Miten saisin naisen tekemään aloitteen?
Uhkailu, kiristys ja lahjonta on vielä kokeilematta. Olen komea, fiksu, kiltti ja empaattinen mies. Haluaisin että kiva ja sympaattinen muikkeli tekisi aloitteen, koska vain siten voin olla varma, että hän haluaa minut. Itse en suostu aloitetta tekemään.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vahva hylkäämisen pelko aplla päällä!
Voi hyvinkin olla.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et ota tätä nyt liian raskaasti, mutta tiedoksesi: Jos nainen olisi kiinnostunut sinusta, hän olisi jo tehnyt aloitteen.
Otan tuon raskaasti, mutta selviän. Ehkä asia on juuri noin, ja se oli sitten sillä selvä. Life goes on - with or without me.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sun täytyy vaan istua ja toivoa, että joskus joku, josta voisit olla kiinnostunut, tekee aloitteen. Eikä siis vain sellaiset, joista et ole kiinnostunut. Vai oliko se niin, että jos edes joku?
Koska hyvää kannattaa odottaa, olen valmis odottamaan ja istumaan vaikka hautaan saakka. On jännä kuinka naiset eivät tajua mahdollisuutta sen suhteen, että sukupuoliroolit joskus käännettäisiin toisin päin. Aloitteellinen nainen ei todellakaan identifioituisi "pelinaiseksi", koska naisten aloitteellisuus on niin paljon harvinaisempaa kuin miesten.
-ap
Mä en näe tätä edes tuosta näkökulmasta, että tässä oltaisiin mitään sukupuolirooleja kääntämässä. Olen itse nainen ja tehnyt aloitteen (no yhden, mutta "ison"), ja mielestäni tuollainen käytös on typerähköä, jos haluaa löytää itselleen mieluisan kumppanin. Oli sitten istujana mies tai nainen.
No hymyile ja flirttaile tai ota kontaktia edes jotenkin. En minä mene tekemään aloitteita ihmisille, joita ei yhtään näytä kiinnostavan edes katsoa silmiin tai hymyillä.
Jaa, naisena en ole juuri koskaan tehnyt aloitteita, paitsi alkoholin vaikutuksen alaisena/ silloin kun ei ole ollut väliä tulenko torjutuksi.
Mutta olen edelleen ihmisen kanssa joka panosti ja teki aloitteen.
Ihmekös tuo, että minusta tuli sukupuolineutraali olento tässä maailmassa. ( Sukupuoleton.)
N
Vierailija kirjoitti:
Hallanvaara kirjoitti:
Miksi vain siten voit olla varma että hän haluaa sinut?
Logiikkani on tämä:
Koska yleisesti aina oletetaan, että miehen kuuluu tehdä aloitteet ja olla muutenkin se aktiivisempi, päällekäyvempi osapuoli, olen ajatellut, että olemalla tekemättä aloitetta näytän naiselle, että en ole stereotyyppinen mies. Annan naiselle kunnian ja etuoikeuden olla aloitteellinen, ja näin ollen varmistaa, että hän saa sen mitä haluaa.
Koska jos olisin aloitteellinen, voisi nainen ajatella, että olisin aloitteellinen kaikkia naisia kohtaan, ja näinhän ei ole.
En yksinkertaisesti tee aloitteita.
-ap
Ja tuon vuoksi työyhteisö pitää sinua homona, joten naiset eivät tee aloitteita. Ovathan ne nähneet, ettei sinua naiset kiinnosta. Ehkä joku pölyinen vanhempi äijä nippasee sinua pepusta miesten vessassa.
Vierailija kirjoitti:
No hymyile ja flirttaile tai ota kontaktia edes jotenkin. En minä mene tekemään aloitteita ihmisille, joita ei yhtään näytä kiinnostavan edes katsoa silmiin tai hymyillä.
Kai kuitenkin ymmärrät mikä riski tuollaisessa on siihen, että saat juuri sen pelimiehen joka suvereenisti flirttailee kaikille?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Mies joka ei tee aloitetta näyttää, ettei ole kiinnostunut naisesta - jos siis ei muuten osoita olevansa kiinnostunut. Joten nainen antaa olla ja tekee aloitteen jollekin innostuneemmalle. Näin vältetään myös se, että päätyisi yhteen yhteiselämään haluttoman miehen kanssa, mistä monilla on kokemusta.
No tuo on kyllä mielestäni naisilta juuri vaarallista käytöstä, koska sillä varmistetaan, että ne "kiinnostuneet" pelimiehet saavat jatkossakin naisia - ovathan he niin ihanan kiinnostuneita ja näyttävät sen. Harmi vain että se on peliä heidän osaltaan, ja siitä johtuen me rauhallisemmat yksilöt jäämme "näkymättömiksi".
