Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

2541/6611 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inocaps on kapselimuotoinen. Sitä syödän ohjeen mukaan 3x päivässä, jotta saa oikean määrän. Itse olen vaihtelevasti syönyr 2-3 riippuen töistäni. Pääosin 3. Gelee Royalea syön 2x pv, koko kierron olen syönyt molempia. Nyt syön molempia vielä rv12 asti.

Myo-inositolia ei taida annosjauheena saada Suomesta enää. Inocaps pitää tilata apteekkiin, ei kuulu välttämättä valikoimaan. Itse tilaan netistä, Teerijärven apteekista. Tulee nopeasti 👍🏻

Minun ei tarvinnut letroja ottaa (Luojan kiitos, koska puolisolle olisi ollut vielä vaikeampi hyväksyä vauvan tulo niiden avulla kuin Inocapsin 🤭), ovulaatio tuli vahvana ja selvästi erotettavasti. Viime vuonna ovuloin 2x, kesäkuussa ja joulukuussa 100% varmuudella. Muista kerroista en ole varma. Aloitin Inocapsin ja gelee royalen kesken kieron joulukuussa.

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

2542/6611 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, tilaan heti tuolta. 🤭🤗 gelee royaleja onkin vielä kaapissa, josko ens kierrossa voisin alkaa taas tsempata. 😬

Olipa tosiaan hyvä, ettei teidän tarvinnut letroihin asti mennä. Hyvin meni näin. 🤗☀️❤

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2543/6611 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi: En jaksa uskoa että kyseessä olisi vilja- tai gluteiiniyliherkkyys, koska vatsa ei oireile muutoin esim leivälle tai viljatuotteille. Aivan tuore ruisleipä voi aiheuttaa kohtauksen, mutta esim pari päivää vanhaa leipää voin syödä.

Ja kipukohta on tuolla oikealla ylävatsalla, ei siis koske koko vatsanseudulle ja nyt kun parina yönä jouduin pakolla oksentamaan niin vatsansisältö tuli ulos todella "polttavan" sappinesteen kera.

Pitäisi varmaan vaan aina hakeutua vastaanotolle kun kipu tulee, voisi ehkä päästä tarkempiin tutkimuksiin sitä myöten.

Onneksi näitä ei ole joka päivä ei edes joka viikko tai kuukausi.

Mutta kiertoasioihin, olo alkaa tuntua aika normaalilta, eilen juili todella kipakkaan vasemmalle puolelle ja siihen kaikki kolotus jäikin. Jotenkin tässä kipuilujen keskellä olen alkanut miettimään vaihtoehtona myös sitä että entäs jos vauvahaaveen vain hautaisikin pois mielestä. Minua on kuitenkin siunattu 4 ihanalla lapsella ja kun ikää tulee kokoajan lisää niin mahdollisuus onnistuneeseen ja ongelmattomaan raskauteen pienenee kokoajan. En tiedä onko kovin järkevää kiusata itseään ajatuksella vielä yhdestä lapsesta ja pelätä samalla kaikkea ikävää. Hankalia ja haastavia asioita mietittäväksi

2544/6611 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista❤️

Mullahan ei varsinaisesti oo itse kierrossa eikä ovuloinnissa mitään häikkää, todistetusti ovuloin ilman letrojakin ja olosuhteiden pitäis olla ihan täysin kunnossa. Taitaa olla sitten tuolla miehen puolella ennemminkin sitä vaikeutta, ja niitä kun ei oikein voi millään muulla kun elämäntavoilla parantaa. Ubikinonia ollaan molemmat syöty mutta ei oo ollut positiivista vaikutusta ilmeisestikään. Miehestä johtuvia vaikeuksia kun ei nykylääketieteellä oikein pystytä hoitaa. Taitaa mennä sitten ivf-jonoon asti tämä homma jos edes menee.. Mies ei oo kovin innoissaan viemässä hoitoja sinne asti, ja koronatilanteesta johtuen kaikki hoidothan on tällä hetkellä seis.. Sekin vähän raastaa kun ei tuu mitenkään päätökseen mikään, vaan tämmösessä välitilassa pitää elää joka kuukausi, mutta ei oo valmis hautaamaan lapsi-toivettakaan.. Tällä hetkellä selkä niin kipee että pakko ottaa särkylääkettä. Aamulla tein raskaustestin vaikka ihan selvästi on menkat ihan pian tulossa. Negatiivinenhan se oli niinkun arvelin.

32v (34v), yritetty 12/2017 asti, selittämätön lapsettomuus. Yksi lapsi aiemmasta suhteesta. OI/inseminaatio yk3.

