Vauva vuodelle 2020-21
Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?
Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.
Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!
Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?
Kommentit (6611)
Onnea plussasta sen saanneet! 🥰🙏
Ja tsemppiä jotka lähtivät myös uuteen kiertoon ❤️ täällä kp3 ja yk4.
Meidän esikoinen oli täys vahinko sillon kun aloin häntä odottaa 2014. Ylimielisesti sit ajattelin ku alettiin kakkosta koettamaan, että no mähän raskaudun heti. No eihä se niin käynyt, meni yli 9kk ja yk8. Muistan miten kipeetä teki silloin, joten tsemppiä kaikki jotka ootte jo kauan yrittäneet. Tärppi kävi, kun jäin stressaavasta työstä lomalle ja olin hakeutunu lääkärin pakeille mikä lievitti myös stressiä kun sai tietää että asiat etenee.
Nyt taas todella stressaava työ ja töissä vakavat sisäilmaongelmat 🙄 tiedä sit miten sekin asia voi vaikuttaa. Tympii muutenki koko työ ja oon väsyny koko ajan. Mahtasikohan työterveydestä lri laittaa lähetettä et katottas raudat plus ferri ja kilppari arvot myös 🤔 kilppariarvot oli sillon vähän raja-arvoilla ku kävin ennen kuopusta lääkärissä ja otettiin niistä labrat.
Tietty myös imetän, mutta en ajatellu mainostaa asiaa lääkärille sillä haluaisin selvittää joka tapauksessa onko arvot millaset. Tää väsymys on niin järkyttävää. Tosiaan vähän aattelin testata ovulaatiotestejä et tuleeko imetyksestä johtuen ovista ylipäänsä ollenkaan..
Äiti 26v, 4/15 syntynyt pääsiäisvauva ❤️ 3/18 syntynyt toinen pääsiäisvauva ❤️ Kolmannen yritys alkanut 11/19 🤫 3/20 gynekologi todennut lievät pco tyyppiset munasarjat
Kaneli78 kirjoitti:
Katti, multa otettiin Felicitaksessa:
AMH
FSH
LH
Prolaktiini ois otettu myös, mut olin just käynyt ja nää tähän asti mainitut kierron päivinä 3-5 (tiedoksi Villahuivi)
Progesteroni (ovisplussasta 7.päivänä)
Kilpirauhaskokeet
Ferritiini
D- ja B - vitamiinit
PerusverenkuvaJa valitettavasti kyllä, miehelle voi tulla missä vaan elämänvaiheessa siemennesteeseen vasta-aineita esim.iskun tai tulehduksen seurauksena ja näitä tutkitaan MAR-testillä. Spermassa saattaa näkyä myös ns.oksidatiivinen stressi, mikä on elintapoihin liittyvä. Lisäksi 40- vuotiaana alkaa miesten siemennesteen laatu heiketä.
Joka tapauksessa, munkin miehellä kaksi lasta, mutta nykyään vasta-aineita eli ns.immunologinen lapsettomuus. Tosin miehellä onneksi koholla vain IgG 88%, joten jotain mahiksia luomuun on. Mäkin tilasin joskus netistä tollaisen testin, muttei tehty, kun luin että olis epäluotettava, mutta jos joka tapauksessa menee tutkimuksiin, ei sen tekemisestä haittaakaan ole. Ihana sun mies, kun ehdotti itse tutkimuksia! 😃Felicitaksen mukaan ferritiinin pitäis olla min.50 ja D-vitamiinin 70 ennen hoitojen aloituksia. Mehän ei varmaan oltais nyt päästy ees hoitoihin, koska kuukausien rautakuurista huolimatta mun ferritiini vaan laskenut. No, eipä oltais oltu menossakaan. Vielä ainakaan.
Täällä oli niukat kk:t Primolut norista huolimatta ja nyt kp4.
