Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

2521/6611 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi, itse ajattelin soittaa neuvolaan huomenna tai perjantaina viimeistään. Oviksesta laskettuna mulla olis la 8.12, menkoista laskettuna taas pari viikkoa aiemmin. Mulla toki tosi epäsäännöllinen ja pitkä kierto, joten luulen että tuo 8.12. pitää enemmän paikkaansa.. Tämän vuoksi toki toivonkin, että pääsisin neuvolan kautta suoraan varhaisultraan😄

27v / esikoinen 4/19 / kuopus 11/20

2522/6611 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä lisää plussia, onnea Rosa ja Myöhäisherännyt! 🥰

Esikoinen 1/21, toinen lapsi haaveena

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2523/6611 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin välillä tänne kurkkaamaan ja mitä ihanaa🎶🎶🎶...näin paljon positiivisia tuulia täällä onkaan!!😀😀🤗

ONNEA Villahuivi, Helvi, myöhäisherännyt, nano ja Rosa!❤ 💖 ❤ 💖 ❤ 💖 ❤ 💖 💗 💖 ❤ 💗

ONNEA

ONNEA

ONNEA

Mikä plussa allto🎶🎶🎶🎶

Ihan kaikkia viestejä en ehtinyt lukea, joten varuiksi onnea vielä ihan kaikille💖🎶

Tähtitaivas☆

2524/6611 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Onkohan missään vaiheessa täällä tullut kerralla näin paljon plussia 😁 Todella paljon onnea kaikille plussanneille ja tarrasukkia matkaan 💕💕💕

Täällä menkkamaista tuntemusta ja tänään olisi pitänyt alkaa menkkojen, mutta koska oli myöhässä ovulaatio, niin kierto normaalia pidempi. Dpo 6 tänään.

29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20

2525/6611 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuun kohta hulluksi tämän alavatsa ja selkäjomottelun kanssa, välillä yltyy ihan kunnon kivuksi asti 😥

Eikä oloa helpota että 2 yötä olen nyt valvoskellut ihan helvetillisen ylävatsakivun kanssa. Minulle aika-ajoin näitä kipukohtauksia tulee, ovat ikäänkuin sappikipukohtauksia mutta ultralla eikä verikokeilla ei mitään ole kiinni saatu. Kipulääkkeet ei auta ja kipukohtaus kestää tunteja. Monesti on pakko työntää sormet kurkkuun ja oksentaa että pahin terä taittuu. Tänään sitten olekaan uskaltanut oikein mitään syödä ettei taas uusi kohtaus laukea. Ärsyttävää ja niin voimat vievää.

Vaan jospa huomenna olisi taas parempi päivä 🙏

2526/6611 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wauu!! Onnea megaplussanneet! Toivoa tuo, että kyllä minunkin aika vielä tulee. Tällä hetkellä muut asiat vievät huomion pois yrittämisestä. Ihan kivaa vaihtelua. Flo sovelluskin on tyhjä merkinnöistä. Ajattelin antaa aivoille nyt pienen hengähdystauon kropan ja päivien kuulostelusta.

2527/6611 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ajattelin päivitellä kuulumisia tänne kun kävin tsekkaamassa plussauspäiväni. 🤭 Tänään olen jo viikoilla 15+0, raskaus on sujunut oikein hyvin ja vauva nähtiin ekan kerran niskaturvotus-ultrassa muutama viikko sitten ja todettiin terveeksi, nt 1.2mm ja kaikki arvot oikein hyvät. ❤️ Kuuntelen häntä myös dopplerilla iltaisin ja kuulen sykkeen ja potkut, hetken päästä varmaan alkaa tuntemaankin. 🤭 Uskomatonta ajatella että sellaisesta pienestä hiekanjyvästä on jo kasvanut pieni ihminen minun kohdussani. ❤️ Onnea muille yritykseen! Ps. Mulla on vieläkin tissit ihan helvatan kipeet. 😂

19v | Raskaana

2528/6611 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Niin kauan odotettu

niin hartaasti toivottu

niin suuresti rakastettu

jo kauan ennen syntymääsi.

Miten pitkältä tieltä

miten syvältä kivusta

viimeiseltä rajalta

äitisi sinut nouti.

Ja nyt vain hymyä

valoa viattomuutta

kuin säteilevä heinäkuun

päivä. Varjoton.

Kuin ei koskaan syksyä.

Talvea.

Pakkasöitä.

Elämä

pitele hellin lujin käsin

aarrettasi.

