Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

701/6611 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen saanko nimimerkkiä muutettua, kun en ole ikinä tykännyt tuosta GOldiesta, se oli joku outo hetken mielijohde enkä ajatellut kai kirjoittelevani kovin kauaa. 😕 Nyyh. Yk12, 11. kuukausi menossa ja tosiaan meillä pareilla, joilla "male factor" keskiarvo raskautumisen onnistumisen suhteen 17kk jonkun lähteen mukaan.

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

702/6611 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaneli78 kirjoitti:

Villahuivi ja lähete oli nimenomaan gynen eikä lapsettomuuspolille? Vai mikskä niitä sanotaan. Mutta siis joo, kuten tuossa jo aiemmin sanoin, niin ehdottomasti pitää tuollaiset tutkia. Kenenkään ei tarvitse yksin jaksaa tuollaista! Kovasti voimia, älä luovuta raskauden suhteen. Tee kaikkea mukavaa ja rentoa ja mielihyvää tuottavaa, saat lisää voimiakin sitten. ❤️

Endokrinologiselle gynekologille se lähete oli. Sanoin etten halua lapsettomuuspolille, kun ei hoitoja haluta. Siksi en ymmärrä tätä.

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
703/6611 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tulkinta-avusta!!😊

Ihan vielä ei uskalla ajatella mitään, kun pelkää kemiallista. Menkkoihin aikaa 5-6 päivää.

Olo on muutenkin epätodellinen, koska ollaan oltu kaksi vuotta yksityisellä hoidoissa ilman tulosta! Takana siis usea inssi ja yksi IVF.

Nyt ollaan hoitotauolla, että todella epätodelliselta tämä nyt tuntuu😇💥

Tähtitaivas☆

704/6611 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaneli78 kirjoitti:

Virtuaalihalaus, Villahuivi ja Tryout, ja kaikille muillekin, joille elämä on epäreilu. 😢 Toivottavasti Terolutista on apua. Mä luovuin taannoin kokonaan miksi-kysymyksistä, koska vastauksia ei ole tulossa. Usein, kun kannattaa vain päästää irti ja surra. 😢

Portland, nuo päivät on tosiaan minimi ja maksimi eli liian vanhaakaan siemennestettä ei tutkittavaksi kannata viedä. Tuli surullinen olo miehesi puolesta miten suhtautuu itsetyydytykseen. Olisiko miehellesi helpompi,

jos tekisitte rinnakkain ja samaan aikaan sitä, niin huomio ei kohdistuisi vain häneen? En tiedä, toivottavasti saatte asian lopulta suht vaivatta hoitumaan. Tsemppiä. 💚

Mulla tänään huippupäivä. Eilen ja toissa päivänä talleteltiin ja kaiketi tänäänkin olis järjestelyjen paikka. 😬 Huomenna kp16 ja tk-lääkärin ohjeen mukaan pitäis aloittaa Primolut nor, enkä tajua miten jos ovis vasta kohtapuoliin. 🙄 Nyt siis kp15. Kokeilen siis varmuuden vuoksi tota tuotetta, on ilmeisesti vahvempi kuin Terolut. Katsotaan loppuuko senkään avulla tiputtelu vai onko sekin vain hyväksyttävä. Tässä kuussa piti soitella lapsettomuuslääkärille hoidoista, jos niihin päädytään, ei nyt olla soittamassa. En ole enää ottanut miehen kanssa asiaa edes puheeksi, koska mä en halua hoitoja. Ainakaan just nyt. Luojan kiitos luin jostain, että useampi seksikerta vois ilmeisesti jollain ilveellä auttaa vähentämään siemennesteen vasta-aineita ja toivon, että viime viikonlopun aktiivisuus teki sen näille tämän viikon kerroille. 😬

Mahdollisimman rentoa sunnuntaita kaikille. 🌅

Tähti, toivotaan vahvistumista! :)

Nämä seksiasiat ovat kyllä herkkiä asioita, ja tuntuu jopa vähän ikävälle kertoa näistä haasteita anonyymistikin, kun on niin henkilökohtaisista asioista kyse ja arvostan ja kunnioitan miestäni niin paljon. Mutta samalla seksi on avainasemassa näissä lapsentekohommissa, joten miten sitä ei voisi puhua mahdollisista ongelmista...?

