Miten saisin naisen tekemään aloitteen?
Uhkailu, kiristys ja lahjonta on vielä kokeilematta. Olen komea, fiksu, kiltti ja empaattinen mies. Haluaisin että kiva ja sympaattinen muikkeli tekisi aloitteen, koska vain siten voin olla varma, että hän haluaa minut. Itse en suostu aloitetta tekemään.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Haluan naisen joka haluaa minua. Niin yksinkertaista se on. Juuri niin yksinkertaista.
-ap
Kyllä se nainen varmaan tekee aloitteen, jos on kiinnostunut. Ellet sitten ihan aktiivisesti välttele katsekontaktia, irvistele ja viestitä, että mene ruma laama pois.
Vierailija kirjoitti:
Haluan naisen joka haluaa minua. Niin yksinkertaista se on. Juuri niin yksinkertaista.
-ap
Sä haluat enemmän löytää naisen, joka haluaa sua kuin naisen, jota sä haluat, mutta tokihan tuo voi päättyä niinkin, että haluatte yhtä paljon. Mutta ei näissä asioissa mikään ole yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
-ap
Niin me naisetkin halutaan mies joka haluaa juuri meidät.
Haluatkohan sinä oikeasti ihmissuhteen?
Olen tehnyt monta aloitetta, suurin osa ei ole johtanut mihinkään. Ja jos on johtanut, olen joutunut hämmentyneenä pettymään, ettei tämä ollutkaan se ”oikea” minulle, vaikka niin kovasti halusin ja oletin. Sitten minua lähestyi mies, jota en ollut ikinä ajatellut romanttisessa mielessä. Tutustuin häneen, ja nyt olen niin, niin ihastunut ja hullaantunut tähän ihmiseen.
Älä tuhlaa elämääsi tuollaiseen höpsismiin. Muuten huomaat joku päivä olevasi yksinäinen ja katkera.
Vierailija kirjoitti:
Haluatkohan sinä oikeasti ihmissuhteen?
Olen tehnyt monta aloitetta, suurin osa ei ole johtanut mihinkään. Ja jos on johtanut, olen joutunut hämmentyneenä pettymään, ettei tämä ollutkaan se ”oikea” minulle, vaikka niin kovasti halusin ja oletin. Sitten minua lähestyi mies, jota en ollut ikinä ajatellut romanttisessa mielessä. Tutustuin häneen, ja nyt olen niin, niin ihastunut ja hullaantunut tähän ihmiseen.
Älä tuhlaa elämääsi tuollaiseen höpsismiin. Muuten huomaat joku päivä olevasi yksinäinen ja katkera.
Luin koko ketjun ja juuri tämän halusin itsekin sanoa. Aloite on vasta aloite. Se ei todellakaan takaa sitä, että haluaa juuri tuon ihmisen, koska ei toista tunne vielä ollenkaan siinä vaihessa (yleensä). Tutstumisen ja tapailun ja treffailun myötä tulee lukuisia paljon parempia ja tehokkaampia keinoja nähdä, halutaanko olla yhdessä vai ei.
Olen nainen (50+) ja olenko tehnyt aloitteita, kyllä olen. Itse asiassa kun nyt asiaa tarkemmin ajattelen, niin olen ollut suhteissani hyvinkin aloitteellinen. Tosin, olen tehnyt aloitteet myös suhteiden lopettamiseen. Ei siis ole kestävää juttua löytynyt. Miltä se tuntuisikaan, jos tulisi ihana mies, joka kiinnostuisi juuri minusta...
Tavallaan siis ymmärrän aloittaja-reppanaa, mutta toisaalta näen selvästi, miten hän hukkaa elämänsä arvokkaita hetkiä joka ikinen päivä oman ajattelunsa kankeuden takia.
En oikein ymmärrä kritiikkiä ketjussa, ap:n toimintatapa ei ole keneltäkään pois. Ehkä ap:lta itseltään, mutta sitäkin on vaikea arvioida. Monilla naisilla on ihan samanlainen tyyli, eikä siinäkään mitään pahaa ole.