Tsemppiä ja mahdollisimman mukavaa viikkoa kaikille! 😊
Kiitos joo kyllä tuo miehen kommentti mut yllätti kun itse tarjoutui testeihin. Ajattelin rttä jos spermatesti näyttää alhaista lukemaa niin menköön sitten tohtorille 😉. Minä käyn nyt kuitenkin itse jotta päästäs setviin ne hormonit ettei siellä ole mitään mikä kiikastaa. Ultra mulle tehtiin viimeks ja siinä kaikki näytti olevan ok. Mutta sehän ei tartte kai isokaan heitto hormoneissa olla kun voi vaikeuttaa raskautumista. Ja oon yrittänyt olla stressaamatta asioista kun gyne sanoi sen vaikuttavan. Olen tehnyt rentoutusharjoituksia ja huomannut että olen ollutkin tosi kireä niin henkisesti kuin fyysisestikin. Ja sitte raskasta liikuntaa pitäs välttää kun sekin vaikuttaa hedelmöittymiseen. Mä olen rääkännyt kehoani ehkä liikaakin ja sekin vaikuttaa mm hormoneihin. Joo siis kuntoa riittää kyllä että synnytystä en pelkää lainkaan🏋️♀️. Mutta tutkimuksillahan asiat selviää. Minkä hintasia nuo hormonikokeet oli? Mä käyn yksityisellä gynellä. En tiedä pääseekö labraan heti samalla käynnillä. Sopivasti olis kyllä kiertopäivä 5 sitten.
Flo:n mukaan oli ovis eilen, mutta mulla se ajankohta vaihtelee pikkuisen kun kierto ei ole aina ihan päivälleen sama. Tuntemuksia on ollut tänäänkin. Testipäivä olisi siis helmikuun toinen viikonloppu. Periaatteessa voisi odottaa kuukautisiakin, mutta olemme miehen kanssa malttamattomia niin testaamme raskauskeijun herkillä testeillä vähän ennen.
Mulla on käytössä onestepin herkät liuskat ja puikot. Sitten vielä varmistukseen löytyy ei niin herkkiä testejä muutama ja cb digit, jotka näyttää viikot. Eli kunnon kokoelma löytyy kaikkea, kun innostuin tauon jälkeen täyttämään varastoni.
Tässä kierrossa on uutta se, että olemme tehneet suuria muutoksia ruokavalioon. Yritän syödä terveellisesti ja huomaan voivani jo paljon paremmin. En tiedä onko motivaatio korkealla tämän raskaustoiveen vuoksi, sillä ei ole edes tehnyt tiukkaa luopua herkuista. Tätä on nyt kuitenkin jatkunut jo tovin eikä tee edes mieli palata vanhoihin tapoihin.
Vajaa 30v / ensimmäinen toiveissa
Hei vaan kaikki!
Ihanaa, että on tullut plussia täällä. Olen lueskellut teidän kommentteja mutta en ole jaksanut vastailla. Oma tilanne on aivan surkea. Edelliset menkat oli todella oudot, vuotoa vain vähän ja välillä lakkasi kokonaan ja seuraavana päivänä jatkui. Nyt on kp 18/31. Ovista en ole jaksanut tässä kierrossa testata, kun ei vaan tullu siltä, että sitä tulis. Onneksi pääsen ensi ma gynelle tarkastukseen ja otetaan samalla papa, kun edellisessä papassa oli jokin muutos viime keväänä. Tähän asti ovislimat on asettunu kp 14-20 välille, mutta nyt ne olivat jo kp 11-15 ja sit loppu.. eli saa nähä oliko ovis silloin. Käytössä tässä kierrossa ollut greippimehu ja vehnänalkioöljy. Katsotaan nyt kuinka käy. Olisko vinkkiä kuinka unohtaa yritys edes hetkeksi? Tuntuu et näin miettimällä ei ainakaan tärppää..
Netttteo kirjoitti:
Olisko vinkkiä kuinka unohtaa yritys edes hetkeksi? Tuntuu et näin miettimällä ei ainakaan tärppää..
Kerrotko minullekin, kun keksit keinon..... nimimerkillä vauva-asia mielenpäällä joka hetki.
Nyt kun takana on jo yli 2v yritystä, ajatukset kiertää entistä pahemmin kehää. Tuntuu, että se lapsellinen toive vauvasta nopeasti naimisiinmenon jälkeen oli nimenomaan lapsellinen, kun tiesi oman taustan. Silti toivoin ja 22 kertaa olen pettynyt, 4sti ensin iloinnut ja surrut alkuviikkojen keskenmenoja. Joten, eipä se katoa mielestä 😔
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Itellä on auttanut haaveiden "unohtamiseen, kun en ole käynyt täällä lukemassa aktiivisesti, enkä tunnustellut kokoajan kropan fiiliksiä, en ole laskenut kiertopäiviä tai ovista jatkuvasti ja olen keskittynyt muuhun, esim harrastuksiin täysillä 😁 saa erilailla rennomman otteen. Ehkä myös työ lasten parissa auttaa, töitten on ihana olla hiljaisessa ja rauhallisessa kodissa, osaa arvostaa omaa aikaa 😬 vaikka onhan ne lapset töissäkin ihania, 0-4 vuotiata hoidan 😍
Esikoinen toiveissa meillä 34-vuotiailla.