Mieheni ei tosiaan koe tarpeelliseksi keskustella seksistä tai siihen liittyvistä asioista, seksi on hänen mielestään intohimon asia, joka menee pilalle, jos siitä puhuu tai jos sitä järkeistää tms. Itselleni seksi ei oikeastaan koskaan ole ollut sillä tavalla intohimon asia, vaan olen aina ryhtynyt siihen ajatuksella, että nyt sytytetään se intohimo ja nyt lähdetään rentouttamaan itseäni. En ole ikinä tuntenut sellaista himoa, joka saisi minut haluamaan seksiä tuosta noin vain, vaan sen himon syttyminen vaatii aina tietoista toimintaa. Eli ollaan ihan erilaisia tällä saralla. Minä haluaisin, että hän kertoisi minulle sanoin mistä hän pitää, mitä hän toivoo jne, mutta hän kokee, että ääneen puhuminen pilaa jonkin sortin magian asian ympärillä.

Nyt kun joudumme aikatauluttamaan ja olen joutunut vetämään hänet aktiivisesti mukaan hänen näytteenannon seurauksena niin se on kova pala hänelle. Luulen myös, ettei itsetyydytys sinänsä ole se ongelma, vaan se, että hän kokee, että se oli osa hänen aikaisempaa elämää, johon hän ei halua palata. Että nyt ollaan parisuhteessa ja seksi on yhteistä jne.

Kyllä minä uskon, että tämä tästä ja että asia hoituu, hänen tarvitsee nyt vain saada olla rauhassa ja tulla sinuiksi tämän aikataulun kanssa. Olisin toki voinut olla sanomatta mitään tyhjentämistarpeesta ennen näytteenottoa ja vain luottaa siihen, että saan houkuteltua hänet seksiin tiettynä päivänä. Mutta samalla niin alan olemaan kyllästynyt siihen, että ohjailen näitä asioita yksin. Hänenkin pitää tietää faktat ja ymmärtää ne ja oppia elämään niiden kanssa, halusi hän tai ei. Tai jos ei halua niin meidän pitää keskustella vakavasti koko vauvatoiveesta.

Jotenkin sääli, että mieheni heikkous tulee esiin tässä projektissa ja tuon sen seurauksena sitä esiin täällä, koska rakastan häntä ja hän on ihana ja mahtava ja niin hyvä kumppani ja on niin hyvä ja fiksu niin monessa asiassa missä minä en ole. Yritän parhaani mukaan olla ymmärtäväinen ja hellä ja kannustaa, mutta vuoden yrittämisen jälkeen oma kärsivällisyys ei ole enää ihan paras, eikä sen toisaalta tarvitsekaan olla.

Ja ehkä minun pitää vaan ottaa se asenne, että ollaan nyt sovittu, että käydään tutkimukset läpi, mieskin on samalla linjalla. Se, että osa tästä polusta aiheuttaa epämukavuutta miehelle on faktaa, mutta myös asia, jonka hänen itse pitää käydä läpi itsensä kanssa. Minä olen tottakai tukena ja vieressä, mutta ehkä minun ei kannata ottaa niin kovasti hänen tuskaa omille harteilleni, vaan luottaa siihen, että kyllä hän pärjää ja osaa. Minun ei tarvitse paapoa vaan ainoastaan kertoa faktat silloin kun niitä on kerrottavana.

Äh, pitkä päpätys taas, mutta tässä tulee kyllä kaikenlaista esiin ja käsiteltäväksi parisuhteessa tällaisessa tilanteessa. Ja on niin sääli, että asia, joka ei muuten arkena olisi kovinkaan iso ongelma suhteessamme (seksi), on yhtäkkiä päänäyttämöllä tässä tilanteessa. Toisaalta, ehkä se voi olla lahjakin, että joudutaan penkomaan näitä asioita. Ehkä se voi avata jotain lukkoja tai viedä meitä yhdessä eteenpäin ja lähemmäksi, tavalla, mitä ilman tätä prosessia ei välttämättä olisi tapahtunut.