2545/6611 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli niin paljon ihania uutisia etten kestä! Paljon onnea kaikille plussanneille. ❤️ Ja Villahuivi, ihanaa! 😭❤️

Itellä nyt kp 8 (menkkojen jälkeen aina herää tänne lukemaan kuulumisia). Pääsiäisen seudusta tulossa siis munarikas!

(Onko muuten kuluneempaa pääsiäisvitsiä olemassa....)

Pari n30 ja m40, esikoinen syntynyt 2017. Pikkusisaruksen yritys alkanut 2/2020.

2546/6611 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Mä olen tuolta aiemmasta ketjusta, lukenut tätä nyt taustalla ja jännittänyt ja myötäelänyt jokaisen piinailua mutta varsinkin sinun Villahuivi, ja oli aivan pakko tulla onnittelemaan plussastasi 💗 31.3. Oli syntympäiväni ja hassua kyllä sun plussaus oli päivän paras juttu ja itkuhan siinä tuli, vaikken sinua sen paremmin edes tunnekkaan 😄 alkuoireilusi muistuttivat hyvin paljon omiani joten uskoin tähän kiertoosi vahvasti. Toivon kaikkea hyvää jatkoon teille ja niitä tarrasukkia!!

Itsellä menossa nyt rv22+0, tyttö tulossa ja kaikki hyvin muutenkin.

Onnea myös muille plussanneille ja plussatuulia kuumeilijoille ➕

2547/6611 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Villis! 💜 olen tosi onnellinen sun puolesta.

Onnea muillekin plussanneille!

Ikää 35 (m 34), yk16, ekaa yritetään.

2548/6611 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista! ❤ tässä alkuhämmennystä vielä eletään. Pieniki kipristely mahassa saa sata ajatusta liikkeelle; mitä nyt, miksi nyt, onko kaikki hyvin, kasvaako vauva normaalisti joka hetki... ja pelko menetyksestä nostaa päätä aina iltaisin. Tuntuu ettei uskalla puhua vauvasta, pelottaa keskenmeno mutta myös se, että omat toimet arjessa jotenkin vahingoittaa vauvaa (tiedän, vauva on hyvässä turvassa!).

Kuitenkin se onni, mikä säteilee kauas. Se tuntuu juuri nyt kannattelevan minua ❤

Vadelman, ihana kuulla sinusta! Muistan kun plussasit ja olin hieman kateellinen juuri silloin. Itsellä monia tunteita ja ajatuksia tässä matkalla ollut, ja vaikk kuinka onnellinen oli toisen puolesta, oli hieman kateutta mukana kun itsellä vain kestää. Kuulostaa hyvälle rskausaika siellä! Joko olet sortunut prinsessavaatteita ostaman 🤭 paljon onnea synttäreittesi johdosta! Ihana loppuraskautt, toivon että kaikki menee hyvin loppuun asti ❤

SiBi, kiitos! Mitä sinulle kuuluu? Olen ajatellut sinua muutamina päivinä! ❤

Niiiina, kiitos onnitteluista. Jospa se pääsiäinen olisi munarikas teillä 🥰❤🌬➕

2549/6611 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äääh... Mä oon mokannu tuon ovistestin kanssa. Tein kahtena aamuna aamupissasta ja molemmista plussa. Sit muistin, että ei aamupissasta sais tehdä. No nyt tein aamupäivällä testin ja selkeä nega. Ovis pitäis olla huomenna kalenterin mukaan. Saa nähdä, koska niin haalea viiva tuli tänään. 🤔

+40v., 4 lasta, iltatähti haaveissa. Yk5.

2550/6611 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yolene, tuttu tunne. Itse tein yleensä aamupäivällä 10-12 välillä ja iltapäivästä16-18 välillä toisen. Toki työvuorot välillä teki sen että toinen jäi tekemättä.

Jospa se kuitenkin on tulossa! Plussatuulia sinne 🌬➕🌬➕

2551/6611 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yolene

Mistä olet kuullut, ettei ovulaatio testiä saa tehdä aamupissasta? En ole tällaisesta aikaisemmin kuullut 🤔

Kivaa viikonloppua kaikille ☀️

Turvallista tekemistä;

Kotitreeniä

Leffojen katselua

Leipomista

Siivoilua

E kirjojen kuuntelua tai lukemista

(suosittelen Wanted Janne "Nacci" Tranberg)

Koukutu johonkin sarjaa :D

Käy kävelyllä (ei suosittuihin puistoihin)

Varaston siivoamista

Käy turhat roinat läpi ja laita nettikirppikselle

Ruoan tekoa

Käy pitkässä kylvyssä/ suihkussa rauhoittava musiikki rinnalla.

-nyt on aikaa kuoria iho, tehdä kasvonaamioita, värjätä kulmat, sheivata tms.. Voin sanoa, että saa hetkeksi ajatukset muualle.

