Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vetää viinaa aamuun asti. Joka v***n viikonloppu.

Vierailija
23.02.2019 |

V***ttaa niin että pää repeää. Mies on aina ollut yökyöpeli ja minä menen aikaisin nukkumaan ja vastaavasti aamulla minä nousen aikaisin ja mies nukkuu pitkään, eikä siinä mitään, tämä rytmi on toiminut mainiosti meille. Saadaan molemmat kivasti ihan omaa aikaa. Nyt parin viime vuoden aikana tilanne on kuitenkin muuttunut niin, että mies valvoo drinkkiä tehden aamuun asti, siis ihan kuuteen seitsemään asti aamulla. Minä herään usein jo ennen kuutta, mutta en nykyisin voi nousta ylös ennen kuin mies on sammunut. Jos nousen ylös ennemmin, joudun koko aamupäivän katselemaan kun känninen mies ölisee älyttömyyksiä laskuhumalassa. Olen siis oppinut kuuntelemaan sängyssä koska mies on sammahtanut sohvalle, tai joskus harvoin jopa tullut sänkyyn nukkumaan ja nousen vasta sitten. Tänään mies heräsi sohvalta yhdentoista aikaan ja oli ihan kännissä. Mölisi siinä hetken, kävi oksentamassa ja kävi uudelleen nukkumaan. Nukkui siinä sitten melkein viiteen asti iltapäivällä. Yleensä kun räpätän asiasta, sinnittelee muutaman kuukauden vähän pienemmällä kännäämisellä (joskus jopa vuoden), mutta sitten taas alkaa sama peli. Oon yrittänyt selittää, että tällainen käytös ei ole ihan ok ja parisuhde on ihan liipaisimella, mutta ei vaan tunnu käsittävän. Oon yrittänyt selittää myös, että tää eih ihan vastaa sitä, mitä minä odotan viikonlopuilta. Ei voi ikinä sopia mitään tekemistä, kun ei tiedä koska mies suvaitsee herätä. Viime kesänä piti mennä veljentyttären synttäreille heidän mökille. Ja mentiinkin, äijä vaan oli vetänyt viinaa aamukuuteen asti ja oli ihan kännissä vielä puolilta päivin. Ette usko kuinka hävetti! Jätä se sika, vai mitä helvettiä pitäis tehdä? Kiitos kun sain avautua!

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hommaa miehen baarista niin onko yllätys jos viina maistuu? Kannattaisiko ensi kerralla tapailla miehiä jossain muussa ympäristössä?

Se lupasi lopettaa kännäämisen ja vähentää hakkaamista kun mennään naimisiin.

Vierailija
42/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

BJ69 kirjoitti:

Alussa sanot että juominen on joka viikonloppuista.. mutta kuitenkin välillä jos nalkutat sille, on se muutaman kuukauden, jopa vuoden kunnolla?

Mun matikkapäähän ei oikein mene, miten voi olla molemmat mahdollisia.

Ja jos et enää sille sano asiasta, niin miehesi voi tulkita ettei sua haittaa se.

Joten miten olis taas kunnon kommunikointi?

Aloitus oli aika suutuksissa kirjoitettu, joten se ei ehkä ollut ihan kaikkein loogisin. Kyllä se juo joka viikonloppu, mutta noita överikännejä (siis että ollaan vielä aamullakin kännissä) se pystyy olemaan sitten juomatta jonkun aikaa, kun olen räpättänyt asiasta.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä ottaa alkoukon kapakasta.

Hullu jatkaa sen kanssa ja inisee.

Vierailija
44/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistille viina on aina tärkeämpää kuin mikään muu! Ala järjestellä itsellesi omaa asuntoa. Huomaat

että elämä on paljon mukavampaa niin, rahaakin säästyy. Ehkä sitten mieskin havahtuu tilanteeseensa-

tai sitten ei mutta älä enää tuhlaa elämääsi tuollaisen sietämiseen.