Toivottavasti huomenna alkava uusi viikko on mahdollisimman rento ja mukava kaikille, :).

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

705/6611 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä on tapahtunut vaikka mitä viimepäivinä. Itse olen ollut maahan- ja työhönpaluuhärdellissä kiinni, ja osin vähän allapäinkin joten pitänyt vähän hiljaiseloa.

Onnea plussanneille ja Tähdelle erityisesti nyt tarrasukkia matkaan, toivottavasti vahvistuu!

portland kirjoitti:

Se, että osa tästä polusta aiheuttaa epämukavuutta miehelle on faktaa, mutta myös asia, jonka hänen itse pitää käydä läpi itsensä kanssa. Minä olen tottakai tukena ja vieressä, mutta ehkä minun ei kannata ottaa niin kovasti hänen tuskaa omille harteilleni, vaan luottaa siihen, että kyllä hän pärjää ja osaa. Minun ei tarvitse paapoa vaan ainoastaan kertoa faktat silloin kun niitä on kerrottavana. 

Mun mielestä osut tässä ihan naulan kantaan. Kuten mun ihana gyne viime käynnillä totesi, naiset kyllä kantaa näissä asioissa vastuuta ja kärsivät jos jonkinmoista epämukavuutta gynekäynneillä ja hormonien pistämisillä ja syömisillä. Vähin mitä mies voi tehdä on käydä antamassa näyte ilman että tekee siitä suurta numeroa! Ja tämä tosiaan siis miesgynen suusta.

Mulla käynnistyi tänään - ihan odotetusti -  yk 12. Tämä ensimmäinen lisähormonikierto venyi vaan kaksi päivää yli normaalin, ihan hyvä näin, odotin pahempaa. Ens lauantaina miehellä on aika näytteen antoon. Katsotaan sitten taas tätä asiaa eteenpäin. Nyt on ihan ok fiilis, oikeastaan olen nyt ajatellut että varmaan on ihan hyvä että ei olla vielä onnistuttu tässä hommassa, kun tämä meidän asumiskuvio olisi kyllä ihan mahdoton jos olisi vauva vielä lisänä. 

Ikää 35 (m 34), yk16, ekaa yritetään.

706/6611 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaneli78 kirjoitti:

Mulla tänään huippupäivä. Eilen ja toissa päivänä talleteltiin ja kaiketi tänäänkin olis järjestelyjen paikka. 😬 Huomenna kp16 ja tk-lääkärin ohjeen mukaan pitäis aloittaa Primolut nor, enkä tajua miten jos ovis vasta kohtapuoliin. 🙄 Nyt siis kp15. Kokeilen siis varmuuden vuoksi tota tuotetta, on ilmeisesti vahvempi kuin Terolut. Katsotaan loppuuko senkään avulla tiputtelu vai onko sekin vain hyväksyttävä.

Toivottavasti löytyy sopiva lääke! Mulla oli nyt tosiaan ekaa kertaa käytössä tiputteluun Progeffik niminen keltarauhashormoni, se on 200mg iltaisin alakautta otettava ja mulla ainakin tehosi, ei tipan tippaa ennen eilistä (ja siis oikea vuoto alkoi heti tänään aamulla). Jos olen oikein ymmärtänyt, Suomessa Lugesteron (?) on lähinnä vastaava. 

Ikää 35 (m 34), yk16, ekaa yritetään.

707/6611 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös paljon miettinyt tota miten helpolla miehet loppupeleissä tässäkin asiassa pääsee.

