Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

3061/6611 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi onnea Kerttu-Inkeri ❤️

Itikka2021 jännittäviä piinapäiviä sinne. Toivotaan, että onnistaa. Päivittele tietoja!

Maitopurkki1 minulla oli ennen plussaa erilainen olo. Toisaalta olin huomannut kiinnittymisvuotoa, että ehkä siitäkin syystä olo tuntui ennen testailua varmalta. Siltä että nyt on jotain erilaista tapahtunut. Muuten en oikein osaa sitä kuvailla kuin tuona tunteena. Erityisesti raskausoireita ei kerennyt tulla ja välillä tuntui kehossa siltä, että olisi kuukautiset alkamassa.

Esikoinen 3/2021, toinen toiveissa. Taustalla lapsettomuutta, pcos ja keskenmeno

3062/6611 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille pitkästä aikaa ja onnea kaikille, joilla on tärpännyt 🤰🏽 Oon tainnut viimeksi alkuvuodesta tänne kirjottaa ja sen koommin en ole täällä käynyt vaan ottanut taas vähän taukoa 🙈 Omia kuulumisia halusin kertoa ja miten meillä menee. Kävin gynellä maaliskuussa ja kaikki näytti olevan kunnossa ja edelleen ihmettelen, että jos kaikki on kunnossa niin miksi mitään ei tapahdu? Ollaan puhuttu myös lapsettomuustutkimuksista, mutta ne on nyt jääneet vähän taka-alalle. Viimeiset kierrot, kun menkat päättävätkin alkaa ovat olleet hirveitä kolauksia itselle 😭

Nyt kuitenkin uuteen kiertoon, kun lähdettiin sanoin puolisolle, että nyt positiivisin mielin ja ajatellaan molemmat, että ”nyt me onnistutaan”. En tie onko tämä hölynpöly touhua, mutta tuntuu, että jatkuvien pettymysten myötä ollaan aina vaan ajateltu, että ”tuskin nytkään onnistuu” jne! Maaliskuusta asti olen syönyt myös KSM66-kapseleita, joilla pitäisi olla stressin sietokykyyn ja unen paranemisen lisäksi suotuisia vaikutuksia myös hedelmällisyyteen 🤗 Onko teillä näistä jollain kokemusta? ja mikä parasta tästä kierrosta bongattu ovistikuilla ensimmäinen ovulaatio!!! Ja sen myötä myös todella aktiivisia ollaan oltu makuuhuoneen puolella. Nyt kp 21 ja dpo 6, pikkuhiljaa alan käymään taas ylikierroksilla, kun jännitys tiivistyy!

N27v&M27v, ensimmäistä yritetty 6/19 lähtien, lapsettomuustutkimukset(-ja hoidot) aloitettu 6/20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3063/6611 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitopurkki1 kirjoitti:

Onnea kaikille plussanneille!!!!

Onko teillä ollu erilainen olo ennen plussaa kuin menkat alkaa?

Mulla on aiemmat lapset saaneet alkunsa alkionsiirroista. Kummallakin kertaa tunsin noin 3-4 päivää siirrosta lyhyen menkkamaisen kivun alavatsalla ja siitä jo tiesin, että nyt nappasi. Ja sellainen varma raskautunut olo jatkui tuosta eteenpäin. Plussatkin sain testiin joskus 6 ja 8 päivää alkionsiirron jälkeen (vastannee noin dpo 9 ja dpo 11 suunnilleen) Takana oli myös tuloksettomia alkionsiirtoja, joissa tuota ei tuntunut. 

Onnea plussanneille! :)

Täällä metsästetty ovista ensimmäistä kertaa. Kp 8 aloitin tikuttelun ja sain aika vahvat (mutta ei tasavahvat kuitenkaan) viivat, jotka sitten aavistuksen haalistuivat päivittäin kp 11 aamuun asti.

Kp 11 alkuillasta tein huvikseni varmistustestin, jossa lähes tasavahvat viivat, hyödynnettiin tilanne vielä silloin illalla kymmenen aikoihin ja tunsin yöllä kovia jomotteluita alavatsalla molemmin puolin. Nyt aamupäivällä klo 10 (kp 12) tehtyyn ovistestiin ilmestyi nopeasti yhtä vahvat viivat, saa nähdä jos vielä ehditään varmistella tänään, mutta se menee kyllä myöhäiseen iltaan luultavasti sitten. Lueskelin paljon tästä ajoituksesta ja monessa paikassa painotetaan, että 2pvää ennen ovista olisi parhaat mahdollisuudet. Riippuen nyt siitä milloin ovis on plussaan nähden, niin näkisin, että liikumme eilisillan yrittämisellä juuri tuossa parin päivän marginaalissa, ehkä.

Ei se auta kuin odottaa ja piinailla..

