Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Näyttäähän se aika irvokkaalta, kun pappi on maha pystyssä alttarilla"

Vierailija
22.02.2019 |

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000006010026.html?utm_campaign…

Eikös ne lapset ole jumalan lahjoja niin miten se voi irvokkaalta näyttää? Jumalan lapsi ei kai voi olla irvokas?

Ateisti kyselee

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyuskikset varmaan kivittäisivät Jeesuksen jos tämä tulisi heidän tontilleen kaikkien niiden laitapuolen kulkijoiden kanssa joista hän kirkon opetusten mukaan niin kovasti tykkäsi. Viimeistään siinä vaiheessa tulisi iso huuto kun vesi alkaisi muuttumaan viiniksi ja paheelliset naiset liittyisivät joukkoon mukaan 😁

Paheelliset naiset lakkasivat olemasta paheellisia kun liittyivät Jeesuksen seuraajiin, kuten muutkin pahantekijät hylkäsivät pahat tekonsa kohdatessaan Jeesuksen rakkauden.

Jeesus ei koskaan hyväksynyt tai siunannut syntiä, antaessaan synnit anteeksi hän sanoi "älä enää syntiä tee".

Jeesus ei myöskään muuttanut vettä viiniksi jotta ihmiset saisivat juopua ja sen ajan viini on ollut paljon laimeampaa kuin nykyiset.

Raamatussa sanotaan "joka syntinsä tunnustaa ja hylkää saa armon".

Vierailija
42/58 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh.

Mä silti ajattelen, että pappeus ei ole työ, vaan elämäntapa. En ole uskovainen, mutta mun mielestä pappien kuuluu olla herttaisia kaikin puolin hyviä ihmisiä ja vain miehiä. Mutta lapsuuteni illuusio ei olekaan totta. Kaiken kaikkiaan maailmanlaajuisesti ajatellen papit on per seestä ja touhu vielä syvemmältä. Saako joku mun ajatuksesta kiinni?

Itse en halua naispappia omiin juttuihini, koska halua pitää kiinni tosta mun lapsuudenilluusiosta. Silti ajattelen, että naispappeuden vastustajat ovat alhaista pohjasakkaa, jotka ovat vääjäämättä pahoja ihmisiä. Mä en missään nimessä vastusta naispappeja siis, jos joku nyt ei ymmärrä mun pointtia.

Ajattele mitä ajattelet mutta se ei muuta sitä että (kirkossa) pappeus on työ ja papit ovat ihmisiä ja omia persooniaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ilmaisu "maha pystyssä" on irvokas ja kertoo paljon sanojastaan.

Vierailija
44/58 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna meille meidän päivittäinen femistiannoksemme. Uskomme intersektionaaliseen feminismiin, identiteettipolitiikkaan, poliittiseen korrektiuteen, sekä Marxiin, Engelsiin ja isä-Leniniin, aaaaaaaameeeen.

Paras! : D

Vierailija
45/58 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna meille meidän päivittäinen femistiannoksemme. Uskomme intersektionaaliseen feminismiin, identiteettipolitiikkaan, poliittiseen korrektiuteen, sekä Marxiin, Engelsiin ja isä-Leniniin, aaaaaaaameeeen.

En usko, että Marx ja Engels, Leninistä puhumattakaan, olivat kovastikaan poliittisesti korrekteja. Taitaa olla sulta vähän käsitteet hakusessa.

Vierailija
46/58 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos Raamattu sanoo että se näyttää irvokkaalta niin sittenhän se uskovaisten mielestä siltä näyttää. Case closed

Missä kohtaa Raamattua niin sanotaan?

En muista sivua mutta "Nainen vaietkoon seurakunnassa". Nainen on heikkoluontoinen ja altis turmelukselle.

Raamattu on tässä keskustelussa täysin sivuseikka. Feminismi on uusi uskontomme.

Vierailija
47/58 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että Marx ja Engels, Leninistä puhumattakaan, olivat kovastikaan poliittisesti korrekteja. Taitaa olla sulta vähän käsitteet hakusessa.

Mutta kommunisteja olivat. Ja ateisteja. Heillehän kuuluu valtaosan mielestä oikeus päättä uskontoon liittyvistä asioita.

Vierailija
48/58 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehiäkin sorretaan ja vähätellään naisvaltaisilla aloilla. Jokainen tapaus on kuitenkin yksittäistapaus. Mitä jos naispappi käyttäytyy provosoivasti, koska on feministi?

