Millaisten asioiden ihmisissä olette huomanneet korreloivan keskenään?
Tämä on peukutusta! Nyt saa mutuillakin ihan vain oman kokemuksen pohjalta, ja sitten peukku ylös jos olet samaa mieltä, ja peukku alas jos olet eri mieltä. Jos asiaa on tutkittu ja jaksat etsiä linkkejä, eikä kyseessä ole vain mielipide, niin niitäkin voi toki laittaa mukaan.
Eli siis mielipiteet, näkemykset, työ, arvot, käytös ja sen sellainen.
Aloitan: Taiteilijat ovat yleensä avarakatseisia ja suvaitsevaisia ihmisiä.
Kommentit (1902)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Politiikka ja valheelliset vaalilupaukset
Vain alhaisen koulutustason omaava kuvittelee, että noiden lupausten pitäisikään toteutua. Älykäs ihminen tajuaa, että se on sanahelinää.
Tää on meidän politiikassa iso ongelma. Vastuu valheista siirretään kuulijalle. Sitten paukutellaan henkseleitä miten Minä kyllä olen niin valveutunut, että tiesin ettei niiden ole tarkoituskaan olla totta. Semmoinen yleinen hyväksynnän ilmapiiri velloo näiden poliittisten valheiden ympärillä, eikä hyväksyjät ole siinä sopassa yhtään parempia kuin valehtelijatkaan.
Tarkkanäköisyys maailman ja ihmiskunnan suhteen, asuu eristäytyneissä yksin viihtyvissä ihmisissä.
Seksuaalisella kyvykkyydellä pröystäily ja sen esille tuonti sekä osaamattomuus, kyvyttömyys ja estyneisyys seksissä.
Toimittajat ja sairaalloinen oikeassa olemisen tarve totuudenkin kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ripsienpidennykset ja no brain
Ihanaa naisvihamielisyyttä taas täällä ja vieläpä naisten toimesta todennäköisesti. Laittautuva nainen = tyhmä?
Itse olen mensaan kuuluva lisensiaatti ja minulla on ollut ripsienpidennykset nyt 4 vuotta, mutta kaipa olen "no brain"
Jos todella olet kouluttautunut, tiedät mitä korrelointi tarkoittaa. Se ei ole syy-seuraussuhde ja se ei myökään poissulje muita vaihtoehtoja kyseisissä tilanteissa. Itsekkin olen korkeastikoulutettu maisteri ja minulla on ripsipidennykset ollut monia vuosia, mutta silti peukutin tuota ylöspäin. Koska tottahan se on omien kokemuksieni perusteella. Ei se silti tarkoita, että jokainen ripsipidennykset omaava olisi tyhmä tai että jokainen kananaivo hankkisi ripsipidennykset.
Niin? Miten viestissäni toin ilmi etten ymmärrä mitä korrelointi tarkoittaa? Minä kritisoin sitä näkemystä että laittautuva nainen ja tyhjäpäisyys korreloisivat automaattisesti keskenään. Tarkoittaako tämä myös että naiseus korreloi tyhjäpäisyyden kanssa koska pääasiassa naiset pitävät ripsienpidennyksiä? Ja seisotko todella sen takana että älykäs laittautuva nainen on marginaalinen poikkeus ja muut ovat tyhjäpäitä?
Jos tähän olisi kirjoittanut että "nainen ja no brain" olisi tukuttain suuttuneita kommentoimassa.
Vihreät luontoarvot ja raitiovaunun käyttö. Luonnon pitää olla raitiovaunumatkan uolottuvissa.
Sisäinen epävarmuus ja ylimielinen käytös.
"Kaikille mukavat" ja "kaikkien kanssa toimeen tulevat" ihmiset eivät oikeasti ole mukavia kaikille eivätkä tule kaikkien kanssa toimeen.
Nuukuus ja halu pitää omat asiansa omana tietonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi ja alhainen koulutustaso.
Mistä te näitä keksitte?
Heti tuli mieleen kaksi tupakoiva tohtoria.Vau. Sull on tosilaaja otanta. - Minäkin tiedän tohtoreita jotka tuakoivat ja vastaavasti tupakoimattomia kouluttautumattomia, tai vain hyvin vähän opiskelleita. Terveyden ja hyvivoinnin laitos on tehnyt laajempaaa tutkimusta aiheesta ja havainnut, että (lainaus alkaa:) tupakointi on yksi keskeisimmistä väestöryhmien välisten terveyserojen selittäjistä. Sosioekonomisten ryhmien välisiä terveys- ja kuolleisuuseroja voidaan osaltaan vähentää kaventamalla eroja tupakoinnin yleisyydessä eri sosiaaliryhmissä. (Tarkemmin: https://thl.fi/fi/web/hyvinvointi-ja-terveyserot/eriarvoisuus/elintavat…)
Lekureissa on polttelijoita.
Meikkaamattomuus ja vasemmistolaisuus
Vihreitä kritisoidaan kaupunkilaisuudesta täällä. Ymmärrättekö, että kaupungistuminen on ekologista ja ympäristöystävällistä maassa, jossa ei ole moderneja maalaiskyliä?
Vierasperäisiä kirjaimia (C, B, F, D, X) lasten nimissä ja kouluttamattomuus
Vihreys ja julkisen liikenteen tuleminen. Myös miehet
Feminismi ja korkea koulutustaso.
Moni ihminen on kuollut kun olen maininnut nimen muttta tänään joku voitti.