Kp 12/26-28 (dpo -1?)

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

3064/6611 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussannet!❤️ Mulla on menkat loppusuoralla ja oon niin onnellinen. Synnytykset on tehny kuukautisista tosi kivuliaita mikä ei oo kiva. Parin kuukauden päästä olisi tarkotus jättää ehkäisy pois🤭 aivan ihana ajatella että voitaisiin saada ehkä lisää lapsia. Yhden elävän lapsen syntymä loi uskoa siihen että ehkä me saadaan se suuri perhe mistä ollaan niin haaveiltu. Kaikki menetykset on vaan aiheuttanu sen että mä roikun vuosipäivissä. x vuotta sitten tein elämäni ensimmäisen positiivisen testin, x vuotta sitten oli eka synnytys, x vuotta sitten keskenmeno.. toivon että ajan kanssa pystyisin päästää niistä irti ja jotenkin saada uusia muistoja. Toki ikinä en voi unohtaa. Enkä kyllä haluakaan, mutta en haluais että se sattuu aina niin paljon.

3065/6611 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussasta Kerttu-Inkeri 😊 ja tervetuloa uusille!

Täällä kp7 ja ajattelin tässä parin päivän sisään alkaa testaamaan ovulaatiota. Hankala tietää oikeaa ajankohtaa koska kierrot olleet epäsäännöllisiä.

Ostin myös royal jelly ja maca tabletit testiksi. Ei kai niistä haittaakaan voi olla. Lueskelin tästä keskustelusta ja muualtakin kuinka monella oli tullut plussa kun oli alkanut näitä käyttämään.

3066/6611 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jotenkin jäljessä päivittyy tämä sivu. Tsemppiä Nias ja kaikki muutkin!

Pioni itsekin olen yrittänyt alkaa ajatella juuri tuolla tavalla positiivisesti. Varmaan se voi auttaa ainakin omaan mielialaan ja poistaa stressiä.

3067/6611 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttu-Inkeri kirjoitti:

Huomenta! Hyvä päivä. Tämä ei jää arvuutteluksi. Toivottavasti tämä kolmas plussa toden sanoo ja tällä kertaa ei tultaisi korkealta ja kovaa. Tarrasukkia toivon niin! ❤️

Kerttu-Inkeri ONNEA💖💕💕💕💕💕

Ihanaa, ONNEA ONNEA ONNEA💕💗💕💗💕

Tähtitaivas☆

3068/6611 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitopurkki1 kirjoitti:

Ehdin ruhtinaallisen yhden viestin tänne laittaa ennen kuin plussa pärähti ruutuun! Tosiaan siis viides yritys, eli loppupeleissä aika helpolla selvittiin vaikka ehti iskeä stressi. Superaikaisessa ollaan, eli nyt peukut pystyyn että vauva pysyy matkassa!

Mulla on vielä menkkojen arvioituun päivään kaksi päivää mutta olo on selkeistä eri, niin siksi lähdin vastailemaan kun kerran "tilanne päällä".

Mulla alkoi 4 päivää ennen menkkojen arvioitua alkamispäivää kauheat menkkakivut ja olin jo varma että se oli sitten siinä. Kivut kesti lopulta vartin ja loppui yhtä nopeasti kun alkoikin. Tällaisia vartin kipuiluja on nyt jatkunut parin päivän ajan. Normaalit menkkakivut kestää tuntikausia ilman lääkkeitä, näihin kipuihin auttaa kun pitää kuumavesipulloa alavatsan päällä.

Muutenkin on raskausoireita havaittavissa, mutta nuo erilaiset "menkkakivut" on suurin ero. Niitä kipukohtauksia tulee about neljästi päivässä ja kestää aina sen vartin. Nyt on kaksi plussatestiä tehty ja kp 27 meneillään. Toki voi olla kemiallinen, mutta raskaus kuitenkin!

3069/6611 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lissabon kirjoitti:

Maitopurkki1 kirjoitti:

Ehdin ruhtinaallisen yhden viestin tänne laittaa ennen kuin plussa pärähti ruutuun! Tosiaan siis viides yritys, eli loppupeleissä aika helpolla selvittiin vaikka ehti iskeä stressi. Superaikaisessa ollaan, eli nyt peukut pystyyn että vauva pysyy matkassa!

Mulla on vielä menkkojen arvioituun päivään kaksi päivää mutta olo on selkeistä eri, niin siksi lähdin vastailemaan kun kerran "tilanne päällä".

Mulla alkoi 4 päivää ennen menkkojen arvioitua alkamispäivää kauheat menkkakivut ja olin jo varma että se oli sitten siinä. Kivut kesti lopulta vartin ja loppui yhtä nopeasti kun alkoikin. Tällaisia vartin kipuiluja on nyt jatkunut parin päivän ajan. Normaalit menkkakivut kestää tuntikausia ilman lääkkeitä, näihin kipuihin auttaa kun pitää kuumavesipulloa alavatsan päällä.