Naiset joutuvat käymään erilaisissa tutkimuksissa ronklattavana ja on monta asiaa joka meissä voi olla pielessä/vinksallaan miksi lasta ei tule. Lisäksi vielä se, että nainen joutuu ihan jokaisena päivänä tarkkailemaan omaa kehoaan, testaamaan ovulaatiota, vuotojaan yms muutoksia puhumattakaan siitä mitä tunnemyllerrystä meillä on pään sisällä... Minä ainakin mietin tätä monta kertaa päivässä, ihan joka ikinen päivä. On todella raskasta henkisestikin ja mitä pidemmälle aika menee, sitä negatiivisempia nämä ajatukset alkavat olemaan.

Ja sitten mies kehtaa kiukutella jos ei tee mieli/aikataulutettu petijumppa ärsyttää tai jos pitäisi käydä se yksi ainoa näyte antamassa. 😣

Tässäkin puhutaan vasta tekovaiheesta. Sitten jos kaikki onnistuu, niin nainen joutuu luopumaan raskauden aikana monesta asiasta ja sitten vielä se synnytyskin...

Ollaan me kyllä aika sissejä 💪

708/6611 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille plussanneille ++! :)

Portland:

Meillä tulossa vähän sama homma kun teillä, tsemppiä!

Kerroinkin aikaisemmin että tilattiin siemenneste analyysitesti raskauskeijusta. No, tehtiin se ja se näytti molemmilla kerroilla liian vähän siittiöitä. Päädyin soittamaan yksityiselle lapsettomuusklinikalle ja kysymään neuvoa.

He sanoivat sieltä, että koska minulla endometrioosi taustaa on hyvä tulla ensikäynnille missä kartoitetaan tilanne. Meillä siis tämän kuun lopussa käynti sinne. Siellä kartoitetaan meidän tilanne ja tehdään minulle gynekologinen tutkimus ja miehelle laaja siemennesteen analyysi. Molemmat meistä sitä mieltä että vaikka alussa ollaan niin mennään käymään tuolla ensikäynnillä kuitenkin ja kun ammattilainen sitä suositteli.

Tulen seuraavaksi käynnin jälkeen tänne kirjoittelemaan, eli kuun lopussa. Jotenkin ahdistaa jos lukee ja miettii tätä asiaa koko ajan, siksi näin :)

Tsemppiä viikkoon kaikille ja plussa onnea +!

29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20

709/6611 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alamahakipua edelleen, väsymystä. Kuitenkin kaikesta huolimatta HYVÄ päivä tänään! Ollaan saatu puhuttua asioista, nyt täytyy jättää ne asiay hautumaan...

710/6611 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaus Villahuivi😇

Tsemppiä tilanteisiin❤

Tähtitaivas☆

711/6611 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu uusi haaveilija!

Itsellä ikää jo 31 ja miehellä yli 40. Itsellä vaivana suurehko n. 5cm myoma joka ei ole kohtulihaksen sisällä, mutta suuren kokonsa vuoksi saattaa haitata vauvahaaveen toteutumista.

Tällä hetkellä tilanne: Juuri alkoi yk 3... Viime kierrossa munasolu ilmeisesti hedelmöittyi, kun r-testi näytti menkkojen oletettuna alkamispäivänä haaleaa viivaa, viiva ei siitä vahvistunut ja menkat alkoivat eilen viikon myöhässä. Jotain yritystä siis ilmeisesti ollut, mutta ei sitten tarrannut kiinni.

Itselläni pieni "pelko" tuon kiinnittymisen suhteen, koska tämä oli jo kolmas kerta elämässäni kun saan positiivisen r-testin, mutta menkat kuitenkin alkaa. (Kaksi kertaa ovat olleet "vahinkoja" vaikkakin vauva olisi tervetullut ollut.) Aiemmin menkat eivät kuitenkaan ole olleet kuin pari päivää myöhässä, tämä viikko oli  tietynlainen ennätys. Minulla todella tarkka kierto.

