Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vetää viinaa aamuun asti. Joka v***n viikonloppu.

Vierailija
23.02.2019 |

V***ttaa niin että pää repeää. Mies on aina ollut yökyöpeli ja minä menen aikaisin nukkumaan ja vastaavasti aamulla minä nousen aikaisin ja mies nukkuu pitkään, eikä siinä mitään, tämä rytmi on toiminut mainiosti meille. Saadaan molemmat kivasti ihan omaa aikaa. Nyt parin viime vuoden aikana tilanne on kuitenkin muuttunut niin, että mies valvoo drinkkiä tehden aamuun asti, siis ihan kuuteen seitsemään asti aamulla. Minä herään usein jo ennen kuutta, mutta en nykyisin voi nousta ylös ennen kuin mies on sammunut. Jos nousen ylös ennemmin, joudun koko aamupäivän katselemaan kun känninen mies ölisee älyttömyyksiä laskuhumalassa. Olen siis oppinut kuuntelemaan sängyssä koska mies on sammahtanut sohvalle, tai joskus harvoin jopa tullut sänkyyn nukkumaan ja nousen vasta sitten. Tänään mies heräsi sohvalta yhdentoista aikaan ja oli ihan kännissä. Mölisi siinä hetken, kävi oksentamassa ja kävi uudelleen nukkumaan. Nukkui siinä sitten melkein viiteen asti iltapäivällä. Yleensä kun räpätän asiasta, sinnittelee muutaman kuukauden vähän pienemmällä kännäämisellä (joskus jopa vuoden), mutta sitten taas alkaa sama peli. Oon yrittänyt selittää, että tällainen käytös ei ole ihan ok ja parisuhde on ihan liipaisimella, mutta ei vaan tunnu käsittävän. Oon yrittänyt selittää myös, että tää eih ihan vastaa sitä, mitä minä odotan viikonlopuilta. Ei voi ikinä sopia mitään tekemistä, kun ei tiedä koska mies suvaitsee herätä. Viime kesänä piti mennä veljentyttären synttäreille heidän mökille. Ja mentiinkin, äijä vaan oli vetänyt viinaa aamukuuteen asti ja oli ihan kännissä vielä puolilta päivin. Ette usko kuinka hävetti! Jätä se sika, vai mitä helvettiä pitäis tehdä? Kiitos kun sain avautua!

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholismi ei itsestään parane, vaihda mies kunnolliseen.

Eikö ole aika raukkamaista jättää mies asian takia joka on sama kuin ennen yhteen muuttoa?   Sama kuin käskisin vaimoni yllättäen vegaaniksi.

Vierailija
22/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi suomalaismies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholismi ei itsestään parane, vaihda mies kunnolliseen.

Eikö ole aika raukkamaista jättää mies asian takia joka on sama kuin ennen yhteen muuttoa?   Sama kuin käskisin vaimoni yllättäen vegaaniksi.

Sama kuin ennen yhteen muuttoa? Luitko aloituksen? Siinä kerron, että tilanne on parin viime vuoden aikana muuttunut. Yhdessä olemme asuneet yli kaksikymmentä vuotta.

Vierailija
24/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V***ttaa niin että pää repeää. Mies on aina ollut yökyöpeli ja minä menen aikaisin nukkumaan ja vastaavasti aamulla minä nousen aikaisin ja mies nukkuu pitkään, eikä siinä mitään, tämä rytmi on toiminut mainiosti meille. Saadaan molemmat kivasti ihan omaa aikaa. Nyt parin viime vuoden aikana tilanne on kuitenkin muuttunut niin, että mies valvoo drinkkiä tehden aamuun asti, siis ihan kuuteen seitsemään asti aamulla. Minä herään usein jo ennen kuutta, mutta en nykyisin voi nousta ylös ennen kuin mies on sammunut. Jos nousen ylös ennemmin, joudun koko aamupäivän katselemaan kun känninen mies ölisee älyttömyyksiä laskuhumalassa. Olen siis oppinut kuuntelemaan sängyssä koska mies on sammahtanut sohvalle, tai joskus harvoin jopa tullut sänkyyn nukkumaan ja nousen vasta sitten. Tänään mies heräsi sohvalta yhdentoista aikaan ja oli ihan kännissä. Mölisi siinä hetken, kävi oksentamassa ja kävi uudelleen nukkumaan. Nukkui siinä sitten melkein viiteen asti iltapäivällä. Yleensä kun räpätän asiasta, sinnittelee muutaman kuukauden vähän pienemmällä kännäämisellä (joskus jopa vuoden), mutta sitten taas alkaa sama peli. Oon yrittänyt selittää, että tällainen käytös ei ole ihan ok ja parisuhde on ihan liipaisimella, mutta ei vaan tunnu käsittävän. Oon yrittänyt selittää myös, että tää eih ihan vastaa sitä, mitä minä odotan viikonlopuilta. Ei voi ikinä sopia mitään tekemistä, kun ei tiedä koska mies suvaitsee herätä. Viime kesänä piti mennä veljentyttären synttäreille heidän mökille. Ja mentiinkin, äijä vaan oli vetänyt viinaa aamukuuteen asti ja oli ihan kännissä vielä puolilta päivin. Ette usko kuinka hävetti! Jätä se sika, vai mitä helvettiä pitäis tehdä? Kiitos kun sain avautua!

