Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

2701/6611 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti☆ kirjoitti:

Yolene, toivotaan plussaa👍😘😘 en osaa sanoa....lämmöt jäi itselläni plussakierrossa ylös 37.4c ja laskivat vasta synnytyksen myötä.

Kiitos Tähti 🤗😘

Oliko sulla lämmöt koko ajan tuota luokkaa... Eli vuorokauden ajasta riippumatta? Mietin tässä että mitä ihmettä kun nuo lämmöt nousee ja laskee koko ajan. Aamulla 36.2, iltapäivällä 36.5 ja nyt 36.9. Aamulla varmaan taas matalammat. Mittaan kainalosta, vaikka suositus kai suusta, emättimestä tai suolesta.

+40v., 4 lasta, iltatähti haaveissa. Yk5.

2702/6611 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tsemppiä Tähti uuteen yritykseen, jos nyt päätätte yrityksen aloittaa ❤️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2703/6611 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yolene kirjoitti:

Tähti☆ kirjoitti:

Yolene, toivotaan plussaa👍😘😘 en osaa sanoa....lämmöt jäi itselläni plussakierrossa ylös 37.4c ja laskivat vasta synnytyksen myötä.

Kiitos Tähti 🤗😘

Oliko sulla lämmöt koko ajan tuota luokkaa... Eli vuorokauden ajasta riippumatta? Mietin tässä että mitä ihmettä kun nuo lämmöt nousee ja laskee koko ajan. Aamulla 36.2, iltapäivällä 36.5 ja nyt 36.9. Aamulla varmaan taas matalammat. Mittaan kainalosta, vaikka suositus kai suusta, emättimestä tai suolesta.

Yolene, en mä kovin tarkkaan seuraillut ja kainalosta mittasin. Koholla olivat koko raskauden ajan😋 Aina siis vilutti ja siksi tuli lämpöä vilkuiltua...

Tähtitaivas☆

2704/6611 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumaleissön, mites sitä tällaista testiä nyt tulkitaan 🤯 taitaa laittaa uudelle apteekkireissulle 🤔

Minä 07/80
Tytöt 04/04, 09/05
Poika 06/07
Haaveissa iltatähti

2705/6611 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti☆ kirjoitti:

Pippuri80, tervetuloa!👍🎶

Jännät paikat siellä.....jospa ois tärpännyt👍💗

Onko miehellä lapsia? Toivottavasti saatte iltatähden🤗👍

Juu miehellä on 2 lasta aiemmin, jo aikuinen tytär ja vuotta mun poikaa vanhempi poika. On jotenkin ihan epäuskoisen tuntuista touhua kun ajattelin että nää vauvajutut olis jo mun osalta ohi. Ikuiselle vauvakuumeiselle sellaisen miehen löytyminen joka vielä lapsen haluaa tässä iässä on aikalailla lottovoitto jos niin saa sanoa.. 🙈❤️

Minä 07/80
Tytöt 04/04, 09/05
Poika 06/07
Haaveissa iltatähti

2706/6611 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippuri80 kirjoitti:

Voi jumaleissön, mites sitä tällaista testiä nyt tulkitaan 🤯 taitaa laittaa uudelle apteekkireissulle 🤔

Pippuri80, onko tämä apteekin testi...

Viivat on tosiaan sekavat, mutta jotenkin ajattelisiin tulosta positiiviseksi(?)🤔🤩

Tähtitaivas☆

2707/6611 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle se näytti vähän sen jälkeen kun tuo kuva otettu, on juu apteekin testi 🙈❤️

Minä 07/80
Tytöt 04/04, 09/05
Poika 06/07
Haaveissa iltatähti

2708/6611 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippuri80 kirjoitti:

Tälle se näytti vähän sen jälkeen kun tuo kuva otettu, on juu apteekin testi 🙈❤️

Kyllä minäkin tuon plussaksi tulkitsisin, kun kerran tällaiset viivat siinä ehti näkyä 🤗

Uskaltanen onnitella 😘

Mikä kp sulla menossa?

2709/6611 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Pippuri80 <3!!!

Törmäsin sellaiseen tutkimukseen, että melatoniini yhdistettynä myo-inositoliin voi parantaa munasolujen laatua. Tutkimuksessa käytetty määrä on 3 mg/pvä. Onko joku käyttänyt melatoniinia? Onko jotain haittaa noin suuresta määrästä? Apteekin pakkauksissa on n. 1 mg päiväannokset. En ole koskaan käyttänyt itse.

2710/6611 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäneito kirjoitti:

Onnea Pippuri80 <3!!!

Törmäsin sellaiseen tutkimukseen, että melatoniini yhdistettynä myo-inositoliin voi parantaa munasolujen laatua. Tutkimuksessa käytetty määrä on 3 mg/pvä. Onko joku käyttänyt melatoniinia? Onko jotain haittaa noin suuresta määrästä? Apteekin pakkauksissa on n. 1 mg päiväannokset. En ole koskaan käyttänyt itse.

Olen joskus käyttänyt melatoniinia vuorotyön aiheuttamiin nukahtamisongelmiin. Silloin olen ottanut juurikin 3mg. Itse olen hoitoalalla ja ei ole mitenkään poikkeuksellista, että melatoniinia käytetään jopa 6mg/vrk. Joten tuo 3mg on ihan turvallista.

2711/6611 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sen kun Plussatuuli jatkuu😍

Onnea Pippuri80 💕✨

Täällä siirrytään kohta raskausviikko 6, jos olen osannut oikein laskea.

Vähän ihmetellyt kun lämmöt laskenut 36,6-36,9. Onkohan tämä normaalia?

Yöllä alavatsalla menkkamaista jomotusta ja päivällä välillä, joskus voi kuitenkin olla monia tunteja ettei tunnu mitään.

Rinnat on kipeät ja välillä etovaa oloa.

Ehkä pitää vain luottaa siihen, että kaikki on ok. Toivottavasti aika menisi nopeasti tuonne 2.5 varhaisultraan 😁

Mukavaa sunnuntaita 😊

29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20

2712/6611 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yolene kirjoitti:

Pippuri80 kirjoitti:

Kyllä minäkin tuon plussaksi tulkitsisin, kun kerran tällaiset viivat siinä ehti näkyä 🤗

Uskaltanen onnitella 😘

Mikä kp sulla menossa?

Kp33 olis nyt menossa tänään ❤️. Huomenna ajattelin tehdä aamusta uuden testin, toivottavasti se näyttäis samalle.. 🙈😅

Minä 07/80
Tytöt 04/04, 09/05
Poika 06/07
Haaveissa iltatähti

2713/6611 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kp1 👍

Kohti uutta kierrosta helpottunein mielin. Parempi näin, kuin että raskaus olisi alkanut jos hormoneissa on vielä jotain häikkää. Ja ilmeisesti on kun oli sitä tuhrua toissapäivänä ja nämä minun yökkäilyt ja tissikivut päälle.

Saapahan keho vielä aikaa toipua 🙏

2714/6611 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippuri80, onnea!

Omaa napaa sen verran, että sain torstaina tosi vahvan plussan ovistestiin. Eli nyt varmaankin dpo 2, ja oireita tuntuu olevan liuta 🙈otsa täynnä finnejä, rakas turvotus palannut (😂), pissattaa jatkuvasti ja olo on flunssainen. Myöskin valkovuoto on runsasta, vaikka ovulaation jälkeen kai pitäisi olla kuiva kausi (?). Mutta ei nuo mitenkään raskautumiseen voi liittyä, kun ei kiinnittyminenkään oo tapahtunut 😅eli vieläkin mieli niitä oireita etsimällä etsii, vaikka päätin välttää ylianalysointia.

Esikoinen 1/21, toinen lapsi haaveena

2715/6611 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni mutta pippurinen..

Joo tuo oireiden analysointi on kyllä tuttua! On muka kaikki oireet ja aivan varmasti plussa ja sitten ei ookkaan. Pitäisi pystyä vaan olemaan rauhassa eikä sen kummemmin mietiskellä :D

n30/m41 itsellä ensimmäinen toiveissa (miehellä ennestään lapsia)
yritys aloitettu 2/20

2716/6611 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippurille onnea ❤️

2717/6611 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippuri, onnittelut! Ja tarrasukkia matkaan ❤🧦

Pieni_mutta_pippurinen, tuttuja nuo ylianalysoinnit ja pohtimiset ja oireiden bongailut. Plussatuulen toivon tarttuneen sinunkin matkaan 🌬➕❤

Äitykkä, mahtava homma! Kropan on hyvä toipua, jotta pääsee alkamaan puhtaalta pöydältä. Itsellä kaikki keskenmenot vuonna 2018, yhtään raskautta ei tullut vuodelle 2019. Kai kroppa tarvitsi aikaa toipua ja löytää oma hormonitasapaino. Tsemppiä menkkapäiviin ja plussatuulta kiertoo 🌬➕

SiBi, mitä sinulle kuuluu?❤

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

2718/6611 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea pippuri80 hurjasti 😍 toivottavasti kaikki menee hyvin!

yritys aloitettu 2/20

2719/6611 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viime päivää oon miettinyt todella paljon tätä asiaa ja vauvakuume ollut vahva. Oon ite malttamaton ihminen ja kaiken täytyisi tapahtua heti. Päätin heti kun ehkäisy jätettiin tammikuun lopulla pois että ovulaatiotestejä en osta ja yritän olla miettimättä sen enempää tätä asiaa. No eihän se onnistu etten miettisi. Äidiksi tuleminen on isoin haave mitä mulla on ollut ikinä. Välillä miettii asiaa ahdistukseen saakka että eikö jo voisi tärpätä vaikka tiedostan täysin sen että on normaalia vaikka tärppäisi vasta vuoden päästä yrittämisen aloittamisesta. 🤷🏻‍♀️ No täytyy yrittää keskittyä johonkin muuhun 😇🙏 mukavaa päivää kaikille😊

yritys aloitettu 2/20

2720/6611 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille. Tsirbulainen tunnistan tuon tunteen kyllä hyvin, itellä kanssa helposti turhautuminen nostaa päätään.

Tän aamun testi näytti vain haamua, luulen että tämä ei pysy matkassa. Oireet kuitenkin on mutta eilen illallakin tuntui kuin olisi supistanut kohtua. Tiedän että ikäisilläni keskenmenot ovat todella tyypillisiä, koitan ajatella niin että se on kuitenkin hyvä tietää että ilmeisesti kuitenkin vielä munasoluja irtoaa ja hedelmöittyy.

Äitini sanoi lohduttaen kun sain ennen ensimmäistä lastani keskenmenon (olin vain 18, lapsi oli iloinen uutinen ja keskenmeno todettiin kun oli vk12 raskaana, oli karu kokemus) että elimistö monesti ns koeponnistaa itsensä ennenkuin raskaus tarttuu. Se tietyllä tavalla toi rauha ja uskoa siihen että se ei ole maailmanloppu välttämättä vaikka surullista onkin.

Minä 07/80
Tytöt 04/04, 09/05
Poika 06/07
Haaveissa iltatähti