Olen tätä ketjua tovin jo lukenut ja päätin ilmoittautua mukaan :)

712/6611 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti☆ kirjoitti:

Halaus Villahuivi😇

Tsemppiä tilanteisiin❤

Sinukle muös virtuaalihalaus! Oikein kovasti onnea ja iloa 🥰

Tämä on kiva palsta, kun on niin hyvänmielenfoorumi, vaikka niitä negativisiakin viestejä lähetetään tilanteista johtuen. Tuntuu hyvälle että kannustetaan ja siksi haluaa kannustaa muitakin, vaikka itsellä menisikin päin seiniä sillä hetkellä. Ihanaa päivää jokaiselle! ❤

713/6611 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin tämmöseen, jos jotakuta kiinnostaa. Mulla ei näistä mitään kokemusta oo.

https://www.is.fi/terveys/art-2000006370950.html

714/6611 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Sissuri2000 😊

Hauskaa että sanot itsesi olevan jo 31 vuotias, minä kun ajattelen itsestäni että vasta 33 😬 En tunne yhtää ihteeni aikuiseksi, enkä osaa ajatella että olisin "vanha" lisääntymään. Vaikka faktathan pitää hyväksyä... ja olin 24v kun lääkäri totesi ehkäisyasioilla käydessäni että "millonkas meinaat lapset tehdä, olet pian riskiryhmässä". 😑

Nyt vasta koen, että elämäni on valmis sille asialle 💟

Esikoinen toiveissa meillä 34-vuotiailla.

715/6611 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaneli78 kirjoitti:

Puikonnokka, teilläpä on tilanne! Olen pahoillani. Toivottavasti sinuakaan ei haittaa, että kyselen.. Mieheltäsi varmaan on tutkittu vasta-aineet? Onko sinulta? Tarkoitukseni ei tietenkään ole huolestuttaa, mutta luin juuri, että sen lisäksi, että miehen siemennesteessä voi olla vasta-aineita, niitä voi olla myös naisella. En ole varma tutkitaanko sitä vasta, kun siemenneste on jo naisen sisällä vai miten, en oikein hahmottanut sitä kohtaa lukemastani enkä ehtinyt lukea loppuun. Onko teillä aikaa jatkaa yrittämistä?

Vasta-aineiden tutkimisesta en tiedä, mutta mies on tämän kaltaisesta jo pidemmän aikaa itsekin puhunut. Mutta jos totta puhutaan, niin en oikeastaan enää edes tiedä mitä kaikkea ovat sairaalatasolla tutkineet - tuloksia kun ei kerrota, tai sitten niistä kuulee vain vahingossa sivulauseessa (todennäköisesti olettavat ettei kaikesta testatusta tarvitse mainita kun kaikki on kuitenkin ollut kunnossa). Muita lääketieteellisiä vaihtoehtoja ei kuulemma tähän väliin ole kuin inseminaatio, mutta se jätettiin nyt toistaiseksi paussille, harkinnanvaraiseksi. Aikaahan meillä toki vielä on, kun tutkimukset aloitettiin ajoissa ja päästiin melkein heti sörkittäväksikin, mutta... Turhauttavaa se odottelu ja jossittelu vain on, ei muuta.

Itsellä oli nyt ensimmäistä kertaa munanjohtimien aukiolotutkimuksen jälkeen hieman hassu ovulaatio - nykyään en enää testaa lh-huippuja itse kotona, sillä oikean ajankohdan kyllä muutenkin omasta kropastani tiedän ja tunnen. Tällä kertaa mukana ovulaation alkuhetkillä tuli kuitenkin myös pieni pala kirkasta verta, ja nyt muutama päivä ovulaation ja petitouhuilujen jälkeen alavatsaa kipristelee ihan kunnolla. En tiedä onko kroppa vain pahoittanut mielensä siitä että paikkoihin joihin ei normaalisti pitäisi vettä ja ilmaa päästä niitä kuitenkin sinne laitettiin, vai... Voisiko tässä olla sitten jotain muuta mukana? Toisaalta en halua vielä spekuloida, koska siitä tulee yleensä vain entistä pettyneempi olo itsellekin (kun ei sitten mitään kuitenkaan tapahdu). Noissa erilaisissa testeissä käyminen oli onneksi kuitenkin ihan sen arvoista, ja vaikka se ei mitään kivuttominta mahdollista ollutkaan, on nyt hyvä tietää että mitkä paikat toimivat varmasti, niistä ongelma ei ainakaan ole kiinni.

