Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

2681/6611 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilona Eloisa, tsemppiä! ❤️

Tunnistan noita tunteita varsinkin esikoisen yrittämisen ajalta. Kuinka mm. vaistomaisesti käyttäytyi niin, ettei seksi-iltamat kärsi ilmapiiristä.....

Jos paineet on kovat niin olisiko mahdollista laueta muulla tavalla kuin yhdynnässä ja sen jälkeen laittaa tavara oikeaan osoitteeseen?

Pari n30 ja m40, esikoinen syntynyt 2017. Pikkusisaruksen yritys alkanut 2/2020.

2682/6611 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa kaikille! 

Oon pari kuukautta lueskellut teidän juttuja ja ensinnäkin onnea kovasti plussanneille :) Meillä sellainen tulee jos on tullakseen tilanne. Oon yrittänyt olla asian kanssa niin etten kauheasti miettisi mutta väkisinkin sitä miettii varsinkin siinä kohtaa kun menkkojen kuuluisi alkaa että alkaakohan vai ei. Ja itsellä joku kriisi sen kanssa että pystynkö yleensäkkää saada lasta vaikkei semmosta pitäisikään olla tiedossa ettei olisi mahdollista. Olen vähän turhan kova stressaamaan asioita. Mutta ainakin mukava että pääsisi jonkun kanssa asiaa jakamaan ja mikä sen parempi vaihtoehto kuin kourallinen samanlaisia kuumeilijoita :) Ja ite ainakin huomannu että oon ollut teidän plussanneiden puolesta tosi onnellinen. 

n30/m41 itsellä ensimmäinen toiveissa (miehellä ennestään lapsia)
yritys aloitettu 2/20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2683/6611 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, täällä toinenkin uusi.

Ollaan 33/37 pari Helsingistä, kaksi lasta -15 ja -18, nyt sitte kolmatta yritetään. Tammikuusta tjottailtu, mutta pitihän mun nyt sitten käydä ovistikkuja ostamassa, ei pysty tjottailemaan. 😆

Nyt kp3, joten viikon päästä alkaa tikuttelu.

Vähän oon miettiny, et onko tässä korona epidemiassa jotain riskejä raskauden suhteen, mutta kai siitä olis jossain kirjotettu jos olis? Onko teillä tietoo?

2684/6611 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!👋🎶🎶🎶🎶 Sekä pikaista plussaa💗😘👍

Jajajojo, en tiedä koronan riskeistä, mua eniten huolettaa tässä terveydenhuollon riittävyys ja toimintakapasiteetti lähinnä synnytyksen yhteydessä....siksi olen tauolla yrityksen suhteen, mutta voi olla, että aika pian taas uskalletaan jo jatkaa💗

Tähtitaivas☆

2685/6611 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua raivostuttaa syödä noita primoluteja! Haluan mun normi kierron takasin ja että vois noi hormonit jättää pois. Aivan kauheita! Olis tarkotus muutama kuukausi syödä niitä ja sitten jätetään varmaan ehkäisy pois. Tai jätetään ja jätetään, kun ei me olla ihan hirveästi seksiä harrastettukaan.. Pelkään että mun kroppa pettää mut taas ja en tule raskaaks, tai että joudutaan taas käymään läpi menetyksiä. Pelottaa ja jännittää edes ajatus uudesta raskaudesta. Nyt on ihana jännätä vaan teidän muiden puolesta❤️ Kovasti plussia kaikille!☀️

2686/6611 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiiina kirjoitti:

Ilona Eloisa, tsemppiä! ❤️

Tunnistan noita tunteita varsinkin esikoisen yrittämisen ajalta. Kuinka mm. vaistomaisesti käyttäytyi niin, ettei seksi-iltamat kärsi ilmapiiristä.....

Jos paineet on kovat niin olisiko mahdollista laueta muulla tavalla kuin yhdynnässä ja sen jälkeen laittaa tavara oikeaan osoitteeseen?

Tätä minäkin tulin ehdottamaan! Meille kun lapsettomuusklinikalla lääkäri kävi kaikki perusasiat läpi, niin mainitsi myös, että jos yhdyntä tuntuu joskus siltä että ei jaksaisi, niin ei ole mikään ongelma hoitaa hommaa koti-inseminaationa. Eihän se kaikkein romanttisinta ole, mutta jos auttaisi miestä! Ja suosittelisin kanssa jonkunlaista seksuaaliterapiaa jos ette ole jo käyneet. Ihan parisuhteen kannalta muutenkin on kiva, kun voi nauttia toisesta ilman takaraivossa jyskyttävää stressiä siitä, että onnistuuko homma kokonaisuudessaan. 