Naispapeista monet ovat vihervasemmistolaisia feministejä, monet myös kuuluvat seksuaalivähemmistöön, missä ei sinällään ole pahaa, mutta uhrautuminen on silloin kyllä puhdasta politiikkaa.

Vierailija
49/58 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en enää kuulu kirkkoon.

Vierailija
50/58 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"...metoo-liike ja tasa-arvokeskustelu ovat nostaneet piiloseksismin esiin myös kirkon sisäisessä keskustelussa.

”Kirkko on patriarkaalinen järjestelmä, joka on rakentunut miehisen kulttuurin ympärille. Vasta jälkikäteen miehisyydelle on keksitty teologisia perusteita.”

Tämän kulttuurin vaikutus näkyy videolle poimituissa kommenteissa, joissa yhä kyseenalaistetaan naisten työskentely pappeina. Vaikka keskustelu naispappeudesta on osassa seurakuntia muuttunut jo täysin epäolennaiseksi, on Suomessa silti alueita, joissa keskustelua ei edelleenkään ole edes aloitettu."

Miettikää nyt oikeesti mitä työtä pappina oleminen on, oli sitten mies tai nainen. Siis pönötellään ja hymistellään liturgiaa, kun eihän siinä ole mitään konkretiaa. Teologia, pah

Tuot selvästi esille oman tietämättömyytesi ja asenteellisuutesi. Pappien työn vaativuutta ja raskautta en lähtisi väheksymään.

heihin toki mahtuu monenlaista ihmistä mutta se ei muuta sitä että se on todellista työtä.

Vierailija
51/58 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsitteet on hanskassa. Intersektionaalinen feminismi pohjaa postmoderniin uusmarxilaisuuteen🤪

Vierailija
52/58 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsitteet on hanskassa. Intersektionaalinen feminismi pohjaa postmoderniin uusmarxilaisuuteen🤪

Aamen.

Vierailija
53/58 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 opetuslasta, kaikilla munat

Vierailija
54/58 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on aina outoa nähdä näkyvästi raskaana oleva äiti töissä. Mietin miten se jaksaa ja onkohan huono olo... Keittiötyötä tehdessäni työkaveri oli ihan viimeisillään. Törmäili mahansa kanssa vaarallisesti ympäriinsä kiireessä. TIEDÄN, että jostain sitä rahaa on saatava, mutta minua ainakin säälittää, jos näen odottavan äidn töissä. VARSINKIN jos se on fyysisesti raskasta. (Papin työ nyt ei kauhean raskasta ole mutta you got the point)

N27

Vierailija
55/58 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin raskaus on muuttunut irvokkaaksi!?

Heti, kun siihen liitetään syntinen seksi. Jeesuskin siitettiin spontaanisti pyhällä hengellä. 

Vierailija
56/58 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti, kun siihen liitetään syntinen seksi. Jeesuskin siitettiin spontaanisti pyhällä hengellä. 

Avioseksi ei ole irvokasta. 

Vierailija
57/58 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siitettiin. Se ei tosin johtunut siitä että nimenomaan seksi ja sen kautta hedelmöittyminen olisi erityisen syntistä vaan siitä että Jeesuksen tuli olla sekä ihminen että Jumala, näin hänestä 100% ihmistä ja 100% Jumalaa.

Vierailija
58/58 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh.

Mä silti ajattelen, että pappeus ei ole työ, vaan elämäntapa. En ole uskovainen, mutta mun mielestä pappien kuuluu olla herttaisia kaikin puolin hyviä ihmisiä ja vain miehiä. Mutta lapsuuteni illuusio ei olekaan totta. Kaiken kaikkiaan maailmanlaajuisesti ajatellen papit on per seestä ja touhu vielä syvemmältä. Saako joku mun ajatuksesta kiinni?

Itse en halua naispappia omiin juttuihini, koska halua pitää kiinni tosta mun lapsuudenilluusiosta. Silti ajattelen, että naispappeuden vastustajat ovat alhaista pohjasakkaa, jotka ovat vääjäämättä pahoja ihmisiä. Mä en missään nimessä vastusta naispappeja siis, jos joku nyt ei ymmärrä mun pointtia.

Ajattele mitä ajattelet mutta se ei muuta sitä että (kirkossa) pappeus on työ ja papit ovat ihmisiä ja omia persooniaan.

Sepä se. Eli kirkko instituutiona ja papit työssään on niin sairasta tekopyhää pas kaa. Kun olis elämäntapa, niin ei pahuutta olis.