Minä olen aloitteita tekevä nainen, osittain siksi, että en osaa vihjailua ja flirttailua. En anna sellaisia signaaleja, että olisin kenestäkään kiinnostunut, ellen sano sitä ääneen. Ap taitaa olla samassa tilanteessa.
Aloitteen tekijän rooli ei ole ongelmaton. Mies ei kieltäydy seksistä, jos sitä on tarjolla, vaikkei nainen miellyttäisikään. Tässä vaaditaan sitten taitoa erottaa, onko mies oikeasti kiinnostunut vai ei. Ihan kauhea on jonkun kirjoitus täällä, että miehen kanssa on päädytty jo muuttamaan yhteen. Mutta teki aloitteen kumpi tahansa, naisen on ikävä kyllä aina mietittävä, onko vain helpolla seksi- ja kodinhoitopalveluita tarjoava kohde eikä aidossa parisuhteessa.
Ei kai siinä ole mitään epäselvää miksi miehet ovat perinteisesti tehneet aloitteet. Naisella on ollut ihan järkyttävän paljon pelissä ennen ehkäisyn keksimistä ja on edelleen. Ne naiset jotka on menneet tarjoutumaan miehelle ilman tietoa miehen vakavasta kiinnostuksesta eivät ole saaneet jälkeläisiään pysymään hengissä.
Voiko miehellä olla noin suuri kompleksi, ettei pysty aloitetta tekemään? (luin vain aloituksen)
Tekemällä aloitteita olen saanut miehiä, jotka eivät ole olleet kiinnostuneita minusta. Minulle taas tekevät aloitteita vain miehet, joista en itse voisi vähempää olla kiinnostunut. Ei ole hyvin kumminkaan päin. Onkohan tässä maailmassa koskaan niin, että molemmat osapuolet olisivat yhtä kiinnostuneita toisistaan.
Ap odotatko aloitetta joltain tietyltä naiselta vai keneltä tahansa randomilta?
Minä olen tehnyt aloitteen jokaiseen parisuhteeseen, jossa olen ollut. Mutta tietysti ensin flirttailin ja osoitin miehelle kiinnostukseni ja seurasin, saanko häneltä myös mielenkiintoa takaisin. Kun näin kävi, että mies vastasi hymyyn, katseeseen, jutteli, hakeutui mun seuraan yhtä lailla kuin minä hänen, ehdotin treffejä. Jos mies ei olisi ilmaissut mielenkiintoa, en tietenkään olisi kysynyt treffeille. Aivan hullu ajatus, että jos toinen on ollut kylmä ja etäinen, niin häntä lähtisin tavoittelemaan. Aito ja molemminpuolinen kiinnostus pitää näkyä..
Ap paljastui narsistitrolliksi ekalla sivulla. Myöhemmin vahvisti tämän kertomalla olevansa niin omintakeisen erinomainen, ettei häntä voi samalla asteikolla mitata kuin muita ihmisiä.
"Itse olen vain niin spesiaali mies, että minua ei voi arvioida perinteisillä mittatikuilla. Siksi nuo generalisaatiot eivät kohdallani päde"
"Ja tuolla tarinalla asetit kaikki naiset tahdottoman subjektin rooliin. Miten tämä voi olla noin vaikeaa? Miten tuota aloitedikotomiaa ei millään haluta kyseenalaistaa, hoetaan vain mantramaisesti niitä iänikuisia mantroja? Miten ihmeessä tämä voi olla näin kuuma peruna?"
Narsistihan tämä ap on. Hänelle toinen ihminen on pelkkä peliväline ja manipuloinnin kohde.
