Vauva vuodelle 2020-21
Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?
Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.
Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!
Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?
Kommentit (6611)
Tähti☆ kirjoitti:
Villahuivi,
paljon onnea, ihania uutisia💖💖💖
Olemme kaikki onnellisia puolestasi💗
Onko sinulla silloin (21.4) meneillään rv 6.?
Mä kävin ekassa ultrassa rv. 6. ja kyllä olin onnellinen, sekä helpottunut, kun kätilö sanoi, että sydän sykkii ja kaikki oli mallillaan💗 Koko raskaus olikin sitten helppo ja syntyi terve poika💖
Hyvää odotuksen jatkoa!💖💗💖
Kiitos Tähti! ❤ pitäisi olla tuossa vaiheessa jo 7+2, en halunnut vielä ensiviikolle aikaa jos viikot ei täsmääkään ja sykettä ei siksi löytyisi vielä. Pelaan varman päälle, koska niin paljon pettymystä ja ensi kertaa vasta ultraan pääsisin katsomaan vauvaa ❤🙏🏻
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Villahuivi kirjoitti:
Kiitos Tähti! ❤ pitäisi olla tuossa vaiheessa jo 7+2, en halunnut vielä ensiviikolle aikaa jos viikot ei täsmääkään ja sykettä ei siksi löytyisi vielä. Pelaan varman päälle, koska niin paljon pettymystä ja ensi kertaa vasta ultraan pääsisin katsomaan vauvaa ❤🙏🏻
Villahuivi,
kaikki menee nyt hyvin💖❤💖🤗
Se tuntuu tänne saakka🎶🎶🎶
Tähtitaivas☆
Tsemppiä kaikkien tilanteisiin!
Mä käyn edelleen lukemassa ja myötäelämässä vaikka oma tilanne tuntuu aika surkeelta. Oon tänä keväänä ollut enemmän kipeä kuin terve ja taas lepäilen kotona. Ovulaatio tulis varmaan viikon sisään mut ei taas mitään mahista yrittää. :(
30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.
Hei kaikille!
Täällä ensikertalainen kirjoittelija.🙋♀️
Olen muutamina päivinä käynyt täällä lukemassa teidän kirjoituksia, ja sormet on syyhynneet mukaan kommentoimaan!
Huomasin myös, että täällä on ollut useampia iloisia vauvauutisia viime päivinä, joten onnea hirmuisesti kaikille niistä!😊
Olen itse 30-vuotias nainen, ja aikalailla viimeisen vuoden ajan olen potenut vauvakuumetta. Olen aina ollut lapsirakas, mutta vielä koskaan aikaisemmin ei ole elämäntilanne ollut sellainen, että olisin uskaltanut edes antanut itselleni lupaa haaveilla lapsista.
Nyt kuitenkin alkaisi olemaan tähdet kohdillaan niinsanotusti😁
Reilu puoli vuotta sitten sain myös endometrioosi diagnoosin, ja se osaltaan on myös saanut laittamaan prioriteetteja hieman uusiksi. Söin hetken aikaa minipillereitä lääkitykseksi endoon, mutta viime kuun lopulla päätimme puolisoni kanssa, että nyt saa pillerit kuitenkin jäädä ja koitetaan voidaanko saada oma pienokainen.
Tässä siis kaikki aivan alkutekijöissä ja ensimmäisiä pillereiden jälkeisiä kuukautisiakin vasta odotellaan.😊
Mutta hei vain kaikille tasapuolisesti! Kenties tänne mahtuu uusi haaveilija joukkoon😁
Tottakai Sammal! Tervetuloa!
30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.
Sammal kirjoitti:
Hei kaikille!
Täällä ensikertalainen kirjoittelija.🙋♀️
Olen muutamina päivinä käynyt täällä lukemassa teidän kirjoituksia, ja sormet on syyhynneet mukaan kommentoimaan!
Huomasin myös, että täällä on ollut useampia iloisia vauvauutisia viime päivinä, joten onnea hirmuisesti kaikille niistä!😊Olen itse 30-vuotias nainen, ja aikalailla viimeisen vuoden ajan olen potenut vauvakuumetta. Olen aina ollut lapsirakas, mutta vielä koskaan aikaisemmin ei ole elämäntilanne ollut sellainen, että olisin uskaltanut edes antanut itselleni lupaa haaveilla lapsista.