Tsemppiä kaikille 💕

29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20

2552/6611 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään jo kp38/32-55. Huoh. Masentaa nää kierrot. Testasin muistaakseni hätähousuna jo siinä kp30 paikkeilla negan. Odotan vaan, että täti paukkaisi paikalle, mut ei näy. Tulisi jo, niin pääsisi uuteen kiertoon jossa voisi ehkä olla ovulaatio mahdollisuus. Varmaan pakko testata sunnuntaina kp40, aina joku toivon kipinä takaraivossa kiusaa että "mitä jos? Voithan sä olla raskaana." Mutta tuskin sentää. Gynekäynnin jälkeen sitä on tajunnut myös sen, että oireet mitä olen luullut välillä mahdolliseksi ovikseksi tai raskautumisoireeksi, ovatkin olleet vain pco:sta johtuvia nipistelyjä.

Kunhan pääsen kaupoille, niin ajattelin nyt ainakin ne inocapsit tilata apteekkiin. Gelee royalesta hyvä kokemus kuopuksen aikaan saamiseksi, otin 7kk yrittämisen jälkeen käyttöön ja seuraavasta täys kierrosta raskauduin 🥰 nyt olen syönyt sitä vissiin yhdessä kierrossa, mutta pitääpä napata ne inocapsin rinnalle myös.

Johan oli omanapainen valitusvirsi 🙄 miten muilla menee? 😘 Ja kuinka voivat nämä plussatuulten puhaltamat? 🥰

Äiti 26v, 4/15 syntynyt pääsiäisvauva ❤️ 3/18 syntynyt toinen pääsiäisvauva ❤️ Kolmannen yritys alkanut 11/19 🤫 3/20 gynekologi todennut lievät pco tyyppiset munasarjat

2553/6611 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä just kysyin ja sain neuvon että ovulaatiotestin voi tehdä aamupissasta? Miksi ei saisi? 

Milloin se sitten pitää tehdä??

2554/6611 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clearblue testin ohjeessa lukee: Voit tehdä testin mihin kellonaikaan tahansa, mutta se pitää tehdä joka päivä samaan aikaan ja monien naisten mielestä on kätevintä tehdä testi heti aamulla. On tärkeää, että juot normaalisti ja olet virtsaamatta 4 tuntia ennen testin tekemistä.

Miten sitä voi ikinä tulla raskaaksi jos ei osaa testiäkään tehdä oikein.. :( Mulla kp32 eikä menkat ole vieläkään alkaneet. Terokuurin lopetuksesta jo 5 päivää.

2555/6611 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rfsun:n ovulaatiotesteissä on ohje: Tee testi klo 10.00 ja 20.00 välillä, jolloin virtsan LH-pitoisuus on suurimillaan.

Ja tätä tänään yhdeltä ystävältäkin kysyin kun pohdin että jaksaisinko seuraavassa kierrossa testailla että oireileeko keho oikeasti siinä ovulaation kohdalla vai aivan jossain muussa kohdassa. Ja hän neuvoi ajoittamaan tikutukset aamupäivän klo 10-12 ja iltapäivän klo 16-18 välille

2556/6611 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin hämmennyin tuosta, ettei ovulaatiotestiä saisi tehdä heti aamulla. Pregcheckin testin ohjeessa lukee, että testin voi tehdä mihin vuorokaudenaikaan tahansa. Vai riippuuko ohjeet valmistajasta?

Mulle on vieläkin epäselvää kiertopäivien laskeminen. Onko viimeinen kp päivä ennen kuukautisten alkua, vai kuukautisten alkamispäivä (joka on samalla kp 1, eli aika epäloogiselta kuulostaa 😅)? Viime kierto alkoi 4.3 ja menkat alkoi 29.3, oliko kierto siis 25 vai 26 päivää? Kiitos, jos joku viitsii auttaa 🙏

Esikoinen 1/21, toinen lapsi haaveena

2557/6611 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ensimmäinen vuotopäivä on kp1 niin sittenhän edellinen päivä on ollut viimeinen kierron päivä eli esim kp30.

Täytyy tässä kuussa testata sitten aamulla ja iltapäivällä (15-16).. Herään töihin klo 6-7 aikaan joten toivottavasti ei ole liian aikaista. Tosin nyt odotan niitä prkleen menkkoja. Kiva jos tämä kierto venähtää pitkäksi vaikka oli terot käytössä.

Gyne puhui myös että (clearblue) aamulla testaus riittää (ja kerran päivässä). Tai että jos on hoidoissa niin silloin mennään aamutestin mukaan.