Varo pudottamasta

sylistäsi

tomuiselle kiviselle

tielle

ennen kuin nämä

nauravat ruusuvarpaat

valmiit vahvat

hyppimään kiipeilemään

kivien yli.

Innolla. Ilolla.

- Maaria Leinonen -

Täällä minä itken. Itken onnesta ja katson tikkua vähän väliä uudelleen, uskoakseni todeksi sen onnen ja siunauksen, joka meille on annettu. Että monien pettymysten, kipujen, ahdistusten alta saimme tämän ilon ja onnen päivän. Miten suuresti siunattuja olemme. Meille tulee vauva! Meille! Se tuntuu niin hurjalle! 🥰❤🤰🏻

Tänään dpo14. Haaleaa väriä. Yöllä alkoi pahoinvointi, mikä todennäköisesti johtuu jännityksestä. Rintojen arkuus on menkkamaista, vessareissulla edelleenkin tarkistan ettei vuotoa ole. Kummallista tunnetta vatsalla, ei kipua eikä jomotusta, muta niin kuin kohtu hakisi "paikkaansa".

Olin tuolla viime vuoden keskustelussamme ja olen sivusta seuraillut tätä keskusteluanne ja tulin nyt pitkästä aikaa lukemaan mitä tänne kuuluu. Aivan ihania uutisia Villahuivi ❤️ Olen seurannut matkaasi viime vuodesta asti ja kun luin uutiset niin hormonihuuruissa aloin itkemään. Aivan ihanaa, toivon sinulle ja teille kaikille mielettömästi tarrasukkia matkaan 💕

Täällä ollaan rv 20 ja edelleen vessassa käydessä tarkistan, ettei verta ole tullut. Se keskenmenoista on jäänyt takaraivoon. Kotona oleva doppleri kuitenkin helpottaa mielen rauhoittamisessa, kun kuulee pienen sydänäänet aina silloin, kun mietityttää onko kaikki hyvin. Potkuja kun ei vielä tässä vaiheessa tunne niin selkeästi.

2529/6611 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Suuret onnittelut plussanneille!! ❤️

Täällä pitkästä aikaa piinaillaan ja ihmetellään menneitä viikkoja. Yk 8 siis menossa ja aika tarkalleen vuosi yritystä takana. Edellinen kierto venyi tuulimunaraskauden takia 77päiväiseksi. Tässä kierrossa ihmetystä aihettanut tuhruvuoto kp 26-32 jota en niinkään laskisi kuukautisiksi tai sitten olivat, mutta mikä selittää positiivisen ovulaatiotestin kp33? Nyt siis ollaan kp43 ja dpo10 kai jos laskin pikaseen oikein. Tuo tuhrutus tässä nyt vaivaa? Otin tässä kierrossa myo-inosotoli (inocaps) käyttöön, voiko ne aiheuttaa tuhruilua? Kuitenkin saatiin hyödynnettyä mahdollinen ovis ja siis odotellaan vielä niitä mahdollisia menkkoja ennenkuin testaan. Vai ollaanko tässä sittenkin kp18. Voikun olisi viisaampi. Miksei keho voi toimia 🤔

2530/6611 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna ihan semmosta tunnetta että menkat ne on alkamassa, täsmällisesti ja kellontarkasti, aina ajallaan kuinkas muutenkaan.. Hirvee vitutus, turvotus, alaselkä kipee ja menkkamaista juilimista oli aamupäivän, nyt ei enää.. Ei varmaan tarvii testejä tehä, vuoto alkaa pe oon suht varma. Silti tekis niin mieli jo huomenna testaa ihan vaan varmuuden vuoks.. Ihanku se jotenkin muuttais tilannetta.. Taidan olla täällä ehkä ainut kuka ei plussaa sitte niin millään..

32v (34v), yritetty 12/2017 asti, selittämätön lapsettomuus. Yksi lapsi aiemmasta suhteesta. OI/inseminaatio yk3.

2531/6611 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikutus, et ole ainoa! ❤ Voimia.

Itse jäin vaan sivummalle, kun sen verran hurjat terveyspulmat ja meillähän miehen puolelta immunologista lapsettomuutta, mahdollisuudet huonot, mut hoitoihinkaan ei nyt voida mennä, niin tuntui, ettei ole just nyt annettavaa.

Villahuivi, hengittelyt varmasti nyt tarpeen! Tänään, kun kokkailin päivällistä (ja olin aiemmin nähnyt sun digitestin), niin hymyilin tälle elämälle ja nettitouhulle, että jossain siellä pohjois-Suomessa on Villahuivi-nimimerkkinen nainen nyt raskaana ja oon niin onnellinen sen puolesta, että hymyilen yksin keittiössämme.😅 Niin hassua! Samaan syssyyn sit mietin olenkohan jollain tavalla hyväksynyt sen, että vaikka joka kuukaus jatketaan yritystä, me ei lasta todnäk enää saada.

No, iloinen olen kaikkien muidenkin plussanneiden puolesta! Näin yli vuoden yrittäneenä ja sen verran palstaa seuranneena nuo pitkään yrittäneet herättää ymmärrettävästi isoimmat ilot. Onnea joka tapauksessa ihan kaikille plussanneille.😍❤

Portland, wau. Päätös sinänsä varmaan kuitenkin helpottava. Mullakin mietinnässä, mutten pysty siihen ainakaan vielä. Kaikkea hyvää teille! 🤗❤

Ps. Äitykkä, mulla ihan samankuuloisia! Tänään viimeks oksensin ja kivut olleet kovat. Oliko sua siis tutkittu laajemmin? Mulla on tässä kuussa vatsan ultra, saa nähdä miten menee. Paranemisia sinne!

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

2532/6611 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi soitin tänään neuvolaan, sain ajan 4.5. ja laskettu aika mulla myös 8.12. HURJAA!!

Tämä on herättänyt monenlaisia tuntija, myönnän että nyt myös vähän ahdistaa että nytkö se vapaus on sitten mennyttä elämää.. samaan aikaan tietysti oon myös tosi onnellinen ja myös pelkään että menee kesken. Nyt vaan täytyy koittaa rauhoittua ja keskittyä ajattelemaan muita asioita, kunnes kriittiset ajat on ohi.

Ja älkää surko te joista tuntuu että muilla tärppää mutta teillä ei koskaan, itsekin uskoin vielä pari päivää sitten vankasti kuuluvani heihin. Älkää luovuttako, raskaus saattaa odottaa jo kulman takana ❤️

N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023

2533/6611 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaneli78 kirjoitti:

Pikutus, et ole ainoa! ❤ Voimia.

Itse jäin vaan sivummalle, kun sen verran hurjat terveyspulmat ja meillähän miehen puolelta immunologista lapsettomuutta, mahdollisuudet huonot, mut hoitoihinkaan ei nyt voida mennä, niin tuntui, ettei ole just nyt annettavaa.

Villahuivi, hengittelyt varmasti nyt tarpeen! Tänään, kun kokkailin päivällistä (ja olin aiemmin nähnyt sun digitestin), niin hymyilin tälle elämälle ja nettitouhulle, että jossain siellä pohjois-Suomessa on Villahuivi-nimimerkkinen nainen nyt raskaana ja oon niin onnellinen sen puolesta, että hymyilen yksin keittiössämme.😅 Niin hassua! Samaan syssyyn sit mietin olenkohan jollain tavalla hyväksynyt sen, että vaikka joka kuukaus jatketaan yritystä, me ei lasta todnäk enää saada.

No, iloinen olen kaikkien muidenkin plussanneiden puolesta! Näin yli vuoden yrittäneenä ja sen verran palstaa seuranneena nuo pitkään yrittäneet herättää ymmärrettävästi isoimmat ilot. Onnea joka tapauksessa ihan kaikille plussanneille.😍❤

Portland, wau. Päätös sinänsä varmaan kuitenkin helpottava. Mullakin mietinnässä, mutten pysty siihen ainakaan vielä. Kaikkea hyvää teille! 🤗❤

Ps. Äitykkä, mulla ihan samankuuloisia! Tänään viimeks oksensin ja kivut olleet kovat. Oliko sua siis tutkittu laajemmin? Mulla on tässä kuussa vatsan ultra, saa nähdä miten menee. Paranemisia sinne!

Tokihan sen tiedän etten oikeasti ole ainoa, tuntuu vaan niin hurjan pahalta välillä tämä lapsettomuus. Jostain luin että kolmantena vuonna raskauteen on enää 14% mahdollisuus parilla, joka on siis yrittänyt jo yli kaksi vuotta. Oon tottakai iloinen muiden onnistumisesta, eihän se todellakaan ole multa pois. Tässä nyt vaan tulee koettua ihan kaikenlaisia tunteita, mitä näköjään ihan kaikki ei ymmärtänyt alapeukuista päätellen.. Pahoittelen jos pahoitin jonkun mielen, se ei oo ollut tarkoitus vaan ajattelin että täällä saa sanoa ihan sen miltä tuntuu.

Ehkä jättäydyn itsekin tässä nyt taka-alalle täältä ettei mene ihan valitusketjuksi. Kaikkea hyvää kaikille.

32v (34v), yritetty 12/2017 asti, selittämätön lapsettomuus. Yksi lapsi aiemmasta suhteesta. OI/inseminaatio yk3.

2534/6611 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaneli78, mulle tehtiin vatsan uä vuonna jotakin... Siis useampi vuosi sitten ja pari kertaa kipukohtauksen iskiessä olen hakeutunut päivystykseen jossa otettu verinäytteitä. Mutta mitään ei ole löytynyt. Tyttärellä ihan samanmoinen vaiva. Litalginia molemmille määrätty, eikä ole apua.

Pari kertaa kipu ollut niin kova itsellä että olen pyörtynyt, ja jotenkinnaina pelkään tyttären puolesta, kun hän yksin asustaa.

Parhaani mukaan yritän katsoa mitä suuhuni laitan välttääkseni kohtaukset, mutta esim välillä tuorekurkku tai omena laukaisee kivun ja välillä ei 🤔

Pikutus, alapeukuista ei kannata välittää. Mielestäni jokaisella on oikeus erilaisiin tunnetiloihin ja myös saada ne kertoa reilusti. Kenenkään elämä ei ole pelkkää hymyä ja auringonpaistetta, jos joku näin väittää niin vannon että hyvä valheenverkko on kudottu. Rutistaan reilusti kun siltä tuntuu, kukaan ei kuitenkaan kiukkuaan henkilökohtaisesti kenenkään niskaan kaada ❤️

2535/6611 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikutus, en luullut, ettet oikeasti tiedä! Tuo on vain se tapa osoittaa vertaistukea, että täällä meitä muitakin vielä on. Sivummalle ei tarvitse jättäytyä! Varsinkaan alapeukkujen takia. Me on joskus mietitty, että jotkut niitä kiusallaan antaa ja oliko tässä ketjussa vai missä, kun jotkut taas kertoi ymmärtäneensä niillä voivan esittää myös myötätuntoa siten, että alapeukut ikäville jutuille, joita kirjoittaja kohdannut. Et varmasti ole loukannut ketään! ❤ Mäkin oon käynyt läpi hurjasti erilaisia tunteita, joskus ei kestä toisten raskausuutisia yhtään, joskus sitten taas pystyy iloita. Mikään tunne ei ole väärä eikä väärin ja todellakin täällä saa tuuletella, mistä kokee tarpeen. Mun mielestä ainakin.😊 Äitykkä kirjoitit tosi hyvin valheiden verkosta, niinhän se menee.

Sitten vielä Äitykälle, että onpa hurja tuo, mikähän se on. Mullakin oli aiemmin Litalginit, mutta nyt Librax. Litalginkin oli hyvä, täällä se vain usein loppu apteekista. Joka tapauksessa, sillä kyselin, kun lääkäri puheli, että jos uä ei riitä, voi myös tehdä tähystykset ja/tai magneettikuvauksen. UÄ:ssä ei kai suolistoa voida tutkia, kuin kasvainten varalta. Toivottavasti jotain apuja tuohon löytyis teille!

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

2536/6611 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohwi, kiitos! Pitkäki polku saa joskus kauneimman päätöksen ❤ mukavaa, kun päivittelit kuulumisia! En muistanutkaan, että olet jo puolivälissä! Uskomatonta miten aika juoksee!

Kaneli78, onhan se hassua miten tämä nettimaailma saa eri tunteet nousemaan pintaan ja ennen kaikkea se, että miettiii miten jollakin tietyllä nimimerkillä menee. Se tuntuu hassulta, kun hymähtelee itsekseen ja miettii jotakuta ihan tuntematona nimimerkkiä. Joskus tulee tunne, niin kuin olisin aina tuntenut sinut ja Portlandin ja kuitenkaan en tunne teitä kuin hivenen netin kautta. Mutta juuro tässä näkee, miten suuri vaikutus ja merkitys vertaistuella on! Oletko kokeillut myo-inositolia? Oon niin iloinen että lopulta rohkenin kokeilla sitä ja sain onnistuneesti ovulaatiot sillä tulemaan.