Villahuivi, huh.. tuo on varmasti ollut todella raastavaa!! Toivottavasti pian on teidän vuoro ♡ Meillä yritystä sentään vaan 6 kiertoa takana. Jotenkin tekis mieli jo luovuttaa, mutta kun ei millään pysty.
Hiliperi kirjoitti:
Itellä on auttanut haaveiden "unohtamiseen, kun en ole käynyt täällä lukemassa aktiivisesti, enkä tunnustellut kokoajan kropan fiiliksiä, en ole laskenut kiertopäiviä tai ovista jatkuvasti ja olen keskittynyt muuhun, esim harrastuksiin täysillä 😁 saa erilailla rennomman otteen. Ehkä myös työ lasten parissa auttaa, töitten on ihana olla hiljaisessa ja rauhallisessa kodissa, osaa arvostaa omaa aikaa 😬 vaikka onhan ne lapset töissäkin ihania, 0-4 vuotiata hoidan 😍
Meillä sama työ, se auttaa jonkun verran, mutta nyt on moni äiti kertonut oottavansa vauvaa ja yksi oottaa jopa kaksosia. Niin aina se tulee itellekin mieleen. Oon koittanu pudottaa painoa ja keskittyä kivoihin asioihin ja käsitöihin, mutta jostain se ajatus aina pulpahtaa.
Tuolla vähän aiemmin jo hieman omaakin taustaa selostin. Nyt jo siis kp47 menossa, eikä mitään tuntemuksia ole menkoista. Tosiaan 11/19 lopetin e-pillerit yli 9 vuoden jälkeen ja joulukuussa tuli ekat luomumenkat. Ei ole siis minkäänlaista hajua omasta kierrosta. Turhauttaa odottaa menkkoja, kun samalla tietysti toivoo että raskaana sitä tässä oltaisiin 😐 mutta negaa näyttää testit. Eikai auta muut kuin odottaa...
Kahvisuklaa kirjoitti:
Menin testaa tänään... Sunnuntaina vasta pitäs menkkojen alkaa. Tulos:
Voi, onnea hirmuisesti aivan selkeästä plussasta! ❤️ Onnea myös muille jo raskaana oleville!
Oon lueskellut, että täällä osalla muillakin on PCO ja teiltä kysyisinkin, kuinka pitkiä kiertoja teillä on ja onko tietoa, ovuloitteko? Ja vielä se, että kuinka pitkän yrittämisen jälkeen ootte saaneet hormonilääkkeet avuksi?
Floki kirjoitti:
Kahvisuklaa kirjoitti:
Voi, onnea hirmuisesti aivan selkeästä plussasta! ❤️ Onnea myös muille jo raskaana oleville!
Oon lueskellut, että täällä osalla muillakin on PCO ja teiltä kysyisinkin, kuinka pitkiä kiertoja teillä on ja onko tietoa, ovuloitteko? Ja vielä se, että kuinka pitkän yrittämisen jälkeen ootte saaneet hormonilääkkeet avuksi?
