Mitä tehdä kun tuo mies vituttaa vaan vuodesta toiseen!
En vaan jaksa enää. Mikään ei koskaan onnistu, kaikki on kauhean vaivalloista esim kotityöt, kaupassa käynnit ym. Hirveän numeron tekee kun käy kerran kolmessa viikossa kaupassa. Tiuskii minulle että tee kauppalista, ei kuulemma keksi mitään syötävää, soittelee monta kertaa kaupasta ja ostaa kuitenkin ihan vääriä juttuja vaikka olisi kauppalistalla selkeät ohjeet. Saattaa myös esim ostaa kolme lihaa, jotka menee seuraavana päivänä vanhaksi ”mutta kun en mä osaa katsoa päiväyksiä!”. Ja jos jostain esim tästä huomauttaa, niin aina lopputulos on sama ”käy sitten itse”. En kestä!!!!!!
Ja jos pyydän kotitöitä tekemään niin niiden kanssa vitkutellaan viikkotolkulla. Mitään ei tietenkään oma-aloitteisesti osata tehdä. Jos teen jonkun listan, että aloita vaikka näistä, niin jos itse jatkan vaikka siivousta vielä pari tuntia, niin hän tyytyväisenä jämähtää sohvalle tehtyään listalla olleet työt ja on niin tyytyväinen itseensä kun siivosi, vaikka niihin hommiin meni puoli tuntia, kun imuroi pelkästään keskeltä lattiaa ja vessasta pesi vain pöntön sisäosan. Mitään ei hänen mielestään tarvisi tehdä ”en jaksa tuollaista turhaa hössötystä” jos tulee vieraita. Hänelle on ok huomata kun vieraat tulee, että eihän meillä olekaan mitään tarjottavaa! Juodaan sit kahvia ihan mustana vaan, kun maitokin loppui. Argh!!!!
Kommentit (47)
Laiskoilla miehillä on aina selitys valmiina tyyliin en osaa salaattia leikata kun se on niin vaikeaa. Käyttävät mieluummin enemmän aikaa selittääkseen, miksi eivät tee tai miksei juuri sitä kannata tehdä kuin mitä menisi homman hoitamiseen. Veljeni on tuollainen laiska paska, konservatiivisen agraarikasvatuksen hedelmä. Äitimme teki kaikki kotityöt ja niin ovat saaneet tehdä veljeni kaikki tyttöystävät ja muijatkin. Itse en mennyt tuohon halpaan, mitä sain kotona katsella. Mutta mieheni ei olekaan laiska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä moni käskee erota ja sanoo, ettei katselisi tuollaista miestä. Todellisuudessa suuri osa miehistä on tuollaisia. Suurin riidan aihe liitoissa on se, että mies ei tee tarpeeksi kotitöitä. Naisen ei kuuluu kiittää siitä, että mies käy kaupassa, imuroi, laittaa tiskit tai vaihtaa petivaatteet. Aikuisen ihmisen kuuluu ymmärtää tehdä nuo asiat ihan itse, käskemättä, kiittämättä, oli jalkojen välissä muna tai reikä.
Tämä on naiselle sen takia raskasta, että vaikka miehet tekevät jopa 40 % kotitöistä, niin oman 60 %:n kotityöosuutensa päälle nainen hoitaa lähes kaikki päiväkotiin ja kouluun liittyvät asiat, niin vaatetuksen, tarvikkeet kuin yhteydenototkin. Mies hoitaa lähinnä osan kuljetuksista.
Uskon, että aika harva nainen saa pääsääntöisesti tulla työpäivän jälkeen kotiin, jossa mies on imuroinut, tiskannut, pyykännyt, hakenut ja ruokkinut lapset ja keksinyt heille puuhaa loppuillaksi - niin että nainen saa vain rentoutua loppuillan, ottaa kupposen kahvia ja lähteä sen jälkeen vaikka harrastukseen, kun mies jää vahtimaan lapsia tai kuljettamaan lapsia omiin harrastuksiinsa.
Mikä on syy tähän? Ja erot sen kun lisääntyvät ja suurin osa naisen aloitteesta. Joku on pahasti pielessä sukupuolirooleissa tänäpäivänä.
Erot lisääntyvät, naisten aloitteesta, koska naiset ovat ennen erohakemusta tehneet melkoisen monta aloitetta tilanteen korjaamiseksi. Turhaan. Miestä ei ole kiinnostanut ruveta elämään tasa-arvoista elämää kumppaninsa kanssa, eivätkä fiksut naiset jaksa sellaista loputtomiin. Olkoot ukot sitten yksinään.
En ymmärrä teitä siskoja, opetatte samalla lapsillenne että miehet saavat vapaamatkustaa ja naisen osa on ensin mäkättää ja sitten tyytyä omaan osaansa orjana.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä teitä siskoja, opetatte samalla lapsillenne että miehet saavat vapaamatkustaa ja naisen osa on ensin mäkättää ja sitten tyytyä omaan osaansa orjana.
Lopulta nainen opettaa, että omaa itseään on kunnioitettava ja karistettava typerät ukot kannoilta. Pitää elää sellaista elämää, että on itse onnellinen.
Ehkä niiden eronneiden perheiden pojatkin oppivat siinä rytäkässä jotain.
Mikä on syy tähän? Ja erot sen kun lisääntyvät ja suurin osa naisen aloitteesta. Joku on pahasti pielessä sukupuolirooleissa tänäpäivänä.