Vierailija
45/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kokemusta juopon kanssa elosta yli 10 vuotta. Sitä jaksoi uskoa muutokseen. Ei suostunut mihinkään apuun tai hoitoon. Voit ap miettiä minkälaista elämänne on vuoden, viiden tai 10 vuoden päästä. Onko ollut merkkejä siitä että mies vähentäisi juomistaan, siitä voi päätellä suuntaa tulevaisuuteen. Itse kävin a-klinikalla keskustelemassa terapeutin kanssa ja se antoi tukea irtottautua ja muuttaa pois juopon vaikutuspiiristä. Sä et saa sun miestä lopettamaan juomista mutta sä valitset haluatko sitä katsoa ja siitä kärsiä. Toivotan kaikkea hyvää sinulle <3

Vierailija
46/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon alko-narkkari.

Vierailija
47/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miiiiiiii kirjoitti:

Minun mieheni ottaa noin 5-6 iltana viikossa. Tänäänkin jo klo 16 oli nousuhumalassa, kun tulin kotiin kaupasta. Alkoon lähtee lähes joka ilta, vaikkei paljon muuta jaksa. Kamalaa tämä on ollut jo vuosia, mutta en jostain syystä ole lähtenyt. Itse en voi juoda yhtään.

Miksi jäät?

Oletko miettinyt? Onko syy rakkaus, raha vai sosiaalinen paine (ei saa erota), vai kenties nuo kaikki.

Oletko ajatellut koskaan, mitä tunnet kun vanhus koittaa, luuletko, että katkeruus valtaa, katkeruus siitä, että elämäsi meni juopottelua seuratessa?

Suosittelen miettimään!

Vierailija
48/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi on sairaus, josta ei parane kuin omalla päätöksellä. Usein se vaatii sen, että joku ryyppykavereista heittää veivinsä ja ryhtyy itsekin funtsimaan, ettei halua samaa kohtaloa. Toisen tuesta on silloin apua, mutta ellei päätös lähde omasta ajatuksesta, ei tule onnistumaan.

Vierailija
49/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme nipottaja. Mitä se mies sussa näkee, kun ei nosta kytkintä.

Vierailija
50/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsepä olet kantesi valinnut, vakkaseni.

Onneksi minä otin raittiin ja elämä on ihanaa.

Kerrotko vielä mikä näiden itsepä olet-sunkutusten funktio on? Kehua itseäsi kun olet kristallipallosta nähnyt ettei siippasi sairastu koskaan? Vai todeta ap:lle että tyydy tähän, mitään muutosta ei kannata edes harkita? Muu, mikähän se mahtaa olla?

Kommentoijan tyhmyys ja ilkeys, siinäpä ne syyt!

Vierailija
51/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ota todesta, koska et ole ollut vielä tosissasi. Teet suunnitelman ja esität sen miehelle, kun olet itse varma, että vedät sen läpi, vaikka hankalata tuntuu, jos mies ei muutu.

Sulla on pitkä pinna. Minä en kestänyt vuottakaan ja uusi omistusasunto lähti myyntiin. Elämäni parhaita päätöksiä.

Vierailija
52/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi ei tarvitsisi juoda jos kykenisit tekemään hänet onnelliseksi. Et siis ole häävi vimo. Paranna tapasi.

Onneksi sinulla onnistui vimon valinta nappiin, sietää tuommoista pölvästiä. Taitaa olla niin, ettei vimosi muita saanut, piti tyytyä surkeimpaan. Osanottoni vimollesi.

Vierailija
53/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan täällä yksi vai useampi juoppo syyllistämässä aloittajaa?

Syyllistäjien kannattas miettiä onko se alkoholi vai vaimo tärkeämpi.

Vierailija
54/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

BJ69 kirjoitti:

Alussa sanot että juominen on joka viikonloppuista.. mutta kuitenkin välillä jos nalkutat sille, on se muutaman kuukauden, jopa vuoden kunnolla?

Mun matikkapäähän ei oikein mene, miten voi olla molemmat mahdollisia.

Ja jos et enää sille sano asiasta, niin miehesi voi tulkita ettei sua haittaa se.

Joten miten olis taas kunnon kommunikointi?

Jään aina miettimään, että minkälaista se kommunikointi pitää näille vatipäille olla? Jos puoliso kertoo, että on kurjaa kun juot noin paljon, kaikki yhteinen tekeminen ja oleminen jää juomisesi varjoon. Ja tätä toistaa muutaman kerran, eikä mene perille. Niin mikä vastuu on sillä joukolla? Hänenkö ei tarvitse itse ajatella, kuunnella, ottaa huomioon?