2558/6611 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clearbluen kaksoishormoniovistestillä teen aina ohjeen mukaan aamun ekasta pissasta kunnes tulee vilkkuva hymynaama, niin sen jälkeen voi tehdä vaikka kaksi testiä päivässä.. ekassa letrokierrossa tein vaan joka aamu yhden testin mutta tässä tokassa tein kp14 aamulla, vilkkuva hymynaama tuloksena, mutta päivällä kun alkoi kovat kivut niin tein uuden testin ja johan oli pysyvä hymynaama ja tummat viivat testeissä. 😊 Liuskatestejä oon tehnyt aamupäivällä tai iltapäivällä mutta ne ei oikeen näytä mitään tulosta pcos:n vuoksi.

Täällä dpo10/kp25. Eilen tuli aivan kauhea menkkakipukramppi alavatsaan, nousi kylmä hiki ja työt piti keskeyttää hetkeksi. Heti vessaan tarkistamaan alkoiko jo vuoto, mutta ei. Sen jälkeen jomottelua alavatsalla tasaisesti, valkovuoto ihan valkoista ja voidemaista. Ei mitään muuta huomioitavaa voinnissa. Väsyttää kyllä mutta johtuu ihan vaan tästä kaoottisesta työtilanteesta. Negatesti tänään tehty, katsotaan dpo12 uudestaan. Aika luovuttanut olo jo tän kierron suhteen, mies yrittää lohduttaa että vielä on toivoa.. tänään työssä kohtasin ikäiseni raskaanaolevan naisen ja oli pala kurkussa sen jälkeen, mietin vain surullisena, saanko ikinä kokea raskautta.

Hain kauniin kukkakimpun ja aloitan päikkäreiden jälkeen raivosiivouksen, kyllä tämä vielä iloksi muuttuu! Hyvää viikonloppua jokaiselle iloissa ja suruissa! ❤️

2559/6611 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkainen, toivoa on niin kauan, kunnes kohtu on poistettu. Se on fakta. Ilman kohtua ei voi olla raskaana. Mutta niin, tiedän tuon tunteen. Luovuttaa, toivoa, odottaa, pettyä, luovuttaa... sitä se on. Sitä ei edes tajua ne, jotka ensimmäisestä kierrosta raskautuu. Lämpöinen hali täältä kaukaa! Pidän teille peukkuja siihen asti, että menkat alkaa ja nostan ne sitte taas pystyyn uutta kiertoa varten 👍🏻👍🏻❤

Täällä rv4+5, pahoinvointi alkoi todenteolla aamulla. Oksentanut en ole, mutta mitään ei tahdo saada alas ilman ettäse nousee nopeasti takaisin suuhun. Viikossa olen pissannut 2kg nesteitä ja näytän omasta mielestä kauniimmalta ja kiinteämmältä. Ja minun rinnat! Niin järjettömän kipeät! Ja kauniit! Elämäni ensimmäistä kertaa minun rinnat ovat kauniit aina kun niitä katsoo. Pidän myös hymystä, joka viipyy huulillani koko päivän. 🥰 odotan innolla varhaisultraa rv6-7 välille, todennäköisesti se kuitenkin on 21.4., jolloin olisi 7+2. Itkuherkkyyttä ilmassa myös, ja paljon kysymyksiä vailla vielä vastausta. Haaveita, ohimeneviä ajatuksia. Ja niin onnellista oloa 🥰 puolisokin alkaa tottua ajatukseen, kun on sulatellut uutista muutaman päivän nyt. Kova huoli kummallakin, ettei korona aiheuttaisi näin alkuraskaudessa vahinkoa, vaikka meidän kylällä sitä ei vielä ole (ja täällä tiedetään toisten asiat aina 100km päähän). Alkaa vähitellen tuntua sille, että todellakin ollaan raskaana! Että meille tulee oikeasti vauva! 👶🏻

Miten menee Helvillä, nanolla ja Rosalla?

Sukat on rikki, toivottavasti kierto loppuu pian tai testiin pärähtäää vahva plussa! Mikään ei ole raivostuttavampaa kuin venyvä kierto. Tsemppiä ja plussatuulta 🌬➕

Tryout, testaa aamuin ja iltapäivisin. Niin minäkin tein. Lisäksi hymynaamatestin teim jos alkoi viivat tummua tai olo muuttua erilaisemmaksi. Plussatuulta myös sinne 🌬➕

2560/6611 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi, täällä omien laskujen mukaan menossa rv 4+3. Oireita ei ole, mutta ei ollut ikinä esikoisestakaan. Neuvola-ajan sain 14.4, kuulemma katsotaan ultralla samalla epäsäännällisen ja pitkän kierron vuoksi, niin saadaan nt-ultra varattua oikeille viikoille.

Mulla sitten jatkossa todennäköisesti tulossa poliseuranta 2 viikon välein ensimmäisen raskauden ongelmista johtuen. Kalliiksi tulee, mutta toisaalta mukava päästä usein ultraan 😅

27v / esikoinen 4/19 / kuopus 11/20