Miten saisin naisen tekemään aloitteen?
Uhkailu, kiristys ja lahjonta on vielä kokeilematta. Olen komea, fiksu, kiltti ja empaattinen mies. Haluaisin että kiva ja sympaattinen muikkeli tekisi aloitteen, koska vain siten voin olla varma, että hän haluaa minut. Itse en suostu aloitetta tekemään.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallanvaara kirjoitti:
Miksi vain siten voit olla varma että hän haluaa sinut?
Logiikkani on tämä:
Koska yleisesti aina oletetaan, että miehen kuuluu tehdä aloitteet ja olla muutenkin se aktiivisempi, päällekäyvempi osapuoli, olen ajatellut, että olemalla tekemättä aloitetta näytän naiselle, että en ole stereotyyppinen mies. Annan naiselle kunnian ja etuoikeuden olla aloitteellinen, ja näin ollen varmistaa, että hän saa sen mitä haluaa.
Koska jos olisin aloitteellinen, voisi nainen ajatella, että olisin aloitteellinen kaikkia naisia kohtaan, ja näinhän ei ole.
En yksinkertaisesti tee aloitteita.
-ap
Ei välttämättä toimi noin. Ajattelin eilen, että eräs kiinnostava tyyppi saattaisi lähettää viestiä perjantaina ja pyytää seuraksi johonkin. Jotenkin mulle tuli olo, etten halua olla tyrkky ja haluan katsoa, ajatteleeko hän mua.
Sitten kun ei mitään kuulunut ja olin kotivaatteissa laittautumattomana katsomassa leffaa, niin sitten tietysti alkoi tulla pyyntöjä ulos. Kun en enää lähtenyt liikenteeseen niin häntä ärsytti, koska oli ujostellut liian kauan viestin laittoa. En todellakaan ajattele, että hän laittelisi samanlaisia viestejä kaikille, mutta koska me ei vielä tunneta kovin hyvin ja tiesin hänellä olleen rankan viikon, halusin hänen näyttävän mulle kaipaako hän seuraani vai ei.
Olet idolini, kun pystyt vain vastaamaan, että "en enää näin myöhään jaksa" tai mitä ikinä vastasitkin. Moni ihastunut olisi hädissään laittanut itsensä edustuskuntoon ja lähtenyt, vaikka tänään olisi ollut neljältä alkava aamuvuoro tehtaassa.
Heh, kiitos! Itse asiassa vastasin juuri noin, että kello on jo paljon ja myöhästyisin keikalta, johon hän mua pyysi. Sitten naurettiin, että hän joi yksin viinilasillisen kotonaan ja mä kans, välillä reilu kilometri matkaa. Vaikka kuinka olisi ollut kiva nähdä, laitoin oman väsymykseni ja oman fiiliksen nyt etusijalle. Asia korjaantuu nopeasti, koska hän haluaa nähdä tänään, vaikkei hänen pitänyt mitään tehdäkään illalla.
No lähdetään nyt tuosta ”kuinka saisin”. Et mitenkään. Et sinä pysty mitenkään ohjailemaan naista tekemään aloitetta. Hän joko on sen tyyppinen tai sitten ei. Itse tein aloitteen 7 vuotta sitten mieheni suhteen. Vaikka pystyn näin toimimaan, miellän kaikesta tasa-arvo lässytyksestä huolimatta (tasa-arvo on hyvä, ylilyönnit tässäKÄÄN ei) itseni naaraaksi naaraan mielellä ja se on minusta jopa seksuaalisessa mielessä hyvä, jos uros nappaa naaraan ja käy niskaan kiinni.
Ymmärrän että kaikki ei tykkää, mutta kuitenkin on ehkä isompi osa meitä jotka haluaa että mies tulee ja vie. Se kertoo meidän alitajuntaan asioita ja vaikuttaa asioihin.
Nyt 7 vuoden jälkeen meillä näkyy edelleen tämä mistä kaikki on lähtenyt. Mies kyselee tekstiviestitse seksiä eikä kykene vaan halujen iskiessä kiskomaan hametta ylös ja toimimaan. Voin kertoa, että kaipaisin tällaista primitiivistä toimintaa. Myöntyy kaikkeen, kaikkien ihmisten tahtoon ja kärsii siitä, näyttää myös ikäistään vanhemmalta kun on kynnysmatto. Ja minä tai kukaan ulkopuolinen ihminen kun emme voi niitä ballseja hänelle kasvattaa ja muuttaa luonnetta.