Teidän juoppojen selitys on juuri tämä; kaikki on aina ja iänkaikkisesti muitten syytä, ei koskaan, siis ei koskaan omaa syystäsi. Vaan ne muut, hitto, ne muut!

Vierailija
55/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eksä aina vaan totesi, että voisi halutessaan olla juomatta. Ilmeisesti ei halunnut. Minä taas en halunnut elää alkoholinhuuruisessa kodissa. Tämä oli niitä eroja, jotka tulivat miehelle yllätyksenä.

Vierailija
56/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin tapailla oikein mukavan oloista miestä, mutta sitten selvisi, että hän juo joka perjantai-illasta lauantaiaamuun totaaliset kännit. Lopetin sitten tapailun. 

Vierailija
57/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini joi itsensä hoitolaitokseen viisikymppisenä. Lapset kun lensi pois pesästä niin samalla lähti vaimokin. Mikäpä sitä enää pidätteli. Taustalla oli useampi vuosikymmen jupmista

Vierailija
58/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa miehellesi herkullista maksamakkrakeittoa lauantaina heti, kun hän herää. Sen jälkeen ei krapulasta ole tietoakaan ja voitte pitää koko viikonlopun hauskaa selvin päin. Reseptin löydät googlettamalla.

Vierailija
59/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

alota dokailu miehes kans ku heräät !

Vierailija
60/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miiiiiiii kirjoitti:

Minun mieheni ottaa noin 5-6 iltana viikossa. Tänäänkin jo klo 16 oli nousuhumalassa, kun tulin kotiin kaupasta. Alkoon lähtee lähes joka ilta, vaikkei paljon muuta jaksa. Kamalaa tämä on ollut jo vuosia, mutta en jostain syystä ole lähtenyt. Itse en voi juoda yhtään.

Sun niinkuin ap:nkin pitää miettiä tulevaisuutta.  Haluaako sitä viettää vanhuutensakin alkoholia kaksin käsin vetävän miehen kanssa?  Ja millainen vanhuus se sitten olisi?

Jos mies on lähes joka ilta humalassa, hänestä ei ole apua, jos jotakin tapahtuu.  Lisäksi humalaisen käytös voi aiheuttaa vakaviakin sattumuksia.  Toisen on oltava siinä sitten sitäkin valppaampana koko ajan ja ymmärrettävä, että tuohon kumppaniin ei voi missään tilanteessa turvautua.

Jos mikään puhe ei auta, on vaan alettava tehdä varasuunnitelmia jatkoa varten.  Ei itseään tarvitse sitoa ihmiseen, johon ei voi luottaa.  Alkoholistiin ei voi.  

Raitistuminen alkaa aina ihmisen omasta tarpeesta ja tahdosta, ei toisesta ihmisestä.  Ei se, että tälle juopolle on ystävällinen ja miellyttävä, saa häntä juomista lopettamaan.  Päinvastoin sehän saa hänet luulemaan, että hänen juomisensa on hyväksyttävää ja että hän on humalassa hauska ja hyvää seuraa.  Tämähän on kaikkien alkoholistien illuusio ; vasta humalatilassa he kuvittelevat olevansa hyviä seuramiehiä ja kaikin tavoin nokkelia ja mukavia.  Todellisuushan on aivan päinvastainen.

Yksi konsti saada alkoholisti havahtumaan ja kenties edes yrittämään raitistumista on se, että hän joutuu täysin seinää vasten juomisensa kanssa.  Siis jos hän jatkaa entiseen malliin, tapahtuu näin ja näin.  Vaimo voi yksinkertaisesti alkaa pakata tavaroitaan ja kertoa, että olen nyt lähdössä, koska pyynnöistäni huolimatta juomiskäyttäytymisesi jatkuu.  En vain voi enää kestää sitä ja minun on lähdettävä.  

Joillekin ihmisille sairaus voi tehdä stopin,  lääkäri vain lukee kylmät madonluvut ja sillä siisti.  Maksasi kestää puoli vuotta, sitten kuolet ellet nyt lopeta.  No, jotkut ei usko sittenkään ja kuolevat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän