Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko 36-vuotiaana liian vanha yrittämään esikoislasta?

Vierailija
22.02.2019 |

Kuinkahan todennäköistä raskautuminen enää on? Entä riskit? Olen tähän asti ollut vela, kunnes yllättäen elämäntilanteen vihdoin tasaannuttua iskikin vauvakuume.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikossa olet 36 ja tekstissä 38. Osaatko päättää kumpi oikeasti olet?

Miksi alapeukku?? Tottahan tää on ja siksi feilki-ap ei kehtaa enää vastata 😁

Ei ole totta. Otsikossa on 36,viestissä ei mainita ikää. Huono trolli.

Vierailija
62/91 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sai minut, esikoisensa, 35-vuotiaana. Veljeni hän synnytti 39-vuotiaana. Et ole liian vanha. 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin olet. Kukaan bylsi noin vanhoja.

Meinasitko lopettaa seksin, kun vanhenet?

Vierailija
64/91 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole. Tuon ikäisellä on vielä noin 15 vuotta hedelmällistä ikää edessä.

t. esikoisen 36-vuotiaana saanut

15 vuotta?! Ennemminkin 10 vuotta, jos sattuu olemaan pitkään hedelmällisenä säilyvää sorttia.

Vaihdevuodet alkavat keskimäärin 51-vuotiaana. Siksi muuten kirjoitin "noin". Jollakin voi olla 10 vuotta, joillakin 20 vuotta.

Vierailija
65/91 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasitko lopettaa seksin, kun vanhenet?

Ei voi lopettaa, jos ei koskaan pääse aloittamaankaan :D

t. 46-vuotias rouva, joka ratsasti eilen itselleen ja miehelleen ihanat orgasmit, tänään uusiksi!

Vierailija
66/91 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksän äiti oli synnyttänyt hänet 45v.. Esikoinen siis.  

Vierailija
67/91 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla niillä rajoilla onnistuuko vai ei. Näin se vain on.

Höpöjä puhut.

Miniäni sai ekan lapsen 39v ja toisen 40v ja kolmannen 41v, eipä näyttänyt olevan ongelmiä. Usein on miehelläkin ongelmia, ei aina ole naisen vika, jos ei tärppää.

Vierailija
68/91 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa, minuakin bylsitään monta kertaa viikossa ja olen 70 v ja mulla on ystävätär, joka on 67v ja häntä bylsii alle 30 vuotias kundi.

Vierailija
69/91 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitin siskon eka 48v... Eivät saaneet aikaisemmin hoidoista huolimatta. No useamman vuoden oli sitten maansa myyneenä ja olivat lopettaneet yrittämisen... Ilon hetki koitti melkein viiskymppisenä. Ja viidenkympin jälkeen vielä pyöräytti toisen.

Nykyään tosi moni tekee lähempänä 40 lapsia. Nykyään kun pitää olla niin täydellistä omaa rauhaa ja sitten vielä urallakin pitää edetä..

Jos lapsi joskus minullekkin siunataan niin aikaisintaan 40+.

Vierailija
70/91 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riski vammaiseen lapseen kasvaa mitä vanhempana yrittää. Yli 35veenä on jo korkeampi riski saada down-lapsi kuin nuoremmilla.

Kuinkahan paljon tämä riski kasvaa, onko kenelläkään tietoa? Onko kyse oikeasti merkittävästä riskistä?

-Ap

Todennäköisyys muuttuu äidin iän myötä. 35-vuotiaalla riski saada Downin syndroomaa sairastava lapsi on noin 1:250. Tuon ikävuoden jälkeen riski alkaa kasvaa, ja 40-vuotiaalla riskiluku on jo 1:100. Edellinen Down-raskaus nostaa myös riskiä aavistuksen, vaikka kyseessä ei olekaan perinnöllinen taipumus.

Tutkimusten mukaan miehen iällä on ihan yhtä suuri riskivaikutus kuin naisen iällä, joten.?....

Vierailija
71/91 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan yrittämään! Toivottavasti tärppää nopeasti!

Mutta tarkoituksella ei tietenkään kannata odottaa nelikymppiseksi.

Vierailija
72/91 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

35.vuotialla keskenmenonriski lapsivesipunktiossa on esimerkiksi tilastojen mukaan yli kaksi kertaa suurempi suurempi kuin riski saada down-lapsi. Riskikerroin on suht sama 39-vuotiaana. Sen jälkeen riksi kassvaa ja kasvu jyrkkenee 42-43 vuoidesta eteenpäin.  Nämä kaaviot minulle esiteltiin sikiöntutkimusyksikössä Naistenklinikalla. 40-vuotiana pelkästään iän mukaan laskettu riski on 1 / 82 raskautta kohden.