Elin aikoinani 5 vuotta tollasessa suhteessa. Molemmat töissä ja kun perjantai koitti, niin exä lähti suoraan töistä baariin ja tuli yöllä. Aamulla kun heräs, niin heti korkki auki ja suihkuun. Suihkusta baariin ja yöllä kotiin. Sunnuntain nukku kokonaan. Ma-ti oli aina vihainen, kun oli krapuaa ja keskiviikkona helpotti ja torstaina oli iloinen kun huomenna voi taas aloittaa alusta. Kesälomat kännissä aina ja talvilomat.

Tuli vaan mitta täyteen ja otin eron ja sekin ero tuli sille yllätyksenä. Olin sinkkuna noin 3v ja löysin uuden miehen. Minä en edes ajatellut sitä juomisjuttua edellisestä suhteesta. Uuden kanssa kun olin ollut noin 6-7kk niin kysyin, että juotko muuten ikinä, kun tuli yhtäkkiä mieleen etten ole ikinä nähny sulla kaljapulloa tai mitään muutakaan alkoholia kädessä.. En mä juo, kun tosi harvoin. Ei se edes silloin muistanu millon oli juonu viimeksi.. On tämä elämä niin erilaista sellaisen kanssa joka ei läträä. Ollaan just muutettu yhteen ja on kiva tulla töistä kotiin, kun mies pääsee aikasemmin ja on tehnyt tai tekemässä ruokaa. Yleensä käydään vkloppuna jossain ihan muuuten vaan pyörähtämässä. Tänään herättiin jo seitsemältä aamulla ja mies kysyi, että pitäiskö käydä tampereella syömässä ja jos ajeltais sivuteitä takasin ja kateltais vähän sitä eloa.. Asutaan helsingissä.. Oli taas kiva päivä..

Vierailija
25/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia tai harkinnassa? Kannattaa miettiä

Vierailija
26/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia tai harkinnassa? Kannattaa miettiä

Ei oo, ei tuu. Ikää jo sen verran, että ei enää ajankohtaista.

Vierailija
27/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepä olet kantesi valinnut, vakkaseni.

Onneksi minä otin raittiin ja elämä on ihanaa.

Kerrotko vielä mikä näiden itsepä olet-sunkutusten funktio on? Kehua itseäsi kun olet kristallipallosta nähnyt ettei siippasi sairastu koskaan? Vai todeta ap:lle että tyydy tähän, mitään muutosta ei kannata edes harkita? Muu, mikähän se mahtaa olla?

Vierailija
28/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs se alkoholismin määritelmä meni? Siinä kohtaa se on alkoohlismia, kun et voi olla ilman, vaikka se olisi yhden kerran viikossa ja kun se hallitsee muuta elämää. 

Tuo teidän tilanteenne hallitsee ihan selvästi elämäänne ja menojanne. Mies on alkoholisti, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Ei toki pahimmasta päästä, mutta aika paha silti.

Ihmiset jotenkin olettavat, kun puhutaan alkoholistista, että se on aina joka päiväistä ryyppäämistä, omaan oksennuksen ja k*sen keskelle sammumista, mutta aika harvoin se oikeasti on tuota. Enemmistö on ap:n tilanteen kaltaisia piilo juoppoja.

Itsekin otan alkoa välillä, yhtenä päivänä viikonlopusta. Joskus otan kerran kuussa, joskus pari kertaa. Välillä taas voi mennä monta kuukautta, etten ota. Ja vaikka ottaisin, minulla ei ole mitään vaikeuksia nousta aikaisin ja lähteä asioille seuraavana päivänä. En silti muista, koska viimeksi olisin ollut kännissä, otan aina kotona 3-4 siideriä, joten krapulaakaan ei ole. Vaikka ottaisin joka viikko yhden kerran, en lukisi itseäni alkoholistiksi, koska en vedä viinaa kaksin käsin eikä juominen aiheuta suunnitelmien tekemisen vaikeutta tai muutoksia niihin.