Että ole nyt ajoissa mies tai ainakin lopeta vikinä ja odota sitä yhtä naista joka ehkä joskus tulee sen aloitteen tekemään.
Naisen kanssa kannattaa järjestää tilanne niin, että on kahden kesken. Ujompi ei tee aloitteita, jos muita uteliaita on näkemässä. Vaikka mies ei tekisi aloitetta treffikutsuun niin hän voi tehdä aloitteen jutteluun. Jos mies ei tee mitään selkeää elettä, esim. katso, hymyile tai juttele, niin nainen ei varmaankaan tee koskaan aloitetta, ellei ole humalassa tai rohkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Mies joka ei tee aloitetta näyttää, ettei ole kiinnostunut naisesta - jos siis ei muuten osoita olevansa kiinnostunut. Joten nainen antaa olla ja tekee aloitteen jollekin innostuneemmalle. Näin vältetään myös se, että päätyisi yhteen yhteiselämään haluttoman miehen kanssa, mistä monilla on kokemusta.
No tuo on kyllä mielestäni naisilta juuri vaarallista käytöstä, koska sillä varmistetaan, että ne "kiinnostuneet" pelimiehet saavat jatkossakin naisia - ovathan he niin ihanan kiinnostuneita ja näyttävät sen. Harmi vain että se on peliä heidän osaltaan, ja siitä johtuen me rauhallisemmat yksilöt jäämme "näkymättömiksi".
-ap
No haloo, mene ja tee se aloite niin sittenhän sinä et jää näkymättömäksi! Itsehän te "rauhallisemmat yksilöt" jätätte ne aloitteet tekemättä ja sillä tavalla annatte tilaa "pelimiehille". Äly hoi.
Edelleenkin, minkä takia se on naisille niin "mahdotonta" ajatella tekevänsä aloitteita? Miksi tätä aloiteasiaa ei kyseenalaisteta, vaan otetaan se jotenkin ylhäältä annettuna, että mies tekee aloitteen ja naisen osa on olla submissiivinen aloitteen kohde? Tämä kiinnostaa minua valtavasti.
-ap
Ei se ole lainkaan mahdotonta, minkä todistaa se, että kyllä jotkut naiset tekevät toisinaan aloitteita. Mutta kun ikävä kyllä kulttuurissamme vallitsee tiettyjä sukupuolittuneita rakenteita, jotka tuottavat tiettyjä sukupuolittuneita käyttäytymisnormeja. Yksi normi on se, että miehet tekevät aloitteet, sitä pidetään miehille sopivampana. Näin ollen naisilla on paljon korkeampi kynnys tehdä aloite. Sanoit aiemmin että aloitteen tekevä nainen ei leimaudu pelinaiseksi - valitettavasti monien silmissä kyllä leimaantuu. Tämä näkyy esim. populaarikulttuurin kuvauksissa aktiivisista naisista. Ihan viime aikoihin saakka heidät on kuvattu jotenkin "pahoina". Toisekseen kulttuurisesti pidetään yllä ajatusta, että mies haluaa aina ja melkein kenet tahansa. Siksi naiselle on häpeä tulla torjutuksi, koska se lähettää sen viestin että hän on niin poikkeuksellisen epäviehättävä ettei kelpaa. Näitä asenteita pidetään yllä lukemattomilla huomaamattomilla tavoilla (mainokset, tv-sarjat, elokuvat, mikrotason käyttäytyminen, useimpien kasvatuksessa nämä ovat tulleet jotenkin esiin).
Ja kyllä, on mahdollista päästä yli sosiaalisista normeista ja toimia niitä vastaan. Mutta se on vaikeaa ja siinä asettaa itsensä haavoittuvaiseen asemaan, mahdollisesti pilkatuksi. Niinpä todennäköisesti saat aloitteen vain erittäin itseohjautuvilta, itsevarmoilta ja normeista piittaamattomilta naisilta jotka ovat todella kiinnostuneita sinusta. Eikä siinä mitään - mutta saatat menettää jonkun joka olisi ollut yhtä kiinnostunut sinusta ja ehkä sopivampi, mutta ei yhtä itseohjautuva.
Tuskin sinunkaan on helppo aktiivisesti haastaa normeja. Tuo mitä nyt teet ei näyttäydy muille normien haastamisena, vaan sinä ettet ole kiinnostunut ko. naisesta. Olisiko sinun helppo vaikka itkeä julkisesti? Tai näyttäytyä heikkona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hymyile ja flirttaile tai ota kontaktia edes jotenkin. En minä mene tekemään aloitteita ihmisille, joita ei yhtään näytä kiinnostavan edes katsoa silmiin tai hymyillä.