Positiivista kaikessa tässä on myös se, että nyt mieskin on alkanut ottamaan asian ihan oikeasti vakavissaan, ja tutkii ja suunnittelee kaikkea mikä voisi aiheessa vaikuttaa. Ruokavalio on huomattavasti paremmassa jamassa, jos terveellisempien elämäntapojen kautta saisi molemmilta fysiikankin paremmin kuntoon. Ja on niitä lisäravinteitakin alkanut herran valikoimiin ilmestyä, selkeästi tekee itsekin ajatustyötä asian eteen... Kyllähän se ihan hyvää parisuhteellekin tekee, kun molemmilla yhteinen tavoite ja molemmat sitä myös yhdessä yrittääkin. Alussa mies hieman ihmetteli juttujani lääkärikäynneistä (mm. "miksi hänenkin pitää olla mukana?"), mutta on nyt tajunnut että itsestään ei kaikki taidakaan tapahtua. Yhdessä tätä kuitenkin tehdään, yhdessä sitten tsempataankin toisiamme huonoina hetkinä. Toki itselläni niitä huonoja hetkiä taitaa olla useammin kuin miehellä, mutta... Siksi sitä tukea kyllä sitäkin enemmän arvostaakin!

716/6611 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi, on kyllä erikoista, että tuolta lähete tuli bumerangina takaisin. Toisaalta kuulin ja henk.koht.koinkin jo pari vuotta sitten, että pääsy erikoissairaanhoitoon on vaikeutunut aikalailla, kriteereitä tiukennettu. Josko kyse olisi jostain tuollaisesta. Silti vaan uutta yritystä tarvittaessa, jos näistä aiemmista ei apua riittämiin seuraa. Voimia. 🤗

Hattara, kiva ja kiitos, kun linkkasit artikkelin. Mielenkiintoista, vaikkakin harmittavaakin.

Tervetuloa uusille! ☺️

Täällä kp16 enkä uskalla aloittaa Primolutia tänään vielä, tähtään aloittamaan 3pv ovisplussasta, kuten aloitin Terolutitkin. SiBi, hyvä, että sä sait tollaisen tuotteen. Mun ystävä, pitkät lapsettomuushoidot läpikäynyt, ihmettelikin, että miksiköhän en saanut tuota Lugesteronia. Pitää varmaan kysellä. Tämä resepti tuli ti-lääkäriltä.

Meillä ei eilen tallettelut onnistuneet loppuun asti, kun mies oli niin väsynyt ja nuutunut uniongelmiensa takia. Itsellä ei meinaa millään alakerran bakteeritasapaino korjaantua ja sehän jo voi estää raskautumisen, joten itse jo luovutin tän kierron suhteen, vaikka periaatteessa kai tänäänkin kannattais talletella, kun lämmönnousu oli vasta 0,1 astetta. Antaapi nyt tallettelujen olla kuitenkin. 😑

Portland, musta sun ajatukset seksin suhteen on realistiset. Olisi hyvä puhua. Ihailtavaa myös miten osaat rajata, ettet ota liikaa miehesi taakkaa kantaaksesi. Itsellä taipumusta kantaa hieman liikaa läheisten asioita. 😅 Toivottavasti ajan kanssa asiat selviää ja miehesi ymmärtää avoimen puhumisen tärkeyden. Omalla miehelläkin se tuli ajan kanssa kuin myös se, että hyväksyi itsetyydytyksen luonnolliseksi asiaksi.. Tosin ei ihan sinut sen kanssa ole vieläkään.

Meillä myös niin sama tuo, että minä kannan tän asian. Mies on lähinnä valmiina otolliseen aikaan, mutta ei puhu eikä kysele käytännössä itse asiassa ikinä yhtään mitään. 🙄 Se on välillä outoa. Toki hällä pari isoa asiaa elämässä nyt ajatuksia häiritsemässä, että sikäli ymmärrän. Outoa silti. No, nyt kun aikaa on kulunut, en tunne itsekään tarvetta juuri miehen kanssa tästä puhua. Ehkä puhuttiin sitten alkuaikoina ja lapsettomuuslääkärikäyntien yhteydessä riittämiin.