Nyt kuitenkin alkaisi olemaan tähdet kohdillaan niinsanotusti😁Reilu puoli vuotta sitten sain myös endometrioosi diagnoosin, ja se osaltaan on myös saanut laittamaan prioriteetteja hieman uusiksi. Söin hetken aikaa minipillereitä lääkitykseksi endoon, mutta viime kuun lopulla päätimme puolisoni kanssa, että nyt saa pillerit kuitenkin jäädä ja koitetaan voidaanko saada oma pienokainen.
Tässä siis kaikki aivan alkutekijöissä ja ensimmäisiä pillereiden jälkeisiä kuukautisiakin vasta odotellaan.😊
Mutta hei vain kaikille tasapuolisesti! Kenties tänne mahtuu uusi haaveilija joukkoon😁
Sammal, tervetuloa!👍
Olet parhaassa lapsen "teko" iässä.
Pikaista plussaa sinne!💗😀
Tähtitaivas☆
Ilona Eloisa kirjoitti:
Tsemppiä kaikkien tilanteisiin!
Mä käyn edelleen lukemassa ja myötäelämässä vaikka oma tilanne tuntuu aika surkeelta. Oon tänä keväänä ollut enemmän kipeä kuin terve ja taas lepäilen kotona. Ovulaatio tulis varmaan viikon sisään mut ei taas mitään mahista yrittää. :(
Ilona Eloisa, paljon tsemppiä sinne!!👍❤💖💖 Et ole yksin....oletko jo terveempi?
Olin viimesyksynä myös enemmän kipeä, kuin terve...kova virustauti...ja se pahin tauti kesti ihan kolme kuukautta,....oli kuumetta ja lihassärkyä, kamala yskä🤪😫 ....siis niin, ettei henkeä saanut.... Sain astmalääkityksen siihen, jotta keuhkot pysyivät auki, huohh....
Kaikki verikokeet otettiin pari eri kertaa, kuukauden välein...ja syynä oli aina virus, joten ei annettu antibiootteja!
Kaiken kaikkiaan sairasteluun meni noin 6kk, kunnes kunto nousi lähes entiselleen. Olen siis perusterve ja tupakoimaton, mutta koville otti😥 Etenkin oli kova kestäminen, kun töissä oli vaikea sinnitellä viikko toisensa jälkeen puolikuntoisena😪
Nyt se tauti on jo vihdoin ohi....että on aivan ihana olla taas "täysin" terve💗🎶
Hyvää terveyttä ja pikaista plussaa sinne!❤🤗
Tähtitaivas☆
Nii hämmentynyt olo, ei usko että tämä on totta! Kovasti on oireita, mutta ei uskaltanut uskoa. Tänään 30min sitten Dpo 12-13 tein testin.
Ei voi uskoa todeksi. Pitkä kierto ja ovulaatio myöhässä, mutta silti tartuit matkaan <3 Nyt jännitän alkaako menkat ja pysyykö pieni matkassa.
29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20
Kiiltotähti kirjoitti:
Nii hämmentynyt olo, ei usko että tämä on totta! Kovasti on oireita, mutta ei uskaltanut uskoa. Tänään 30min sitten Dpo 12-13 tein testin.
Ei voi uskoa todeksi. Pitkä kierto ja ovulaatio myöhässä, mutta silti tartuit matkaan <3 Nyt jännitän alkaako menkat ja pysyykö pieni matkassa.
Kiiltotähti, ihana uutinen!! Paljon onnea ja tarrasukkia matkaan ❤🧦 toivotaan, että pieni ihme pysyy matkassa loppuun asti 🥰
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Kiiltotähti hurjasti onnea ja pienelle tarrasukkia matkaan ❤️
Kiiltotähti kirjoitti:
Kiiltotähti!❤
ONNEA ONNEA ONNEA!!😀🎶🎶🎶🎶
❤💖❤💖❤💖
Plussa-aalto jatkuu🎶🎶🎶🎶🎶
Tähtitaivas☆
Kiiltotähti, onnea! Niin se elämä joskus yllättää 💕
Esikoinen 1/21, toinen lapsi haaveena
Onnea Kiiltotähti ❤️ Tarrasukkia matkaan 😊
+40v., 4 lasta, iltatähti haaveissa. Yk5.