Kai kuitenkin ymmärrät mikä riski tuollaisessa on siihen, että saat juuri sen pelimiehen joka suvereenisti flirttailee kaikille?
-ap
Mutta voithan sinäkin tuolla periaatteella saada sitten naisen, joka suvereenisti tekee aloitteita vähän kaikille, kiinnostipa kohde oikeasti tai ei?
Missä ap? Löytänyt kivaa tekemistä vai näkee unia haaveittensa naisesta?
Vierailija kirjoitti:
Laita jotkut flirttailevat vaatteet kuten bokserit
Ei kun teepaita housuksi ja viereen kyykkimään työntekoa.
Vierailija kirjoitti:
Uhkailu, kiristys ja lahjonta on vielä kokeilematta. Olen komea, fiksu, kiltti ja empaattinen mies. Haluaisin että kiva ja sympaattinen muikkeli tekisi aloitteen, koska vain siten voin olla varma, että hän haluaa minut. Itse en suostu aloitetta tekemään.
Niin monta kysymystä. Mistä tunnet naisen, millaisissa tilanteissa olette yhteyksissä? Ja pääasiallisena, mitä olet jo koettanut ennen uhkailua, kiristystä tai lahjojntaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sun täytyy vaan istua ja toivoa, että joskus joku, josta voisit olla kiinnostunut, tekee aloitteen. Eikä siis vain sellaiset, joista et ole kiinnostunut. Vai oliko se niin, että jos edes joku?
Koska hyvää kannattaa odottaa, olen valmis odottamaan ja istumaan vaikka hautaan saakka. On jännä kuinka naiset eivät tajua mahdollisuutta sen suhteen, että sukupuoliroolit joskus käännettäisiin toisin päin. Aloitteellinen nainen ei todellakaan identifioituisi "pelinaiseksi", koska naisten aloitteellisuus on niin paljon harvinaisempaa kuin miesten.
-ap
Surullista mutta totta. Naiset ottavat riskin ja tekevät aloitteita. Ei ilmeisesti AP:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sun täytyy vaan istua ja toivoa, että joskus joku, josta voisit olla kiinnostunut, tekee aloitteen. Eikä siis vain sellaiset, joista et ole kiinnostunut. Vai oliko se niin, että jos edes joku?
Koska hyvää kannattaa odottaa, olen valmis odottamaan ja istumaan vaikka hautaan saakka. On jännä kuinka naiset eivät tajua mahdollisuutta sen suhteen, että sukupuoliroolit joskus käännettäisiin toisin päin. Aloitteellinen nainen ei todellakaan identifioituisi "pelinaiseksi", koska naisten aloitteellisuus on niin paljon harvinaisempaa kuin miesten.
-ap
Surullista mutta totta. Naiset ottavat riskin ja tekevät aloitteita. Ei ilmeisesti AP:lle.
Jotkut kyllä, mutta ei ap:n ihastus. Mistä se voisi tietää, että miekkonen on kiinnostunut ja odottaa aloitetta. Ap:n pitäisi nyt jotenkin konkreettisesti vihjata sille muijalle, että antaa palaa. Tietääkö se nainen edes, kuka ap on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Jotkut kyllä, mutta ei ap:n ihastus. Mistä se voisi tietää, että miekkonen on kiinnostunut ja odottaa aloitetta. Ap:n pitäisi nyt jotenkin konkreettisesti vihjata sille muijalle, että antaa palaa. Tietääkö se nainen edes, kuka ap on.
AP on koittanut jo kaikkea muuta kuin kiristystä, uhkailua ja lahjontaa. Mitä käytännössä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Ei kaikki naiset tee aloitteita koskaan. Herkempi ei tee helposti, vaikka unelmien mies olisi lähellä. Jos aloite pitää tehdä julkisesti muiden nähden, niin kyllähän se leimaa naista ja kuka sellaiseen tilanteeseen haluaa. Sen jälkeen miehet voivat luulla, että nainen on helppo.
Et siis ole edes vilkaissut häneen päinkään? Eihän se noin mene, ja kaikki keinotko oli kokeiltu? Voi voi sitten. Vältyt kuule parisuhteen riidoilta, kun jatkat entiseen malliin. Ikinä et tiedä, et vaikka kuinka kiva muikeli, niin kyllä sieltä nalkutusta alkaa tulla jossain vaiheessa. Odottaisitko myös parisuhteessa hänen tekevän kaikki aloitteet ja vähän kaikki?