-ap
No haloo, mene ja tee se aloite niin sittenhän sinä et jää näkymättömäksi! Itsehän te "rauhallisemmat yksilöt" jätätte ne aloitteet tekemättä ja sillä tavalla annatte tilaa "pelimiehille". Äly hoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallanvaara kirjoitti:
Miksi vain siten voit olla varma että hän haluaa sinut?
Logiikkani on tämä:
Koska yleisesti aina oletetaan, että miehen kuuluu tehdä aloitteet ja olla muutenkin se aktiivisempi, päällekäyvempi osapuoli, olen ajatellut, että olemalla tekemättä aloitetta näytän naiselle, että en ole stereotyyppinen mies. Annan naiselle kunnian ja etuoikeuden olla aloitteellinen, ja näin ollen varmistaa, että hän saa sen mitä haluaa.
Koska jos olisin aloitteellinen, voisi nainen ajatella, että olisin aloitteellinen kaikkia naisia kohtaan, ja näinhän ei ole.
En yksinkertaisesti tee aloitteita.
-ap
Ja tuon vuoksi työyhteisö pitää sinua homona, joten naiset eivät tee aloitteita. Ovathan ne nähneet, ettei sinua naiset kiinnosta. Ehkä joku pölyinen vanhempi äijä nippasee sinua pepusta miesten vessassa.
Traagista tuossa on se, että juuri noin se asia monille näyttäytyy... Äijät eivät sentään ole käsiksi käyneet, siitä olen kiitollinen.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai kuitenkin ymmärrät mikä riski tuollaisessa on siihen, että saat juuri sen pelimiehen joka suvereenisti flirttailee kaikille?
-ap
Uhka on todettu ihan realistiseksi ja näin on käynytkin. Mutta jos lähestyn aktiivisesti miestä, joka ei ole katsonut minuun päinkään ja osoittanut minkäänlaista kiinnostusta, saan isolla todennäköisyydellä miehen, joka ei ole erityisen viehättynyt juuri minusta. Ottaisi kenet vain muunkin, joka hänet huolii. Mieluummin sitten se suvereeni pelimies, joka on kuitenkin valinnut ihan itse flirttailla minulle.
Eikä sitä tarvitse huuliaan lipoa ja näyttää irstaita käsimerkkejä. Hymyile vaikka. Tai vilkaise niin, että huomaan, ei tarvitse tuijottamaan jäädä jos ei uskalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Mies joka ei tee aloitetta näyttää, ettei ole kiinnostunut naisesta - jos siis ei muuten osoita olevansa kiinnostunut. Joten nainen antaa olla ja tekee aloitteen jollekin innostuneemmalle. Näin vältetään myös se, että päätyisi yhteen yhteiselämään haluttoman miehen kanssa, mistä monilla on kokemusta.
No tuo on kyllä mielestäni naisilta juuri vaarallista käytöstä, koska sillä varmistetaan, että ne "kiinnostuneet" pelimiehet saavat jatkossakin naisia - ovathan he niin ihanan kiinnostuneita ja näyttävät sen. Harmi vain että se on peliä heidän osaltaan, ja siitä johtuen me rauhallisemmat yksilöt jäämme "näkymättömiksi".
-ap
No haloo, mene ja tee se aloite niin sittenhän sinä et jää näkymättömäksi! Itsehän te "rauhallisemmat yksilöt" jätätte ne aloitteet tekemättä ja sillä tavalla annatte tilaa "pelimiehille". Äly hoi.
Edelleenkin, minkä takia se on naisille niin "mahdotonta" ajatella tekevänsä aloitteita? Miksi tätä aloiteasiaa ei kyseenalaisteta, vaan otetaan se jotenkin ylhäältä annettuna, että mies tekee aloitteen ja naisen osa on olla submissiivinen aloitteen kohde? Tämä kiinnostaa minua valtavasti.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Uhka on todettu ihan realistiseksi ja näin on käynytkin. Mutta jos lähestyn aktiivisesti miestä, joka ei ole katsonut minuun päinkään ja osoittanut minkäänlaista kiinnostusta, saan isolla todennäköisyydellä miehen, joka ei ole erityisen viehättynyt juuri minusta. Ottaisi kenet vain muunkin, joka hänet huolii. Mieluummin sitten se suvereeni pelimies, joka on kuitenkin valinnut ihan itse flirttailla minulle.
