Mitä tehdä kun tuo mies vituttaa vaan vuodesta toiseen!
En vaan jaksa enää. Mikään ei koskaan onnistu, kaikki on kauhean vaivalloista esim kotityöt, kaupassa käynnit ym. Hirveän numeron tekee kun käy kerran kolmessa viikossa kaupassa. Tiuskii minulle että tee kauppalista, ei kuulemma keksi mitään syötävää, soittelee monta kertaa kaupasta ja ostaa kuitenkin ihan vääriä juttuja vaikka olisi kauppalistalla selkeät ohjeet. Saattaa myös esim ostaa kolme lihaa, jotka menee seuraavana päivänä vanhaksi ”mutta kun en mä osaa katsoa päiväyksiä!”. Ja jos jostain esim tästä huomauttaa, niin aina lopputulos on sama ”käy sitten itse”. En kestä!!!!!!
Ja jos pyydän kotitöitä tekemään niin niiden kanssa vitkutellaan viikkotolkulla. Mitään ei tietenkään oma-aloitteisesti osata tehdä. Jos teen jonkun listan, että aloita vaikka näistä, niin jos itse jatkan vaikka siivousta vielä pari tuntia, niin hän tyytyväisenä jämähtää sohvalle tehtyään listalla olleet työt ja on niin tyytyväinen itseensä kun siivosi, vaikka niihin hommiin meni puoli tuntia, kun imuroi pelkästään keskeltä lattiaa ja vessasta pesi vain pöntön sisäosan. Mitään ei hänen mielestään tarvisi tehdä ”en jaksa tuollaista turhaa hössötystä” jos tulee vieraita. Hänelle on ok huomata kun vieraat tulee, että eihän meillä olekaan mitään tarjottavaa! Juodaan sit kahvia ihan mustana vaan, kun maitokin loppui. Argh!!!!
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Valinnat on vaikeita, mutta jos et pysty puhumaan miehesi kanssa näistä koti askareista tai hän ei keskusteluista huolimatta välitä, niin ei sinulle jää muita vaihtoehtoja kuin: lopeta valittaminen ja kestä tai eroa. Vaikka lapset on pieniä, miehen suku sitten rupeaa vihaamaan, niin onko parempi elää todella huonossa suhteessa vuodesta toiseen jossa sinun vihasi vain kasvaa? Ja jos miehen suku alkaisi vihaamaan sinua erottuasi miehestä, niin eihän ne nytkään sinusta sitten pidä.
Ei ole noin mustavalkoista. Kyllä miehen suku tietääkseni pitää minusta, mutta jos eroan, vien mieheltä perheen ja lapsilta kodin jossa isä ja äiti. Ovat itse aika vahanaikaisia, eivätkä ymmärrä sitä että ihmiset eroavat ellei ole jotain selkeää syytä esim väkivaltaa. Joten kyllä välit varmasti muuttuisivat vähemmän lämpimiksi sen jälkeen. Etenkin kun mies puhuisi että ihan yllättäen hain eroa, vaikka mitään syytä ei ollut..
Miksi miehen pitäisi käydä kaupassa jos nainen pyytää? Ei mies mikään palvelija ole!
Nykyään naisten mielestä miesten pitäisi hoitaa kaikki kotityöt töidensä lisäksi kun itse makaavat palstalla!
No mitä ajattelit tehdä? Et halua eroa, joten mikähän muu vaihtoehto jää? Jäät huonoon suhteeseen. Joskus on tehtävä valintoja jotka ovat vaikeita. Sinun terveytesi on tässä kyseessä. Jos eroat, alku on varmasti vaikea, mutta elämäsi kyllä paranee.
Hohhoijaa. En vituttelisi useita vuosia.
Mee risteilylle ja hanki tauti. Loppu hoituu itsekseen
Sitä saa, mitä tilaa. Sitä korjaa, mitä kylvää. Niin metsä vastaa kuin sinne huutelee. Ja tässä piristyslinkki:
Jos et halua erota, niin puhu tästä miehellesi. Olen huomannut muiden suhteista sen, että asioista ei puhuta "hän ei suostu puhumaan, saadaan riita vain aikaiseksi, toinen ei suostu kuuntelemaan, liian vaikeita asioita, ei me nyt vaan puhuta näistä asioista". Keskustele näistä asioista, pistä toinen kuuntelemaan! Et voi muuttaa miestäsi, jos perusluonne on nysverö, mutta keskustele asiasta, että viesti menee perille. Se jäänköön nähtäväksi merkitsetkö sinä hänelle loppupeleissä mitään.
Huoh, istutat ukon pöytään ja sanot rauhallisesti ja selkeästi mikä mättää ja minkä pitää muuttua tai tulee ero. Sitten ukko joko panostaa, koska välittää sinusta tai jatkaa samaa rataa, koska sinä olet hänelle yhdentekevä. Sitten joko ryhdyt marttyyriksi ja uhraat elämäsi miesvauvalle nurisematta tai otat vastuun omasta onnestasi ja eroat.
