Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies on katkera helposta vauvasta

Vierailija
22.02.2019 |

En edes tiedä mitä ajatella miehen käytöksestä. Meillä on 4 vuotias esikoinen joka on aina ollut haastava, syntyi liian aikaisin ja oli koliikkilapsi. Sairasti ja huusi yöt ja päivät ensimmäiset 2 vuotta. Mies oli ihan loppu (ja itsekkin toki) ja vannoi ettei ikinä halua toista lasta, jos tästä selvitään.
Oli onnellinen kun pääsi töihin karkuun ja minä hoidin pääasiassa lapsen, kunnes palasin töihin lapsen ollessa 2,5v.
Lapsi kasvoi ja aloin puhua toisesta lapsesta. Mies suostui sillä ehdolla, että minä pääasiassa taas hoidan vauvan ja jos hänellä ei hermo kestä, minä ymmärrän ja haetaan apua jostain ulkopuolelta, hän ei jaksa enää vuosia sitä huutamista, eikä välttämättä halua pitää edes isyyslomaa jos silloin on hoidettava koliikkivauvaa yötäpäivää.
Suostuin tähän ja tehtiin toinen lapsi.
Toinen lapsi on nyt 4kk ja maailman helpoin vauva! Nukkuu ja syö, viihtyy yksin ja seurustelee paljon hereillä ollessaan, mahavaivoista ei tietoakaan. Seuraa helposti tuntitolkulla esikoisen leikkejä lattialla.. ja nyt mies on alkanut puhua miten hän voisi jäädä vauvan kanssa kotiin kun esikoinen on kerran päiväkodissa.
Hän voisi kuulemma aloittaa kuntoilun kotona ja lepäillä kun vauva on niin helppo. Minulle kettuilee töihin lähtiessään että nauti tästä lomasta, toiset täällä tekee töitä..

Onko miehellä nyt ”oikeus” patistaa minut töihin ja jäädä itse lomailemaan kotiin vaikka toisin sovittiin?! Miehen mielestä on, koska esikoisen aikana ei ollut kotona, kun ei itse kerran halunnut! Nyt tilanne on kuulemma ihan eri.

Kommentit (209)

Vierailija
181/209 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaikuttaa olevan katkera esikoiseen liittyen. Koko kuvion avain voisi olla selvittää miksi mies on niin kylmä suhtautumisessaan esikoiseen? Samalla säästätte esikoisen rahat, jotka aikuisena käyttäisi terapiaan kylmän isäsuhteen takia. Miksi miehen on vaikea hyväksyä esikoisen tarvitsevuus ja virheet? Pystyykö hyväksymään omat tarpeensa ja virheensä? Eikö kykene hyväksymään esikoista sellaisena kuin on? Ja miksi?

Vierailija
182/209 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinähän oot vielä pitkään äitiyslomalla! Ei ole vielä ajankohtaista. Hoitovapaan voi sitten ihan hyvin jakaa miten haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/209 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jassap. Mä en ainakaan tollasta dickheadia katsoisi.

Vierailija
184/209 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsethan tuossa eniten kärsii. Esikoisella on jo kehitys viivästynyt kun on kärsinyt henkistä väkivaltaa. Ja äiti vaan hissukoi ja katsoo vieressä. Minä en antaisi kenenkään kohdella omia lapsiani noin.

Kyllä se johtuu cp-vammasta eikä mistään väkivallasta, kiitos vaan. Voit antaa kehittäviä vinkkejä mitä pitäisi tehdä kun mies suuttuu lapselle, jos tuo että menen väliin ei ole hyvä?

Ap

No minäpä kerron. Tai nämä ei kyllä ole edes omia ideoitani. Tässä ketjussa on moneen otteeseen ehdotettu perheterapiaa ja esimerkiksi neuvolan palveluja. Nyt ei ole todellakaan ok että aikuinen mies kiusaa kehitysvammaista lasta. Joko hän lähtee vihanhallintakurssille tai sitten eri osoitteeseen. Onko hän turvallinen isä tai puoliso? Onko mahdollista että hän käyttää väkivaltaa jos menet hänen ja pojan väliin? Mitä jos jättäisitkin miehen kahdestaan vauvan kanssa, onko mahdollista että hän vahingoittaisi vauvaa? Noista sinun jatkuvista nauruhymiöistä päättelen että et ehkä ole ymmärtänyt tilanteen vakavuutta. Voimia sinulle!