Olen nainen ja olen tehnyt aloitteita. Yleensä kiinnostun miehistä hitaasti. Olen siis saattanut tuntea miehen jo kauan (työkaverina, naapurina, opiskelukaverina, harrastuksen kautta) ennen kuin omat tunteet tai kiinnostus on herännyt. Minulle on luonnollista tehdä itse aloite, koska en ole helposti hullaantuva. Sanon yleensä suoraan, että nyt taidan olla vähän ihastunut, haluatko nähdä työn/harrastuksen/opiskelun ulkopuolella. Joskus onnistuu ja joskus ei. Ja minä olen kyllä saanut ihan suoria pakkejakin. Yleistys siitä, että mies ei koskaan kieltäydy seksistä on outo. Kyllä miehetkin kieltäytyvät ja saavatkin kieltäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Hallanvaara kirjoitti:
Miksi vain siten voit olla varma että hän haluaa sinut?
Logiikkani on tämä:
Koska yleisesti aina oletetaan, että miehen kuuluu tehdä aloitteet ja olla muutenkin se aktiivisempi, päällekäyvempi osapuoli, olen ajatellut, että olemalla tekemättä aloitetta näytän naiselle, että en ole stereotyyppinen mies. Annan naiselle kunnian ja etuoikeuden olla aloitteellinen, ja näin ollen varmistaa, että hän saa sen mitä haluaa.
Koska jos olisin aloitteellinen, voisi nainen ajatella, että olisin aloitteellinen kaikkia naisia kohtaan, ja näinhän ei ole.
En yksinkertaisesti tee aloitteita.
-ap
Ei välttämättä toimi noin. Ajattelin eilen, että eräs kiinnostava tyyppi saattaisi lähettää viestiä perjantaina ja pyytää seuraksi johonkin. Jotenkin mulle tuli olo, etten halua olla tyrkky ja haluan katsoa, ajatteleeko hän mua.
Sitten kun ei mitään kuulunut ja olin kotivaatteissa laittautumattomana katsomassa leffaa, niin sitten tietysti alkoi tulla pyyntöjä ulos. Kun en enää lähtenyt liikenteeseen niin häntä ärsytti, koska oli ujostellut liian kauan viestin laittoa. En todellakaan ajattele, että hän laittelisi samanlaisia viestejä kaikille, mutta koska me ei vielä tunneta kovin hyvin ja tiesin hänellä olleen rankan viikon, halusin hänen näyttävän mulle kaipaako hän seuraani vai ei.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä kritiikkiä ketjussa, ap:n toimintatapa ei ole keneltäkään pois. Ehkä ap:lta itseltään, mutta sitäkin on vaikea arvioida. Monilla naisilla on ihan samanlainen tyyli, eikä siinäkään mitään pahaa ole.
Minä olen aloitteita tekevä nainen, osittain siksi, että en osaa vihjailua ja flirttailua. En anna sellaisia signaaleja, että olisin kenestäkään kiinnostunut, ellen sano sitä ääneen. Ap taitaa olla samassa tilanteessa.
Aloitteen tekijän rooli ei ole ongelmaton. Mies ei kieltäydy seksistä, jos sitä on tarjolla, vaikkei nainen miellyttäisikään. Tässä vaaditaan sitten taitoa erottaa, onko mies oikeasti kiinnostunut vai ei. Ihan kauhea on jonkun kirjoitus täällä, että miehen kanssa on päädytty jo muuttamaan yhteen. Mutta teki aloitteen kumpi tahansa, naisen on ikävä kyllä aina mietittävä, onko vain helpolla seksi- ja kodinhoitopalveluita tarjoava kohde eikä aidossa parisuhteessa.
Ei se olekaan keneltäkään pois, mutta tähän on todennäköisesti vastattu siitä näkökulmasta, että miten ap saataisiin mieluiseen parisuhteeseen, ja eihän se hyvältä näytä. Eikä näyttäisi, vaikka kysyjä olisi nainenkin, siis tavisnainen.
Itse asiassa musta alkoi tuntua, että tämä on sen saman tyypin vedätys, joka toisinaan tänne laukoo niitä "naiset haluavat vain tulla ihailluksi" -kommenttejaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallanvaara kirjoitti:
Miksi vain siten voit olla varma että hän haluaa sinut?