Mulla todettiin hiljattain PCO. kierrot olleet kaikkea mahdollista 35 ja jopa 70 väliltä, kunnes ne viime maaliskuussa käynnistettiin primoluteilla. Primoluttien jälkeen suoraan Cerazette minipillerit käyttöön, kestin kolme kk jonka jälkeen jäi ehkäisy pois kokonaan, eli 2019 keskäkuun alussa loppui ehkäisy. Syyskuussa oli kemiallinen/varhainen keskenmeno tms. Sen jälkeen kierto rupes taas venymään siitä "normaalista" 35 päivästä sinne 45-50 päivään. Kävin yksityisellä gynellä joka määräsi ummetuslääkkeitä ja kuukautiskipuihinbohjeita.. juu u, näitä en ois tiennytkään🤦🏽♀️🤦🏽♀️ Hakeuduin kuitenkin nyt tammikuussa uudestaan eri gynelle koska marras-joulukuun kierto päättyi juuri ennen vuoden vaihdetta 2h vuotoon kp 52. Tammikuun alussa siis varmistui PCO ja sain heti Terolutit käyttöön, vielä ei oo menkkoja näkynyt vaikka vikan Teron otin viikko sit. Tunnen itellä ovulaatiot kipujen ja limojen takia ja niissä kierroissa ku mittailin lämpöjä niin niistäki sai aina selvää, kp 21/35 on mun normi ovis.. joka kierrossa ei kyllä ole ovista, sekös harmittaakin☹️ eli yritystä oli ennen Terolutejen määräystä just ja just se puol vuotta😊
19v molemmat, esikoinen haaveissa, mukana kulkee PCO ja takana yksi kemiallinen tosi vahvoilla oireilla
Floki kirjoitti:
Kahvisuklaa kirjoitti:
Pillerit jätin 7/18 ja kävin yksityisellä gynellä ja kaikki näytti hyvältä. Tyhjennysvuoto tuli nortsisti. Sitten seuraavien kuukausien kpt: 73 & 45 & 110. Uudestaan 2/19 gynelle ja selvä PCOS, eli rakkulat ei heti välttämättä kehity/näy pillereiden lopetuksesta. Siitä sain heti terolutit ja 6/19 aloitin ekat letrot. Eli voisi sanoa että n. 3kk "diagnoosista" sain letrot käyttöön. Terolutit nyt saa varmaan samantien jos ei kierrot pelaa, ja kun ei kierrot pelaa - ei pelaa oviskaan. Mä en luultavasti ovuloinu ollenkaan ennen letroja. Jos on selvä raskaustoive ja PCO/PCOS niin useesti aika pian saa noita tukilääkkeitä, riippuu tietysti gynestä. Turha sitä on luomuna pitkittää kun selvää "ongelmaa" on. Terolutithan ei ovista tee, käynnistää menkat vaan eli niistä ei siihen ovikseen oikein apuja ole. Letrot sit taas tekee oviksen ja siten tulee menkatkin automaattisesti. 🙏🏻
LA 12/20
Onnea uusille plussanneille. 😍
Katti, mulla lääkäri kirjoitti paperisen lähetteen, jotta pystyin mennä ottamaan labrat Huslabiin, missä ne tuli huomattavasti halvemmiksi (134e). Felicitaksessa olis maksaneet n.500e.
Laskua ei tarvinnut maksaa samantien, vaan tuli myöhemmin postissa kotiin. Mä menin labroihin heti käynnin jälkeen.
Piti aiemmin kommentoida jo sitä, että mä oon tykännyt tästä palstasta nimenomaan siksi, että kukin kirjoittaja saa kommentoida juuri niitä aiheita, joihin itsellä on sanottavaa ja annettavaa eikä tarvitse "väkisin" vastailla kaikille. Joillain muilla palstoilla törmännyt tähän, että pakko kommentoida ihan kaikille, vaikka ei ois oikein mitään sanottavaa. Musta se menee vähän sellaiseksi epäaidoksi ja neuroottiseksi väkisin väkertämiseksi, mikä huonontaa tunnelmaa. Mua ei myöskään yhtään haittaa, jos täällä kirjoitetaan välillä lähinnä omista asioistaan. Siksi itse pidän tästä ketjusta/palstasta eniten, että tää on rento eikä ole turhan tarkkaa, saati paheksumista tai niuhottamista, jos ei kommentoi ihan kaikille. Aihealuekin on sellainen, että kukin meistä tarvitsee niitä energioita itse siihen yrittämiseen ja omaan arkeen ennen kaikkea. Välillä taas kaikilla , tai ainakin kai melkein 😬, tunteet niin myllerryksessä, että ei oikein pysty, kun avautua omasta tilanteesta. Musta se on vallan ok, kun mielelläni luen kuulumisiakin teiltä. 😊
No, sellaista tänään. Täällä kropassa taas jotain outoa, kun lämmöt pomppas eilen reippaasti ylemmäs. Toivottavasti ei oo taas flunssa alkamassa. Kp5 meneillään.
Rentoa viikkoa kaikille! 😍
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
Nuttura itsekin olen miettiny tekeväni raskaustestin helmikuun toisena viikinloppuna eikä meinaa jaksaa edes sinne asti odottaa. Vasta yk1 menossa ja pitäisi varmaan vähän yrittää olla kärsivällisempi..