Kiitos kaikille<3
Todella epätodellinen olo! Teen vielä muutaman raskaustestin kyllä tällä viikolla ja luulen että sitten tämä alkaa iskostumaan päähän :D
Ehkä pääsiäisen jälkeen uskallan siirtyä odottavien puolelle, miten löydän edes sivuston? Voisiko joku linkata minulle sen tänne.
Pakko vielä sanoa, että tämä ryhmä mikä täällä on ollut, olette kaikki hienoja ihmistä ja hyvä henki ollut yllä. Kiitos kaikille ja plussa tuulia! <3
29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20
Minä en nyt jostain syystä halua/uskalla tehdä yhtään testiä😬
Kierukka poistettiin 6.3. ja 8.3. alkoi menkat ja talletuksia on tehty ahkerasti!
Menkat jääny johonkin, väsymys painaa, iltaisin palelee ja aamuisin etoo.
Iloinnut olen muiden plussista, ajatellut että olipa rohkeaa tehdä testi😍
Jännä nähdä että vieläkö mun hirviöhormoonit on voimissaan, jotenkin silti hullua että heti olis tärpännyt.
Aurinkoa kaikille päivään, onnea ja iloa odotuksiin ja viimeisenä juttuna: kaikki järjestyy kyllä.
Hei!
Olen vähän aikaa sitten täyttänyt 29v. Vauvakuume ollut vuosia. Miehen kanssa oltu yhdessä yli 10 vuotta. Tämän enempää elämäntilanne ei voi enää oikein asettua. Alustavasti ollut puhetta muutaman kuukauden päästä alkaa yrittää (tähän ei ollut mitään selkeää syytä, mutta lähinnä tää maailmantilanne). Monia terveysvalmisteluita jo tehty (hampaiden huolto, pillereiden lopetus yms.) tosin vitamiineja aloin syömään vasta nyt. Ymmärrän mieheni pointin vielä muutaman kk odottamisessa, mutta toisaalta tuntuisi, että juuri nyt olisi sopiva hetki. Jos vaikka tärppäis heti niin näen tässä tilanteessa paljon etuja: tuun tekemään etätöitä todennäköisesti ainakin toukokuun puoleenväliin ellei pidempään ja sen jälkeen on kesälomaa ja myös muut ovat lomalla, joten toimistolla tulisi olemaan vähemmän väkeä (mahdollinen pahoinvointi stressaa jonkin verran). Ja vaikka ei tärppäis lähiaikoina niin eihän siinä sitten mitään vaan ootellaan.
Ovulaatio olisi parhaimillaan Flon mukaan perjantaina. Iik.
Tulin vaan jakamaan tämän, koska en ole kavereille tästä asiasta kovin avoimesti puhunut. Täällä on niin hyvä meininki ❤️
29v/31v, ensimmäinen toiveissa, yritys aloitettu 4/2020
Mami79
Minun piti odottaa itse myös pidempää pe tai la, mutta oireita oli niin paljon, etten vain enää yksinkertaisesti malttanut. Ajattelin, että jos nega, niin en ainakaan elättele turhaa toiveita.
Raskausoireitani;
Väsymys
Palelu (jalat ja kädet)
Aivastelu
Lämpö 37
Nippailuja ja vihlaisuja mahassa
Rinnat arat ja turvonneet, ei vielä nännit. Vihlaisuja rinnoissa myös.
Oudot useat unet
Etova olo
Menkkamaista kipua alavatsalla ja alaselässä
29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20
Täällä myös yksi pelkuri joka ei vain uskalla tikkuun sihdata 🙈
Ajattelin odottaa nyt kärsivällisesti niitä menkkoja, joiden uskon jostain syystä kuitenkin tulevan viikonloppuna vaikka oireilenkin.
Äitykkä-77, toivottavasti rohkenet jo pian testata🤗 Ellei nyt osu, niin pian sitten🤗💗💗💗
Lambille sinne voit vastata (jos kerkeät), että en raada enää siellä ylitöissä, vaan palkka tulee elokuuhun saakka kotiin ja me erottiin työnantajan kanssa sovussa, mulle luvattiin myös vuosibonus tilille, sekä suosittelija uutta työtä hakiessa... luvattiin, että tulee hyvä työtodistus kaikesta tästä raatamisesta. Eli loppu hyvin, kaikki hyvin😊
Kerrohan myös terveiset sinne tutuille, sekä hyvää terveyttä tämän pandemian keskelle👏💗
Ihana suuri kiitos sinulle Äitykkä-77 etukäteen💗🤗
Tähtitaivas☆