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

717/6611 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puikkonokka, kuulostaa siltä, että kyllä teillä taitaa asiat kunnossa olla. Olisi epäeettistä sairaalalta jättää sanomatta tai ottamatta vasta-aineita puheeksi, jos ne siellä on tutkittu, ja jotenkin kuulostaa siltä, että kaikki on kuitenkin tutkittu. Ihanalta kuulostaa miten sun mies on lähtenyt aktivoitumaan, olet suorastaan onnekas! 😃 Kovasti plussaonnea teille. ☺️

718/6611 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä miehet on herkkiä mitä seksiin ja heidän vehkeisiinsä tulee  :D ei parane yhtään arvostella ja pitää olla kieli keskellä suuta jos jotakin aiheesta aikoo sanoa. mutta miks ei miehet tajua mitä nainen joutuu kokemaan.. joskus on parikin ihmistä alapäätä ihmettelemässä ja siihen pari punastelevaa opiskeliaa kaveriks. kylläpä pistää vihaks semmoset jotka alkaa vinkua kun joutuuvat omassa rauhassaan runkkaamaan purkkiin. (jospa tämä ilmaus herättää ennemmin hymyä kuin vihaa :) :P)

onnea taas plussanneet!! <3 ja tervetuloa uudet :)

kysymys, onko kellekkään määrätty proveraa? jos ihan oikein ymmärsin niin sen pitäis siis paksuunnuttaa kohdun limakalvoa että kuukatiset alkaa..?..

10päivää pitäis syödä proveraa ja sit kiertopäivillä 15-24 teroluttia, ja terolutti siis pitää sen kohdun limakalvon paksuna että alkio voi kiinnittyä..?.. ymmärsinkö oikein?

villahuivi hyvä että saitte puhuttua, joskus asioiden käsittely vaatii aikaa, voimia sinulle :)

30v endo toiveissa eka

719/6611 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksista kieltäytyminen on itsestäkin epäreilua, mutta muuten puolustan kyllä heti näitä ihania ja rohkeita miehiä, jotka omalla avoimuudellaan rikkovat miehiin liittyviä vahingollista stereotypioita, joiden mukaan mies on aina ja lähes kenen tahansa kanssa ja missä tahansa valmis seksikone, joka ajattelee alapäällään. En lakkaa koskaan ihastelemasta näitä hienoja miehiä, jotka uskaltavat näyttää miten tärkeää heillekin on seksin psykologinen puoli, hellyys ja läheisyys romantiikasta puhumattakaan. Itse en olisi machon enkä minkään alfamiehen kanssa, koska en sellaisia arvosta. Oma mieheni on upea, herkkä, rohkea, älykäs ja romanttinen ja arvostan häntä hurjasti. Hänen seksuaalisuutensa on omaani "kauniimpi", itse,kun olin vähän liiankin kokeilunhaluinen nuorena. Mies, joka uskaltaa olla rehellinen ja herkkä seksiin liittyen, voiko parempaa toivoa? 😍

720/6611 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiliperi kirjoitti:

Tervetuloa Sissuri2000 😊

Hauskaa että sanot itsesi olevan jo 31 vuotias, minä kun ajattelen itsestäni että vasta 33 😬 En tunne yhtää ihteeni aikuiseksi, enkä osaa ajatella että olisin "vanha" lisääntymään. Vaikka faktathan pitää hyväksyä... ja olin 24v kun lääkäri totesi ehkäisyasioilla käydessäni että "millonkas meinaat lapset tehdä, olet pian riskiryhmässä". 😑

Nyt vasta koen, että elämäni on valmis sille asialle 💟

Kiitos :)

Heh, enhän minä ajatellut, että jo 31 (tai 32), mutta näköjään kirjoitin. :D  Mutta mieheni alkaa olla JO 43...Ja tosiaan onhan se fakta, että ei ihan nuoria naisia enään olla ;)