Onnea kaikille kellä plussa tullut :) ja kärsivällisyyttä ja tsemppiä muilleki.
En valitettavasti osaa auttaa tai vastata moniinkaan kysymyksiin mutta tuli itsellä mieleen kysymys liikuntaan liittyen. Olen lukenut ja täälläkin ollu puhetta kuinka raskas liikunta voi vaikuttaa hormoneihin ja hedelmällisyyteen. Itse käyn 5-6 kertaa viikossa salilla, lähinnä painoja ja jonkun verran aerobista muttei kuitenkaan mitään veren maku suussa treenaamista. Kerran, pari viikossa käyn myös joogassa.
Minkälaista liiikuntaa/kuinka paljon olette harrastanu tai oletteko vähentäny?
En haluaisi vielä vähentää paljoa ennen kun on edes raskaana..
Höh. Nyt on vaan pakko valittaa. Minä, minä ja minä ja minun tunteeni, mutta nyt ei voi mitään. 😬
Mieheni ystävä sai pari viikkoa sitten vauvan. Tämä ystävä on siis mies. He olivat sitten eilen nähneet ja kyselin tietenkin KAIKEN liittyen siihen vauvaan. Tämä ystävä on kuulemma aivan haltioissaan siitä vauvasta ja puhui niin kauniisti kaikesta siihen liittyvästä. Ensimmäistä kertaa IKINÄ mulle iski kateus tässä asiassa. Mulle ei iskenyt kateus edes kun ystäväni ilmoitti loppuvuodesta odottavansa vauvaa. Kumpikin oltiin tietoisia toistemme vauvahaaveista. Noh. Jospa tämä tästä. Uusi kierto alkoi ja nyt ollaan varauduttu siihen, että ovulaatio jopa saattaa tulla silloin kp 14. 😅 Ja minä aloin pillereiden jälkeen ovuloida vasta elokuussa, joten pitkällähän tässä ei vielä olla... mutta vauvakuume vaan on jotain ihan erilaista kuin mikään muu kuume, te sen kyllä tiedätte! 🙈
Mekin laitettiin mieheni kanssa elintapojamme kuntoon uudenvuoden kunniaksi. Mulla on ollut ihan sama, ettei tee edes mieli herkkuja/roskaruokaa, kuten tuossa ylempänä kirjoiteltiin. Mulla ei ole ylipainoa, miehellä oli ihan vähän. Mutta mulle tärkeämpää olikin ihan kokonaisvaltaisesti oman olon parantaminen. Treenaan kolmesti viikossa ja siihen koiranlenkitykset päälle. Havahduin siihenkin, että jos tulisin raskaaksi, niin mulla todellakin pitää vahvistaa omaa kroppaa siihen. 🙈 Nyt tämä tuntuu jo niin normaalilta osalta omaa elämää, joten luulen, että tällä kertaa tämä muutos myös on pysyvä.
Esikoinen la 10/2020. 💜
Kaneli78 kirjoitti:
Onnea uusille plussanneille. 😍
Katti, mulla lääkäri kirjoitti paperisen lähetteen, jotta pystyin mennä ottamaan labrat Huslabiin, missä ne tuli huomattavasti halvemmiksi (134e). Felicitaksessa olis maksaneet n.500e.
Laskua ei tarvinnut maksaa samantien, vaan tuli myöhemmin postissa kotiin. Mä menin labroihin heti käynnin jälkeen.Piti aiemmin kommentoida jo sitä, että mä oon tykännyt tästä palstasta nimenomaan siksi, että kukin kirjoittaja saa kommentoida juuri niitä aiheita, joihin itsellä on sanottavaa ja annettavaa eikä tarvitse "väkisin" vastailla kaikille. Joillain muilla palstoilla törmännyt tähän, että pakko kommentoida ihan kaikille, vaikka ei ois oikein mitään sanottavaa. Musta se menee vähän sellaiseksi epäaidoksi ja neuroottiseksi väkisin väkertämiseksi, mikä huonontaa tunnelmaa. Mua ei myöskään yhtään haittaa, jos täällä kirjoitetaan välillä lähinnä omista asioistaan. Siksi itse pidän tästä ketjusta/palstasta eniten, että tää on rento eikä ole turhan tarkkaa, saati paheksumista tai niuhottamista, jos ei kommentoi ihan kaikille. Aihealuekin on sellainen, että kukin meistä tarvitsee niitä energioita itse siihen yrittämiseen ja omaan arkeen ennen kaikkea. Välillä taas kaikilla , tai ainakin kai melkein 😬, tunteet niin myllerryksessä, että ei oikein pysty, kun avautua omasta tilanteesta. Musta se on vallan ok, kun mielelläni luen kuulumisiakin teiltä. 😊
No, sellaista tänään. Täällä kropassa taas jotain outoa, kun lämmöt pomppas eilen reippaasti ylemmäs. Toivottavasti ei oo taas flunssa alkamassa. Kp5 meneillään.