Vierailija kirjoitti:
Eroa miesvauvasta.
Ap ei vielä uskalla jättää näin pientä miesvauvaa yksinään. Voi tulla eroahdistusta äitivaimosta ja se voi luoda miesvauvalle turvattomuuden tunnetta ja vaikuttaa unirytmiin ja syömiseen. Ap vierihoitaa miesvauvaa ainakin 50 vuotiaaksi, jolloin miesvauva on jo kehittyneempi ja osaa jo itse huolehtia tarpeidensa tyydyttämisestä. Silti 5kymppinenkin miesvauva on vielä herkässä iässä ja tarvitsee äitivaimon läsnäoloa uusissa tilanteissa ja erityisesti nukkumaan mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Jep, eroaisin kyllä jos se olisi helppo vaihtoehto. Kun on kaksi lasta, asuntolaina ym niin se ei ihan helposti käy. Etenkään kun lapset vielä kovin pieniä. T. Ap
Hoitaako mies lapsia vai onko hän yksi lapsista? Oletko kolmen lapsen yksinhuoltaja?
Täällä moni käskee erota ja sanoo, ettei katselisi tuollaista miestä. Todellisuudessa suuri osa miehistä on tuollaisia. Suurin riidan aihe liitoissa on se, että mies ei tee tarpeeksi kotitöitä. Naisen ei kuuluu kiittää siitä, että mies käy kaupassa, imuroi, laittaa tiskit tai vaihtaa petivaatteet. Aikuisen ihmisen kuuluu ymmärtää tehdä nuo asiat ihan itse, käskemättä, kiittämättä, oli jalkojen välissä muna tai reikä.
Tämä on naiselle sen takia raskasta, että vaikka miehet tekevät jopa 40 % kotitöistä, niin oman 60 %:n kotityöosuutensa päälle nainen hoitaa lähes kaikki päiväkotiin ja kouluun liittyvät asiat, niin vaatetuksen, tarvikkeet kuin yhteydenototkin. Mies hoitaa lähinnä osan kuljetuksista.
Uskon, että aika harva nainen saa pääsääntöisesti tulla työpäivän jälkeen kotiin, jossa mies on imuroinut, tiskannut, pyykännyt, hakenut ja ruokkinut lapset ja keksinyt heille puuhaa loppuillaksi - niin että nainen saa vain rentoutua loppuillan, ottaa kupposen kahvia ja lähteä sen jälkeen vaikka harrastukseen, kun mies jää vahtimaan lapsia tai kuljettamaan lapsia omiin harrastuksiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, eroaisin kyllä jos se olisi helppo vaihtoehto. Kun on kaksi lasta, asuntolaina ym niin se ei ihan helposti käy. Etenkään kun lapset vielä kovin pieniä. T. Ap
Hoitaako mies lapsia vai onko hän yksi lapsista? Oletko kolmen lapsen yksinhuoltaja?
Hoitaa lapsia jos en ole paikalla. Toki omalla tyylillään. Välillä ruokailut unohtuu jne... Jos olemme yhdessä niin ei ajatustakaan uhraa lasten ruokailuihin tai nukkumaanmenoon. Jos on miehestä kiinni niin lapset valvoisivat puoleen yöhön. Huutaisi vaan heille kun riehuvat ja tappeleva, mutta ei tajuaisi laittaa nukkumaan. t. T. Ap
Mun ukko siivos tänään, kun uhkasin erolla. Mies on siivonnut meillä viimeksi vuonna 2017. Ollaan asuttu tässä asunnossa 8 vuotta ja mies on tiskannut kaksi kertaa. Ei laita ruokaa, ei osaa vaihtaa lakanoita. Ja joka asiaan vastaus on, että en osaa tai en jaksa. Mä ymmärtäisin, jos hoitais edes jotain remppahommia, mutta nekin on mun vastuulla. Tänä talvena ukko on tehnyt lumityöt kerran. Meillä on siis kaksi alle kouluikäistä lasta ja itsekin käyn täyspäiväisesti töissä. Nyt ukko on alkanut vielä haukkua mun ja lasten ulkonäköä, jossa ei oikeasti ole mitään arvostelun aihetta. Vituttaa. Anteeksi avautumiseni.
Valinnat on vaikeita, mutta jos et pysty puhumaan miehesi kanssa näistä koti askareista tai hän ei keskusteluista huolimatta välitä, niin ei sinulle jää muita vaihtoehtoja kuin: lopeta valittaminen ja kestä tai eroa. Vaikka lapset on pieniä, miehen suku sitten rupeaa vihaamaan, niin onko parempi elää todella huonossa suhteessa vuodesta toiseen jossa sinun vihasi vain kasvaa? Ja jos miehen suku alkaisi vihaamaan sinua erottuasi miehestä, niin eihän ne nytkään sinusta sitten pidä.