Vierailija
185/209 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ollut olennainen tieto aloituksessa että esikoinen on erityislapsi. Nyt keskusteluketju on mennyt vähän epäolennaisuuksiin.

Vierailija
186/209 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis ollut olennainen tieto aloituksessa että esikoinen on erityislapsi. Nyt keskusteluketju on mennyt vähän epäolennaisuuksiin.

Siis hänellä on todella lievä cp-vamma joka vaikuttaa lähinnä liikkumiseen ja kehitys on hiukan jäljessä. Mielestäni ei ole mitenkään kehitysvammainen sillalailla, ihan normaalissa päiväkotiryhmässä, eikä hänestä päällepäin uskoisi ettei ole ihan tavallinen. Mutta toki vaikea arvioida paljonko tuo vaikuttaa hänen käytökseensä tai kuinka paljon vaikuttanut vauvana.

Ap

Vierailija
187/209 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon olet tehnyt arvokasta työtä lastesi hyväksi!! Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
188/209 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mies on laiska. Mä en katselisi enää, kivoja miehiä on olemassa!

Vierailija
189/209 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun mies on laiska. Mä en katselisi enää, kivoja miehiä on olemassa!

No, kenestä nyt ei tulisi laiskaa, jos on tottunut siihen, että toinen tekee kaiken puolestasi!? Mikäs siinä olla ja lekotella, kun toinen passaa ja nöyristelee... Voi vaikka ripustaa pyykitkin päin p*rsettä, niin ei tarvi sitäkään vähää enää tehdä. Ukko tankkaa autot 😂 Se parin minuutin homma on niin s*atanan raskas ja nainen ei varmasti selviydy siitä.

Vierailija
190/209 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylistäkäämme uhriutuvaa superäitiä! Itse on soppansa keittänyt, kun sietää mieheltään tuollaista käytöstä ja jatkaa vaan paapomista.

Vierailija
191/209 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein helmi mieheksi. Onnea vaan 🤦🏼‍♀️

Vierailija
192/209 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä näitä naisia, jotka vieläkin vuonna 2019 haluaa elää vanhan perinteisen sukupuoliroolin mukaan ja lopulta kuitenkin VALITTAVAT, kun se mies käyttäytyy, kuin m*lkku, koska on päässyt liian helpolla! Jos tuollaista elämää tosiaan haluaa elää, niin sitten on kestettävä seuraukset eikä itkeä. Kuka vaan ihminen sukupuolesta riippumatta muuttuu laiskaksi ja välinpitämättömäksi, jos toinen tekee kaiken puolestasi ja paapoo, kuin pikkulasta ja nöyristelee perustellen sitä "paremmilla hermoilla".

Vierailija
193/209 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin miehes osaa edes vaippaa vaihtaa lapselta.

Vierailija
194/209 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh mikä mies. On kateellinen sulle kun sait helpon vauvan. En kyllä tajua yhtään tuollaista käytöstä. Miehesihän haluaa sulle pahaa ja vaikeuksia kun halusi että saisitte taas koliikkilapsen ja saisit kärsiä. Hänenhän pitäisi olla iloinen puolestasi.

Sait? He saivat.

Vierailija
195/209 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylistäkäämme uhriutuvaa superäitiä! Itse on soppansa keittänyt, kun sietää mieheltään tuollaista käytöstä ja jatkaa vaan paapomista.

Voihan tässä olla totuuden siemen, mutta on se nyt juma*auta, kun nainen on vastuussa AIVAN kaikesta. Ensin pitää tehdä ne kotityöt ja hoitaa vaikea vauva, kun mies ei kestä eikä tee. Ok, ap tekee - mutta sitten hänen pitää vielä ottaa vastuunsiitäkin, että mies ei tee mitään. Sitten on myös naisen vastuulla suojella lasta raivoavalta isältä. Luoja paratkoon ettei vaan miehen tarvitse ottaa minkäänlaista vastuuta omasta käytöksestään.