Rentoa viikkoa kaikille! 😍
Okei no pyydänkin että sais julkiselle puolelle labrat sitten.. aika iso hintaero tosiaan. Kun tässä nyt alkaa rampata gynellä tiuhempaan kerran. Papa seulontakin otettiin eikä siinä mitään ollut.
Oon käynyt itse aiemmin salilla kolme kertaa viikossa ja mulla onkin ollut ongelmana jatkuva väsymys ja suoranainen uupumus. Menin ravintoterapeutille ja selvisi että syön (ja oon koko aikuisikäni syönyt) aivan liian vähän. Energiaa ei vaan riitä liikuntaan, ja sitten kun sitä harrastaa, on ylikunnossa vaikka en mielestäni mitenkään rankasti ole koskaan treenannutkaan.
No, tässä nyt sitten jo viidettä kuukautta opettelen syömään enemmän, tämä on osoittautunut tosi haastavaksi kun pitäisi kokonaan uudenlaisia tapoja opetella ja helposti luisuu entiseen ”kahvi lounaaksi pakastepizza päivälliseksi” tyyliseen meininkiin. Muunmuassa syömisen etukäteinen suunnittelu on järjettömän haastavaa. Mutta olen kyllä tyytyväinen että olen tajunnut puuttua tähän, niin jospa se auttaa raskaaksi tulemisessa.
En oo koskaan ollut painoindeksien mukaan alipainoinen, mutta hoikka kuitenkin. Nyt on tullut muutamia kiloja lisää kun en ole enää käynyt juurikaan salilla vaan nimenomaan vain syönyt enemmän. Vähän hirvittää kun jo nyt on vaikeuksia hyväksyä omaa muuttunutta kehoa, että miten sitten lapsen saamisen jälkeen.. Onneksi silloin on sitten se lapsi joka on miljoona kertaa tärkeämpi kuin omat vatsamakkarat. :)
N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023
Onnea plussanneille! 😊😊
Itte taisin keksiä mistä johtuu ettei ovista näy eikä kuulu.
Vuosia sitte tutkittiin kilpirauhasen vajaa toiminta epäilyä ja todettiin että mun aivolisäke ei tuota hormooneita tarpeeksi.
Tää selittäisi sen että ku ei keltarauhashormonia tule tarpeeksi, ni ei tule ovulaatiota myöskään.
Mikähän lääkäri olis paras ketä vois mennä tapaamaan ja kuka todennäkösimmin kirjottaa reseptin siihen... 🤔 Gyne? Yksityiselle??
Täällä kp7. Mahassa kuplii. Illalla tein ovistestin, hyvin haaleaa väriä jo tuli. Aloitan tänään Inocapsin sekä huomenna vyöhyketerapeutin suosituksesta Royal geleen. Saapa nähdä, auttaako tämä pompsi ovulaation tuloa!
Tällä hetkellä pelottaa vauvatoiveet. Pelottaa että onnistun kaikesta huomimatta raskautumaan, ja että raskaus etenee. Pelottaa että mieli ei kykene vastaanottamaan tietoa vauvasta.
Kahvisuklaa, eikä mikä ihana uutinen!! ❤Superpaljon onnea ja tarasukkia matkaan! Voi että tulin iloiseksi! 🤩
Uudetkin mahtuvat joukkoon, tervetuloa!
Täällä aloitin ovulaatiotestien teon, saapa nähdä jos siihen plussaa saisin. Epäilyttää kovin, kun ultran mukaanhan ei tässä kierrosa pitäisi edes olla ovista 🙄🤔 jospa ne inocapsit tulisivat pian, pääsisi kokeilemaan auttaako myo-inositoli yhtään...