Eikä sitä tarvitse huuliaan lipoa ja näyttää irstaita käsimerkkejä. Hymyile vaikka. Tai vilkaise niin, että huomaan, ei tarvitse tuijottamaan jäädä jos ei uskalla.
Vaikutat järkevältä ja tasapainoiselta, kiitos siitä. Itse olen vain niin spesiaali mies, että minua ei voi arvioida perinteisillä mittatikuilla. Siksi nuo generalisaatiot eivät kohdallani päde.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Edelleenkin, minkä takia se on naisille niin "mahdotonta" ajatella tekevänsä aloitteita? Miksi tätä aloiteasiaa ei kyseenalaisteta, vaan otetaan se jotenkin ylhäältä annettuna, että mies tekee aloitteen ja naisen osa on olla submissiivinen aloitteen kohde? Tämä kiinnostaa minua valtavasti.
-ap
Se on kuule ihan biologiaa. Miehillä on metsästysvietti jne.
Vierailija kirjoitti:
Ei naisen kannata tehdä aloitetta, miehet vain menevät siitä paniikkiin.
Tämä on niin totta. Tein kerran aloitteen ja sitä kaduin seuraavat 6 vuotta. Mies suostui, koska mies ei kieltäydy seksistä - tai paremminkin suostui, koska muuten olisi vaara jäädä ilman seksiä. Suostuminen (muuttamaan kanssani yhteen) ei tarkoittanut sitä, että mies olisi halunnut ryhtyä minulle mieheksi, ei suinkaan. Jos pyysin häntä menemään vaikka kauppaan tai jakamaan kotityöt kanssani, mies vilahti heti lapsuudenkotiinsa kyläilemään, äitinsä pojaksi. Tuli sitten arkaillen takaisin, kun arveli, että tällä välin olisin tiskannut ja olisi petipuuhien aika. Mies siis haluaisi sanoa ei (en muuta kanssasi yhteen), mutta ei voi sitä sanoa (koska sitten minä hankin toisen seksikumppanin). Niinpä mies luimistelee kuin koira, pyrkii peiton alle ja äidin helmoihin samaan aikaan.
Eli - jos haluat miehen, joka tietää mitä hän haluaa, odotat, että mies tekee aloitteen. Jos ei tee, mies ei halua. Niin yksinkertaista se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
-ap
Sori mutta tuota en usko.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
-ap
Ei se ole mahdoton ajatus, riippumatta siitä mitä tässä ketjussa on tuotu esille, oletan erilaisia aloitteentekijöitä olevan yhtä paljon kummassakin sukupuolessa.
Joskus sattuu hyvä sauma, joskus toinen huomaa ja toinen ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naisen kannata tehdä aloitetta, miehet vain menevät siitä paniikkiin.
Tämä on niin totta. Tein kerran aloitteen ja sitä kaduin seuraavat 6 vuotta. Mies suostui, koska mies ei kieltäydy seksistä - tai paremminkin suostui, koska muuten olisi vaara jäädä ilman seksiä. Suostuminen (muuttamaan kanssani yhteen) ei tarkoittanut sitä, että mies olisi halunnut ryhtyä minulle mieheksi, ei suinkaan. Jos pyysin häntä menemään vaikka kauppaan tai jakamaan kotityöt kanssani, mies vilahti heti lapsuudenkotiinsa kyläilemään, äitinsä pojaksi. Tuli sitten arkaillen takaisin, kun arveli, että tällä välin olisin tiskannut ja olisi petipuuhien aika. Mies siis haluaisi sanoa ei (en muuta kanssasi yhteen), mutta ei voi sitä sanoa (koska sitten minä hankin toisen seksikumppanin). Niinpä mies luimistelee kuin koira, pyrkii peiton alle ja äidin helmoihin samaan aikaan.
Eli - jos haluat miehen, joka tietää mitä hän haluaa, odotat, että mies tekee aloitteen. Jos ei tee, mies ei halua. Niin yksinkertaista se on.
Ja tuolla tarinalla asetit kaikki naiset tahdottoman subjektin rooliin. Miten tämä voi olla noin vaikeaa? Miten tuota aloitedikotomiaa ei millään haluta kyseenalaistaa, hoetaan vain mantramaisesti niitä iänikuisia mantroja? Miten ihmeessä tämä voi olla näin kuuma peruna?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
-ap
Sori mutta tuota en usko.
-ap
Kannattaisi. Vaikka kuinka monta kirjaa tullut luettua aiheesta.
Toivottavasti et ota tätä nyt liian raskaasti, mutta tiedoksesi: Jos nainen olisi kiinnostunut sinusta, hän olisi jo tehnyt aloitteen.