Vierailija
29/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hommaa miehen baarista niin onko yllätys jos viina maistuu? Kannattaisiko ensi kerralla tapailla miehiä jossain muussa ympäristössä?

Vierailija
30/71 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei tarvitsisi juoda jos kykenisit tekemään hänet onnelliseksi. Et siis ole häävi vimo. Paranna tapasi.

Vierailija
31/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hommaa miehen baarista niin onko yllätys jos viina maistuu? Kannattaisiko ensi kerralla tapailla miehiä jossain muussa ympäristössä?

En ole koskaan ollut baareissa viihtyvää tyyppiä, joten mieskin löytyi kyllä ihan muista ympyröistä.

AP

Vierailija
32/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään ole pakko jäädä suhteeseen alkoholistin kanssa. Alkkikset ovat täydellisen itsekkäitä ihmisiä, joille rakkainta maan päällä on humala, ei puoliso tai perhe. Otapa tästä ja täyttele:

https://oikeus.fi/material/attachments/oikeus/lomakkeet/qrsiZqQ9P/avioe…

Ja missähän vtussa sanottiin mitään naimisissa olemisesta???

Vierailija
33/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehelle on jäänyt päälle nuoruuden viikonloppukännäystyyli. Ei ole muuten mitenkään harvinaista.

Kannattaa todella miettiä viitsiikö tuota katsella. Asiasta voi sanoa, mutta nalkutus on energianhukkaa. Jollei käytös muutu niin lähtö on kyllä järkevintä.

Vierailija
34/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elin aikoinani 5 vuotta tollasessa suhteessa. Molemmat töissä ja kun perjantai koitti, niin exä lähti suoraan töistä baariin ja tuli yöllä. Aamulla kun heräs, niin heti korkki auki ja suihkuun. Suihkusta baariin ja yöllä kotiin. Sunnuntain nukku kokonaan. Ma-ti oli aina vihainen, kun oli krapuaa ja keskiviikkona helpotti ja torstaina oli iloinen kun huomenna voi taas aloittaa alusta. Kesälomat kännissä aina ja talvilomat.

Tuli vaan mitta täyteen ja otin eron ja sekin ero tuli sille yllätyksenä. Olin sinkkuna noin 3v ja löysin uuden miehen. Minä en edes ajatellut sitä juomisjuttua edellisestä suhteesta. Uuden kanssa kun olin ollut noin 6-7kk niin kysyin, että juotko muuten ikinä, kun tuli yhtäkkiä mieleen etten ole ikinä nähny sulla kaljapulloa tai mitään muutakaan alkoholia kädessä.. En mä juo, kun tosi harvoin. Ei se edes silloin muistanu millon oli juonu viimeksi.. On tämä elämä niin erilaista sellaisen kanssa joka ei läträä. Ollaan just muutettu yhteen ja on kiva tulla töistä kotiin, kun mies pääsee aikasemmin ja on tehnyt tai tekemässä ruokaa. Yleensä käydään vkloppuna jossain ihan muuuten vaan pyörähtämässä. Tänään herättiin jo seitsemältä aamulla ja mies kysyi, että pitäiskö käydä tampereella syömässä ja jos ajeltais sivuteitä takasin ja kateltais vähän sitä eloa.. Asutaan helsingissä.. Oli taas kiva päivä..

Sun nykyinen mies vaikuttaa mukavalta.

Vierailija
35/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksat katsoa noin oksettavaa käytöstä? Ihan inhon tunne nousee täällä asti vaikka en ole edes näkemässä. Heitä se pihalle tai lähde itse! Myöhemmin löydät kunnon miehen, jos vaan haluat.

Vierailija
36/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa kuppia yhdessä ja sammutte sylikkäin soffalle. Tämä olisi niin romanttista.

37/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa sanot että juominen on joka viikonloppuista.. mutta kuitenkin välillä jos nalkutat sille, on se muutaman kuukauden, jopa vuoden kunnolla?

Mun matikkapäähän ei oikein mene, miten voi olla molemmat mahdollisia.

Ja jos et enää sille sano asiasta, niin miehesi voi tulkita ettei sua haittaa se.

Joten miten olis taas kunnon kommunikointi?

Vierailija
38/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

#MiesVihaa #HeToo #AinaMeitäSorretaan

Vierailija
39/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa kuppia yhdessä ja sammutte sylikkäin soffalle. Tämä olisi niin romanttista.

Haluaisin nähdä miten mies tähän reagoisi.

Vierailija
40/71 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun nykyinen mies vaikuttaa mukavalta.

Vielä kun pääsisivät tuosta turhasta autolla ajelusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi