohkeutta ja uskallusta ympärille, sillä ikähän on kai vain numero... 😇

Mutta kyllä on mahdollista raskautua vielä ihan siellä 50-v, vaikka harvinaista toki onkin.

Ihan kaikille plussaa tasapuolisesti ja odottaville hyvää odotuksen jatkoa!💖💖💖

Tähtitaivas☆

1076/6611 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Floki kirjoitti:

Kahvisuklaa kirjoitti:

Menin testaa tänään... Sunnuntaina vasta pitäs menkkojen alkaa. Tulos:

Voi, onnea hirmuisesti aivan selkeästä plussasta! ❤️ Onnea myös muille jo raskaana oleville!

Oon lueskellut, että täällä osalla muillakin on PCO ja teiltä kysyisinkin, kuinka pitkiä kiertoja teillä on ja onko tietoa, ovuloitteko? Ja vielä se, että kuinka pitkän yrittämisen jälkeen ootte saaneet hormonilääkkeet avuksi?

Mulla on kierrot jotain 35-60 päivää keskimäärin. Nyt menossa joku kp 39 tms. En usko ovuloivani. Joskus muistan ajanjakson, kun bongasin useammankin kerran ihan selvän munasarjakivun ja todella runsaan, täysin kirkkaan ja erittäin venyvän vuodon ja oletan noiden oireiden tulleen ovulaatiosta. En ole siis käyttänyt hormonaalista ehkäisyä vuosiin, joten kroppaa on voinut seurailla. Nyt lapsihaaveen oltua jokusia kuukausia päällä, en ole bongannut ovista en oireista enkä erittäin runsaasta tikuttamisesta (käytössä monenlaisia tikkuja, mm Clearbluen kahden hormonin testi). Olen käytännössä satavarma, etten ovuloi. Tarkoitus on mennä yksityiselle, mutta haluaisin sinne kierron alkupuolella, eli odottelen kiertoa loppuvaksi, mutta ei ole kyllä yhtään sellainen tunne, että se tulisi tapahtumaan. Sen sijaan viimeisen reilun viikon on tullut minimaalista tuhruvuotoa... Mistähän ihmeestä sekin johtuu?

31 ja 32v pariskunta, toive esikoisesta 11/19. PCOS ja endometrioosi. Kevyemmät hoidot (OI+IUI) 5/20 alkaen, IVF alkanut 12/20.

1077/6611 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi melkein nelikymppinen, ja niiiiin onnellinen sellainen ❤️

Me nähtiin tänään ultrassa pieni tyyppi, joka asuu ihan oikeassa paikassa, vastaa täsmälleen viikkoja kooltaan ja jonka sydän läpätti hirmuisesti!

Siirryn siis taustalle, mutta käyn varmasti lukemassa teidän kuulumisia (varsinkin teidän nelikymppisten)!

Plussatuulia kaikille 🥰

1078/6611 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki, tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin !😊

En ole ehtinyt kunnolla olemaan mukana, koska on ollut aivan järkyn rankat kaksi viikkoa. Lapsi on ollut usean päivän korkeassa kuumeessa, joten on valvottu öitä, rampattu lääkärissä ja vielä on töistäkin on pitänyt kunnialla selviytyä....onneksi lapsi alkaa nyt voida paremmin💜..

....oon silti ihan puhki😥

Jouduin perumaan työmatkan, tosin en tiedä olisinko lähtenyt muutenkaan viikoksi pois kotoa ulkomaille näin pienen lapsen äitinä. Mulla oli töissä vähän huono tilanne, kun on ylitöitä pitänyt puurtaa piiitkääään kovan työkuorman alla, eikä lapsen sairastelut oikein mahdu kuvioon. Mua on harmittanut lisäksi työnkuvan epäselvyys.

Mutta siis tänään kuulin, että edessä on kehityskeskustelut ja vihdoin on mahdollisuus vaikuttaa asiohin, esimiehen kanssa....

Mä oon tänään niin onnellinen, että kohta tulen kuulluksi, sillä pienen lapsen äitinä ei voi yksin töissä selviytyä kaikesta ja jaksaa äärirajoilla kuukaudesta - vuodesta toiseen🙄

Nyt alkaa asiat pyöriä oikeaan suuntaan😊

.

Kp13/29(30)

Tähtitaivas☆

1079/6611 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hansski kirjoitti:

Täälläkin yksi melkein nelikymppinen, ja niiiiin onnellinen sellainen ❤️

Me nähtiin tänään ultrassa pieni tyyppi, joka asuu ihan oikeassa paikassa, vastaa täsmälleen viikkoja kooltaan ja jonka sydän läpätti hirmuisesti!

Siirryn siis taustalle, mutta käyn varmasti lukemassa teidän kuulumisia (varsinkin teidän nelikymppisten)!

Plussatuulia kaikille 🥰

Hansski, voi onnea!!💖💖💖👍

Tuntuu varmaan niin upealta onnen sekaiselta olotilalta💖

Olen onnellinen puolestasi, ihanaa💜

.

Tähtitaivas☆

1080/6611 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katti76 kirjoitti:

Tähti☆ kirjoitti:

Ja toisaalta, mikä kukaan on ketään tuomitsemaan iän tai minkään muunkaan asian perusteella. Kaikilla on oma tilanne mutta kaikki haaveilee siitä vauvasta. Kuten aiemmin kirjoitin oli esikoisen syntymän yhteydessä 47 v nainen joka urheasti synnytti esikoisensa! Käsittääkseni ekan lapsen saamisella on suurempi merkitys naisen iän suhteen. En tuominnut häntä siitä vaan katsoin häntä arvostuksella että hän uskalsi ekan lapsen tehdä siinä iässä. Se on jäänyt mieleeni. Eikä siinä synnärillä ketään etoteltu iän mukaan, kaikki oltiin samassa huoneessa. Muistan kun tuo 47 v äiti oli leikattu ja hänellä oli yöllä kovia kipuja, myötätunnosta en voinut nukkua. Ei olisi tullut mieleeni arvostella häntä valitsemastaan tiestä.

Katti76, minustakin on urheaa synnyttää ensimmäinen lapsi 47-vuotiaana👍💜

Meistä harvat tosin pystyvät/ryhtyvät siihen, vaikka toki korkealla iällä lapsia vielä saadaankin💖

Teillä oli sitten aika kokemus siellä ja keskustelitte sitten yhdessä?😊😇

En myöskään lähtisi ketään tuomitsemaan omista valinnoista ja tilanteista, oli sitten mistä vaan asiasta kyse, koska kaikki ihmiset ovat erilaisia ja kaikilla on erilainen tausta.

Kaikki muu on lyhytnäköisyyttä, jota täällä ei onneksi ole👍 Ja on varmasti vaativampaa yrittää esikoista viime metreillä, kuin silloin, että aikaa vielä on jonkin verran...🤗

Tähtitaivas☆