Mikä on lapsivesipunktio?

Vierailija
73/91 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

35.vuotialla keskenmenonriski lapsivesipunktiossa on esimerkiksi tilastojen mukaan yli kaksi kertaa suurempi suurempi kuin riski saada down-lapsi. Riskikerroin on suht sama 39-vuotiaana. Sen jälkeen riksi kassvaa ja kasvu jyrkkenee 42-43 vuoidesta eteenpäin.  Nämä kaaviot minulle esiteltiin sikiöntutkimusyksikössä Naistenklinikalla. 40-vuotiana pelkästään iän mukaan laskettu riski on 1 / 82 raskautta kohden.

Mikä on lapsivesipunktio?

KVG

Vierailija
74/91 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä viikolla 10 yksityiseen NIPT testiin ja ottaa laajin mahdollinen testi. Jos kaikki on kunnossa, ei mihinkään lapsivesipunktioon ole järkeä mennä.

Vierailija
75/91 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori tämä on itse aiheen vierestä, mutta näin velana jäi kiinnostamaan, että koetko nyt että olit ennen "aidosti" vapaaehtoisesti lapseton, vai että tietämättäsi odotit oikeaa hetkeä? Tiedätkö mitä tarkoitan? Itseäni vähän hirvittää, että biologinen vauvakuume iskee jossain vaiheessa, mutta en kuitenkaan ihmisenä ole muuttunut tarvittavalla tavalla, ja pelkään että minusta tulee yksi niistä äideistä jotka katuvat lasten hankkimista. En siis sano että näin on, mutulla koen että katujat ovat ennemminkin niitä jotka eivät koskaan kyseenalaistaneet asiaa, mutta kiinnostaisi silti kuulla miten ap tämän kokee. Toivottavasti et koe tätä syyllistävänä, se ei ole tarkoitus.

Vierailija
76/91 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan. Minä olin 35 kun sain ainokaiseni ja hieno 16- vuotias on kasvanut. Sitoutuminen siihen lapseen on se tärkeä asia ja vastuunkantaminen lapsesta kunnes hän on aikuinen.

Vierailija
77/91 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että lapsivesipunktioon sisältyy aina pieni keskenmenoriski.

Silti se kannattaa mieluummin tehdä kuin jättää tekemättä.

Ei punktioita tehdä ilman pätevää syytä. Ovat vähentyneet muutenkin, kun käytössä on verikoe (NIPT) joka korvaa osan punktioista.

Minulle ei tehtäisi mitään tutkimuksia tarkoituksena etsiä kehitysvammaa.

Vierailija
78/91 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla niillä rajoilla onnistuuko vai ei. Näin se vain on.

Höpöjä puhut.

Miniäni sai ekan lapsen 39v ja toisen 40v ja kolmannen 41v, eipä näyttänyt olevan ongelmiä. Usein on miehelläkin ongelmia, ei aina ole naisen vika, jos ei tärppää.

Se että sun miniä tuli paksuksi 39v ja myöhemmin ei tarkota se olis muilla mahollista

Vierailija
79/91 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riski vammaiseen lapseen kasvaa mitä vanhempana yrittää. Yli 35veenä on jo korkeampi riski saada down-lapsi kuin nuoremmilla.

Kuinkahan paljon tämä riski kasvaa, onko kenelläkään tietoa? Onko kyse oikeasti merkittävästä riskistä?

-Ap

Todennäköisyys muuttuu äidin iän myötä. 35-vuotiaalla riski saada Downin syndroomaa sairastava lapsi on noin 1:250. Tuon ikävuoden jälkeen riski alkaa kasvaa, ja 40-vuotiaalla riskiluku on jo 1:100. Edellinen Down-raskaus nostaa myös riskiä aavistuksen, vaikka kyseessä ei olekaan perinnöllinen taipumus.

Tutkimusten mukaan miehen iällä on ihan yhtä suuri riskivaikutus kuin naisen iällä, joten.?....

AP:han ei mieheen liittyvistä down riskeistä kysyny.

Vierailija
80/91 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan todennäköistä raskautuminen enää on? Entä riskit? Olen tähän asti ollut vela, kunnes yllättäen elämäntilanteen vihdoin tasaannuttua iskikin vauvakuume.

Sinun täytyy itse tietää. Et ole vanha saamaan esikoista. En kysellyt keneltäkään oonko vanha ja ikää oli. Mies lupasi kun menimme naimisiin että vauvaa saa tulla jos on tullakseen. Eipä vaan kuulunut, meni vuosia ja miehelle kauhea shokki kun luuli etten tule enää raskaaksi. Raskaaksi tulin yli 40 v ja terve lapsi tuli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi