Tunnetko itsesi yksinäiseksi juuri nyt?
Mistä tunne johtuu? Mitä teet juuri nyt? Mitä olet tehnyt tänään?
Kommentit (65)
Kyllä. Siivosin, kävin markkinoilla ja kirjastossa. Luin kirjaa mutta loppuajan olin koneella. Asun yksin.
Mä tunnen itseni just nyt tosi yksinäiseksi. Asun yksin, kavereilla perheet. Kattelen telkkaria. Päivä on mennyt kuumeesta toipuessa, mut nyt olo olis jo niin hyvää että olis ehkä kiva tehdä jotain. Kuumetta lukuunottamatta aika tavallinen viikonloppu: Yksin menee.
Tunnen. Haluaisin halailla ja suukotella ja vehtailla illan ratoksi jonkun ihanan miehen kanssa. En kuitenkaan tapaa sellaisia joiden kanssa oikeasti haluaisin tehdä niin, ei sellaisia ehkä olekaan. Kohta menen saunaan ja sitten syön jäätelöä. Luen jotain ja menen nukkumaan.
Kyllä tunnen, ei siis mitään uutta sillä rintamalla, sama juttu joka viikonloppu.
En. Mä rakastan olla yksin. Ihmiset on lähes poikkeuksetta helvetin rasittavia ja typeriä.
Olen yksin mutta koen suurta yhteenkuuluvuutta universumin kanssa. En tiedä lasketaanko tätä nyt sitten yksinäiseksi? En siis kärsi erityisesti yksinäisyydestä.
Joo ja en. Täällä on kaikki muut perheenjäsenet kotona. Mutta usein on niin, että olisi kiva jutella jostain tietystä asiasta, mutta ei ole ketään, kenen kanssa jutella. On mulla kavereita, mutta hyvät kaverit asuvat tosi kaukana. Harrastuskavereita näkee harrastuksissa, mutta heistä harva tuntuu muuten läheiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Olen yksin mutta koen suurta yhteenkuuluvuutta universumin kanssa. En tiedä lasketaanko tätä nyt sitten yksinäiseksi? En siis kärsi erityisesti yksinäisyydestä.
Millä sienillä tohon tilaan pääsee?
Kyllä vähän. Viime yö oli mukava nukkua tyttiksen vieressä, mut seuraavaa kertaa saa taas odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä sienillä tohon tilaan pääsee?
En usko että tähän on oikotietä. Olen ollut yksinäinen koko ikäni, 42 vuotta, joten se varmaan vaikuttaa :)
Ehkä minun ei edes kuuluisi vastata, mutta olen kiitollinen, että saan olla yksin juuri nyt. En jaksaisi enää tuota miestä, joka lähti kotiinsa. Leivottiin kuitenkin yhdessä korvapuusteja.
En. Kun on vaimo, netti ja telkkari seurana. Kännykkäkin piippaa koko ajan whatsapp-viestejä.
Tunnen jollain tavalla joo. Vaikka mulla on perhe tässä ympärillä. Ketään ei huvita tehdä mitään yhdessä. Mies touhuaa jotain autotallissa ja teinipoika pelaa... mutta on meillä välillä ihan hyviäkin hetkiä yhdessä.
Kyllä. Ja minulla on mies ja kaksi lasta. Silti ihminen voi tuntea yksinäisyyttä. Ehkä tämä tieto helpottaa jonkun sinkun oloa? Tavallaan yksinäisenä sinkkuna sitä oli toiveikkaampi. Että ehkä jo huomenna kohtaa jonkun. Parisuhteessa yksinäinen voi vain tyytyä siihen, että kaikki jatkuu samaa rataa tai erota. Silloinkin on yksin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja minulla on mies ja kaksi lasta. Silti ihminen voi tuntea yksinäisyyttä. Ehkä tämä tieto helpottaa jonkun sinkun oloa? Tavallaan yksinäisenä sinkkuna sitä oli toiveikkaampi. Että ehkä jo huomenna kohtaa jonkun. Parisuhteessa yksinäinen voi vain tyytyä siihen, että kaikki jatkuu samaa rataa tai erota. Silloinkin on yksin.
Yksinäisyyttä on tosiaan monelaista, eikä niitä varmaan kannata vertailla. Jonkun yksinelävän yksinäisyys voi olla kuitenkin ihan niinkin rakaa, että jos vaikka sairastuu tai loukkaa itsensä, ei ole ketään joka asiaa edes huomaisi moneen päivään. Se on jo sitten ihan toinen asia.
En vaikka olenkin yksin. Olen istunut koko päivän ja miettinyt onko millään mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
En vaikka olenkin yksin. Olen istunut koko päivän ja miettinyt onko millään mitään merkitystä.
Oletko päätynyt johonkin?
En. Muna kädeessä hymyssä suiin kuin hangonkeeksi.
Ihan poikkeuksellista kyllä, en tunne. Ajattelen yhtä äskettäin tapaamaani ihmistä ja olen onnellinen ja toiveikas.