P.s. joo olen sitä mieltä että on sen tervepäisemmän vanhemman vastuulla suojella lasta, puhun tuosta retoriikasta, että kaiken on ap aiheuttanut. Mä olen ollut hyvin lapsikeskeinen äiti mutta mies on silti kyennyt ottamaan oman vastuunsa lapsista, koska on normaali ihminen ja hyvä isä.

Vierailija
196/209 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ajatuksen tasolla totean, että olisi hyvin mielenkiintoista kuulla myös sen toisen osapuolen näkemys tästä asiasta, aikamoinen kuva hänestä on tässä ketjussa annettu.

Ap voi vaikka näyttää miehellensä tän ketjun, niin mieskin näkee ihan mustaa valkoisella siitä, mitä ap hänestä ja hänen toiminnastaan ajattelee. Ja millaista kuvaa ap ulkopuolisille perhe-elämästään antaa. Keskustelun aloittamiselle saisi todellisen pohjan.

Vierailija
197/209 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan tässä olla totuuden siemen, mutta on se nyt juma*auta, kun nainen on vastuussa AIVAN kaikesta. Ensin pitää tehdä ne kotityöt ja hoitaa vaikea vauva, kun mies ei kestä eikä tee. Ok, ap tekee - mutta sitten hänen pitää vielä ottaa vastuunsiitäkin, että mies ei tee mitään. Sitten on myös naisen vastuulla suojella lasta raivoavalta isältä. Luoja paratkoon ettei vaan miehen tarvitse ottaa minkäänlaista vastuuta omasta käytöksestään.

P.s. joo olen sitä mieltä että on sen tervepäisemmän vanhemman vastuulla suojella lasta, puhun tuosta retoriikasta, että kaiken on ap aiheuttanut. Mä olen ollut hyvin lapsikeskeinen äiti mutta mies on silti kyennyt ottamaan oman vastuunsa lapsista, koska on normaali ihminen ja hyvä isä.

Nimenomaa itse on soppansa keittänyt, kun on suostunut tuollaiseen! Leikitään jotain 50-luvun miestä nöyristelevää kotirouvaa, mutta kuitenkin ottaa niin lujille, kun huomataan, että se mies on laiska p*ska ja alkaa itsekkäästi vaatimaan asioita. Nyt hän haluaakin pois töistä, kun kotona on muka niin helppoa ja ap KEHTAA vielä sanoa, että hän kyllä sitten hoitaa myös kotityöt, vaikka kävisi itse töissä, ettei mies vaan rasita liikaa itseään 😂 Ihan käsittämätöntä...

Vierailija
198/209 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko miehesi 16-vuotias? Ihan uskomattoman kakaramaista käytöstä. Jestas. 

Vierailija
199/209 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaa itse on soppansa keittänyt, kun on suostunut tuollaiseen! Leikitään jotain 50-luvun miestä nöyristelevää kotirouvaa, mutta kuitenkin ottaa niin lujille, kun huomataan, että se mies on laiska p*ska ja alkaa itsekkäästi vaatimaan asioita. Nyt hän haluaakin pois töistä, kun kotona on muka niin helppoa ja ap KEHTAA vielä sanoa, että hän kyllä sitten hoitaa myös kotityöt, vaikka kävisi itse töissä, ettei mies vaan rasita liikaa itseään 😂 Ihan käsittämätöntä...

No ei ole ap:n syytä, että mies ei jaksanut esikoista ja käyttäytyy nyt ilkeästi. Se on ihan miehen omaa syytä ja vastuulla. Ja ap ei ole valittanut kotitöistä mitään, vastaajat täällä ovat tehneet niistä ongelman.

Vierailija
200/209 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko miehesi 16-vuotias? Ihan uskomattoman kakaramaista käytöstä. Jestas. 

Ei, kun se on pilalle passattu vätys, joka on ottanut yliotteen perheessään ja kuvittelee olevansa kaikkivoipa, kun tyhmä nainen on sen mahdollistanut. Hänen takia kotona hiippaillaan hiljaa, ettei vaan saa raivokohtauksia ja KIROILE pikkulapsille!? Hän käy välillä töissä lepäilemässä ja nyt sitten vaihtelun vuoksi voisikin ottaa vähän lomaa kotona kuntoillen... Tietysti sillä ehdolla, että muija hoitaa kuitenkin kotityöt, kuten ennenkin. Saa varmaan myös tankata sen autonsa itse, jos osaa?