Aion laihtua sokerikikalla
Juon tavallisesti mukillisen kahvia kahdesti päivässä, sokeroituna. Laskin, että jos jätän aamupalalla sokerit pois, laihdun vuodessa 2,5 kiloa - jollen sitten tiedostamattani korvaa sokerivajetta jollain muulla. Iltapäiväkahvista en malta jättää sokeria pois, koska silloin tykkään mussuttaa pullaakin, mutta aamulla ruisleivän kanssa sokeriton menee suht kivutta. Ja voihan käydä niin, että kun totun sokerittomaan, en sitten iltapäivälläkään enää lisää sokeria. Makuaistin muuttuminen vie kuulemma muutamasta viikosta muutamaan kuukauteen. Tällä menetelmällä olen 10 vuoden päästä 25 kg kevyempi, tai jos jätän sokerin pois kokoknaan, niin sitten jo 5 vuoden kuluttua. Kiirettä minulla ei ole. Olen sitten bikinikunnossa n. 60-vuotiaana, jos nyt sitten joku mahdollisesti haluaa nähdä minut bikineissä, mitä en kyllä ihan usko.
Kommentit (10)
Kuule ei tuo riitä mihinkään. Laskitko, paljon vähemmän kulutat kun olet laihtunut 5kg? Se taitaa jo kompensoida sen sokerilusikallisen. Jos haluat laihtua, täytyy tehdä paljon rajumpia muutoksia ruokavalioon.
Hyvä idea. Itse en tykkää kahvista makeana, joten en koskaan ole laittanut siihen sokeria. Etköhän sinäkin äkkiä totu.
Oma vinkkini olisi olla ostamatta mitään makeaa kotiin. Joskus kahvilassa käydessä otan suolaisen piirakan kahvin kanssa. Sokerin kulutukseni on romahtanut minimiin, kun kotona ei ole mitään kiusauksia.
Jätä ne pullat ja leivät sokerin lisäksi ja sitten vielä pientä muutakin remppaa niin laihdut sen 25kg puolessa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Jätä ne pullat ja leivät sokerin lisäksi ja sitten vielä pientä muutakin remppaa niin laihdut sen 25kg puolessa vuodessa.
Tämähän se on asian laita, vaikkei sitä ääneen saa sanoakaan. #bodypositive #carbs4life
Ota käyttöön FatSecret sovellus ja taatusti laihdut.
Vierailija kirjoitti:
Sanoin jo, ettei mulla ole kiire. Nopeasta laihtumisesta seuraisi vain se, että nahat alkaisivat roikkumaan. Kuka sellaista haluaa. Ja mikä aamupala sellainen muka olisi, pelkkä kahvi? Realismia, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin jo, ettei mulla ole kiire. Nopeasta laihtumisesta seuraisi vain se, että nahat alkaisivat roikkumaan. Kuka sellaista haluaa. Ja mikä aamupala sellainen muka olisi, pelkkä kahvi? Realismia, kiitos.
Liika hötkyily on aikamme sairaus. Hyvä vain, etteivät ihan kaikki mene tuohon mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liika hötkyily on aikamme sairaus. Hyvä vain, etteivät ihan kaikki mene tuohon mukaan.
Hitaan laihtumisen tulokset ovat pysyvämpiä. Nopea laihdutus syö lihaksia ja aiheuttaa sen, että elimistö menee säästöliekille, ja sitten ei enää mikään laihdutus tehoa, vaan elämästä tulee kurjaa, epätoivoista ikilaihduttamista. Kaikki tämmöiset "kesäksi bikinikuntoon" -yritykset ovat vahingollisia ihmiselle, ainakin jos aikaa on 2 kk ja laihdutettavaa kymmeniä kiloja.
Useinhan tuossa kyllä käy juuri niin, että tulee huomaamatta syötyä jotain muuta makeaa sitten sen sokerilusikallisen sijaan. Mutta kokeilla toki pitää, voihan se onnistuakin.