Muutenkin on raskausoireita havaittavissa, mutta nuo erilaiset "menkkakivut" on suurin ero. Niitä kipukohtauksia tulee about neljästi päivässä ja kestää aina sen vartin. Nyt on kaksi plussatestiä tehty ja kp 27 meneillään. Toki voi olla kemiallinen, mutta raskaus kuitenkin!

Lissabon!!🤩 ONNEA

ONNEA!💕💕💕💕💕

Hurjan paljon ONNEA!!💛🧡💖💕💕💕

Tähtitaivas☆

3070/6611 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi tätä ihanaa plussasadetta🤩🤣🤗💕💕💕💕💕 🎂🧡🎂🧡🎂🧡🎂🧡

Itse en usko enää tärpin käyvän, mutta olen onnellinen kaikkien muiden puolesta💖

Tähtitaivas☆

3071/6611 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hansski kirjoitti:

Verikokeissa näkyi kuitenkin kunnolla nousevat arvot, ja nyt mennään viikolla 21+1 🥰

Hanski, onnellista odotuksen jatkoa!💖💕💕💕💕💕

Kiva kuulla kuulumisia👍💗

Tähtitaivas☆

3072/6611 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Lissabon myös! Ja kiitos vastauksesta ! Mä oon ollu 6 raskaana ja lapsia siis 3, joka raskauden alku erilainen ni ei ikinä tiiä että alkaako menkat vai onko raskaana. Välillä ennen plussaa on ollut selkäkipua, menkkakipuja, palelua tissit sivuilta arat... nää piinapäivät on niin jäätäviä😂

3073/6611 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos naiset tsempeistä viikonloppuna, tänään posti toi raskauskeijun paketin ja tein tämän testin iltapäivästä. Pakko tähän on kai jo alkaa uskoa 🤩

Lapset -02 ja -06, km 02/20, la 1/2021

3074/6611 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Lissabon! Meillä lienee sitten aikalailla sama la tammikuun alussa 😊

Lapset -02 ja -06, km 02/20, la 1/2021

3075/6611 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corianderher - hyvältä näyttää: ONNEA!💖💕💕💕

Jospa päästään kaikki mukaan tähän plussa-aaltoon🤗💕💕💕

Tähtitaivas☆

3076/6611 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Lissabon ❤️

3077/6611 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille! Onpa ihanaa nähdä onnistumisia ja ilouutisia täällä!😍😊

Itsellä mahdollisesti ovulaatio tällä viikolla mikäli veikkaan oikein, mutta vasta loppuviikosta näen mieheni, joten en tiedä kerkeääkö enää toimimaan otollisimpaan aikaan.😅 Viikonloppuna kyllä talleteltiin.

Mitä enemmän pohtii, sitä mahdottomammalta tuntuu raskaaksi tuleminen ilman tähtitiedettä🤣😅

En tosiaan ole koskaan tikutellut ovulaatiota tai muuta vastaavaa joten en tiedä ollenkaan miten oma kroppa toimii sen suhteen. Ehkä sitä joutuu jossain vaiheessa alkaa myös tekemään.

Onko täällä muita jotka menee vielä toistaiseksi ilman tikuttelua?😊 Tiedättekö kuitenkin koska ovuloitte vai menettekö vain "sokkona"?😊

3078/6611 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea ja tarrasukkia matkaan, Lissabon! ❤🧦

Corianderher, ihana ❤ nyt vain tiukasti mukana loppuun asti!

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

3079/6611 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti☆ kirjoitti:

Yolene, mikä sinun tilanne?

Joko olet jo testaillut?🤗🤗🤗

Mullahan tosiaan menkat alkoi ihan ajallaan viimeksi. Nyt yk4 menossa ja kp16. Ovulaatio oli kipujen perusteella eilen, vaikkakaan mitään limoja en bongannut tai tyypillisiä haluja ei ollut.

Oon nyt ollut palstalta pois parisen viikkoa, ettei ajatukset koko ajan pyöri asian ympärillä, hyvin meni tähän asti 😂

Paljon oli tullut taas plussauutisia 🤗 Onnea tasapuolisesti jokaiselle ❤️

+40v., 4 lasta, iltatähti haaveissa. Yk5.

3080/6611 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yolene, ihana, että palasit palstalle - kaipailinkin jo sinua❤

Jospa tää nyt ois se plussakierto👍 ❤

Superisti plussaa!💕

Kaiken koronan ja odotuksen tiimoissa ois kysymys, että pidätkö sinä telttailusta?

Mä aion ostaa tänä kesänä teltan ja eräretkeillä jossain....😚

Tähtitaivas☆