Omaa napaa, koronaa jne: Käytiin reilu kk sitten lapsettomuusklinikalla ja sovittiin, että aloitan ovulaation induktiohoidon (Letrozol + pistokset) kun uusi kierto alkaa. Nyt eletään kp 48 ja edelleen odottelen sitä uutta kiertoa, huoh. Olen kyllä ihan kurkkuani myöten PCO:ta... Edellinen kierto oli 59vrk. Pari viikkoa sitten ajattelin, että en kyllä haluakaan aloittaa hoitoa vielä tämän koronatilanteen takia, mutta nyt taas kun tämäkin kierto vaan jatkuu ja jatkuu, niin olen päättänyt, että kun tästä joskus uuteen kiertoon päästään, niin aloitan sen, oli mikä oli. Kohta puoli vuotta olen tikuttanut ovulaatioita ja se on tapahtunut _ehkä_ kerran, joten olis kyllä huikeaa lopultakin saada kokea varma ovis!

31 ja 32v pariskunta, toive esikoisesta 11/19. PCOS ja endometrioosi. Kevyemmät hoidot (OI+IUI) 5/20 alkaen, IVF alkanut 12/20.

2687/6611 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp40 🙄😭

Minäkin toivoisin edes sitä ovulaatiota...

2688/6611 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout ❤ niin tiedän tuon tunteen! Jos mitenkään voisin, antaisin sinulle ovulaation JA raskauden heti seuraavaan kiertoon. Mutta en voi, niin tyydyn tsemppaamaan ja plussatuulia puhaltamaan 🌬➕❤

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

2689/6611 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta tasapuolisesti kaikille!

Uusi olen täällä, seuraillut keskustelua taustalla mutta ajattelin tervehtiä muita paikallaolevaisia. 😊

Olen Pippuri, tänä vuonna 40 täyttävä kolmen, jo teinin äiti. Iltatähteä olen haaveillut jo useamman vuoden mutta entisessä avioliitossani siihen ei ollut mahdollisuutta kun eksälleni tehtiin vasektomia. Nyt 2 vuotta eron jälkeen olen löytänyt uuden rakkauden ja viimeiset 4 kk ollaan menty TJOT-periaatteen mukaisesti.

Kierto on mulla ollut pitkähkö 33-35 ja laskureiden mukaan tässä kierrossa on ajoitus ollut varsin kohdallaan. Ensi viikon tiistaina olis kp35. Iltaisin paleltaa, tissit on arat ja alavatsalla on sellainen 'se' tunne mutta yritän olla ajattelematta asiaa kun toiveikkaana sitä ylitulkitsee itseään niin helposti.

Kaapissa odottaa Apteekin herkkä testi, milloinkahan sitä uskaltaisi testata.. 🙈

Minä 07/80
Tytöt 04/04, 09/05
Poika 06/07
Haaveissa iltatähti

2690/6611 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä testattu puhdastakin puhtaampi nega, ei näy vuotoa ja oireita vain piisaa 😩

2691/6611 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippuri80, tervetuloa!👍🎶

Jännät paikat siellä.....jospa ois tärpännyt👍💗

Onko miehellä lapsia? Toivottavasti saatte iltatähden🤗👍

Tähtitaivas☆

2692/6611 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77 kirjoitti:

Täällä testattu puhdastakin puhtaampi nega, ei näy vuotoa ja oireita vain piisaa 😩

Äitykkä-77, ompa siellä nyt kummallinen tilanne...uutta testiä huomenna👍👍

Tähtitaivas☆

2693/6611 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp1 (29/29) 🎂

jospa tässä kierrossa lähdettäis taas yrittämään🥂🌹

Tähtitaivas☆

2694/6611 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yolene, kodka sinä ajattelet testata? Ja testaatko herkällä?

Plussa tähän kiertoon👍😚

Tähtitaivas☆

2695/6611 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi... miljoonasti onnea!!!

Nyt en jaksa kaikkia kommentteja lukea sitten viimekäynnin, mutta onne plussanneille. Villahuivin bongasin ja oiettä kun oon teiän puolesta onnellinen.

Meillä vihdoin alkoi toinen kierto keskenmenon jälkeen ja sellasia taikoja se kevätaurinko tekee, että meillä yritetään taas 😁

Lapset -02 ja -06, km 02/20, la 1/2021

2696/6611 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti☆ kirjoitti:

Yolene, kodka sinä ajattelet testata? Ja testaatko herkällä?

Plussa tähän kiertoon👍😚

Mulla on kaapissa Sofin herkkiä testejä, mutta en tiedä milloin uskallan testata. Nyt olis kai dpo10, jos lasken ensimmäisestä ovis plussasta. Aiemmissa raskauksissa olen saanut hailakan plussan vasta menkkojen jäätyä pois, joten olisi viisasta ehkä odottaa sinne kp 25 tai 26 asti ennen testausta. Eli ensiviikon torstaihin tai perjantaihin.

Nännit on jäätävän kipeät, alaselkään juilii, alavatsalla paineen tunne. Eilen illalla tuntui kuin kohtua olisi supistanut... Se kyllä kieltämättä masensi. Lämmöt mulla seilaa edes takas 36.2-36.7 välillä. Normaalisti ne on siinä 36 hujakoilla.

Pitäisikö lämpöjen jäädä heti ovulaation jälkeen koholle ja pysyä siellä? Vai voiko matalemmillakin lämmöillä olla Raskaus mahdollisuus? En ole aiemmin lämpöjä seuraillut, joten en oikein tiedä miten kroppa sen suhteen reagoi.

+40v., 4 lasta, iltatähti haaveissa. Yk5.

2697/6611 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti, eikun vaan yrityskierto käyntiin 👍

En huomenna vielä testaa uudestaan, antaa nyt ainakin muutama päivä olla väliä. Ja voihan olla että ne menkat sieltä vielä tulee, vaikkei yhtään ole kyllä menkkaolokaan

Harmittaa kyllä jos tuo km jotenkin sotki hormonitoimintaa ja kierrot sekoittui siitä.

Mutta en heitä kirvestä kaivoon vielä, enkä masennu, vauva tulee vielä meille jos niin on tarkoitettu ❤️

2698/6611 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa tsipulainen, jajajojo ja Pippurinen! Plussatuulta matkaan!

Äitykkä, ihanan valoisasti ajattelet. Uskon, että se plussa tulee. Ellei tässä kierrossa, niin seuraavaan sitten ❤🙏🏻 keskenmenot sotki itselläni pahastikin kiertoja, vaikka menkat tulikin "normisti". Tsemppiä ja plussapuhuria 🌬🌬➕➕

Corianderher, kiitos! ❤ monia tunteita tämä raskaus on herättänyt. Pelkoa, onnea, ahdistusta, iloa... mutta kaikesta eniten kiitollisuutta. Kaikkia tunteita on tässä pikakelauksella käynyt läpi, mutta kyllä päällismmäiseksi aina tulee onni ja syvä kiitollisuus 🤰🏻🥰🙏🏻 toivon sinulle pikaista plussaa 🌬➕❤

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

2699/6611 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77 kirjoitti:

Tähti, eikun vaan yrityskierto käyntiin 👍

En huomenna vielä testaa uudestaan, antaa nyt ainakin muutama päivä olla väliä. Ja voihan olla että ne menkat sieltä vielä tulee, vaikkei yhtään ole kyllä menkkaolokaan

Harmittaa kyllä jos tuo km jotenkin sotki hormonitoimintaa ja kierrot sekoittui siitä.

Mutta en heitä kirvestä kaivoon vielä, enkä masennu, vauva tulee vielä meille jos niin on tarkoitettu ❤️

Äitykkä-77, ihanan jalat maassa osaat olla💖👍 Ja kiitos tsempistä🤗

Vauvakuume tosiaan tuntuu valtaavan entistä enemmän, kun yritystä pitää tauolla ja täällä on vielä aivan superi plussa-aaltokin🎶💗🎶 💗

Mainitsin miehelle, että joskos jo tässä kierrossa jatkettais......no, mulla ois letroja kaapissa, mutta koska ne kai heikentää puolustuskykyä, niin saavat olla korona-ajan koskematta. Luomuna sitten😘

Toivon täällä herkeämättä plussaa sinulle siihen uuteen testitikkuun👍😘

Tähtitaivas☆

2700/6611 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yolene, toivotaan plussaa👍😘😘 en osaa sanoa....lämmöt jäi itselläni plussakierrossa ylös 37.4c ja laskivat vasta synnytyksen myötä.

Tähtitaivas☆