Helvi, minä menen labraan maanantaina ja arvon perusteella sit päätetään menenkö myös varhaisuä ennen rv 8. Neuvolan terkkari suositteli sitä, koska olen kokenut keskenmenoja ja pitkään vauvaa toivottu. Sanoi, että se varmasti helpottaisi omaa stressiä ja tekisi vauvasta todellisemman.

Äitykkä, oletko varma ettei kyseessä ole eaim vilja- tai gluteeniyliherkkyys? Ja nyt en puhu keliakiasta vaan yliherkkyydestä? Itsellä nimittäin samanlaisia kipuja ollut, mutta kun korvasin valkoisen viljan gluteenittomalla, loppui kivut. Ruisleipää kärsii jo syödä nykyään.

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

2537/6611 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikutus kirjoitti:

Tokihan sen tiedän etten oikeasti ole ainoa, tuntuu vaan niin hurjan pahalta välillä tämä lapsettomuus. Jostain luin että kolmantena vuonna raskauteen on enää 14% mahdollisuus parilla, joka on siis yrittänyt jo yli kaksi vuotta. Oon tottakai iloinen muiden onnistumisesta, eihän se todellakaan ole multa pois. Tässä nyt vaan tulee koettua ihan kaikenlaisia tunteita, mitä näköjään ihan kaikki ei ymmärtänyt alapeukuista päätellen.. Pahoittelen jos pahoitin jonkun mielen, se ei oo ollut tarkoitus vaan ajattelin että täällä saa sanoa ihan sen miltä tuntuu.

Ehkä jättäydyn itsekin tässä nyt taka-alalle täältä ettei mene ihan valitusketjuksi. Kaikkea hyvää kaikille.

Tiedätkö, Pikutus, samaistun niin monessa sinuun! Älä luovuta. Se, että raskaus ei ala, ei tee sinusta huonompaa. Eikä se ole syy jättää sanomatta tunteitaan. Tänne mahtuu kaikki tunteet! Myös sinun. Ja jos ne juuri nyt on valitusta, niin ne on. Ensi viikolla ne voi olla suurta onnea ja toivoa täynnä. Me ollaan ihmisiä, ja ihmisille on tunteet sallittu ❤

Oletko kokeillut myo-inositolia? Niin suosittelen sitä! On tehnyt myös mielialasta tasaisemman kierron eri vaiheissa. Ja ne ovulaatiot! Ikinä, siis ihan ikinä, en ole saanut ennen näin vahvoja ja näin usein ovulaatiota testiin näkyviin, kuin myo-inosiolin aloittamisen jälkeen. Lisäksi on Gelee Royale ollut käytössä, ja Metformiini.

Minä uskon siihen, että kaikelle on aikansa. Sitä en aina ymmärrä, miksi meidän pitää välillä rämpiä se vaikein polku (kuten vaikka lapsettomuus), mutta sillekin on jokin tarkoitus. Lämpimiä ajatuksia sinulle, toivin sydämestäni että te vihdoin saisitte plussan! ❤❤

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

2538/6611 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikutus et ole ainoa! Minä en ole kertaakaan raskautunut. Ja nyt 3 kiertoa seuranneena olen bongannut vain yhden oikean oviksen. Muuten on viivat jääneet haaleammiksi, vaikka viivan tummentumaa on näkynyt kierron puolivälissä. Tekis mieli ottaa käyttöön tuo villahuivin ehdottama. Mutta mulla on ongelmana pillereiden nieleminen. Pienet pillerit menee mm. Allergialääke ja aikoinaan e-pilleri. Burana, panadolit ei. Eikä todellakaan nämä "liukaspintaiset" kapseli. Yök. Kapseleita kun ei voi pieniä/purra.mutta tosta näytti olevan jtn annosjauhepusseja o_O

2539/6611 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edit vielä sen verran, että keväällä olin ajatellut mennä yksityiselle gynelle käymään.. Mutta siirsin ja siirsin vain käyntiä, koska pelkään että siellä selviää jtn kamalaa. No nyt sinne ei edes kannata mennä koronan takia ja nyt vähän harmittaa......

2540/6611 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana Villahuivi.❤ Kiitos. Minkä verran söit tuota inositolia? Apteekista ostit? Taidan tilata sitä tänään netistä. Jossain vaiheessa otan käyttöön letrot ja terolutit. Odottavat jo kaapissa, mutta ensin hoitelen terveyttä parempaan kuntoon.

Plussaonnea vielä kaikille sitä odottaville! ☀️❤