Logiikkani on tämä:
Koska yleisesti aina oletetaan, että miehen kuuluu tehdä aloitteet ja olla muutenkin se aktiivisempi, päällekäyvempi osapuoli, olen ajatellut, että olemalla tekemättä aloitetta näytän naiselle, että en ole stereotyyppinen mies. Annan naiselle kunnian ja etuoikeuden olla aloitteellinen, ja näin ollen varmistaa, että hän saa sen mitä haluaa.
Koska jos olisin aloitteellinen, voisi nainen ajatella, että olisin aloitteellinen kaikkia naisia kohtaan, ja näinhän ei ole.
En yksinkertaisesti tee aloitteita.
-ap
Ei välttämättä toimi noin. Ajattelin eilen, että eräs kiinnostava tyyppi saattaisi lähettää viestiä perjantaina ja pyytää seuraksi johonkin. Jotenkin mulle tuli olo, etten halua olla tyrkky ja haluan katsoa, ajatteleeko hän mua.
Sitten kun ei mitään kuulunut ja olin kotivaatteissa laittautumattomana katsomassa leffaa, niin sitten tietysti alkoi tulla pyyntöjä ulos. Kun en enää lähtenyt liikenteeseen niin häntä ärsytti, koska oli ujostellut liian kauan viestin laittoa. En todellakaan ajattele, että hän laittelisi samanlaisia viestejä kaikille, mutta koska me ei vielä tunneta kovin hyvin ja tiesin hänellä olleen rankan viikon, halusin hänen näyttävän mulle kaipaako hän seuraani vai ei.
Olet idolini, kun pystyt vain vastaamaan, että "en enää näin myöhään jaksa" tai mitä ikinä vastasitkin. Moni ihastunut olisi hädissään laittanut itsensä edustuskuntoon ja lähtenyt, vaikka tänään olisi ollut neljältä alkava aamuvuoro tehtaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Mies joka ei tee aloitetta näyttää, ettei ole kiinnostunut naisesta - jos siis ei muuten osoita olevansa kiinnostunut. Joten nainen antaa olla ja tekee aloitteen jollekin innostuneemmalle. Näin vältetään myös se, että päätyisi yhteen yhteiselämään haluttoman miehen kanssa, mistä monilla on kokemusta.
No tuo on kyllä mielestäni naisilta juuri vaarallista käytöstä, koska sillä varmistetaan, että ne "kiinnostuneet" pelimiehet saavat jatkossakin naisia - ovathan he niin ihanan kiinnostuneita ja näyttävät sen. Harmi vain että se on peliä heidän osaltaan, ja siitä johtuen me rauhallisemmat yksilöt jäämme "näkymättömiksi".
-ap
No haloo, mene ja tee se aloite niin sittenhän sinä et jää näkymättömäksi! Itsehän te "rauhallisemmat yksilöt" jätätte ne aloitteet tekemättä ja sillä tavalla annatte tilaa "pelimiehille". Äly hoi.
Edelleenkin, minkä takia se on naisille niin "mahdotonta" ajatella tekevänsä aloitteita? Miksi tätä aloiteasiaa ei kyseenalaisteta, vaan otetaan se jotenkin ylhäältä annettuna, että mies tekee aloitteen ja naisen osa on olla submissiivinen aloitteen kohde? Tämä kiinnostaa minua valtavasti.
-ap
Riippuu naisesta. Itsellä on varmaan ikää tuplasti enemmän kuin ap:llä ja nuorena tein aloitteita ja äärettömän ujo kun olen tein ne lähettämällä postia ihastuksen kohteelle, kohteille. Olihan niitä jokunen vuosien varrella. Vieläkin nolottaa, kun eiväthän ne komistukset lämmenneet. Tästä syystä jätän miehet nyt vielä epäonnisen parisuhteen jälkeen rauhaan. Saadessani hymyn, se lämmittää kyllä, mutta en oleta sen olevan merkki kiinnostuksesta.
Mikä on muikkeli? Jokun sortin muikkukala?
-ap